2v pitäis saada nukahtamaan omaan sänkyyn, apuja?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ei haluttais huudattaa, mutta alkaa olla keinot vähissä. Nukkui eka VUODEN omassa pinniksessä ja sen jälkeen alkanut nukkua meidän välissä (otettiin aamuyöstä viereen ensin ja sitten se vaan venyi se vierelläoloaika kunnes ei enää suostunut omaansa ollenkaan...).

Nyt on tulossa toinen ja esikko pitäis saada sitä ennen omaan sänkyynsä nukkumaan. Sänky on meidän sängyn vieressä, eli kipuaa sieltä aina kesken yötä meidän keskelle, jos sinne on saatu ylipäänsä nukahtamaan. Aikaa olis vielä pari kuukautta ennen uuden vauvan tuloa eli muutos pitäis tehdä hetkohtanyt, ettei koe sitten itseään syrjäytetyksi.

Vinkkejä ja apuja? Ja muutenkin haluttaisiin nukahtamaan yksin, joskus pitää maata melkein tunti vieressä ennen kuin tuo simahtaa ja sekin alkaa jo rasittaa kun oma ilta-aika menee siinä. Niin ja nukkumaan viedään vasta ysiltä, herää aamulla seiskalta kun ollut hoidossa ja muuten valvois vielä myöhempään. Kun otetaan hoidosta pois niin jatketaan seiskan aamuja ihan tuon iltakukkumisen takia.

mä oon meidän 2v ikäsen aina vaan nostanut siihen viereiseen omaan sänkyyn takaisin ja sanonut, että ei oo mitään hätää, äiti on tässä lähellä ja antanu pitää hetken kädestä kiinni.... se alko tuntuu pahalta ku sängyt vähän eri tasossa, niin sit sanoin, että äiti ei pysty pitämään kiinni mutta on tässä ihan lähellä...

palauttelen sitä aina vieläkin takasin tarpeen tullen, koska tosiaan tuppaa olemaan ahdasta meidän sängyssä välillä.. huutihan se vähän alussa... kannattaa jo illalla selittää, kuinka nukkuu siinä omassa sängyssä lähellä äitiä/isää jne.

Omaan huoneeseen nukkumaan. Kaksivuotias myös ymmärtää paljon, voi ihan selittää että ei voi nukkua siinä vanhempien välissä koska kun vauva syntyy niin äidin täytyy sitä yöllä syöttää ja joskus se itkee yölläkin niin että paremmin siellä omassa huoneessa nukkuu. Aluksi taatusti tulee pari viikkoa sitä kun muksun saa sata kertaa kantaa takaisin omaan sänkyyn mutta sitkeydellä ja johdonmukaisuudella onnistuu kyllä. Ja kompensaationa voitte sitten ottaa esikoisen aamulla hetkeksi sänkyynne lököttelemään.

Pitäisköhän sitten vaan siirtää omaan huoneeseen. Tuossa se olis meidän makkarin vieressä, ettei pitkä matka kyllä tulis vaikka yöllä lähtis hortoilemaan.. Kun itsekin ollaan mietitty sitä, että pikkukakkonen voi ollakin joku yökukkuja ja sitten menee kaikilta unet, jos samassa huoneessa nukutaan.

Kokemuksia ja vinkkejä edelleenkin, vai onko se vaan kuten "Kifa" sanoi, johdonmukaisuutta ja RUTKASTI kärsivällisyyttä vaativa juttu? :)

no meille syntyi kesällä vauva vanhempi oli 1v 8kk:ta ja minä kävin ostamassa toisen pari sängyn, saa olla kaikki samassa sängyssä lapset ei heräile ja vanhemmat saa nukkua öisin. kiitos perhe pedin=)

[QUOTE="vieras";27812448]no meille syntyi kesällä vauva vanhempi oli 1v 8kk:ta ja minä kävin ostamassa toisen pari sängyn, saa olla kaikki samassa sängyssä lapset ei heräile ja vanhemmat saa nukkua öisin. kiitos perhe pedin=)[/QUOTE]

No sitähän itsekin ensin ajattelin, mutta normaaliin parisänkyyn ei mahdu 4 rinnakkain, eikä meidän makkariin mahdu järkevästi leveämpää sänkyä. Muuten oltais ostettu kaksmetrinen sänky meillekin. Joten sen takia mietittiin ensin omaan sänkyyn siirtämistä ja nyt sitten sinne omaan huoneeseen, kun sitä suositellaan. Ja siis perhepedissä on nukuttu jo pitkään, ei se muuten mikään ongelma meille ole mutta tila vaan ei riitä :)

Eka nukutus takana; iskä luki iltasadun ja istui meidän sängyn reunalla, kunnes poju nukahti. Ilman huutoja, nukutuksen kesto puoli tuntia... :D Katsotaanpa miten yö menee....

