22-vuotiaana äidiksi - miten vartalo sen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maria"

Vieras
Eli tuossa iässä tahtoisin esikoiseni synnyttää. Toivottavasti kaikki menisi toiveiden mukaan.

Kuitenkin kun nuori olisin vielä, niin haluaisin myös näyttää hyvältä!

Kertokaas:

1. Minkalaiset rintanne olivat imetyksen jälkeen? mulla nyt pyöreät ja kiinteät 75B kuppikokoiset rinnat.

2. Entäs massukka? Jos ajatellaan että painonnousu on pysynyt siinä normaali rajoissa eli noussut sen 8-15kg. Nyt painan 50-53kg ja oon tosi hoikka mut muodokas, tossa vatsassa on kuitenkin tolleen "ylimäärästä" kun en jaksa siitä mitään lättävatsaa treenailla :D nii vaikuttaaks se sit jotenkin negatiivisemmällä tavalla jos on tollanen plösö jo ennestään? entäs ootteko käyttäny vatsalla palautumisessa avittavaa sitä tuki vyötä?

3. Mites alakerralle kävi? Löystyikö pahasti, jäikö ongelmia pidättää virtsaa? vaikuttiko mitenkään lantiopohjalihasten treenaus tiukkuuteen ym?

4. Sit jotain muita muutoksia? oon kuullu et joillain on kasvanu esim. kengän kokoki... ? mä en haluu et mulla kasvaa, tää 38 on just sopiva ja joissain korkkareissa jopa se 37... :(

Laita myös ikäsi että milloin sait esikoisen! ja voit kommentoida myös jos sait toisen lapsen et mitenkä se sitten lisäsi muutoksia kehossasi! eikä tarvii tulla kommentoimaan mulle sit että ei sun pitäis mitään lapsia saada, koska olet vain pinnallinen, mikä ei pidä paikkaansa. :) ulkonäöstä saa kysyä mun mielestä ilman et tarvii olla kamalan pinnallinen ihminen , normisti vaan kiinostaa
Kiva jos mahd. moni jakso vastata!

1. Rinnat oli A:t varmaankin ennen esikoista, sellaset kiinteät teinitissit (sain ekan 18v:nä). Imetyksen jälkeen jäivät B-kokoisiksi, ei yhtä kiinteiksi, mutta olen tyytyväinen.

2.Painoin 49kg ennen ekaa raskautta ja painoa tuli 15kg. Kaikki lähti heti pojan synnyttyä, vatsan sain kuntoon pienellä treenillä. Arpia tuli kyllä paljon, mutta se on kudostyypistä kiinni, eikä iästä.

3. Löystyi hieman, mutta jumppasin kuntoon. Ei virtsankarkailua.

Kiva lastenteossa miettiä sitä kroppaa, moni haluais lapsen eikä sitä voi saada ni toiset ne vaan miettii et iiks tuleeks mulle arpii ja oonks mä sit löllö. Älä tee lapsia jos häiritsee löysät tissit ja löllö maha ja repaleinen löysä alapää. Sä kyllä saat treenattua ittes kiinteeks jos viitsit tehä jotain sen eteen. Vaunulenkeillä ja vauvajumpalla lähet liikkeelle.

Sain esikoiseni 21 vuotiaana ja nyt 28 vuotiaana sain toisen lapseni! Kertokaas:

1. Minkalaiset rintanne olivat imetyksen jälkeen? Ainoa kohta joka minussa meni pilalle oli nimenomaan rinnat. Silikonileikkaukseen menossa vuoden sisällä..

2. Entäs massukka? Masu pysyi tosi kauniina, painoni nousi ekan kanssa 7kg, toisen 5kg. Lähtöpaino tasan 50! Pahoinvointi oli armotonta ja siksi ei paino pahemmin noussut. Juoksua harrastan ja vatsanseutu tosi nätti, arpiakaan ei tullut!

