3/2006 täys10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi kesk.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voihan nenä!
En taaskaan pääse töiden takia tapaamiseen... ärsyttää! vielä yksi ainut tunti pitäisi ohjata klo 18.00 ja sen takia en nyt sit näe taaskaan teidän masuja! ette usko kuinka harmittaa!!!
Hö.. no ehkä sitten seuraavaan???

minulle ainakin sanottiin kelassa että saisin tuon äitiyspäivärahan lisäksi hoitolisän jos tulot eivät ylitä sitä rajaa.tuo varsinainen kotihoidon tuki jäisi siintä pois.(minimi äitiysraha,hoitolisä+lapsilisät ei ole huimat tulot kuussa)

Moikka kaikki,

Kivaa oli tapaamisessa. Jäitte kyllä palljosta paitsi kun ette tulleet paikalle! Meitä oli siellä seuraavat henkilöt:
- Vanilja
- Sportti
- Stella
- Santtu
- Eme
- Wirkku
- Paukku
- Kirsikka
- Janis
Odottelimme vielä Eveliinaa ja Ania, toivottavasti eilinen tuuli ei ole heitä eksyttänyt mihinkään=)!

Tuli vertailtua mahoja, käytiin läpi synnärit, verenpaineet, painonnnousut, hempat, yms yms.
Itse viihdyin kovasti. Toivottavasti muutkin.
Sovimme myös seuraavasta tapaamisesta. Tällä kertaa päätimme vaihtaa paikkaa, sillä SanomaTalon Waynesin tarjonta ja tarjoilu oli niin huonoa, että meinasi mammojen kärsivällisyys loppua (se ei olisi ollut nättiä katseltavaa)!
Eli uusi tapaaminen on:

19.1.2006 (muuten Paukun ensimmäinen äikkäpäivä) ja paikkana Cafe Esplanade (Pohjois-Espa 37, suurinpiirtein Teatteri-ravintolaa vastapäätä) ja aikana sama vanha 17!
Meistä on sitten jo muutama äikkärillä, mutta ei kai se haittaa. Muutama viikko siitä niin olen itsekin jo äikkäläinen=)! Iloa inhottavaan säähän, Janis ja Pikkarainen

Joo eilen oli tosiaan tapaaminen ja me viihdyttiin neidin kanssa molemmat aivan mainiosti:) Toi seuraava tapaamispäivä käy mullekin, mäkin olen silloin jo äippälomalla! (tokaa päivää kylläkin) Painosta kun oli eilen puhetta, niin oli sitten pakko käydä tänä aamuna vaakalla. Ei se paino sen 9kg jälkeen ole paljoa noussut, nyt oli tullut yhteensä 9kg 700g:) Neuvola on parin viikon päästä, saa nähdä mitä täti sanoo... Me ollaan kyllä tehty aina niin että oon käynyt kotona ensin kattomassa ja sitten laitan ite sen neuvolavaakan samaan lukemaan. Se täti kun tuppaa saamaan AINA 2kg enemmän! Näin oon siis saanut oikean lukeman. Niin se Hb otettiin tosiaan viimeksi joskus 7 viikkoa sitten, joten en tiedä mitä on nyt. On kyllä väsyttänyt ja rautaa oon (yrittänyt) ottaa joka toinen päivä. Täti saa sitten neuvolassa katsoa mitä sanoo. Neidin kanssa tippui raudasta huolimatta, niin että edellinen aamu ennen synnytystä kun kattoivat k'ttärillä, oli lukema 103! no synnytyksessä sitten tippu 80 joten olo oli tosi hutera seuraavan viikon ajan.

Tosta tapaamispeikasta vielä... EN ole siellä koskaan käynyt (enkä tiedä missä se on) mutta tyttö on varmaan taas mukana, mahtuuko sinne vaunuilla? Tiedän vaan että hankinko hoitajan vai voinko ottaa mukaan...

