3 kk vuokrat rästissä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuukkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hyi hele:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Kannattaisko mennä töihin jos rahat ei riitä? Ensin maksetaan vuokra ja vasta sitten kaikki muu. Monesta asiasta voi tinkiä.

sairas ilettävä akka oot,hanki uus elämä!

Niin minäkö? Sairas ja ilettävä? Ehkä paremminkin pa on tällä hetkellä se paras sanonta. En ole sairas enkä ilettävä, mielestäni. kukin tosin olkoon mitä mieltä haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Onko muka niin, että työttömyyskorvaus on enemmän kuin hoitoraha???

Työvoimatoimistoon menisin, mutta me asutaan niin kamalan pienellä paikkakunnalla, että kaikki työpaikat mitä työvoimatoimisto tarjoaa, on kaukana, lähimmät 50 kilsan päässä. Ja jos sieltä tarjoutuu työtä, on pakko ottaa vastaan ja mennä, muuten lakkaa työttömyysraha rullaamasta. Ja milläs sinne kuljen, kun on vain 1 auto.

Viikonloppu- ja iltatyötä!!! Oikeesti ei voi olla noin saamaton jos on huoli että katto menee pään päältä! Käsittämätöntä!

No siis mitä??? Ihan samalla tavalla mä tarviin sen auton olin mä sitte ilta ja viikonloppu työssä tai päivä työssä...

Kun miehesi on kotona niin sinä voit ottaa sen teidän auton ja mennä töihin.., eikö?!

Juu, kyllä. Mutta olen käsittäny, että kun on työvoimatoimistossa asiakkaana, niin ei ole paljon vara valita, milloin töihin menee, vaan sitä mennään sitten, kun siellä työntekijää tarvitaan. Onko näin?

Kun sinä sanot että haet ilta- tai viikonlopputyötä niin sitä sinulle tarjotaan. Et ehkä saa niillä kriteereillä työttömyysrahaa vaan joudut jatkamaan kotihoidontuella mutta työpaikka varmasti löytyy nopsaan, siivousta tms. Sitten saat kodinhoidontukea, koska lapsi hoidetaan kotona edelleen ja palkkaa lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja äm:
Laita seksitreffeille ilmoitus ja hanki sitä kautta ylimääräistä. Pari kertaa olen tarjonnut miehille käsitöitä autossa, 50EUR/ laaki, ja hyvin on kelvannut :)

hyi että oot ilettävä akka!!!!!!!häpeä!!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Äkkiä aikaa velkaneuvojalle, sossuun taikka seurakuntaan. Josko he auttas teitä jaloilleen :) Mitä muita laskuja kuin tuo käyttölaina? Olette kai perunneet lehtitilaukset ja muut ylimääräiset ja kaupassa voi kattoa tarkemmin mitä ostaa ja tuleeko tarpeeseen.

Joo, lehtiä ei tule mitään! No sitten on kaikki muut menot, sähkö- ja vesilaskut, bensat ja ruoat, netti, vakuutukset, tv-lupa, puhelinlaskut, lainat.

Lainat? Mistä teillä on niitä lainoja?
Ja eikös tämän listan ekana pitäisi olla vuokra... Saatteko asumistukea, olisiko mahdollista saada?

Ei ole mahdollista saada asumistukea, kysytty on. :( Lainaa on autosta, mies ottanut käyttölainaa muinoin, jotka nyt piinaa. Pari luottokorttilainaa on myös yhdessä hankittu. Kaikki meni hyvin, kunnes jäin sairaslomalle töistä 3 kk ennen kuin jäin äitiyslomalle, selkä sanoi työsopimuksen irti. Nyt sitten tulot mulla laskenu niin minimiin, ettei enää pärjätä.

Oliskos mahdollista saada vaikka pankista isompi summa lainaa jolla maksais nuo kaikki vanhat lainat pois?Auton voi vaihtaa halvempaan jos ei ole varaa maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hyi hele:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Kannattaisko mennä töihin jos rahat ei riitä? Ensin maksetaan vuokra ja vasta sitten kaikki muu. Monesta asiasta voi tinkiä.

sairas ilettävä akka oot,hanki uus elämä!

Niin minäkö? Sairas ja ilettävä? Ehkä paremminkin pa on tällä hetkellä se paras sanonta. En ole sairas enkä ilettävä, mielestäni. kukin tosin olkoon mitä mieltä haluaa.

et sä, ku toi äm nimimerkillä oleva.

