<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jossu-71
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt alkaa kuullostaa lupaavalta. Pian pääsen taas päivitys puuhiin :)

(.) alapäästä "kuuluu" epämääräsitä narinaa. Ihan kuin jotain vanhaa ovea raottelis. Vähän vaikea selittää mutta tosi metkalta tuntuu. Mitähän mahtaa tietää, kun niitä pihatalkoitakin sunnuntaille suunniteltiin :)

Jossu & Hemuli 36+3

Täällähän alkaa tapahtua!!! Onkohan tuolla ulkona olevalla todella ahistavan painostavalla ilmalla tekemistä asian kanssa..
Taisitte vaan käyä suppari varkaissa, kun täällä alkaa huolestuttavasti olo helpottaan, vaikka kuinka oon yrittänny koko päivän touhuta ja vielä äsken saunassakin ajoin muut löylyistä pihalle! Eipä maha mitään, myö taietaan olla täällä tmvk:n kanssa sitten ne viimoiset kärvistelijät.. :D :headwall:

weiss ja pikkuinen 38+3 :heart:

Jännät paikat birdiellä ja annaliinalla, tulkaahan infoilemaan mikäli ennätätte ennen lähtöä, mun on ainakin pakko hetki kytätä nyt palstaa, et miten teitin käy =) *tsemppiä*

tmvk: Vitsi, et muo rupesi naurattamaan kun kuvittelin sut pomppimassa mahasi kanssa trampoliinilla :laugh: , noh kaikki keinot sallittuja tässä tapauksessa ;) *supparipuhureita sulle lähetellen*

eläinperheestä
.. meillä on kaksi kissaa ja ne todella oli meidän ainokaisia lellittyjä lapsia ennen kuin esikko syntyi 1.5v sitten, nyt on asiat muuttuneet :ashamed: ihan hävettää kuinka vähälle huomiolle kissat jää, lisäksi oon ihan neuroottinen siivoamaan, joten nuo kissankarvatkin nyppii järkyttävästi ja imurin varressa heilun joka päivä :headwall: eli meidän tapauksessa suhde eläimiin muuttui lapsen syntymän myötä valitettavasti huonompaan suuntaan :ashamed: :( toki emme kisuja ole pois antamassa ja ehkäpä tämä on ohimenevä vaihe kun kaikki voimavarat ovat kovasti käytössä lapsosten kanssa.

Täällä oma vointi ihan vaan loistava =) joten eipä siitä sen enempää ;)

sHv ja hippu 38+1

[Heips!

/b]tmvkkatsoin sun sf -mittaa, mulla näytti esikoisesta samalta. Minkä kokoseksi lääkärit on sun pikkusen arvioinnut? Eihän se mittä välttämättä suuresta koosta kerro, mut sinne päin.

pienitytöntylleröinen ne lääkärit väittää et ei kuulemma vauva kasva enää kun menee yli. Tuntuu kyllä oudolta miten se yht´äkkiä muka ei sais ravintoa. On kuulemma valmis kyllä jo tulemaan viikolla 38.Mä en usko tohon kasvun loppumiseen, jos mulla olis esikoinen mennyt yli 2viikkoo olis ollu takuulla yli 5kg. Nyt meni vaan 5päivää ja sit olis käynnistetty kun vatsa oli kirjaimmellisesti valtava. Arviot tosiaan voi heittää tosi pahasti -se on kurjaa. Mut onneks se pikkunen saadaan aina pois vaikka sit yläkautta, jos ei alhaalta mahdukkaan. :) Nyt vaan odotellaan mitkä on kakkosen mitat. :)

Kyllä tämä odottaminen käy jännemmäksi päivä päivältä!

öitä :wave:

Nyt pitää lähteä laittamaan kuorma pyykkiä kaappiin, kun on jo pari päivää lojunut noissa koreissa, kun koitin kaikki mahdolliset saada pestyksi ja ulkona kuivattu niin kauan kuin näitä kauniita ilmoja riittää.

Joten palailen aamulla katsomaan ketkä teistä on paikalla vielä tai sit jo yöllä jollei uni tule silmään :)

Jossu & Hemuli 36+3

sHv: Voit kuvitella miten on muilla ollut hauskaa kun ovat kattoneet mun hyppimistä... Yks meinas soittaa ambulanssin valmiiks paikalle et kun pää alkaa näkymään niin sit voi lopettaa hyppimisen :laugh: muutamilla ohikulkijoilla on varmaan ollu kans naurussa pidättelemistä kun ovat mut hyppimässä nähneet :D

Saunassa on nyt käyty ja sellaset löylyt otettu et meinas nahka kärtsätä... Jos herra itsepäisyys vaiks ottais nokkiinsa ja tulis ulos... :whistle: :whistle: :whistle:

