3,5-vuotias jatkaa päivähoidossa 7h/vrk 10vrk/kk vauvan synnyttyä - mitä mieltä olet tällaisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cvbvc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen sitä mieltä että yksi tapa ei sovi kaikille, vaan ratkaisut ovat perhe- ja lapsikohtaisia.
Itse olen ottanut isommat kotiin aina äitiyslomalle jäätyäni8paitsi erityiselapsen kuntouttavan hoidon), ja esikoinen sekä kuopus olivat 4,5v ennenkuin edes menivät tarhaan.
Kiva että hoito on osa-aikaista.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 24v;27841930:
Hei, kiitos tästä avauksesta. Meille on syntymässä kuukauden päästä kolmas ja aijon jättää lapset päiväkotiin 10päivää kuukadessa puolipäivähoitoon eli 5h pvä. Itse ressaa huono omatunto joka soimaa, että lapset kärsii tästä järjestelystä. Minä ajattelen nimittäin tässä omaa napaa. tuntuu nimittäin etten millään selviä kolmen alle 4v kanssa kotona joten LAITAN ne kahtena päivänä päiväkotin. Ja miksi minusta tuntuu siltä että lapset kärsii? no koska ovat ilmaisseet (esikoinen etenkin) että tahtoisivat jo jäädä kotiin. Joka aamuinen päiväkotiin lähteminen on säätöä ja lievää taistelua. Lahjomalla ja houkuttelemalla lähtevät nyt kun on pakko, molemmat ollaan vielä töissä. Mutta ehkä sitten kun jää äippälomalle ja lapset saavat olla enemmän kotona, haluavatkin mennä parina päivänä päiväkotiin väsynyttä äitiä karkuun ;D

Ainahan lasten kanssa on säätöä. Meilläkin päiväkotiin lähteminen on joskus kauheaa säätöä - mutta niin on ulos ja nukkumaan meneminenkin, ja tuskin se sitä tarkoittaa, että kyseessä olisi tosi vastenmielinen homma. Ja sitten kuitenkin, kun lapsella kerran oli lievä flunssa ja päätimme, ettei hän mene, niin olisi kuitenkin halunnut mennä...

Yhteistyössä