Jepu, heräsi klo 3 ja sitten menikin pari tuntia siinä, että piti hakea vettä, kuunnella anelua ja huutoa ja pari kertaa kipata poika takas omaan sänkyynsä seisomasta. Jos olisin ollut yksin, olisin napannut viereen, mutta onneksi miehellä oli järki päässä. Laittoi sitten käden lapsen päälle ja rauhoittui ja nukkui aamuun asti. Ja heräsi aamulla ylpeänä hymy kasvoilla, kun oli nukkunut KOKO yön omassa sängyssään :) Toivottavasti oli tuo pahin yö...

Eikä siirretty omaan huoneeseen, saa nukkua tuolla meidän makkarissa vielä ettei tule liian isoa rysäystä (lähinnä mulle...). :)

[QUOTE="aloittaja";27812567]No sitähän itsekin ensin ajattelin, mutta normaaliin parisänkyyn ei mahdu 4 rinnakkain, eikä meidän makkariin mahdu järkevästi leveämpää sänkyä. Muuten oltais ostettu kaksmetrinen sänky meillekin. Joten sen takia mietittiin ensin omaan sänkyyn siirtämistä ja nyt sitten sinne omaan huoneeseen, kun sitä suositellaan. Ja siis perhepedissä on nukuttu jo pitkään, ei se muuten mikään ongelma meille ole mutta tila vaan ei riitä :)[/QUOTE]

Ostakaa leveämpi sänky. Tai tehkää nykyisesti leveämpi laittamalla siihen teiän sängyn viereen vaikkapa runkopatjasänky tms.

Ostakaa leveämpi sänky. Tai tehkää nykyisesti leveämpi laittamalla siihen teiän sängyn viereen vaikkapa runkopatjasänky tms.

Oltais ostettu, mutta kun ei mahdu meidän makkariin. Ollaan nyt evakossa omasta makuuhuoneesta, jotta mahtuu kaksi sänkyä lisäksi, mutta omaan makuuhuoneeseen muutetaan kun saadaan toinenkin muksu sen verran isoksi, että voi heivata lapset omaan huoneeseen, joka on siinä meidän oman makkarin vieressä. Tämä iso huone on ihan erillään niistä kahdesta muusta, enkä halua nukkua niin kaukana lapsista sitten joskus.

Ja sitä en kai vielä maininnut, että tuo esikoinen ei ole mikään rauhallinen nukkuja, vaan yleensä on pää iskän tyynyllä ja jalat mun, eli en oikein viitsi laittaa vastasyntyneen kanssa samaan sänkyyn :)

[QUOTE="vieras";27818517]Oltais ostettu, mutta kun ei mahdu meidän makkariin. Ollaan nyt evakossa omasta makuuhuoneesta, jotta mahtuu kaksi sänkyä lisäksi, mutta omaan makuuhuoneeseen muutetaan kun saadaan toinenkin muksu sen verran isoksi, että voi heivata lapset omaan huoneeseen, joka on siinä meidän oman makkarin vieressä. Tämä iso huone on ihan erillään niistä kahdesta muusta, enkä halua nukkua niin kaukana lapsista sitten joskus.

Ja sitä en kai vielä maininnut, että tuo esikoinen ei ole mikään rauhallinen nukkuja, vaan yleensä on pää iskän tyynyllä ja jalat mun, eli en oikein viitsi laittaa vastasyntyneen kanssa samaan sänkyyn :)[/QUOTE]

Hankala tilanne sitten. Ehkä hän tottuisi nukkumaan omassa sängyssään joka on teidän sängyn vieressä.

Hankala tilanne sitten. Ehkä hän tottuisi nukkumaan omassa sängyssään joka on teidän sängyn vieressä.

