N
"nukkumatti"
Vieras
Olen kotona kahden lapsen kanssa, isompi täyttää 2v, pienemmällä on ikää vasta viikkoja. Isompi on aina ollut iltavirkku ja nukahtaminen on siirtynyt koko ajan myöhemmäksi. Raskausaikana nukuin itse mieluusti aamulla pitkään ja nukutin esikoisen itse, joten tilanne ei rassannut. Tällä hetkellä ollaan kuitenkin hankalassa tilanteessa, kun mustasukkaisuus aiheuttaa illalla vielä myöhään huutoa, mulla on vauva rinnalla ja mies nukuttaa esikoisen. Miehen pitää nousta aamukuudelta, joten nukkumaan pitäisi päästä ihmisten aikoihin.
Olen hilannut esikoisen päiväunia aiemmaksi ja herättänyt hänet niiltä, päikkärit on myös yritetty pudottaa pois, mutta se ei toimi. Mietin, josko siirtäisin aikataulua kokonaan pari tuntia aikaisemmaksi JA lyhentäisin yöunien ja päikkärien väliä saadakseni muksun väsyneeksi illalla ihmisten aikoihin. Minkä mittaisi pätkiä teillä muilla valvotaan kerralla? Paljonko lapset saavat unta vuorokaudessa? Ajattelin, että alan herättää lapsen sekä aamulla että päikkäreiltä, yleensä hän on saanut herätä edes toisilta ihan omia aikojaan. Pelkään leikkaavani unista liikaa pois kelloa kytätessäni, mutta on pakko yrittää.
Jos vaikka nousisimme samalla kuin mies lähtee töihin, toimisikohan
Herätys 06.15
Aamupala
Ulos 8.00 mennessä
(Pieni välipala jos aamiainen maittoi aikaisin)
Päikkärit jo 10-10.30, noin 2h
Herätys 12.00-12.30
Lounas 13.00
Sisäleikkejä
Ulos
Tarpeen mukaan välipala
Sisälle ja tekemään jotain rauhallista viimeistään klo 7 (onko liian myöhä päikkäreihin näden?)
Iltatoimet
Petiin 20.00 jolloin sitkeäkään ipana ei jaksane panna nukkumatille hanttiin enää 22.00 jälkeen, jos sattuu olemaan vaikea ilta ja unta kertyy joko 10 tai vähintään 8h ennen aamua
Olen hilannut esikoisen päiväunia aiemmaksi ja herättänyt hänet niiltä, päikkärit on myös yritetty pudottaa pois, mutta se ei toimi. Mietin, josko siirtäisin aikataulua kokonaan pari tuntia aikaisemmaksi JA lyhentäisin yöunien ja päikkärien väliä saadakseni muksun väsyneeksi illalla ihmisten aikoihin. Minkä mittaisi pätkiä teillä muilla valvotaan kerralla? Paljonko lapset saavat unta vuorokaudessa? Ajattelin, että alan herättää lapsen sekä aamulla että päikkäreiltä, yleensä hän on saanut herätä edes toisilta ihan omia aikojaan. Pelkään leikkaavani unista liikaa pois kelloa kytätessäni, mutta on pakko yrittää.
Jos vaikka nousisimme samalla kuin mies lähtee töihin, toimisikohan
Herätys 06.15
Aamupala
Ulos 8.00 mennessä
(Pieni välipala jos aamiainen maittoi aikaisin)
Päikkärit jo 10-10.30, noin 2h
Herätys 12.00-12.30
Lounas 13.00
Sisäleikkejä
Ulos
Tarpeen mukaan välipala
Sisälle ja tekemään jotain rauhallista viimeistään klo 7 (onko liian myöhä päikkäreihin näden?)
Iltatoimet
Petiin 20.00 jolloin sitkeäkään ipana ei jaksane panna nukkumatille hanttiin enää 22.00 jälkeen, jos sattuu olemaan vaikea ilta ja unta kertyy joko 10 tai vähintään 8h ennen aamua