3. Mites alakerralle kävi? Löystyikö pahasti, jäikö ongelmia pidättää virtsaa? vaikuttiko mitenkään lantiopohjalihasten treenaus tiukkuuteen ym? En ole erityisemmin treenaillut ja pissa pysyy siellä missä pitää :)

4. Sit jotain muita muutoksia? Mä oon sitä mieltä että mun vartalosta tuli kauniimpi (lukuunottamatta rinnat!!), lantio leveni sen verran (tosi vähän kylläkin) että minulla on nyt SELKEÄ vyötärö :). Synnytyksestä 6kk ja paino jälleen 50 :)

Ei voi ennustaa. Toisilla on semmoinen kudostyyppi että tissit alkaa roikkua ja mahanahka venyy ja tulee arpia vaikka miten huolehtisi ihostaan ja ruokavaliostaan jne. Ja sit taas toiset voi syödä mitä paskaa haluaa, lihoa 20 kiloa raskauden aikana ja synnytys sujuu ilman repeämiä ja iho palautuu täysin ennalleen. TOSIN TODELLA harvalla rinnat palautuu ennalleen raskauden ja imetyksen jälkeen.

Että jos noi on sun elämän tärkeimmät asiat, ni et selvästikään ole kypsä äidiksi.

• Tykkää
Reactions: Katylina
No, ihan ensiksi sun kannattaa varmaan vielä miettiä sitä lastentekoa.

Mutta, mä sain esikoisen 25 vuotiaana. Ennen raskautta 167/55, kuppikoko 70C ja jalankoko 37-38
Raskauden ja imetyksen jälkeen 167/50 kuppikoko 70B ja jalka 37-38, toisen raskauden ja imetyksen jälkeen ( lapsilla ikäeroa 1v7kk)
167/48, kuppikoko 70B/A ja jalka 38-39, eli paino putoaa, tissit pienenee ja jalka kasvaa.
Löysä mahanahka katosi molemmista n. 3kk jälkeen, raskausaikana tulleet kilot jäi sairaalaan, lantioluut oli hetken leveämmät, ei mahtunut kaikki housut jalkaan vaikka muuten paino oli sama, sekin palautui. Raskausarpia ei tullut.

Alapää ei löystynyt mitenkään huomattavasti, ei siis ongelmia virtsanpidätyksessä.

Mutta muista nyt että raskaudet tuo mukanaan kaikkea muutakin kivaa, kuten esim. pukamat.

1. Aikaisemmin kiinteät ja napakat D-E-kupin rinnat alkoivat jonkin verran roikkua ja muuttuivat "löysemmiksi". Liiveissä menee edelleen sama koko, mutta joutuu kiinnittämään enemmän huomiota laatuun ja malliin, koska tarvitsen aikaisempaa enemmän tukea, kun ennen olisi periaatteessa voinut olla vaikka ilman liivejä. Ei nämä nytkään navassa roiku. Harmittaa tämä lörpähtäminen tietysti, mutta olen lohduttautunut sillä, että monella saman kokoiset rinnat hieman roikkuvat samalla tavalla vaikka ei olisi lapsia koskaan saanut

2. Vatsaan tuli jonkin verran raskausarpia. Mullakin on aina ollut iso vatsa suhteessa muuhun kroppaan. Ennen se oli sellainen kiinteä pömppis, nyt vatsa on aavistuksen löysempi.

3. Mulle tuli repeämä ja tehtiin eppari, kun yli nelikiloinen vauva kiskottiin imukupilla. Heti synnytyksen jälkeen joutui hieman näkemään vaivaa, että sai piddätettyä pissaa, mutta varsinaista ongelmaa ei ollut. Haavat paranivat nopeasti ja nyt 1,5v synnytyksestä ei enää ole mielestäni entistä löysempi. Treenasin alusta asti lantionpohjan lihaksia, ja mielestäni palauduin nopeasti.