-SAnttu, tyttö 1v1,5kk ja Valttu 27+1

Höh.. harmittaa kun ei pääse mukaan tapaamisiin, olisi mukava tavata muita odottavia mammoja. Tosin eilisessä kelissä ei kyllä olisi tullut lähdettyä vaikka olisi ehtinytkin.

Ajatelkaas, kohta on joulu! Itsellä mielessä että ensijouluna sitten jo ollan ihan oikea perhe ja lapsen kanssa tehdään joulua :o) . Aina välillä miettii miten tämä elämä muuttuu lapsen kanssa, mutta toisaalta, johan niitä muutoksia tarvitaankin.

Ajattelettekos muut ensikertalaiset sitä, millaisia äitejä tulette olemaan? Itse haluaisin olla ""täydellinen mamma"" mutta luonteeni tuntien taidan olla kaukana siitä. Uskon kuitenkin että kunhan rakkautta riittää niin kyllä se nappula selviää vähän kärsimättömämmästäkin mammasta. Ja mamman pinna varmaan kasvaa kummasti ipanan kanssa.

Kyllä sitä on tullut katsottua perheellisiä kavereita eri silmällä tämän odotuksen alettua, miettinyt mitä ei ainankaan halua tehdä ja mitkä jutut on sellaisia, joita haluaa... Ihastelin erästä 25 v tuttavaa joka sai viime kesäkuussa kolmannen lapsensa ja hänen luontevuuttaan vauvan kanssa. Hän keinutti vauvaa käsistä kiinnipitäen polvilta alas ja ylös ja vauva nauroi todella hereästi.. toivoisin käsitteleväni vauvaani yhtä rohkeasti mutta taitaa sitä alkuun arastella vähän liikaakin.

Tällaisia pohdiskelee lumisessa aamussa Emppu Rv 26+6

Kyllä mä uskon, että yhdet vaunut saadaan mahtumaan mukaan. Tehdään vaikka niin, että jätetään vaunut kauemmas jos tarvetta ja otetaan istuin pikkuiselle (niinkuin eilen). Hienosti oli muuten mukana eilen tytsykin. Unohdin täysin laittaa hänen nimensä mukanaolijoiden listalle, mutta mainittakoon vaikka tässä kohtaa=)!

Mukana meidän maalisten lisäksi:
Pikkuinen aktiivinen tytteli 1v 1,5kk

T: Janis

Heippa!

Sori kun jouduin jäämään pois eilisestä tapaamisesta ilmoittamatta. Iski taas se migreeni toissapäivänä, enkä sitten päässyt koneelle ennen tapaamista... Tosi kiva, että saitte sovittua seuraavan tapaamisen. Yritän sitten tulla sinne!

Kyselit Janis tuosta isän aktiivisuudesta. Meillä tuleva isukki on kyllä innostunut ostelemaan vauvalle vaatteita ja vaunuja ja ties mitä. Kuitenkin se tuntuu olevan niin kärsimätön ettei jaksa vatsaa hirveesti kokeilla tai muuta. On välillä vähän harmittanutkin, kun ukko pitää kättä vatsalla (pyynnöstäni) pari sekunttia ja tuumaa sit, että vauva taitaa nukkua kun ei potki! Olen vielä yrittänyt sanoa että vauva selvästi aistii kun käden laittaa vatsalla ja lopettaa potkimiset vähäksi aikaa... Noh. Koska ukko tosiaan on muuten innostunut, niin en ole sitten (ainakaan vielä) jaksanut ihan hirveästi harmistua..

Joo, mä kanssa etin tätä eilen illalla, mutta en löytänyt...

Tapaamisessa oli tosiaan kivaa! Kiva oli taas saada nimimerkeille kasvot. Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee seuraavalla kerralla mukaan! Itse olen silloin jo äippä-lomalla, ellen jo jopa synnyttämässä... no en kait vielä sentään synnyttämässä, vaikka enää kolme viikkoa silloinl askettuun aikaan onkin.

