3/2006 osa6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas uusi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka,

Onpa hyvä, että molemmat odotellaan vielä noita ensimmäisiä elonmerkkejä (konkreettisia). Tai hyvä ja hyvä, tarkoitan siis, että helpottaa itseäni tietää. No, ymmärrät varmasti mitä tarkoitan=)! Tosiaan en ole edes sitä hipaisua tuntenut. Musta tuntuu, että mun vatsan kasvukin on nyt vähän hidastunut. Muutama viikko takaperin vatsa tuntui kasvavan kokoajan ja nyt se tuntuu pysyvän samassa. Alkaa kyllä olemaan jo silmin havaittava pikku pömppö=)! Oletko itse miettinyt kumpi olisi tulossa? Mulla ajatus vaihtelee viikoittain. Joku sanoo, että jos naama kukkii niin tyttö tulee, joku taas, että jos sydämen syke korkea niin tyttö tulee, vatsan muodostakin voi jotain päätellä...en kyllä tiedä päteekö ne vielä näin alkuun...muoto muuttuu varmasti vielä loppua kohti! Rakenteeseen reilu kaksi viikkoa, entä sulla?
Oliko niin, että sinäkin haluat pysyä sukupuolitiedottomana loppuun asti? Janis 16+1

Heippa! Eksyin sivuillenne kun yritin löytää kohtalontovereita, synnytän itsekin maaliskuussa toisen lapseni. LA 10.3. Huomasin että mielenkiintoisia keskusteluja teillä kyllä on ja haluaisin kovasti kuulua porukkaan, varsinkin kun olette suunnitellut tapaamisen. Saanko liittyä seuraan?

Ehdottomasti Petra! Me tapaamme 12.10.05 Sanomatalon Waynes coffeessa kello 17. Tervetuloa! Ehdottomasti mukaan vaan! Toista odotat, eli laitatko vielä iän, kaupungin missä asut ja synnärin missä synnytät niin lisäämme sinut meidän maalisten lasketulle listalle=)! Ei muuta kun kädet sauhuamaan ja kirjoittelemaan kuulumisia tänne meidän keskuuteen!
Janis 16+1

Moikka Janis!

Joo tapaamisessa nähdään :). oikein kiva tutustua kun ollaan näköjään varsin samanlaisessa tilanteessa iän, lasketunajan ja synnytyssairaalan perusteella ja molemmilla ensimmäinen tulossa. Mäkään en ole valitettavasti tuntenut edes niitä hipaisuja vielä.

Mielenkiinnosta kyselen syöttekö muut mitään lisäravinteita ja mitä ja onko teillä jotain hyviä vinkkejä?

Itse syön Multitabs Special 2+, jota olen syönyt melkein alusta saakka 2 päivässä, kun siitä saa mm. foolihappoa ja rautaa. Nyt aloitin terkkarin neuvosta syömään myös kalsium tabletteja kun en taida muuten syödä tarpeeksi maitotuotteita. Aloin myös syömään maitohappobakteereja, kun kuulin tutkimuksesta, jonka mukaan maitohappobakteerien syönti raskausaikana voi ennaltaehkäistä lapsen allergioita. Kysyin tästä neuvolassa ja terkkari sanoi kuulleensa myös tutkimuksesta ja sanoi, ettei niistä ainakaan haittaa ole, joten päätin aloittaa nekin.

Onko muille tullut iho-ongelmia? Mun naama kukkii kuin teinillä, ei kivaa, eikä puhdistuksella tai ruokavaliolla tunnu olevan mitään yhteyttä. Terkkarin mukaan johtuu hormooneista ja on raskausajan aknea :(. Onko tähän kellään hyviä vinkkejä?

Sitten tuosta vatsan koosta. Musta tuntuu, että mulla se vaihtelee päivittäin tosi paljon. En tiedä vaikuttaa missä asennossa vauva on, mutta välillä vatsa on hyvinkin erottuva ja välillä hyvinkin pieni. Ilmavaivojakin on ollut raskauden aikana, mutta tämä vatsan koon vaihtelu ei mielestäni johdu siitä. En ole kyllä vielä tehnyt uusia vaatehankintoja van mahdun vielä aika hyvin normaalivaatteisiin, lukuunottamatta rintsikoita :).