4. Kengän koko kasvoi niin että pahimmillaan jouduin pitämään kaksi numeroa isompia kenkiä kuin normaalisti, nykyään mulla on noin yhden koon isompi jalka kuin ennen. Jalan malli myös muuttui niin että on vaikeampi löytää mun jalalle hyviä kenkiä. Positiivista oli se, että liian korkea jalkaholvi, joka on koko ikäni aiheuttanut mulle kipuja, jotenkin madaltui ja jalkakivut ovat kadonneet. Täysin.

Lantio leveni jo raskausaikana, ja rinnatkin muuttuivat jo kauan ennen synnytystä.

Sain lapsen 22-vuotiaana.

Kiva lastenteossa miettiä sitä kroppaa, moni haluais lapsen eikä sitä voi saada ni toiset ne vaan miettii et iiks tuleeks mulle arpii ja oonks mä sit löllö. Älä tee lapsia jos häiritsee löysät tissit ja löllö maha ja repaleinen löysä alapää. Sä kyllä saat treenattua ittes kiinteeks jos viitsit tehä jotain sen eteen. Vaunulenkeillä ja vauvajumpalla lähet liikkeelle.

just joo..tuolla tavalla kun ajattelee niin kyllä aina on jollakin asiat huonommin eikä mistään saisi valittaa..

Tulin äidiksi 23-vuotiaana.

Imetin lähes 1v9kk, ja kyllähän raskaus ja imetys jälkensä jättivät. Ei nuo niin terhakkaat ole kuin ennen. :xmas:

Raskausarpia tuli paljon vatsaan, mutta eipä niille juuri mitään voi eikä ikä niihin vaikuta. Ja arpien takia sitä ylimääräistä nahkaakin on. Mut ihan ok on, harrastan liikuntaa ja on tuon löysän nahkan alla timmi vatsa. :D

Alapää ok. Sain toisen asteen repeämät synnytyksessä, mutta parani hyvin. Ei valittamista. :)

Jalan koko kasvoi, ikävä kyllä. Ennen 36,5-37 ja nyt 38. Menisi pituudesta monesti 37, mutta jalkani leveni entisestään. :( Kaikki kengät piti uusia.

Painoa tuli raskaudessa 20kg. Nyt painan onneksi noin 13kg vähemmän kuin ennen raskautta. Lapsikin jo yli 2v.

Rinnat kutistuivat ja repsahtivat. Painoa tuli +14kg, lähti sitten n. 8kg pois synnytyksen jälkeen, loput jäi roikkumaan, kunnes toisen lapsen jälkeen laihdutin. Maha venyi ja roikkuu nyt laihdutuksesta huolimatta kamala nahkasäkki, arpia ei ole, muttei se kovin lohduta. Olen siis nyt likimain lähtöpainossani kahden lapsen jälkeen (sain 22 ja 24vuotiaana), mutta kroppa on kuin.. noh, vanhalla muijalla joka on tusinan pyöräyttänyt lapsia. Alapää ekan jälkeen oli ihan risana eikä millään meinannut parantua kuin vasta useempi kuukausi synnytyksen jälkeen haavat umpeutuivat ja seksiäkin oli vasta yli puoli vuotta synnytyksen jälkeen.

Sain esikoiseni 18 vuotiaana, enkä ole nähnyt montaa naista, jolla on yhtä kaunis ja kiinteä vartalo, etenkin, kun en ole mitään tehnyt sen eteen. Yhä on, vaikka olen yli 30.

Se, mikä on huomionarvoista, niin minun äitini ei ikinä opettanut minulle noita naurettavia pinnallisuuksia tai puuttunut lasteni hankintaan. Lakkaa puuttumasta tyttäresi alapääasioihin.

Hei kuten mä tuolla lopussa sanoin et vartalo ei oo mulle se tärkein asia, mut normaalia miettiä tälläsiä kuitenki se on sitä tietynlaista valmistumista... Sanoin myös että en tarvitse saarnaa, mut tokihan sitä tuli :)

Lapseni olisi tietysti tärkein ja etusijalla joka asiassa! Mut eiks sitä voi naisena yhdistää hyvää ulkonäköä ja äitiyttä? vai pitäiskö suhtautua niin, että ennen kun en ollut äiti sain olla hot ja nyt kun oon äiti niin mun on armottomasti totuttava vaan olemaan ruma.