Vuokra maksetaan aina ensin. Kun menetätte luottotiedot maksmattomien vuokrien takia, niin olette sitten myös ilman asuntoa ja muita lainoja. Kaikki perivät lainat yms. takaisin. Aika uskomatonta toimintaa :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vastaisitko ap, että oletko soittanut vuokranantajalle? Mitä hän sanoo? Ettei vain tulis häätöä..

Juu, soitettu on. Eivät häädä, mutta sanoivat että olis hyvä hoitaa asia. Se hyvä puoli täällä pienellä paikkakunnalla on, että kun tuntee ihmiset, niin on paljon helpompi neuvotella asioista. Pahoittelen, jos en aiemmin huomannut kysymystäsi! Ja sitä tässä nyt mietitään, että millä maksaa pois.

Mä säälin sitä vuokranantajaa. Kulut ne on silläkin, mutta tuloja ei saa teidän takianne. Ja kun juttu teiän vuokran'hoitamis'tavasta leviää, ette kyllä saa asunta vuokrattua enää mistään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vastaisitko ap, että oletko soittanut vuokranantajalle? Mitä hän sanoo? Ettei vain tulis häätöä..

Juu, soitettu on. Eivät häädä, mutta sanoivat että olis hyvä hoitaa asia. Se hyvä puoli täällä pienellä paikkakunnalla on, että kun tuntee ihmiset, niin on paljon helpompi neuvotella asioista. Pahoittelen, jos en aiemmin huomannut kysymystäsi! Ja sitä tässä nyt mietitään, että millä maksaa pois.

No, sitten teillä on vielä vaihtoehtojakin :) Nyt olisi aika akuuttia varmaan tehdä realistinen maksusuunnitelma ja karsia kaikki mahdollinen pois siksi aikaa että saatte vuokrat maksettua. En moralisoi yhtään, sillä tiedän kuinka tyhjästä on paha nyhjästä.. :( Oletko sossuun soittanut, entä sinne seurakunnalle? Voisivat ehkä olla avuksi, esim. sosiaalinen luototus?

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi ymmärtää...:
Laita seksitreffeille ilmoitus ja hanki sitä kautta ylimääräistä. Pari kertaa olen tarjonnut miehille käsitöitä autossa, 50EUR/ laaki, ja hyvin on kelvannut :)

Mitä pitäisi hävetä? Hasut ukot kiihottuu kun niitä runkkaan, ihan mukavaa ollut auttaa paineiden poistossa ja olen tienannut ylimääräistä :) Ei iletä/ hävetä yhtään, aion jatkaakin.

Tämän on pakko olla provo, ei kukaan ole noin rauhallinen jos katto lähtee pään päältä ja on lapsiakin. Noiden vuokrarästien tuoman maineen takia ei niin vaan saa uutta asuntoa. Ja vanhemmat voi tietysti jättää sillanalle mutta lapset voi huostaanottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Tämän on pakko olla provo, ei kukaan ole noin rauhallinen jos katto lähtee pään päältä ja on lapsiakin. Noiden vuokrarästien tuoman maineen takia ei niin vaan saa uutta asuntoa. Ja vanhemmat voi tietysti jättää sillanalle mutta lapset voi huostaanottaa.

Johan ap sanoi etteivät ole häätöä saamassa kun asioista on puhuttu vuokranantajan kanssa, miettii vaan et millä nyt kaiken maksaa..

Kysykää pankista voiko tehdä niin että maksaa esim puolen vuoden ajan vain lainan korot? Ja jatkaa normaalilyhennyksiä sitten kun asiat on saatu kuntoon. En tiedä onnistuuko käyttölainoilla mutta asuntolainalla kyllä.
Ota yhteyttä siihen vuokran antajaan ja sopikaa miten jatkatte, koska jotenkin tuo täytyy saada kuntoon, ja täytyy ne rästit hoitaa kuitenkin. Se että ottaisit viikonlopputyön on ihan hyvä idea, jos muuten ei voi töihin vielä palata.