Eläimistä: Meillä on kolme hännätöntä kissaa... Ja kohta yksi taas poksahtaa.. Saas nähä kumpi tekee sen ensin minä vai kissa...

tmvk ja herra itsepäisyys 40+0

Merika: Meillä lääkäri ei ole antanu minkään näköistä painoarviota mutta terkkari arveli 3,5-4kg kokosta käsikopelolla. Poika oli syntyessään 3450g ja likka 3360g ja molemmat synty 38+6. Et täst herrast tulossa suurempi... Toivottavasti ei mikään jätti...

no jopas täällä on synnärille lähtijöitä,ei muuta kun onnea matkaan ettei tarvis tulla kotiin ennenkuin vauvan kanssa :D

täällä on ollut päivä ihan hanurista,aamu yhdeksästä asti ollut vatsakipuja soitin muutama tunti sitte synnärille, kätilö sanoi on varmaan vatsatauti kun stä on paljon liikkellä ota panadoli niin huomenna pitäsi olla parempi olo :kieh:
just,eipä panadoli auttanut kun tunniksi kivut tuli takasin ,mahan kovettumisia on tullut vartin välein pari tunnin ajan :(
maanantaihin pitäs sinnitellä.

nuppu 38+5

tmvk mäki haluan trampoliinille hyppimään :laugh:

Se niistä kivuista :laugh: supistukset lähti johki taivaan tuuliin kun oltiin tuossa ystävällä grillailemassa, menkka jomotus sen sijaan jäi. Katsotaan mitä yö tuo tullessaan :p
Soitin synnärille siitä ku epäilin vedeksi, ja samat neuvot sain että jos side/paprei kastuu niin näytille, no en tiedä kastuiko se paperi vai oliko pelkkää hikeä kun oli leggingsti jalassa ja ne hiostivat nii pirusti nii heitin paperin saman tien vessan pönttöön, no jos tuntuu vielä jotain lorahtelua teen testin uudelleen. Taas vaan omaa napaa! anteeksi :ashamed:

ONNEA VAUVAN SAANEILLE! :heart: :flower:
Täällä onkin muutamalla jännät paikat :D Toivottavasti pääsette tositoimiin, onnea koitokseen vaan :wave:

Mä sain vihdoin tänään ostettua vauvalle " kotiutumisasun". Mein lapsilla on ollu synnäriltä kotiintullessa plyysipuvut, mitkä sit joskus taltioin vauvamuistojen joukkoon =)
Nyt olikin vaikeuksia löytää neutraalinväristä pukua, oli melkein kaikki vaatteet joko v.pun tai v.sin. No löysin mieluisen onneksi =) Sitten ostin parit tutit. Mam- merkillä olikin suloisen pieniä 0-2 kk tarkoitettuja
:heart:
Tänään olen silittänyt toisen koneellisen vauvanvaatteita ja vielä huomenna täytyy pestä yks koneellinen. Hoitopöytä on koottu ja turvakaukalo ja vaunut ( tai siis vaunujen kangasosat) tarvis vielä pestä ja pinnasänky laittaa valmiiksi . Eiköhän siinä ala olla jo sitten suht valmista, ja ehtiihän sitä sitten vielä =)

Mies aikoo lähteä ensiviikon lopulla vielä Ruotsin reissuun auton hakuun, toivottavasti mä en silloin aio lähteä vauvaa hakemaan :whistle:
Huomenna pitäis tehdä urakalla pihatöitä, kun äiti lupas tulla auttamaan =)

Mutta eipä tässä muuta, hauskaa viikonvaihdetta
JA TSEMPPIÄ HAKUREISSUUN AIKOVILLE ;)

Sädis rv 37+2
( alkaa olla mahassa ahdasta :$ )

Huomenta! :flower:

Täällähän on hurja meno päällä: ensin ei tapahdu mitään ja kun toukokuu koittaa niin yht'äkkiä sinne laitokselle lähtijöitä olisi pilvin pimein :whistle: Mutta sovitaanko, että mennään ihan nätissä jonossa ja aikataulun mukaan eli eipäs etuilla jonossa, kaverit ;)

Mollakka Sinulla on jo "paljon" mittarissa: oliko niin, että tänään peräti 41+0? :o Jaiks, jos pitää vielä yli viikko odottaa täälläkin... Tsemppiä! :hug:

Mymmelis Samaa olen miettinyt tästä hedelmöittymisajankohdasta, joka oli siis TÄYDELLINEN B) Ihanaa, kun tuli raskaaksi syksyllä (itse tein testin elokuun viimeinen päivä) ja käärön saa syliin toukokuussa - eli kesällä ei "tarvinnut olla lainkaan raskaana", joka varmasti on kivempaa kuin kärvistellä kauheissa helteissä turvotuksen kourissa :/ Mitäs sanotte tytöt, jos laitetaan heti uutta pullaa uuniin ensi elokuussa? B)

eeti Minullakin tämä 4.5. on tosiaan ultran mukainen ja oviksesta laskettu LA ja jos kuukautisista katsoo niin sitten the päivä olisi vasta 8.5. Aika kuitenkin muutettiin, koska vauva on alusta asti vastannut kooltaan tuota 4.5. ja kun kerran hedelmöittymishetki on tiedossa niin suostuivat sitten muutamaan.
Toivotaan, että vauvasi malttaa odottaa maanantaille! =)

birdie81 Jaa mitäs kivaa siinä on, että olen vielä yhtenä kappaleena? B) Haluaa jo "tuplaantua" :D

PieniTytönTylleröinen
Merika
Eikös se ole niin, että yliaikaisilla lapsilla alkaa painoa laskea, koska istukka alkaa olla ns. tiensä päässä? Näin ainakin käsitin oman kätilöni puheista, kun kyselin tuosta vauvan painon kasvusta loppuaikoina.. Kuulemma vauvan suureen syntymäpainoon vaikuttaa enemmänkin mut tekijät, esim. geenit ja äidin ruokavalio. Vaikka mistäs näistä varmaksi tietää - toivotaan nyt, ettei kukaan joudu pusertamaan mitään 5- kiloista ulos itsestään :/

Mahtaako birdie ja annaliina olla vauvanhakureissulla????

Ihanan aurinkoista ja lämmintä lauantaita kaikille toivottavat,

Carmen ja Nirppu-liisa 39+6

Yhtenä kappaleena vielä =) supistukset alkoivat tosiaan eilen iltapäivällä ja ei ne kauhean kipeiltä tuntuneet, mutta kun olivat kestäneet jo kuutisen tuntia säännöllisinä, niin kävin katsastamassa tilanteen. No...ei käynnistynyt synnytys, vaikkakin komeita supistuksia piirsi laite parhaimmillaan 3 minuutin välein, ja sanoin lähteväni kotiin odottelemaan. Kahden panadolin jälkeen tilanne rauhottu sen verran, että olen muutaman tunnin nukkunut. Katotaanpa uudemman kerran sitten joskus. Viimestään parin viikon päästä.... :whistle:

Huomenia mammat!

Onkohan birdie edes päässyt jo toimiin? :heart:
Annaliina, on se vaan jännä kuinka ne supistukset loppuu, ihan niin kuin täällä edellisyönä.. :headwall:
"Yliaikaisten" painosta, meillä esikoinen kasvoi rv40- 41 välisenä aikana painoarvioiden mukaan n. 100g. Varmaan tuokin vauvoilla aika yksilöllistä, mutta kyllähän se kasvu ainakin hidastuu, joillakin varmasti siis voi päättyäkin..
Minuu alkaa jännittään, että jos tuo ukkeli ei tahokaan syntyä, niin maholliseen käynnistykseen olisi enää reilu viikko! Apua! Mie kuitenkin niin tahtoisin, jotta ite sieltä alkais ulos tulemaan.. Saa nähä kuin mein käy.. :o

Aurinko paistaa taas kirkkaalta taivaalta, tänään(kin) olisi hyvä päivä synnyttää! :heart:

weiss ja pikkuinen 38+4 :heart:

Huiiiih, täällähän on ollut äksöniä!! Nyt vaan supistuksia kehiin ja vauvan haku reissuille mars mars!!! :p

Itellä jatkuu menkkajomotus kovana, nyt kolmas päivä... Eilen oli pakki ihan sekaisin, juoksin huussissa tyhjentäytymässä noin puoli tuhatta kertaa :laugh: Tänään vaikuttais tulevan samanmoinen päivä :laugh: Kivaa...

tmvk
Minkälainen kipukynnys sulla oikein on?`? Miten tämmöisen hirmu mahan kanssa voi pomppia trampoliinilla?? :laugh: Siis oikeasti, mä meinasin kuolla nauyruun, ku kuvittelin itseni pomppimassa yhtään mitään. Ylösnouseminenkin muistuttaa maanvetovoimasta tuskallisella tavalla, tulee tuo maha hieman perässä nimittäin!!! Mikä lie irto-keissituo miun masuon, mutta kyllä se sattuu, jos vähän kään meinaa hypähtää :laugh: Mutta kerro ihmeessä, kun alkaa pää näkymään, kokeilen oitis lähteä koikkaloimaan naapurin lasten trambolle, siinä on ne hyvät turvaverkotkin, jos sattuu hassusti käymään :laugh: Mikään trapetsitaiteilija/balleriina kun en kuitenkaan enää ole :laugh:

No niiin, taas se pää tyhjeni... Äsken oli hirmusti kirjoitettavaa ja sitten keskityin tyrskimään tmvk:lle, kun kekkuloi siellä trampoliinissa vaan... jep jep, palaan kun olen saanut aivokapasiteettini edes osittais takaisin

Huomenta!