Eilen oli tullut kutsu pelkopolillekin ja synnytystapa-arviointiin. Pelkokeskustelu on jo parin viikon päästä. Synytystapa arviointi vasta tammikuun alussa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

t. sportti 30+4

Päätös äitiyspakkauksesta tuli! Se oli ihan nopea toimitus, vajava kaksi viikkoa, tosin äitiyspakkauksen toimittamiseen voi tietysti mennä toinen mokoma. Päätöksessä ei ollut mitään mainintaa muista haetuista jutuista, esim äitiyspäivärahasta. Onko yleistäkin lähetellä päätöksiä eriaikaan eri asioista?

Eilen olikin ensimmäinen hiukan huono päivä. Vauva meinaa tulla kurkusta ulos.

Terppa,

olispa ollut kiva tulla moikkaamaan teitä tapaamiseen kun Hesassa olin itsekin töiden puitteissa. Oli kuitenkin raskasta reissata kahtena päivänä niin en sitten jaksanut jäädä klo 17 jälkeen. Kiva kuulla että tapaaminen sujui mukavasti! Olen miettinyt, että toivottavasti sitä tutustuu muihin äippiin sitten mammalomalla, niin olis seuraa. No siskoni ja naapurini saavat kummatkin toukokuussa vauvan, joten heidän kanssaan tulee oltua tekemisissä. Omista kavereistani ei kukaan oo mammalomalla samaan aikaan.

Ihanaa, että viikonloppu häämöttää! Huomenna pikkujouluihin ja sunnuntaina kummipojan 1v synttäreille. Aurinkoista pakkasviikonloppua kaikille! (Ainakin lupailivat sellaista myös etelään).

Moikka!

Äitiyspakkauspäätös tuli alkuviikosta. Tosi nopeesti, vasta vein viime viikolla hakemuksen! Toivottavasti pakkaus tulisi jo ensi viikolla, niin pääsisi hypistelemään niitä vaatteita!

Mun masu on kasvanu tosi paljon ihan vähälle aikaa. Ja masuun on ilmestyny se viiva, linea jotain, en muista. Se menee navan yli. Joku sano, et tarkottaa tyttöä.. No, on sit tyttö tai poika tulossa, niin kyllä on tosi vilkas ainakin. Mahassa käy sellainen myllerrys, että oksat pois!

Me lähdetään huomenna risteilylle, pääsee vähän rentoutumaan ja pois työkuvioista. Tänäänkin oli tosi rasittava päivä.. Yritän jaksaa sen ajatuksen voimalla, et mulla on enää vaan viisi viikkoa töitä!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Alisa 24+5

Aargh... tämä paslta on kyllä kummallinen. Topiikit hyppelee miten sattuu ja noi ajatkaan ei aina pidä paikkaansa. No kyllä onneksi olen aina saanut tämän keskustelun esiin kaivettua.

Missäs teidän ipanien potkut tuntuvat? Minulla kun ovat enemmän tuolla alaosasa ja ihan sattumanvaraisesti sekä oikealla että vasemmalla. Tänä aamuna tuntui samanaikaisesti molemmilla puolilla massua...

Hyvää viikonloppua kaikille.

Moi vaan!

Sain kelalta vastauksia. Avustuspäätös tuli täälläkin viikossa ja sit kerrottiin että äitiysraha päätökset ens vuodelle tehään vasta 19.12 jälkeen kun kela saa vasta sillon tiedot vuoden 2004 verotuksesta ja ne ootellaan oli äitiysrahan peruste mikä tahansa. esim. mullahan se menee sit aiemman päivärahan mukaan, mut ne tiedot ootellaan silti. No eipä tässä mitään hätääkään kyllä oo kun se lomakin alkaa sit vasta helmikuun puolessa välissä... Nii ja sit kun se äitiysrahapäätös tulee niin siinä on sit mukana hoitotukimuutoslappunen. Meidän perhe jää ilman hoitotukia/-lisiä vissiin kokonaan.