Vuokranantaja ei ole yksityiinen, vaan ihan kunnallinen, ensinnäkin. Ja toisekseen, kun katto ei ole lähtemässä mihinkään päämme päältä. Ja jos lähtisikin, emme me sillan alle päätyisi, vaan rakastavien vanhempiemme luo, niin on meille sanottu. Tietävät siis meidän tilanteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kysykää pankista voiko tehdä niin että maksaa esim puolen vuoden ajan vain lainan korot? Ja jatkaa normaalilyhennyksiä sitten kun asiat on saatu kuntoon. En tiedä onnistuuko käyttölainoilla mutta asuntolainalla kyllä.
Ota yhteyttä siihen vuokran antajaan ja sopikaa miten jatkatte, koska jotenkin tuo täytyy saada kuntoon, ja täytyy ne rästit hoitaa kuitenkin. Se että ottaisit viikonlopputyön on ihan hyvä idea, jos muuten ei voi töihin vielä palata.

Joo mies onkin huomenna menossa pankkiin neuvottelemaan. Soitti tänään sinne ajan. Ja vuokranantajalle onkin jo soitettu, mutta ei ne oikein osannut neuvoa, käski vain meitä "keksimään" jonkin tavan maksaa, sanoivat että ei kiirettä, mutta kehottivat nyt maksamaan, koska koko ajan tulee lisää, ja tiietään se kyllä itsekin. Sanoivat, että eivät häädä.

Yäk!Kukaan itteesä kunnioittava nainen ei tuollasta tee :'( ...

Niin helppohan se on kun vanhempien luokse voi muuttaa itse ei tarvitse ottaa vastuuta mistään. Ehkäpä he maksavat vuokrarästinne ja lainannekin?

Niin, muista että itse sanoit tuon. Itse sanoin vain, että jos huono säkä käy, ja meidät häätäisivät, niin ei me sillan alle jouduttas, koska meidän porukat välittää. En puhunut mitään siitä, että maksavat rästimme ja lainamme. Sääli jos teidän porukat sitten ei ottas teitä, vaan nakkaisivat sillan alle, JOS teillä olis tällänen tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:

Joo, no tuo nyt on ihan täysin poissuljettu juttu, yäks :/ Eikä mies edes antais mun tehdä tuollasta, ennemmin sitten oltas velkavankeja.

No tuskin kaikkien muidenkaan vanhemmat pystyisivät auttamaan. Minun vanhempani asuvat jo dementiakodissa niin sinne ei oikein voi muuttaa. Mieheni vanhempien mökille varmaan saisi muuttaa jos tilanne olisi tuo, mutta aina ollaan asuntolaina ajallaan maksettu eikä sitä ole kohtuuttomia summia.

No tuskin kaikkien muidenkaan vanhemmat pystyisivät auttamaan. Minun vanhempani asuvat jo dementiakodissa niin sinne ei oikein voi muuttaa. Mieheni vanhempien mökille varmaan saisi muuttaa jos tilanne olisi tuo, mutta aina ollaan asuntolaina ajallaan maksettu eikä sitä ole kohtuuttomia summia.

Niin, meidän molempien vanhemmat asuu kuitenkin tilavassa omakotitalossa, ja ovat melko nuoria, joten varmasti ottaisivat mielellään meidät.

Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:

Kyllä mulla on ihan itsekunnioitus kohillaan silloinkin kun hetken pitelen jonkun munaa kädessä:) Eihän se tyhmä ole joka rahaa pyytää... :)

Näin sitä käy ku elää yli varojensa eikä pistä mitään säästöön. Kun hyvinäkin aikoina otetaan vaa lisää velkaa jotta vois törsätä vielä vähäsen.

Sitten ku iskee huonot ajat, onkin vain velkoja eikä yhtään säästöjä.

Tää tulee luultavasti seuraamaan teitä vielä pitkään; vuokra on sen kokoinen kulu ja ilmeisesti ette ole mitään suuripalkkaisia. Toivottavasti opitte kerrasta ja tämän jälkeen kaikki velanotto SEIS ja sen sijaan rahaa säästöön. Vaikka kuinka huvittais ostaa uus taulutelkkari osamaksulla tai käydä vähän velkarahalla lomailemassa.

Kaikki raha mitä nyt jää yli niin heti vuokranantajalle; tiedän kokemuksesta, että tuntuu turhalta maksaa muutama kymppi vuokraa, mutta lyhenee se niinkin nopeammin, kun että ei maksa ollenkaan.

Yhteistyössä