Muutamalla sitten peruuntui vauvanhaku,ei muuta kuin supparit uudestaan kehiin ja uus yritys :D

Täällä ei mitään uutta,yhtäkään kunnon supisusta ei oo pongattu,on tää ihmeellistä.... :/

Repa ja kutvonen rv 38+4

Hellow!
Juu kovasti onnea jo käärönsä saaneille!! :flower:

Täällä ollaan kans yhtenä kappaleena. Melkein joka ilta supistelee säännöllisesti, mutta niin inhan ponnettomasti. Päiväsaikaan tulee sitten sellaisia epäsäännöllisiä silloin tällöin kovettumisia. Varpaat ja peukut on vielä pystyssä, että päästäisiin synnärille, ennen kuin mennään äitipolille taas miettimään pienen painoa ja mahdollista käynnistystä. Olisi vielä reilu viikko aikaa siihen :)

Ja aika huvittavalta kuulosti tuo tramboliinilla hyppely. Mä varmaan kusisin joka ponnahduksella housuun.. :) Vessassa saa hypätä muutenkin ja kiirettä aina pitää.

Saaara ja pieni 38+2

Minä jo odottelin että Annaliina73 ois jäänyt synnyttämään! :p
Mitenkähän sen summerin laita on !? Miten mennyt sectio :)
Pian naiset täällä niitä vauvaja alkaa tulemaan ja vahudilla! :D

Omaa napaa ei mitään uutta, menkkajomotusta (joka ollut jo kohta pari viikkoa!!) kaikki muut "oireet" ovat hävinneet :D

ihana ilma taas pitää lähteä kyllä jossain vaiheessa ulos, kun iltapäivällä pitää vähän aikaa tutun lapsia vahtia :)

Supistuksia kaikille niille haluaville, (minä ainaki haluan :laugh: ) on nii kaunis päivä synnyttää ;)

Mymmelis: En mä ainakaan tunne mitään kipuja kun hypin tramppiksel... yleensä kun hypin ni täytyy käsien kanssa tukea mahaa kun se on aikast moisen kokoinen... Onneksi en näe itseäni kun hypin, muuten voisin kuolla itsekkin nauruun...

Leiposin eilen suklaajuusto-kakun... nam... nyt tuli aamupalaksi sitä maisteltua... Olen viimeksi kesällä sitä tehnyt ja eilen kaupassa välähti ajatus että sitä on saatava... Ja kun jotain alkaa tekemään mieli niin ei siinä voi muuta tehdä kun alkaa leipomaan...

Ei auttanut eilinen nahkan kärvennys yritys saunassa... ei supistuksen supistusta.... On tämäkin niin tätä ensin ollaan helmikuun alusta sairaslomalla ettei toinen synny liian aikaisin ja nyt ollaan jo ns. "yliajalla" ja ei supista ei... En ikinä edes kuvitellut että tänne asti mennään. Pää hajoaa seuraavaksi... No nyt olen asennoitunut uusiksi... Viimeistään 16 päivä on pakkohäätö sitten :kieh: Sitten herra saa olla miten itsepäinen haluaa mutta ulos se silloin tulee... :kieh:

Nyt jatkamaan erittäin terveellisen aamupalan syöntiä siis ahmimaan sitä kakkua...

tmvka ja toukka 40+1

Huomenta!

yliaikaisuudesta kyllä se varmaan niin on et ne geenit vaikuttaa vauvan kokoon. Nehän vaikuttaa kaikkeen. Onhan se ihan luonnollista, sokerit kun on ihan ok. Olishan se outoa jos itselle syntyis sellanen pikkunen 3500g ja joku alle 50cm :) normaaliaikaisena. Mulla itsellä pituutta sellaset melkein 180cm et kyllä sieltä isokin vauva mahtuu/mahtui tulemaan -mut hirvittää jos tää toinen viel suurempi. Ja jotenkin vauvan sokereita pitää seurata tarkemmin jos paljon kokoa -mut onneks nyt on kakkonen tulossa ja osaan pyytää/toivoa/vaatia sitä käynnistystä, jos lääkäri sitä mieltä et pikkuinen olis ihan ok.

joopa, joo pitäs alkaa valmistelee neidin synttärikemuja. Ens viikolla alan oikeesti laittaa vauvan juttuja kuntoon -mistä sitä koskaan tietää, koska päättää syntyy. :)

Aurinkoista päivää kaikille ja kipeitä/pitkiä supistukia niitä toivoville :wave:

Yhteistyössä