Vauva potkii alavatsassa ja navan kohilla molemmilla puolilla ja usein tykkää tehä semmosia voltteja et koko maha heilahtaa :) tää liikkuu ihan eri tavalla kun esikoinen.

noista potkuista en osaa sanoa kun ne ovat loppuneet oikeestaan kokonaan.mutta niin kuin jo aikasemmin ihmettelin että ne liikkeet ovat olleet niin hentoja että hyvä jos olen oikein niitä edes tuntenut.mutta nyt ei oikeestaan mitään koko viikonlopun aikana.täytyy varmaan kohta neuvolaan soitella ja varmistaa että kaikki on hyvin

mamma86 25+0

Heip!

Mulla tuntuu kanssa potkut molemmin puolin mahaa ja myöskin aika alhaalla. Mulla oli neuvolalääkäri viime viikolla ja syykin tähän selvisi.. Eli nappula on pää ylöspäin koivet oikealla puolella. Voimakkaammat potkut onkin tuntuneet nimenomaan oikealla puolella ja nää vasemman puolen potkut onkin sit ehkä nyrkkeilyä..

Mua on ruvennut jänistää, et mahdanko joutua jäämään sairaslomalle ennen mammaloman alkamista. On selkä kipeytynyt ihan mielettömästi täällä töissä. Kotona ja vapaa-ajalla ei tunnu selässä juuri mitään -paitsi jos olen istuvassa asennossa kauemmin kuin vartin (esim.ruokailemassa). Seisoskelu, liikkuminen ja makailu eivät rasita selkää lainkaan. Töissä tietokoneen ääressä päivät on jo varsin tuskaisia...

Kiitokset täältäkin suunnalta viime ke tapaamiseen osallistuneille! Mukavaa porukkaa:)! Tunnin yritän sinnitellä töissä ja sitten pyhäpäivän viettoon!

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Samoilla linjoilla ollaan, eli potkut/liikkeet tuntuvat lähinnä tuolla alavatsassa. Satunnaisesti tulee isompi jysäys ylempänä jommalla kummalla puolella. Taitaa olla jumppa silloin menossa.

lilja 27+4

Hitsi, huomasin juuri että olisi pitänyt käydä viimeviikolla tekmässä vauvalle vakuutus.... Mutta onneksi lupasivat vakuutusyhtiössä vähän joustaa kun olen sopimusasiakas. Olettekos ajatelleet tehdä vakuutusta jo nyt ennen synnytystä vai vasta synnytyksen jälkeen?

Vakuutuksesta EMppu kyseli...
Meillä haettiin vakuutus vauvalle jo lokakuun lopulla, ja päätöskin tuli heti marraskuun alussa. Esikoisellakin varattiin vakuutus rakausaikana ja päätettiin siis tehdä nytkin niin. Meillä on kaikki vakuutukset Tapiolassa.

-Santtu 28+0

Meillä otettiin se kolme kuukautta ennen syntymää varattava vakuutus Lähivakuutukselta, josta meillä on kaikki muutkin vakuutukset. Käly kyllä just kertoi, että kannattaa tarkistaa onko omavastuu kertamaksuinen vai sairauskohtainen. Heillä kuulemma sairauskohtainen (kuten meilläkin) ja se ei ole niin hyvä kuin kertamaksuinen. Näin ollen siis kerran maksettua voi käydä huoletta lääkärillä ilman erityistä miettimistä.
Meidän vakuutus vahvistettiin noin viikko sitten. T:Janis

meidän oli tarkoitus ottaa vakuutus, mutta olin kolarissa lauantaina ja nyt veikkaan, että ei saada enää vakuutusta syntymättömälle vauvalle. Tietääkö joku, että kuinka tuo vaikuttaa päätökseen? Hitsi kun jätin sen vakuutuksen näin myöhäiseksi...kyllä nyt harmittaa, kun siitäkin on puhuttu jo pitkän aikaa!