22-vuotiaana äidiksi - miten vartalo sen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26357652]Joo olen. Ihan eka luokan tasolla olen, mutta kyllä minä lukea osaan ;-). Älä sitten väitä että ikä vaikuttaa palautumiseen, kun näin ei kuitenkaan monilla käytännössä ole. Niinhän sinä tuossa omassa ekassa viestissäsi kirjoitit. En verrannutkaan missään vaiheessa vaikka 22-vuotiasta ja 40-vuotiasta synnyttäjää vaan ihan yleisesti että kukin voi palautua siihen omaan kuosiinsa, parempaankin kuosiin, missä iässä tahansa (tai olla palautumatta) ja joku ei välttämättä huomaa missään että on edes synnyttänyt.[/QUOTE]

Tuotatuota... Kyllä yleisestiottaen 20v iho palautuu paremmin kuin 40v. Johtuu siitä, että iho uusiutuu nopeammin. Lisäksi kiinteytyminen on nopeampaa aineenvaihdunnan ripeämmän toiminnan vuoksi.

[QUOTE="vieras";26357652]Joo olen. Ihan eka luokan tasolla olen, mutta kyllä minä lukea osaan ;-). Älä sitten väitä että ikä vaikuttaa palautumiseen, kun näin ei kuitenkaan monilla käytännössä ole. Niinhän sinä tuossa omassa ekassa viestissäsi kirjoitit. En verrannutkaan missään vaiheessa vaikka 22-vuotiasta ja 40-vuotiasta synnyttäjää vaan ihan yleisesti että kukin voi palautua siihen omaan kuosiinsa, parempaankin kuosiin, missä iässä tahansa (tai olla palautumatta) ja joku ei välttämättä huomaa missään että on edes synnyttänyt.[/QUOTE]

Väitin, että ikä vaikuttaa keskimäärin naisen kroppaan. Se vaan on faktaa ja oikein tarkensin ettei se tarkoita, etteikö vanha synnyttäjä voisi palautua hyvin tai ettei kaikki nuoret palaudu hyvin, jotta ihan yksinkertaisemmatkin elämäntapaloukkaantujatkin ymmärtäisivät sanomani, ei näköjään mennyt perille. :D Vastasit tuohon viestiin, jossa nimenomaan tarkensin asiaa.

Huh!

[QUOTE="hmm";26357693]Tuotatuota... Kyllä yleisestiottaen 20v iho palautuu paremmin kuin 40v. Johtuu siitä, että iho uusiutuu nopeammin. Lisäksi kiinteytyminen on nopeampaa aineenvaihdunnan ripeämmän toiminnan vuoksi.[/QUOTE]

Voi hyvänen aika sentään. Siis mitä kohtaa et ymmärtänyt kirjoituksestani? Jos en itse näe merkkejä raskaudesta,eikä mieskään, ja raskausarpia eikä mitään muitakaan jälkiä ei ole missään, niin miksi jaksat edes väitellä asiasta? Itselleni tuli 7-8 kg painoa raskaudessa ja kaikki myös hävisi saman tien. Ihan olin kuule lenkkipolulla heti kun lääkäri siihen luvan antoi. Ihan sama nuo nopeammat aineenvaihdunta jutut sun nuut, kun ne ovat ihmisillä myös hyvin yksilöllisiä.

[QUOTE="vieras";26357747]Voi hyvänen aika sentään. Siis mitä kohtaa et ymmärtänyt kirjoituksestani? Jos en itse näe merkkejä raskaudesta,eikä mieskään, ja raskausarpia eikä mitään muitakaan jälkiä ei ole missään, niin miksi jaksat edes väitellä asiasta? Itselleni tuli 7-8 kg painoa raskaudessa ja kaikki myös hävisi saman tien. Ihan olin kuule lenkkipolulla heti kun lääkäri siihen luvan antoi. Ihan sama nuo nopeammat aineenvaihdunta jutut sun nuut, kun ne ovat ihmisillä myös hyvin yksilöllisiä.[/QUOTE]