No kaikki on kuitenkin toistaiseksi hyvin. Päivät menee vaan todella piinaavan hitaasti, kun odottelen kromosomitutkimuksen tuloksia.

Hyviä vointeja kaikille!

Kuinka Kirsikka voitkin vielä mahtua omiin vaatteisiin?? Voi sua onnellista! Mulla omat vaatteet (siis housut, osa paidoista) on lojunut kaapissa jo pitkään! Tiedän, että kaikki riippuu ruumiinrakenteesta ja kaikesta, mutta silti: voi sua onnellista! No jossain vaiheessa ne varmasti tulee eteen ne maammaritkin=)!
Iho-ongelmista sen verran, että mulla ei KOSKAAN ole ollut mitään ongelmaa ihon kanssa, ei edes teininä, mutta nyt...näppylää joka paikassa! Kuulemma se häviää heti synnytyksen jälkeen, mutta kun sinne on vielä AIKA pitkä aika=)! Odotuksia ja iloisia hetkiä kaikille, Janis

Heissan kaikille!
Lapsille on nyt kerrottu ja lapset saivat muutaman päivän sulattelun jälkeen kunnian kertoa isovanhemmille, ilonkyyneleitä ja -kiljahduksia on siis ollut ilmassa! Kumma kyllä, normaalisti koko ajan tukkanuottasilla olevat lapset tulevat vauvauutisen jälkeen tosi hyvin toimeen keskenään, isosisaruksen vastuu ilmeisesti velvoittaa... ;)
Isompi antoi jopa ensimmäistä kertaa jalomielisesti pienemmän pelata Pleikkarillaan ja jopa kehui pienen taitoja, voi sitä pikkusiskon onnea mikä siitä seurasi!

Ja vauvasta; maha pullistelee ja pieni jalka tömistelee äidin masua päivittäin kevyesti, etenkin illalla kun asetun sohvalle tuijottamaan BB:tä. Liekö kommentti ohjelmalle... Alamahalle tulee entisistä raskauksista tuttua kipua kävelylenkkien tai reippaamman shoppailukierroksen jälkeen, tukivyötä olen ajatellut minäkin, josko auttaisi vaivaan.
Rakenneultra on vaan edelleen niin kaukana, kolmen viikon päästä ja neuvola vasta marraskuussa!!! Aivan kuin asia ei etenisi ollenkaan kun on näin pitkä väli. No, ei se auta kuin ootella vaan.

Ihan varmasti meidänkin pikkuiset ilmoittelee itsestään pian :)

Mulla on masu viikon sisällä kasvanut todella paljon. Nyt jo puolituntemattomatkin uskaltavat kysyä suoraan olenko raskaana, näkyy niin selvästi. Olen kyllä myös muuten turvonnut viime aikoina - ei mahdu enää oikein isoimmatkaan lököfarkut jalkaan.

Aluksi mulla oli tosi vahva fiilis tyttövauvasta, näin untakin tytöstä pari kertaa. NP:n jälkeen tuntemukset hävisi, eikä edelleenkään ole aavistusta kumpi olisi tulossa. Emme aio ottaa selvää sukupuolesta, vaikka kauheasti se mietityttääkin, että kumpi siellä ""vuokrayksiössä"" majailee :)
Vauvan syke oli viime perjantaina 150krt/min., joten eikö se ole aika keskiluokkaa, ts. ei voi päätellä mitään.
Pari kertaa olen kuullut veikkauksen tyttövauvasta masuni muodon perusteella, mutta kuten sanoit, muoto varmasti muuttuu vielä raskauden edetessä.

Rakenteeseen meillä vielä yli kolme viikkoa aikaa. En malttaisi enää odottaa!

Vanilja

Kylläpäs meidän ketjussa on ollut hiljaista. No en ole itsekään kirjoitellut, mutta olossa ei mitään muutosta. Neuvolaa odotan ja ultraa. Neuvola ensi keskiviikkona ja ultra seuraava. Silloin on myös meidän tapaaminen!!!

Huomasin aikasin aamulla ettei enään pysty ihan mahallaan nukkumaan (siis jalat täysin suorina ja kädetkin suorina) vaan pitää jalka jo olla hieman koukussa. Muuten painaa mahaa ikävästi:( Valttukin vähän ilmoitti että pitäisi asentoa vaihtaa. kun laitoin jalan koukkuun loppui tömistely. Heräsi varmaan raukka pieni ahtaaseen oloon ja jatkoi unia kun vaihdoin asentoa.

