2kk vauva yöhoitoon, voiko antaa korviketta?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamman pikkujoulut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis mä en tajua just tätä! Miks pitää vääntää lapsi ja sit heti 2kk kuluttua on "pakko" päästä johonki bileisiin notkuun, muka tuulettuun. Lapsi on ihan pikkusen pitkäaikaisempi "projekti".
Sitä voi tuulettua muutenki ku vetämällä kännit ja työntämällä pienen yökylään.

Et tajunnut että ap provoili. Muuten hyvä teksti, mutta tuo "tuulettumaan" sana paljasti että nyt provoillaan äitipalstalla.
 
Pumppauksesta vinkki, ei sun mun mielestä kannata ostaa uutta pumppua vaan lypsät ensialkuun käsillä : ) ja kun heruminen käynnistyy niin sitten yrität pumpata sillä pumpulla. Tuohon korvike asiaan en osaa nyt vastata mutta kyllä se vauva ainakin sitä huolii kun nälkä on , eriasia on sitten miten hänen vatsansa siihen reagoi ..
 
Minä pumppasin aluksi maitoa jääkaappiin, myöhemmin en saanut pumppaamalla maitoa kovin helposti tulemaan, joten vauva sai korviketta, jos olin poissa. Ja saa edelleen, jos olen poissa. Ei meillä vauva ole huomannut mitään eroa :) Tai ainakin yhtälailla on maistunut.
 
Siis mä en tajua just tätä! Miks pitää vääntää lapsi ja sit heti 2kk kuluttua on "pakko" päästä johonki bileisiin notkuun, muka tuulettuun. Lapsi on ihan pikkusen pitkäaikaisempi "projekti".
Sitä voi tuulettua muutenki ku vetämällä kännit ja työntämällä pienen yökylään.

No siellähän oikeen projektipäällikkö vinettää.

Kato meille muille kun laps ei ole mikään "projekti" vaan ihan perheenjäsen ja osa elämää. Siihen elämään kuuluu ihan normaalisti myös muuta, esimerkkinä nyt vaikka sosiaalinen elämä. Ookko semmosesta kuullut?

Ja kännien vetely tuli omasta päästäsi. Etkö sitten itse osaa juhlia ilman kännejä?
 
Hei iso kiitos kaikille tosi hyvistä vinkeistä, neuvoista ja kannustuksesta :) !!
Nyt lähden juhliin paremmalla mielellä ja koitan saada pumppaustakin aikaseksi. Ja täytyy kokeilla pumpata ilman sitä kumia. Jos onnistuisi... Tai sitten kokeilla korvikkeita.. Saa nähä, mut eiköhän joku onnistu ja järjesty :)
 
Jos ei pumpulla onnistu niin kokeile AP käsin lypsämistä. Ihan alkuvaiheessa imetystä multa maito herui helpommin manuaalisesti lypsämällä kuin sähköisellä pumpulla. Käsipumpulla ei saanut aikaiseksi muuta kuin kipua. Voit yrittää sitä pumppaamista myös niin, että vauva imee samalla toista rintaa. Joskus sillä tavalla heruu maitoa paremmin myös pumpulle. Mulla tää toimii myös käsin lypäsessä (joo aikamoista urheilua kun on vauva sylissä, vaatii erittäin tukevaa tyynyä vauvan alla jotta onnistuu ja mielellään toisen ihmisen tukemaan vauvaa ettei tipahda).

Itse en kyllä laittaisi noin pientä yöhoitoon, mutta tuskin siitä kärsii jos ja kun on luotettava sekä vauvalle entuudestaan tuttu hoitaja ja saa ruokaa+läheisyyttä aina kun sitä tarvitsee. Eikä se korvike ole sekään maailmanloppu, kyllä voi tarvittaessa antaa sitäkin mutta rintamaito on aina parempi vaihtoehto.
 

Yhteistyössä