[QUOTE="Maria";26351624]Hei kuten mä tuolla lopussa sanoin et vartalo ei oo mulle se tärkein asia, mut normaalia miettiä tälläsiä kuitenki se on sitä tietynlaista valmistumista... Sanoin myös että en tarvitse saarnaa, mut tokihan sitä tuli :)

Lapseni olisi tietysti tärkein ja etusijalla joka asiassa! Mut eiks sitä voi naisena yhdistää hyvää ulkonäköä ja äitiyttä? vai pitäiskö suhtautua niin, että ennen kun en ollut äiti sain olla hot ja nyt kun oon äiti niin mun on armottomasti totuttava vaan olemaan ruma.[/QUOTE]

Ei kun sä vaan vaikutat ihan sairaan lapselliselta noiden juttujes kanssa. Ei sillä synnytysiällä ole mitään tekemistä sen kanssa, miltä kroppa tulee näyttämään.

Väitätkö siis, ettei ole totta esim. se että nuorempi palautuu synnytyksestä oletettavasti paremmin kuin vanhempi henkilö? < tää ei oo sit kyllä mun keksimää *pyörittelee silmiään*

Kaikki riippuu tosi paljon kudostyypistä. Onko sulle tullut teininä raskausarpia? Jos on niin se voi enteillä sitä että raskaudessakaan ihosi ei kestä venymistä. Eli arpia voi tulla paljonkin ja vatsan iho jäädä pussittamaan vaikkei kiloja tuliskaan. Alakerran tiukkuuteen voit vaikuttaa jumpalla ja laskeutumat voidaan hoitaa leikkauksella. Jos repeet pahasti ja sattuu huono ompelija kohdalle niin tulee aika rumaa jälkeä. Rintojen iho löysistyy raskauden aikana jotta ne kestäisi maidon aiheuttaman koon vaihtelun, eli jos ovat mennäkseen "pilalle" niin menevät jo raskausaikana, imetyksellä ei niinkään ole väliä rintojen kannalta. Ainoo et jos rinnat pääsee usein täyttymään aivan liikaa niin se voi pahentaa roikkumista.

Jos raskaudut suunnitellusti niin kannattaa aloittaa säännöllinen rasvaus jo ennen yritystä, ja ruokavalioon kannattaa lisätä rasvaa ja vettä juoda riittävästi.

[QUOTE="Maria";26351674]Väitätkö siis, ettei ole totta esim. se että nuorempi palautuu synnytyksestä oletettavasti paremmin kuin vanhempi henkilö? < tää ei oo sit kyllä mun keksimää *pyörittelee silmiään*[/QUOTE]

Mä väitän, että parhaiten palautuu ne, jotka vaan muutenkin näyttää hyvältä alunperinkin.

Ja sit väitän, että kuulostat 22 vuotiaaksi todella lapselliselta. Lapsenomaisuus on hieno asia, äläkä luovu siitä ikinä, mutta mieti, että pystytkö noin pinnallisella elämän asenteella olemaan silti aikuinen sille lapselle.

Ei kukaan voi taata sulle, että sun vartalo säilyy, vaikka synnyttäisit minkä ikäisenä. Totuus on, ettet enää edes olisi mitenkään nuori synnyttäjä, vaan solujen vanheneminen on jo alkanut. Aivot eivät vielä vaan taida olla ihan kypsät tuon ikäisellä.

No täällä on ainaki toinen "yhtä turhamainen" kahden lapsen 28v äiti ja kyllä minulle merkkaa se että sain pitää kauniin vartaloni vaikka sain kaksi ihanaa ja rakasta lasta. Ap, älä välitä. On normaalia olla huolissaaan kehonsa muutoksesta ja ole huoleti, jos vähänkään jaksat nähdä vaivaa raskauksien jälkeen etkä vedä pannullista mokkapaloja joka päivä raskaana, niin et varmasti ole hormoonihirviö kun vauva on syntynyt! Tsemppiä ja ihanaa kesää!