Kai oot provo?! :O

[QUOTE="hmm";26357693]Tuotatuota... Kyllä yleisestiottaen 20v iho palautuu paremmin kuin 40v. Johtuu siitä, että iho uusiutuu nopeammin. Lisäksi kiinteytyminen on nopeampaa aineenvaihdunnan ripeämmän toiminnan vuoksi.[/QUOTE]

"Ikääntyminen hidastaa aineenvaihduntaa"

- Se on totta, mutta vain hyvin, hyvin vähän. Vaikutus on prosentti tai kaksi kymmenessä vuodessa. Vasta 65-70 -vuotiaana tapahtuu merkittävämpä notkahdus, sitä ennen hidastumisella ei ole merkitystä.

Mä en ees ymmärrä miten tollasta voidaan tutkia? Jokaisen kroppa on erilainen ja eritavalla muuttuu.. Niin nuorilla ku vanhoilla se kroppa joko palautuu nopeesti, hitaasti tai pysyy samana. Mitä siitä tappelemaan? Ei tollasta voi tutkia ellei tutkita kaikkia äitejä. Neki ketä on vertailtu, ei oo kaikki. Ne on voinu olla sattumalta just ne timmit ja nopsaan palautuvat ja ne hitaammin palautuvat nuoret on jääny taka-alalle, on otettu vaan ne tiukat kropat huomioon. Ja ei, en ole ite vanhempi synnyttäjä vaan juurikin reilu 20-vuotias, mut silti mua ärsyttää tollanen yleistäminen. Oon todellaki sitä mieltä että se riippuu ihan siitä vartalosta ja esim. siitä, kuinka sen synnytyksen jälkeen (ja tietty ennenkin) sitä kroppaansa lähtee rääkkäämään. Ihan sama minkä ikänen oot.

Mie sain esikoiseni 20-vuotiaana. Yleisesti ottaen pidän kropastani enemmän nyt kuin ennen raskautta, mutta se on enimmäkseen imetyksestä johtuvan painonputoamisen syytä. :) Ennen rasskautta mitat oli 158/60, n. viikko synnytyksen jälkeen painoin 58kg ja tällä hetkellä 45kg.

-Tissit: En tiedä, mikä miun tarkka kuppikoko oli ennen raskautta, mutta onhan nää jonkin verran suurentuneet ja "lerpahtaneet". Nyt käytän kokoa 65F. Oon ehkä outo, mut tykkään rinnoistani enemmän näin, jotenkin ne on naisellisemmat kun sellaset teinitissit. Voi johtua siitäkin, että vaikka koko on kasvanut, niin tissit näyttävät pienenmmiltä kuin ennen, enkä tykkää isoista rinnoista. Niin ja tosiaan, oon imettänyt reilun vuoden ja imetän edelleen, et vielähän nää ehtii muuttua tässä lisääkin.

-Massu: Pienempi kuin ennen raskautta, mutta ei niin pieni kuin nuorempana tämän painoisena mitä nyt olen. Ehkä joku treeni voisi auttaa, mut inhoan liikuntaa. :ashamed: Oon kyllä tällä hetkellä niin rimpula, että tuo voipi olla vaan venynyttä nahkaa, joka palautuu itseksiään jos on palautuakseen. Muuallakin kehossa, erityisesti reisissä on sellaista löysyyttä havaittavissa. Raskausarpia tuli joitakin, mutta aika vähänlaisesti. Oikeestaan yllätyin, koska pelkäsin et niitä tulisi oikein urakalla, koska oon aina ollut herkkä saamaan niitä jopa pienen painonnousun yhteydessä.

