3,5v. laittaa leluja suuhun

vilivilpertti

Jäsen
19.09.2005
270
0
16
Meidän 3,5v. poika syö melkein koko ajan jotain leluja, suussa on milloin irtirevittyjä traktorin renkaita milloin mitäkin \|O Onks muitten lapset tän ikäisenä vielä kovia syömään leluja? Oon yrittänyt sanoa hyvällä ja myöskin pahalla että niitä ei saa laittaa suuhun mut hetken hän muistaa ja sit taas kohta on jotain suussa :/
Ja ulkona miten on mukava syödä tuota lunta \|O onneks sitä ei kohta enää ole...
Luulisi jo tän ikäisen ymmärtävän, että sinne suuhun ei laiteta muuta kuin ruokaa mut kun ei niin ei :headwall:
Kovasti hän kyllä huolehtii että pikkuveikka 7kk ei laita suuhun mitään sopimatonta :D :heart:

Lunta on kiva syödä. Ja jäätä. Ja hiekkaa.

3 v on kyllä vielä pieni ja muisti lyhyt, suunnilleen 3 sekunttia tai 3 minuuttia.

Meillä on yritetty nyrkkisääntöä: suuhun saa laittaa vain ruokaa, eli sitä mitä syödään. Ei muuta.
Se on selkeä sääntö joka on helmpompi muistaa kuin kieltolista.

Mutta muisuttamista vaatii edelleenkin, koko ajan. Voi myös olla että teillä on lapsella taantuma liittyen vauvan syntymään.

Tätä samaa on mietitty meilläkin. Meidän poitsu on nyt 3 vuotta 3 kk ja valtavan paljon menee tavaraa suuhun. Olen ajatellut tosiaan, että ei enää maistelisi leluja tässä iässä mutta kyllä vaan. Me ollaan jouduttu ottamaan leluja poiskin, kun ei usko. Olen tolkuttanut, että vain ruokaa syödää ja laitetaan suuhun, ei mitään muuta. Välillä muistaa ja välillä ei. Just jouduin pari viikkoa sitten ottamaan pois joululahjaksi saadun työkalusetin, koska hänpä laittoi niitä suuhun ja yksi osa meinasi jäädä kurkkuun kiinni. Toisaalta poikakin säikähti siinä, joten jospa muistaisi tuon ja ei laittaisi suuhun kaikkea käteen osuvaa. Myös meidän poika ottaa leikkiautoista renkaat hampailla pois ja sekin on aika pelottavaa, kun ovat just sen kokoisia, että voivat jäädä nieluun jos nielasee.

Yhteistyössä