[QUOTE="Maria";26351369]Eli tuossa iässä tahtoisin esikoiseni synnyttää. Toivottavasti kaikki menisi toiveiden mukaan.

Kuitenkin kun nuori olisin vielä, niin haluaisin myös näyttää hyvältä!

Kertokaas:

1. Minkalaiset rintanne olivat imetyksen jälkeen? mulla nyt pyöreät ja kiinteät 75B kuppikokoiset rinnat.

2. Entäs massukka? Jos ajatellaan että painonnousu on pysynyt siinä normaali rajoissa eli noussut sen 8-15kg. Nyt painan 50-53kg ja oon tosi hoikka mut muodokas, tossa vatsassa on kuitenkin tolleen "ylimäärästä" kun en jaksa siitä mitään lättävatsaa treenailla :D nii vaikuttaaks se sit jotenkin negatiivisemmällä tavalla jos on tollanen plösö jo ennestään? entäs ootteko käyttäny vatsalla palautumisessa avittavaa sitä tuki vyötä?

3. Mites alakerralle kävi? Löystyikö pahasti, jäikö ongelmia pidättää virtsaa? vaikuttiko mitenkään lantiopohjalihasten treenaus tiukkuuteen ym?

4. Sit jotain muita muutoksia? oon kuullu et joillain on kasvanu esim. kengän kokoki... ? mä en haluu et mulla kasvaa, tää 38 on just sopiva ja joissain korkkareissa jopa se 37... :(

Laita myös ikäsi että milloin sait esikoisen! ja voit kommentoida myös jos sait toisen lapsen et mitenkä se sitten lisäsi muutoksia kehossasi! eikä tarvii tulla kommentoimaan mulle sit että ei sun pitäis mitään lapsia saada, koska olet vain pinnallinen, mikä ei pidä paikkaansa. :) ulkonäöstä saa kysyä mun mielestä ilman et tarvii olla kamalan pinnallinen ihminen , normisti vaan kiinostaa
Kiva jos mahd. moni jakso vastata![/QUOTE]

Olen 23v yhden (1v)lapsen äiti.

1. ennen lasta tissit oli 75 c-d ja nyt 75d, ei yhtä kiinteät kuin ennen mutta ihan kivat kuitenkin. muutamia raskausarpia tuli odotuksen aikaan ja kun maito nousi mutta ovat hävinneet jo.

2. en muista paljonko raskausaikana painoa tuli mutta imetyksen aikana kaikki hävisi mitä oli tullutkin. ei tullut mahaan yhtään arpea enkä käyttänyt mitään vöitä.

3. minulta leikattiin väliliha mutten ole mitään muutosta edelliseen huomannut. ei mitään pidätysongelmia.

4. kenkä kasvoi numerolla raskauden lopussa mutta palautui takaisin.

Herttinen, eikai kukaan mitään takuita ole pyytänytkään, vaan kokemuksia ja keskustelua aiheesta? :D

Kyllä saa miettiä kaikenlaisia asioita, eikä aloittaja mun mielestä ole mistään valittanut, ainoastaan kysellyt.. Ja ei tämä keskustelu mua ainakaan haittaa, vaikka olen lapseton :D

Juu, en olekkaan hirmuisen vanha, olen vasta 19v mutta alkanut kiinostumaan nyt lapsista. :)

Vai että solujen vanheneminen on alkanut jo 22-vuotiaana? höpsistähöpsis, oot sinä kyllä niin pihalla, eiköhän se vanheneminen keskimäärin ala siinä 26-31vuotiaana kertoo ihan tutkimus tulokset kun vähän kehtaa vaan silmäillä ja on kiinostusta tuollaisiinkin asioihin kuten itselläni on. Aivot tosiaan kehittyy kyllä sinne 25v asti

1. En imettänyt, mutta entisen kiinteet 80B:n rinnat on historiaa. Koko on suunnilleen sama, mut nää on tämmöstä venytettyä mallia, eli roikkuu TODELLA alhaalla.