Meidän neiti on parvekkeellla päikkäreillä ja taidan minäkin meään viettämään ""laatuaikaa"" kun mieskään ei ole kotona:)

-Santtu ja Valttu 18+3

Hiljaista on joo.

Mulla vähän ikävämpiä uutisia kun olen tässä pelännyt keskenmenoa, kun vuodan verta, mutta nyt se on onneksi loppunut ja Kättäriltä neuvoivat vain lepäämään ja ottamaan rauhallisesti ja palaamaan asiaan jos vuoto jatkuu. Ei kauheasti naurata kun olin tiistaina lapsivesipunktiossa ja sen jälkeen on viikon kasvanut keskenmenoriski :(. No toivottavasti tästä selvitään vain säikähdyksellä.

Voi Kirsikka, pidän täällä peukkuja sulle, itsellä tuo punktio edessä reilun viikon päästä. Nyt vaan koetat lepäillä ja rentoutua, vaikka ymmärrän miten vaikeaa se on.

Kiitos FarB,

Lohduttava kommenttei kuitenkin, että punktion aiheuttama lisääntynyt keskenmenoriski on vain 0,5-1%. Eikä itse toimenpide ollut kovin kivulias. Vähän pistopaikkaan sattui ja oli muutaman tunnin arka, jos esim. farkut painoi siihen, mutta muuten se oli kivuttomampi kokemus kuin olisin luullut. Ja oli ihana nähdä siinä samassa taas vauva ultrassa. Tässä vaiheessa kun se on jo aika kehittynyt.

Ikävä puoli on nyt tämä vuoto ja sitten tulosten odottaminen, mutta äkkiä se kaksi viikkoa loppujen lopuksi menee. Tsemppiä sullekin!

Kirsikka

kirsikka: tivotaan todella, että kaikki on hyvin. tiedän tunteen mikä sulla on. vaikka itsellä ei ole verenvuotoa ollut niin keskenmeno pelottaa jatkuvasti ihan kauheesti ja välillä huomaan juttujeni yhteydessä toteavani tyynesti, että ""mikäli täällä enää mitään elossa on"" ja ihmiset kuuntelevat juttujani ihan kauhuissaan. mutta ehkä se on jollain tapaa itsensä sujelemista siltä jos jotain sitten käykin.

no kaikille vaan moi! olin pitkästä aikaa viihteellä ja kylläpäs tutut tulivat paljon ihmettelemään uhkeita rintojani. ihan suoraan totesivat, että ""oh hoh, onpas sulla isot rinnat"" kylläpä oli hupaisaa :) mahasta eivät kommentoineet vasta kun kuulivat uutisen...sitten piti kaikken päästä koskettelemaan...hassuja :)

neuvolaa tässä odotellaan...se ois torstaina ja siellä saapi sitten tietää onko kaikki kunnossa? toivottavasti! liikkeitä tunsin siin rv 15+0, sit parina päivänä pieniä kohoumia aina siellä missä vauva sijaitsi, mutta nyt on ollut pelottavan hiljaista. en ole tuntenut mitään merkkejä elävästä sikiöstä viikkoon. ja mielestäni vatsani on pienentynyt. aika pelottavaa... mutta torstainahan tuo selviää.

jokun sielä jo paljastikin millä nimellä masuasukkia kutsutaan, mutta minkäsmoisia kutsumanimiä on muille tullut? meidän mahassa on ""kasa"". mies sen heitti ihan alkumetreillä ja nyt tämä vauveli on kaikille kasa. aina perhe ja ystävät kysyy, että mitäs kasalle kuuluu :)

mukavaa sunnuntaita kaikille jotka huomenna koneen äärelle eksyy. terveisin milla ja kasa rv 16+2

Lohduttavaa, että täällä on muitakin punktioon menijöitä/olleita, itsekin olen menossa ensi viikolla. Vähän lynkkaysmielialaa oli tuolla yhdessä ketjussa aiheeseen liittyen, ja ajattelin, etten uskalla täällä edes sanoa olevani menossa.