Se olis tarkoitus ja jos ensimmäinen yö menee tunnin huudolla (tai lähinnä kitinää), niin mun mielestä kohtuuhyvä alku. Varsinkin kun nukahti siihen sänkyynsä illalla ilman mitään huutoa. Jospa se tästä. Itsellä vain ikävä sitä pientä tuhinaa meidän välissä... On tämä vain hankalaa, jos olisin tämän tiennyt niin oltais ostettu järkevämmän mallinen talo :D

Mulla kans oli kaksvuotias ihan mahdoton, nukuttaminen parikin tuntia ja jos sattui ihmeen kaupalla omaan sänkyynsä nukahtamaan niin kohta jo tassutteli viereen. Ihan hirveää hommaa kunnes meni totaalisesti kuppi nurin. Yksi ilta kun olin itse virkeä vein tytön omaan sänkyynsä ja ilmoitin rauhallisesti että pois ei tulla. Huusi ja möykkäsi kuin riivattu, aneli ja rääkyi. Ottihan se sydämestä mutta purin hammasta ja palautin tytön aina omaan sänkyynsä.
Nukahtihan se neljä tuntia ulvottuaan, seuraavana iltana selvittiin huomattavasti vähemmällä itkulla.
Äkkiä hyväksyi uudet säännöt, siihen paikkaan loppuivat myös yökuljeskelut :) Ihanaa, vihdoinkin voin laittaa lapsen rauhallisesti unille ja kaikilla on hyvä mieli. Harmittaa ainoastaan etten tajunnut vaan tehdä sitä aikaisemmin

Miten kukaan on niin idiootti että päästää lapsen yöksi kömpimään viereen. Sitten vingutaan kuinka sen lapsen saa takaisin omaan sänkyyn oppimaan. Voi hyvää päivää! Meillä on jokainen lapsi nukkunu pinnasängyssä 3 vuotiaiksi, pinnasänky/sängyt olleet meidän makuuhuoneessa. Ei ole tarvinut tuntea oloaan turvattomaksi eikä hyppiä vanhempien sänkyyn. Siitä on helppo ollut mennä lapsen luo jos on herännyt pahaan uneen. No, kaikki ei osaa ajatella nenäänsä pidemmälle.

EIKÄ missään nimessä tuon ikäistä yksin omaan huoneeseen kun on vauvakin tulossa!!! Kyllä te kaikki pystytte nukkumaan samassa, lapset on sikeäunisia eikä vauvan ääntelyt häiritse.

Miten kukaan on niin idiootti että päästää lapsen yöksi kömpimään viereen. Sitten vingutaan kuinka sen lapsen saa takaisin omaan sänkyyn oppimaan. Voi hyvää päivää! Meillä on jokainen lapsi nukkunu pinnasängyssä 3 vuotiaiksi, pinnasänky/sängyt olleet meidän makuuhuoneessa. Ei ole tarvinut tuntea oloaan turvattomaksi eikä hyppiä vanhempien sänkyyn. Siitä on helppo ollut mennä lapsen luo jos on herännyt pahaan uneen. No, kaikki ei osaa ajatella nenäänsä pidemmälle.

EIKÄ missään nimessä tuon ikäistä yksin omaan huoneeseen kun on vauvakin tulossa!!! Kyllä te kaikki pystytte nukkumaan samassa, lapset on sikeäunisia eikä vauvan ääntelyt häiritse.

Meillä on ollut lapsi koko ajan meidän makkarissa, ei kyse ole siitä. Kun yöt alkoi mennä pinniksessä hulinaksi niin otettiin viereen ja kaikki nukkui paljon paremmin. Mulle ihan sama missä porukka nukkuu, kunhan kaikki nukkuu joten sen takia en väkisin alkanut valvoa öitäni kitisevä lapsi pinniksessä. Nyt vaan on tosiaan se toinen vauveli tulossa eikä imetyksen aikana mahdu kaikki samaan sänkyyn, pinnikseen yritän hänetkin saada totutettua mutta sitähän ei tiedä mitä mieltä tulokas siitä on ja tarvittaessa hänkin saa jäädä kyllä vierelle nukkumaan. :)

Eli emme ole laittamassa esikkoa toiseen huoneeseen, heivataan sitten molemmat lapset yhdessä samaan huoneeseen kun sen aika tulee. :)

Miten kukaan on niin idiootti että päästää lapsen yöksi kömpimään viereen.

Meillä 2-vuotias nukkuu vieressä ja 3kk päästä viereen tulee myös uusi vauva. Mikä sen ihanampaa kun nukkua omien pienten lasten vieressä perhepedissä. Mulla ei ole mitään kiirettä häätää lapsia pois vierestä, eiköhän ne joskus itsensä vieroita siitä mun kainalosta.

Niin, tässä aloittaja kysyi neuvoa ja tulit kertomaan jotain ihan muuta...

Yhteistyössä