-Alapää: On kondiksessa, synnytyksessä ei tullut mitään pahempia repeämiä. Treenasin raskausaikana ja synnytyksen jälkeen (nyt on vähän jäänyt) lantionpohjan lihaksia ihan hulluna, eikä kyllä mitään virtsankarkailuongelmia ole ollutkaan. Jälkitarkastuksessa sain oikein terkkarilta kehuja rautaisista lantionpohjanlihaksista. :D:ashamed:

-Jalka: Ei muutosta. Miun kengännumero oli/on 36, ja jalat on aina olleet enemmän levet kuin kapeat malliltaan runsaasta avojaloin liikkumisesta johtuen (luulisin), niin ehkä sen takia sitä levenemistä ei raskauden aikanakaan tullut.

Kai oot provo?! :O

Kerroppas mistä ton johtopäätöksen vetelit? Mun mielestä tossa ei ollu mitään provosoivaa ja ihan asiallista ja järkevää tekstiä. Turhaan siellä lietsot nyt tota asiaa, hyväksy vaan se tosiasia että ei niiden vanhempien synnyttäneiden tarvii olla mitään "löysiä kun nuoret on ainoat jotka voi kiinteytyä synnytyksen jälkeen". Kyllä sillä liikunnalla on aika suuri merkitys ja niinku tää kenen kanssa sä nyt täällä tappelet ni on harrastanu liikuntaa ja näin ollen saanu kroppansa haluamaansa kuntoon.

Mä en ees ymmärrä miten tollasta voidaan tutkia? Jokaisen kroppa on erilainen ja eritavalla muuttuu.. Niin nuorilla ku vanhoilla se kroppa joko palautuu nopeesti, hitaasti tai pysyy samana. Mitä siitä tappelemaan? Ei tollasta voi tutkia ellei tutkita kaikkia äitejä. Neki ketä on vertailtu, ei oo kaikki. Ne on voinu olla sattumalta just ne timmit ja nopsaan palautuvat ja ne hitaammin palautuvat nuoret on jääny taka-alalle, on otettu vaan ne tiukat kropat huomioon. Ja ei, en ole ite vanhempi synnyttäjä vaan juurikin reilu 20-vuotias, mut silti mua ärsyttää tollanen yleistäminen. Oon todellaki sitä mieltä että se riippuu ihan siitä vartalosta ja esim. siitä, kuinka sen synnytyksen jälkeen (ja tietty ennenkin) sitä kroppaansa lähtee rääkkäämään. Ihan sama minkä ikänen oot.

Et taida pahemmin ymmärtää tieteellisen tutkimuksen päälle? :) Ei siis millään pahalla. Kukaan ei ole väittänytkään, että jossain tutkimuksessa havaittu korrelaatio (ikä-synnytyksestä palautumisen nopeus) pätisi kaikkiin yksilöihin. TILASTOLLISESTI yhteys voidaan kuitenkin todeta. Kaikkia ei tietenkään voida tutkia, mutta riittävän suuri otanta varmistaa mahdollisimman paikkansapitävän lopputuloksen.

Hirvee meuhkaaminen "älä hanki lapsia jos ulkonäkö on tärkeämpi!". Missäköhän on sanottu, että aapeelle ulkonäkö olisi lasta tärkeämpi.. kai sitä nyt saa miettiä raskautta vähän kuin joka suunnalta :) taitaa vaan raskauden aikana rupsahtaneet läskit mammat täällä meuhkata :)

Et taida pahemmin ymmärtää tieteellisen tutkimuksen päälle? :) Ei siis millään pahalla. Kukaan ei ole väittänytkään, että jossain tutkimuksessa havaittu korrelaatio (ikä-synnytyksestä palautumisen nopeus) pätisi kaikkiin yksilöihin. TILASTOLLISESTI yhteys voidaan kuitenkin todeta. Kaikkia ei tietenkään voida tutkia, mutta riittävän suuri otanta varmistaa mahdollisimman paikkansapitävän lopputuloksen.

Mua kyllä kiinnostaisi miten tästä on tehty tilastoa? Linkki olisi kiva. Jotain tutkimustahan tilastoakin varten on pitänyt tehdä ja sekin kiinnostaisi mitä on ollut vasteena tutkimuksessa? Taitaa nyt palstatieteilijä vedellä tänne vähän omiaan...