Mutta menossa ollaan ja pelottaa. Toistaiseksi on vauvajutut vähän jäissä siihen asti, kun tulokset tulee. Erityisesti tässä ahdistaa se, kun töissä alkaa oppilaat vissiin vähän huomata jotain (olin ajatellut kertoa lähiaikoina, mulla on jo 6.-luokkalaiset, niin ne vähän tajuaakin jo näitä asioita), ja nyt ei tosiaan ole hyvä hetki kertoa. Kovasti kyselevät, miksi olen lähdössä lääkäriin yms. Aikuisten kanssa on kyllä näissä asioissa helpompaa.

Moi!
Nyt olis jotenkin niin paljon kommentoitavaa, että muistankohan edes kaikkea...
Eka Sintille, että lukaisin pe-iltana sitä punktioketjua jaksamatta sinne kirjoittaa YHTÄÄN mitään, vaikka näin kyllä mielessäni todella punaista ja toisaalta tuli hirveän paha mieli ap:n ja muiden asiassa pysyneiden puolesta. Miten voikin olla niin kamalia ihmisiä, että tulevat pyhyyttään moralisoimaan asiassa, joka on jokaisen kohdallaan tehtävä vaikea päätös... Muistan, kun tuttava oli pari vuotta takaperin samassa tilanteessa, ja itse vielä menin sanomaan, että ehkä jollain keskustelupalstalla voisi saada ns. vertaiskommentteja. Jälkeenpäin vasta tajusin laittaa kädet ja jalat ristiin, että minkään palstan takia ei tulisi vielä kurjempi olo. Se raskaus päättyi keskeytykseen, sitten loppujen lopuksi.

Niin siitä BellyBeltistä: mä en löytänyt tukivyötä, vaan sellaisen jutun, jolla saa pidettyä tavan vaatteet käytössä, eli jatkaa vyötäröä ja sit siinä on ns. esiliina vetoketjun tai napituksen kohtaan. En tosin ehtinytkään katsoa kuin ensimmäiset hakutulokset.

Kantoliinaa näytti yksi työkaveri käyttävän, ja ajattelin että se voisi olla aika kätevä - meilläkin tulee tulevaan taloon melko jyrkät portaat, ja kun keittiö on ylhäällä ja kkh alhaalla, olis varsin hyvä olla käsiä vapaana portaita kulkiessa. Sivuilla oli paikallisen myyjän yhteystiedot, eli hän varmasti pitää esittelyjä näillä nurkin. Mutta ehkä Minny sinua lähellä on joku pienempi myyjä, joka olisi halukas tulemaan ns. mammailtaan vähän samaan tapaan kuin on näitä kynttiläkutsuja ja Tupperwareja?

Huhhuijaa, mun täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että mulla on tätä nykyä sellainen kuplatauti ja turvotus etenkin ruoan jälkeen, että en edes mieti vauvan liikkeitä, vaan tiedän aika tuskallisen tarkkaan, mistä kaikki muljahtelut mahassa johtuvat ;). Iltapäivällä tulee aina monta kuukautta lisää vatsan kokoon..! Jospa tää joskus helpottaisi.

heips!

kirjottelen pitkästä aikaa kun vihdoin pystyy/jaksaa. täällä voidaan hyvin ainakin nyt, edellinen viikko menikin melkeen kokonaan kotona kun oksentelin vaa eikä mikään pysyny sisällä ja rupes neuvolassakin täti huolestuun ja itekki huolestu kunnei oikee lääkkeitään saanu otettua. mutta se kaikki meni ohi ja nyt on keskiviikosta asti eli 5 päivää jo ollu hyvä olo, ei enää pahoinvointia eikä oksenteluja, ei meinaa oikeen ees uskoo et nytkö siitä ois päässy eroon, nytkö pääsee taas syömään kaikkee kunnolla ja sillee ku tykkää. jotenki ihanaa. oon ollu nää päivät jotenki älyttömän energinen ja ilone ja nauttinu oikee olosta, peilin ääres oon paljo keikistelly ja ihastellu tätä masua kun se näkyy jo niin paljo, moon ihan ylitsepääsemättömän ilonen tästä olosta kun voi vihdoin nauttia raskaudesta ja tästä mahasta ja energiaaki on vaikka muille jakaa. tällästä lisää kiitos :) ukkokin mainitsi tänää et hän katteli mua ja huomas et mää oikeen säteilen iloa ja hyvää oloa. tuli siitäkin hyvä mieli et näkyyhän se päällepäin kun ainakin sisälläpäin ""kuplii"" iloa. ja et se ukko sentään huomas ihan ite ;)

tiistaina oli neuvola, painonlasku oli jo sillo pysähtyny, sentään. johan se o laskenu 3 kiloo mut nyt se o pysähtyny sentää ja ku voi taas syödä ni kyl se siit alkaa nouseen. vaavilla kaikki hyvin, syke oli n. 160 ja vahvalta ja voimakkaalta kuulu ""jumpsutus"", täti siel oikee ihasteli mite vahvalta kuulostikaa.