2. Mä olin aika tavallisen kokonen ennen raskautta, painoin noin 65kg. Vatsa oli aika littee, eikä mikään möhömaha, lihaksia oli tasan ne, mitä elämänvarrella oli tullu, yhtään niitä en ollu treenannu. Nyt, melkein vuoden päästä synnytyksestä etureppu arpineen roikkuu, eikä ole mihinkään lähtenyt vaikka oon vatsalihaksia treenannu ja laihduttanut, nyt siis painoo 52kg ja lihakset löytyy. Ainoo vaan, että mulla tapahtu vatsalihaksille jotain käsittämätöntä raskausaikana.. Kun niitä jännittää, niin vatsalihasten välissä tuntuu ihan selvä muutana sentin rako, oon käsittäny, et ihan noin isoja rakoja ei pitäis olla. Ja sit kun syön (mitä tahansa) niin heti näytän siltä, että olisin taas raskaana, vaikka siis tyhjänä vatsa on ihan normaali. Oon siis diagnosoinu tän niin, että mun vatsalihakset sit vissiin kärsi raskaudesta sen verran paljon, että ne ei enää tue ees vatsalaukkua, jossa on ruokaa, vaan antavat periks, ja siks vatsa kasvaa syödessä. Tai no kaikillahan se varmaan jonkun verran pullistuu, mut harva näyttää siltä, että olis seittemännellä kuulla raskaana. Mitään vöitä en kokeillu.

3. Tottakai alapää venähti. Alkuun ei ollu toivookaan, että olis pidätelly yhtään mitään, mut pisätyskyky tuli kyl äkkiä takas. Ihan paris viikos. Lantiopohjanlihaksia oon treenannu, mutta ei oo ainakaan mun tiukkuuteen juuri vaikuttanu. Seksin harrastaminen on aika kiusallista, koska jatkuvasti tulee niit ns. vaginapieruja, koska se jäi niin löysäks. Ja lisäks viel klitoriksen kipuilun sain kaupan päälle. Ei siihen kokoajan satu, mut jos ponnistaa esim pissaamisen verran, niin sit sattuu.

4. Kengän koko on tietääkseni kyl pysyny samana :D Mut muita muutoksia oli sit lantion venähtäminen ja raskausarvet muuallakin kun mahassa. Eli niit on nyt sit tissit, kyljet, perse, häpykarvotuksen alue, reidet ja sisäreidet täys.

Olin 21, kun lapsi synty. Samalla kerta kannoin ja synnytin kaks lasta; ensimmäiseni ja viimeiseni. Jos olis etukäteen tienny, mitä raskaus just mun keholle tekee, niin olisin kyl oottanu yhen 10 vuotta viel, ennenkun teen lapsen. Ja tiedoks huutelijoille, oman vartalon sureminen ei vähennä yhtään mun rakkautta lastani kohtaan!

22 vuotiaana olin kahden lapsen äiti. Vartaloni oli hoikka ja treenatunnäköinen vielä siinäiässä. Jalkakin levisi vasta seuraavan raskauden aikana 26 vuotiaana. Raskaudet ja imetykset pystyi näkemään oikeastaan vain rinnoista, jotka olivat imetysten jälkeen roikkuvat rusinat. Alakerta ei ollut enään samassa kunnossa kuin ennen lapsia, mutta mitään virtsanpidätys ongelmia ei ollut.

Nyt 36 vuotiaana ja 5 lapsen jälkeen tilanne on jo vähän eri eli vatsanahka ei enään viimeisen raskauden jälkeen ole palautunut kuten ensimmäisten jälkeen, vaikka painon olen saanut jo aika lähelle samaa tasoa. Muutenkin ikä selvästi tuo velttoutta niin naamaan kuin muuallekin kehoon. Alakerta sentään on lähes samalla tasolla kuin ensimmäistenkin raskauksien jälkeen.

Yhteistyössä