3 kk vauvan kanssa matkalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahden vaiheilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitenköhän ne paikallisten vauvat sitten eloon jää...on se aurinko vaan niin vallan mahottoman kamala asia...heh

No ei vais, mutta itse ainakin ajattelin, että lähdemme kolmekuisen kanssa etelän aurinkoon ihan sen takia, että siellä vauvakin voisi ottaa ilmakylpyjä ja nauttia siitä kun täällä hytistään sisälläkin pitkä talvi. Eipä tuosta pienestä 20 asteen ""helteestä ja auringonpaahteesta"" Kanarialla ole kovin suuria traumoja vauvalle, päinvastoin. Talvikuukaudet Kanarialla on nimenomaan jossain 19-21 asteen välillä joten ei siellä mitään lämpöhalvauksia helposti saa.

Itse asuin eteläisessä USAssa jossa maaliskuusta lokakuuhun oli kesä ja 4kk ajan lähempänä +35 ja elossa edelleen ollaan...Kuumissa maissa on nimittäin sellainenkin keksintö käytössä kuin ILMASTOINTI sisätiloissa niin ei tartte ulkona lastansa kuumassa tapattaa...

Huh, mitä vastauksia olet saanut. Me olimme meidän neidin 4kk kanssa etelässä syksyllä. Itse pelkäsin koko reissua, mutta ihan turhaan. Mun mielestä just noin pienen kanssa on ihanteellista mennä reissuun. Ne kuitenkin nukkuu vielä paljon ja jos on rintaruokinnalla niin ruoka on helposti mukana.

Lentokoneessa on tosiaan hoitopöydät vessassa, joten vaipanvaihto oli helppoa. Meillä oli se babycot, ja meidän neiti nukkui melkein koko 3h lentomatkat molempiin suuntiin. Nousut ja laskut imetin, eikä meidän neiti ainakaan huomannut mitään. Neuvolasta meille sanottiin että harvoin näin pienillä edes ottaa nousut ja laskut korviin. Keittosuolatippoja voi ottaa mukaan ja laittaa sieraimiin jos sattuvat olla tukos, sekin helpottaa lentomatkaa. Ja kannattaa niitä muutenkin laittaa ennen lentoa.

Musta tuntuu et meidän neiti vaan nautti ihan hulluna kun pääsi välillä muualle. Höpötteli rattaissa ja nukkuikin hyvin. Rannalla oltiin päivällä kun meidän neiti nukkui varjossa 2-3h, joten sai itekin rentoutua. Toki meillä oli myös isovanhemmat mukana, joten hekin välillä päivystivät ja saatiin omaa aikaa.

Lähtekää ihmeessä reissuun, meillä ainakin koko perhe oli levänneempia ja rentoutuneempi reissun jälkeen!

Reissuun vaan!

Tulimme pari päivää sitten reissusta 4kk ikäisen vauvelimme kanssa. Matka meni tosi kivasti, vauva nukkui babybasketissa mennen tullen pitkät unet ja tisumaito kulki kivasti mukana. Nousuissa ja laskuissakaan ei kummempia kitinöitä ollut. Reissussa oli muuten rintareppu ihan ehdoton kapistus meillä. Vauva tykkää jo seurailla kaikenlaista ja kasvot menosuuntaan matkailu oli mieleistä, naama oli yhtä hymyä :) Ihmiset ovat muuten Kanarialla tosi ystävällisiä pikkuisille, vauvan ihmettelijöistä ei ollut puutetta, pikemminkin ihan riesaksi asti.

Ymmärrän nuokin kommentit, joissa ei matkalle lähtöä suositella... itse olen sitä mieltä, että kaikki on vanhemmista kiinni. Tottakai vauvan tai minkä ikäisen lapsen kanssa tahansa reissaaminen on erilaista kuin ilman mukulaa eli työtähän se vähän teettää. Esikoisemme on ekaluokkalainen koululainen ja jo varsinainen ""maailman matti"" eli reissattu on paljon. Poika osaa käyttäytyä, osaa jo vähän kieliäkin ja on muutenkin ymmärtäväisempi vieraita kulttuureita ja ihmisiä kohtaan kuin moni saman ikäinen.

Kyllä minusta 3kk vauvan voi ottaa mukaan reissuun. Siihen vaan täytyy sitten valmistautua hieman enemmän ja olla valmis joustamaan tarpeen mukaan reissussakin. Omalla kohdalla jäiisin tosin lapsen tässä tapauksessa mieluummin sukulaisen hoitoon tai etsisin hoitoapua vaikka Tendeasta (Lastenhoitajat)

Yhteistyössä