turvottaa kyl aika hyvin, aina välillä tosi paljo et housut ahdistaa, välillä vähän vähemmän. selällään on jo maha sillee pömpöllään ettei ""häviä"" mihkään maates ettei se kaikki enää ole sit mun läskejä. nii ja yks päivä ihan varmana tuntu pientä liikehdintää. tiiän kyl muut kaikki mahan ja suoliston kuplinnat mut tää oli erilaista. mun pienokaine se siel varmasti :) poikaki ihastelee jo näkyvää mahaa, antaa sille suukkoja ja juttelee et tuu jo sieltä :) mahtavaa.

naama kukkii aika pahasti ja sitä vihaan. kyl kesäl viel oli ""normaali"". oon päässy finneistä ja muista hyvin eroon mut nyt niit tulee taas urakalla ja vihaan niitä. ja tukka on tosi kaamees kunnos, lattee ja rasvane vaiks ois just käyny tukkapyykil. per....!

kahen viikon päästä ois miehen veljen häät. löysin hameenki mis o hiuka kasvuvaraa viel. ja mielelläänhä mää sellasen hameen päälle laitan missä mahaki näkyy :) tänään mainittin ukon äitille et ristiäisii saa sit ens vuonna laittaa saman hameen ja sehän riemastu. se tykkää saada lapsenlapsia ja edellisestä pienokaisesta on jo vuosia, joku sen tuttu oliki jo kyselly et eikö heiän pojil kellää oo vauvaa nyt. no kohta on :)

nyt saattas työtki taas maistua paremmi kun on olokin saatu normaaliks ku saa tauoilla sielki syötyy kunnolla nyt. ihanaa :)

mut nyt vois jo mennä nukkumaan. voikaa kaikki hyvin :)

Sere 14+5

...ja eilen jäi sanomatta että tietenkin oikein paljon kaiken hyvän toivotuksia punktioon heille, jotka jatkotutkimuksiin menevät / joutuvat.

Lauantaina sain hauskan viestin sisareltani: hän oli ostanut hihattoman ja pitkähihaisen bodyn ja kahdet potkuhousut, kun oli päässyt kuulemma niin hyville apajille :). Hassu. Itse en tosiaan ole ostanut kuin yhdet lampaannahkatossut.

Janis tai Santtu, kun teette seuraavaa päivitystä, niin poistatteko multa synnytyssairaalan? Kiitti! Eikä siis missään tapauksessa taas uutta listaa sen takia, vaan vasta sitten kun tai jos joku muutos tulee, olihan täällä uusi tulijakin :). Mahtuu vähän juttujakin eikä pelkkiä listoja :).

Moikka kaikki,

Täällä menee oikein mukavasti. Nyt on sitten jo tuntemattomatkin alkaneet silitellä vatsaa. Olin perjantaina miehen yrityksen juhlissa ja siellä joka toinen tuttu ja puolituttu paikalle tullessaan ensin onnitteli ja sitten alkoi se silittely. Mitähän sitten kun vatsa kasvaa entisestään?=)
Itse olen tässä todella toivonut jotain elonmerkkejä vaavilta, mutta mitään ei vielä ole kuulunut. Mies yritti eilen kuunnella talouspaperin sisusrullalla vatsaa, jos sieltä löytyisi jo sydänääniä ilman laitteita (mies oli jostain lukenut, että näin voisi olla, mutta kuulemma vasta viikoilla 20-22 alkaen, mutta kokeiltiin kuitenkin). Seuraavaan neuvolaan on vielä kaksi viikkoa, en millään malttaisi odottaa.
Ensi viikolla meillä on sitten se tapaaminen täällä Hesassa! Mikäli joku nyt on vielä ilmoittautumatta niin eikun ääntä kuuluviin vaan! Odottelun onnea, Janis