[QUOTE="tutkija";26358749]Mua kyllä kiinnostaisi miten tästä on tehty tilastoa? Linkki olisi kiva. Jotain tutkimustahan tilastoakin varten on pitänyt tehdä ja sekin kiinnostaisi mitä on ollut vasteena tutkimuksessa? Taitaa nyt palstatieteilijä vedellä tänne vähän omiaan...[/QUOTE]

PEESI!

Niin ja sähän siis tiedät ketkä noissa tilastoissa on mukana? Ihan samalla tavalla siellä on voitu ottaa huomioon just ne mistä tuolla on kirjotettu. Mut jos sä kerta oot ammattilainen noissa tieteellisissä tutkimuksissa ni valaisehan meitä tyhmempiä jotka ei ymmärretä mistään mitään :) Pistäppäs faktaa pöytään, me ei varmastikaan osata mistään niitä tietoja etsiä ja vaikka osattais, oltais varmasti löydetty väärät paikkaansapitämättömät jutut :)

Muakin alkoi nyt kiinnostaa tää tilastojuttu.

Se mua täällä palstalla ärsyttää, että ihmiser kirjottelevat tänne tietoja mitkä eivät pidä paikkaansa. En nyt puhu tästä tilastojutusta vaan esim.just tosta aineenvaihdunnasta. Siihen vaikuttaa niin moni asia kuten mitä ravintoa syö ja miten niin sanotusti aktivoi aineenvaihduntaa esim. liikunnan merkeissä. Kuten edellä oli joku linkki niin iän myötä aineenvaihdunta hidastuu tosi vähän.

Itse olen ollut akateemisessa maailmassa vuosia töissä ja olen työssäni nähnyt miten koehenkilöiden välillä voi olla todella suurikin ero juurikin "aineiden" poistumisessa kropasta. En nyt ala tähän sen enempää sepostamaan ja tästäkin tulee varmaan paskaa niskaan, mutta ottakaa ihmiset edes perusasioista selvää ennen kuin alatte niitä täällä julistamaan absoluuttisina totuuksina.

Ja hei ap!!!

Jos joskus saat sen lapsen, niin muista, että kun olet juuri synnyttänyt, se oma kroppa voi tuntua TOSI vieraalta!
Sen takia että yhtäkkiä ei enää olekaan sitä isoa mahaa jne. Ja voi mennä aikaa sopeutua niihin muutoksiin, mutta ajan kanssa oma kroppa alkaa tuntua taas omalta. Jos alkaa.

Mutta siis yritän sanoa että ei kannata hermostua jos synnytyksen jälkeen vielä kuukausia menee aikaa, ennenkuin oma vartalo on taas "oma".

Mulla on joka synnytyksen jälkeen mennyt aikaam että olen taas ollut sinut kroppani kanssa. Jotenkin, varsinkin kun suihkuun ja saunaan menee, tuntuu että ei tää oo mua, en mä ole tässä. Mutta aikaa kun menee, kaikki on taas ok.

Kerroppas mistä ton johtopäätöksen vetelit? Mun mielestä tossa ei ollu mitään provosoivaa ja ihan asiallista ja järkevää tekstiä. Turhaan siellä lietsot nyt tota asiaa, hyväksy vaan se tosiasia että ei niiden vanhempien synnyttäneiden tarvii olla mitään "löysiä kun nuoret on ainoat jotka voi kiinteytyä synnytyksen jälkeen". Kyllä sillä liikunnalla on aika suuri merkitys ja niinku tää kenen kanssa sä nyt täällä tappelet ni on harrastanu liikuntaa ja näin ollen saanu kroppansa haluamaansa kuntoon.