Petralta odotetaan loppuja tietoja!
seilorilta poistettu sairaala

-SAnttu 18+5

6.2. sportti, 29, eka, Espoo, NKL
14.2. Minnie, 37, eka, TAYS
23.2. Hipsu,24, eka,VKS

1.3. Pauliina, 28, eka, Espoo, JS
1.3. Santtu, 23, toinen, Helsinki, KOS (ultassa la sama)
1.3. Matilda, 21, eka, Vantaa, ?NKL?
1.3. Rebekka, 25, toinen, Lappi, LKS
1.3. elli
1.3. tepa, NKL
2.3. Zaida, 21, toinen
3.3. Anni, 27, eka
3.3. Emppu, 32, eka, LS
3.3. lilja, 32, eka, JS/KOS
5.3. Thelma, 25, eka, LKS
5.3. lilli, 23, toinen, K-PKS
6.3. Angelina 21,eka,TAYS
6.3. Siiri, 36, kolmas, LKS
7.3. Sanni, 27, eka, NKL
7.3. Ani, 25, eka, KOS
7.3. Henttu 25, eka, PKKS
8.3. Sunny, 28, toinen, TAYS
9.3. Nipa, pian 28, eka, TAYS
10.3. lissu, 29, eka, HYS
10.3. petra85, toinen
11.3. Sinitys
13.3. Niiskuneiti, 24, toka, Mäntyharju, MKS
14.3. Kirsikka, 29, eka, KOS
15.3. maami80, 24 pian 25, toinen, - , TAYS
15.3. Vanilja, 31, eka, KOS
15.3. Janis, 29, eka, KOS
15.3. Tuulikki,33,eka, KOS
16.3. Milla, 26, ensimmäinen, Järvenpää, KOS
18.3. Sintti 29, eka, Keski-Suomi, K-SKS
19.3. Jonsku, 29, toinen, Lounais-Suomi
20.3. Ann, 28, eka, Häme eli KHKS ?
20.3. Ottilia, toinen, KPKS
20.3. Lilla, 24, Keski-Suomi
20.3. Alisa, 27, Etelä-Savo
22.3. sirkku, OYS
23.3 Eme, 25, eka, KOS
24.3. Tiitu 24, toinen, K-HKS
24.3. Miisa, 24, toinen, S-joki
24.3 Pinja-81, 24, eka, KYS
24.3. FarB, 43, eka, NKL
24.3. Hepetute, 32, ensimmäinen, helsinki, (KOS?)
25.3. Timangi (tod.näköisesti) 27, eka, Helsinki, KOS?
26.3. Stella, 31, eka, KOS
27.3. Dina, 23, eka, TAYS
28.3. seilori, 33, esikoinen,
28.3. Sere, 25, toinen, LAS
28.3. titityy, 28, eka, KYS
29.3. emo, 27, esikoinen,
29.3. iines83, 22, toka, OYS
30.3. tinski, 29, eka, KYS
30.3. Kengu-3, 28, kolmas, TAYS

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
EKKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS= Oulaisten keskussairaala
OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen sairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

Toivon, että kaikilla punktioon menijöillä on vointi ok, ja saisimme hyviä uutisia pian.

Mukavasti sujuu täälläkin. Energiaa tuntuu riittävän ja viikonloppuna tein kotona maalaushommia. Tuntuu, että pitäisi touhuta kaikenlaista, kun nyt jaksaa. Toisaalta kannattaisi kai keskittää voimia parisuhteeseen, kun on vielä kahdenkeskistä aikaa :-).

Asiasta neljänteen, kerronpa teille viime viikon ""oudon jutun"": olin H&M:n naistenvaateosastolle menossa, kun mua lähestyi nuori mies, joka kysyi lähtisinkö hänen kanssaan joku kerta kahville..! Vastasin ihan ystävällisesti, että kiitos kysymästä mutta en taida lähteä. Johon hän sitten vielä kysyi olenko varattu. Olisikin ollut hauska kommentoida että ""varattu ja pieniin päin"", mutta viimeinen jäi sitten sanomatta ;-). Tiedä sitten johtuiko sisäisestä hehkusta, mutta eipä noita kyselyitä ole ennen vaatekaupassa tapahtunut. Ja tässä tilassa! No, täytyy vaan nauttia olosta, niin kait se näkyy ulospäinkin :-).

Hyvät voinnit ja viikon jatkoa!