hyväksy vaan se tosiasia että ei niiden vanhempien synnyttäneiden tarvii olla mitään "löysiä kun nuoret on ainoat jotka voi kiinteytyä synnytyksen jälkeen". Missä kukaan väitti muuta? :O Puhe oli keskimääräisestä, tarviiko tästä edes keksustella vai ettekö tienneet että 22vuotiaan iho on joustavampi ja kestävämpi kuin 40vuotiaan?! Tottakai liikunnalla on merkitystä haloo. Aivan varmasti 40v urheilullinen ja geeniperimältään hyvän ihon saanut palautuu paremmin kuin joku mäkkäriliisa ilman liikuntaa ja huonoilla geeneillä, uskokaa nyt kukaan ei muuta väittänytkään. Tuntuu että tässä ketjussa on kyllä harvinaisen typeriä naisia liikkeellä. :D :D Olen purskahtanut jo nauruun monta kertaa! :D

Todista että nuoren iho /muu palautuu paremmin kuin vanhemman?! Pitääkö tätä edes todistaa?! :D Onkohan niin itsestäänselvää tutkimusta edes tehty? :D "tutkimuksen mukaan 20vuotiaan iho mukautuu ja paranee paremmin kuin 40vuotiaan" OOOHH!! Tuolla varmaan myy lehtiä! HAHAHAH :D IHANKO TOTTA! :O :O :O

"Itse olen ollut akateemisessa maailmassa vuosia töissä ja olen työssäni nähnyt miten koehenkilöiden välillä voi olla todella suurikin ero juurikin "aineiden" poistumisessa kropasta. En nyt ala tähän sen enempää sepostamaan ja tästäkin tulee varmaan paskaa niskaan, mutta ottakaa ihmiset edes perusasioista selvää ennen kuin alatte niitä täällä julistamaan absoluuttisina totuuksina. " Mikä hemmetin absoluuttinen totuus?! Kuka sellaisesta puhui?

Voiko joku tosissaan sanoa, että 40v palautuisi synnytyksestä keskimäärin yhtä hyvin kuin 20v?
Toi on paras kun räjähdetään "ET VOI SANOA SITÄ ABSOLUUTTISENA TOTUUTENA ETTÄ KAIKKI NUORET PALAUTUISIVAT JA VANHEMMAT EIVÄT; KYLLÄ LIIKUNTA VAIKUTTAA!!!!!" kun joku on kertonut, että keskimäärin nuorempana palautuminen on helpompaa. :D Eikö muut huomaa tuossa vastauksessa mitään naurettavaa? :D

Olin 23 kun sain lapsen. Raskausarpia minulle ei tullut mahaan yhtään ainoa, maha palautui ihan samoihin mittoihin. Rinnat muuttui tietysti imetyksen aikana ja sitten tuntui, että imetyksen jälkeen oli 'tyhjemmät', mutta kun aikaa kului niin rinnat on tullut vaan täyteläisemmiksi, imetys siis muokkaa rinnan lopullisesti muotoonsa. Hoikka olen edelleen ja treenattuna haluan kroppaani pitää. Lantionpohjan lihakset on hyvässä kunnossa ja orgasmit on voimakkaampia kuin ennen synnytystä. Nykyään olen 35-vuotias ja haluttu nainen!

[QUOTE="hihihi";26363518]Voiko joku tosissaan sanoa, että 40v palautuisi synnytyksestä keskimäärin yhtä hyvin kuin 20v?
Toi on paras kun räjähdetään "ET VOI SANOA SITÄ ABSOLUUTTISENA TOTUUTENA ETTÄ KAIKKI NUORET PALAUTUISIVAT JA VANHEMMAT EIVÄT; KYLLÄ LIIKUNTA VAIKUTTAA!!!!!" kun joku on kertonut, että keskimäärin nuorempana palautuminen on helpompaa. :D Eikö muut huomaa tuossa vastauksessa mitään naurettavaa? :D[/QUOTE]

Tätä juuri tarkoitin. Ei edes ymmärretä mitä toinen kirjoittaa. Absoluuttinen totuus liittyi juurikin esim. siihen aineenvaihdunta juttuun. Sinä et voi tietää kenenkään palautusmiskykyä synnytyksestä. Se riippuu niin monesta asiasta. Ei se nuoruus nyt kuitenkaan ihan kaikkeen tehoa, jos on ollut esim. vaikea raskaus ja synnytys takana. Sinä siis, ilman sen isompaa tietämystä, väität että nuorempi synnyttäjän palautuu aina automaattisesti paremmin synnytyksestä. Näin ei vaan välttämättä ole. Eikä se liikuntakaan takaa mitään hyvää palautumista jos on nyt vaan sattunut olemaan vaikkapa huonot geenit ;-)

Huomaan jo näistä monista viesteistä ja niiden ala-arvoisesta tyylistä kirjoittaa, että taitaa jotkut olla liikenteessä peruskoulu pohjalta.

[QUOTE="vieras";26363690]Tätä juuri tarkoitin. Ei edes ymmärretä mitä toinen kirjoittaa. Absoluuttinen totuus liittyi juurikin esim. siihen aineenvaihdunta juttuun. Sinä et voi tietää kenenkään palautusmiskykyä synnytyksestä. Se riippuu niin monesta asiasta. Ei se nuoruus nyt kuitenkaan ihan kaikkeen tehoa, jos on ollut esim. vaikea raskaus ja synnytys takana. Sinä siis, ilman sen isompaa tietämystä, väität että nuorempi synnyttäjän palautuu aina automaattisesti paremmin synnytyksestä. Näin ei vaan välttämättä ole. Eikä se liikuntakaan takaa mitään hyvää palautumista jos on nyt vaan sattunut olemaan vaikkapa huonot geenit ;-)

Huomaan jo näistä monista viesteistä ja niiden ala-arvoisesta tyylistä kirjoittaa, että taitaa jotkut olla liikenteessä peruskoulu pohjalta.[/QUOTE]

Tässähän puhuttiin edelleenkin keskimääräisestä tasosta, ei se näy välttämättä naapurin Pirjossa... Ei kukaan puhunutkaan kenenkään tietyn henkilön palautumiskykyä synnytyksestä. Kukaan ei sananut että nuori palautuu aina automaattisesti...huoooh en jaksa enää! Ihan järetöntä keskustella kanssasi :D:D

Sain lapsukaiseni 26-vuotiaana, täytin kyllä 27 parin kuukauden päästä siitä. Palauduin kyllä melko hyvin, mutta on mulla nähtävissä arvista yms. että raskaana olen ollut. Mutta ei pahasti.
Nyt nelikymppisenä jos saisin mukulan, niin siitä en kyllä palautuisi kuin kirurgian kautta. taistelen tätä valuvaa taikinamaista kroppaa pysymään kuosissa, mutta hyvin vaikeaa on. Kimmoisuus kaikesta on melko mennyttä, ja vaikka kuinka liikkuu, niin paikat rupeaa roikkumaan. Mun kohdalla ei ainakaan palautuisi yhtä hyvin kuin nuorempana. Mutta viisi vuotta sitten olisin vielä palautunut varmaankin.

[QUOTE="sama";26363712]Tässähän puhuttiin edelleenkin keskimääräisestä tasosta, ei se näy välttämättä naapurin Pirjossa... Ei kukaan puhunutkaan kenenkään tietyn henkilön palautumiskykyä synnytyksestä. Kukaan ei sananut että nuori palautuu aina automaattisesti...huoooh en jaksa enää! Ihan järetöntä keskustella kanssasi :D:D[/QUOTE]

No tulihan se sieltä, tuo ettei nuorempi automaattisesti palaudu paremmin ja näinhän se on. Ugh. Olen puhunut :-)

[QUOTE="vieras";26363779]No tulihan se sieltä, tuo ettei nuorempi automaattisesti palaudu paremmin ja näinhän se on. Ugh. Olen puhunut :-)[/QUOTE]

Loistava oivallus kun sitä on yritetty toitottaa jo monesti.
En myöskään missään vaiheessa tuollaista sanonut vaikka kivenkovaan halusit niin uskoa. :D
Puhe oli ainoastaan keskimääräisestä. Huoh. olen puhunut, piste

Yhteistyössä