Pitkästä aikaa kirjoittelen...kaikki onmennyt hyvin..mitä nyt viikonloppuna oli vaikeeta liikkua kun nivuset oli niin pirun kipeet. Tänään oltiin rakenneultrassa ja laskettuaika siirtyi aikaisemmaksi. Nyt on sitten 23.2. eli helmikuisiin jouduin....täällä kuitenkin käyn lueskelemassa teidän kuulumisianne :) Saatiin peräti 6 kuvaa muistoksi vauvelista..yksi kuva jalanpohjista..aivan syötävän suloista :) Olen täälläkin kai ihmetellyt niiden liikkeiden vähyyttä...no istukka on tuossa etuseinässä, joten se vaimentaa liikeet...eipä tarvihe miettiä enää... van aika laiska tuo epeli oli...jouduttiin tökkimään välillä niin, että meinas äidillä tulla kivusta tippa silmään...hauskaa odotusta kaikille... !!!

Oletkohan tulossa meidän tapaamiseen 12.10? Teemme listaa tulijoista, jotta tiedetään montaako odotellaan saapuviksi. Hätähousu täällä taas kiiruhtaa muita=)! Janis 16+5

Luin tuolta toisesta ketjusta, että olit selvinnyt siitä vuodosta säikähdyksellä, hieno homma. Mulla olisi meno huomenaamulla... paniikkia pukkaa, mutta eiköhän se siitä.

Päivitin tepan. Onnea uudesta la:sta!

6.2. sportti, 29, eka, Espoo, NKL
14.2. Minnie, 37, eka, TAYS
23.2. Hipsu,24, eka,VKS
23.2. tepa, NKL

1.3. Pauliina, 28, eka, Espoo, JS
1.3. Santtu, 23, toinen, Helsinki, KOS (ultassa la sama)
1.3. Matilda, 21, eka, Vantaa, ?NKL?
1.3. Rebekka, 25, toinen, Lappi, LKS
1.3. elli
2.3. Zaida, 21, toinen
3.3. Anni, 27, eka
3.3. Emppu, 32, eka, LS
3.3. lilja, 32, eka, JS/KOS
5.3. Thelma, 25, eka, LKS
5.3. lilli, 23, toinen, K-PKS
6.3. Angelina 21,eka,TAYS
6.3. Siiri, 36, kolmas, LKS
7.3. Sanni, 27, eka, NKL
7.3. Ani, 25, eka, KOS
7.3. Henttu 25, eka, PKKS
8.3. Sunny, 28, toinen, TAYS
9.3. Nipa, pian 28, eka, TAYS
10.3. lissu, 29, eka, HYS
10.3. petra85, toinen
11.3. Sinitys
13.3. Niiskuneiti, 24, toka, Mäntyharju, MKS
14.3. Kirsikka, 29, eka, KOS
15.3. maami80, 24 pian 25, toinen, - , TAYS
15.3. Vanilja, 31, eka, KOS
15.3. Janis, 29, eka, KOS
15.3. Tuulikki,33,eka, KOS
16.3. Milla, 26, ensimmäinen, Järvenpää, KOS
18.3. Sintti 29, eka, Keski-Suomi, K-SKS
19.3. Jonsku, 29, toinen, Lounais-Suomi
20.3. Ann, 28, eka, Häme eli KHKS ?
20.3. Ottilia, toinen, KPKS
20.3. Lilla, 24, Keski-Suomi
20.3. Alisa, 27, Etelä-Savo
22.3. sirkku, OYS
23.3 Eme, 25, eka, KOS
24.3. Tiitu 24, toinen, K-HKS
24.3. Miisa, 24, toinen, S-joki
24.3 Pinja-81, 24, eka, KYS
24.3. FarB, 43, eka, NKL
24.3. Hepetute, 32, ensimmäinen, helsinki, (KOS?)
25.3. Timangi (tod.näköisesti) 27, eka, Helsinki, KOS?
26.3. Stella, 31, eka, KOS
27.3. Dina, 23, eka, TAYS
28.3. seilori, 33, esikoinen,
28.3. Sere, 25, toinen, LAS
28.3. titityy, 28, eka, KYS
29.3. emo, 27, esikoinen,
29.3. iines83, 22, toka, OYS
30.3. tinski, 29, eka, KYS
30.3. Kengu-3, 28, kolmas, TAYS

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
EKKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS= Oulaisten keskussairaala
OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala