3 kuukautinen nukkuu aina vaan n. 1h päikkärit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meeri77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Meeri77

Uusi jäsen
08.02.2008
4
0
1
Meidän vauva on aina nukkunut päiväunia tosi huonosti. Yöt menee onneksi aika hyvin. Päivällä olen yrittänyt joka paikkaan nukkumaan, mutta missään ei tunnu onnistuvan. Nukkuu vaan noin 1/2 - 1 h kerrallaan, on kuitenkin ihan väsynyt vielä, mutta ei nukahda uudelleen. Usein nukahtaa rinnalle ja olenkin ajatellut, että tulee sitten vatsavaivoja johon herää, mutta ei huoli tuttiakaan. Vaunuihin saan myös nukkumaan, mutta sieltäkin herää. Joskus olen ajatellut, että sitkeästi käyn heiluttamassa vaunuja, mutta lopulta sitten luovutan. Tällöinkin huutaa silmät kiinni väsyneenä...mutta kun ei niin ei.

On tosi turhauttavaa kun tuntuu, että enkö osaa oikein tehdä. Joskus on nukkunut jopa 2 h putkeen, en ole silloin mitään erilailla tehnyt. Olisiko kellään mitään vinkkiä, tuntuu, että kokopäivä menee siihen, että koitan saada vauvaa nukkumaan..

juu,meillä oli tuolloin 3kk vaihe jolloin nukkui vaan 10min unia muutamat päivässä..nyt kun tuli 4kk niin nukkuu taas 2h eteenpäin ja yöt on aina menny hyvin..luulenpa et se kuuluu vaan ikään..
jaksamisia sinne :hug:

Olin kans ihan epätoivonen esikoisen kans.Puin toisen toppauksiin ja oli syöty hyvin ja EI!Ei muutakun 10min ja täys huudolla ylös.Ei vaunujen hetkutelut auttanu.Ajattelin kans et oonpa surkee kun en mitään osaa tehdä toisen hyväks.Mut nyt jälkeen päin tajusin et pojalla oli kovaa takasin virtausta ja se varppina häiritti unia.Siis hän puklasi syönnin jälkeen aina ja maito alkoi nousta ylös kun oli unilla.Kun alko syömään kiinteitä asia vähän helpottu.Ja puklaus rauhottu joskus vuoden ikäsenä.nyt 3v.

Koita jaksaa ja voimia ja uskoa itseesi!!! =)

Hei, meillä vauva ei ole ikinä nukkunut pitkiä päiväunia - ei vieläkään vaikka on jo 9kk (nukkuu n.30-45 min kerrallaan). Toivottavasti tämä ei masenna sinua jos odotat vielä niitä pitkiä unia ;) mutta kaikki vauvat eivät vain yksinkertaisesti nuku pitkään. Päiväunien tarve vaihtelee muutenkin niin paljon. Meilläkin usein vanhempani ja ystäväni ihmettelevät että "joko se teidän vauva taas heräsi" yms "ei varmaan jaksa noilla unilla", mutta hyvin on jaksanut. En ainakaan ole onnistunut erinäköisistä yrityksistäni huolimatta pidentämään unia. Katsotaan jos tässä pian päästään vain yksiin päiväuniin, pitenevätkö sitten. Yöt onkin sitten aina nukkunut suht hyvin ja pitkään.

Siis onko lapsellasi vatsavaivoja?
Meidän tyttö nukkui kanssa nuita 45 minsan tirsoja siihen saakka kunnes todettiin maitoallergia. Heti kun saatiin hänelle sopiva maito, venähtivät päiväunetkin jopa kolmen tunnin mittaisiksi. Tämä tapahtui siis viiden kuun iässä. Tuo rauhattomuus oli juurikin syy minkä takia lääkäri epäili allergiaa. Sen lisäksi oli vihreä kakka.

Niitä vatsavaivoja olen itsekin miettinyt. Välillä kun nukahtaa syödessään niin en ole sitten röyhtäyttänyt ja siitä vois ainakin johtua. Toisaalta miksi sitten herää vaunuistakin? Luulen, että syy voi olla siinä, että kun on oikea "tissimies" aina ollut ja tutti ei kelpaa niin kun havahtuu hereille kevyen unen vaiheessa niin haluaisi sen tissin suuhun ja herää siihen ( kun toisille voi laittaa tutin tässä kohtaa). Pitää kai jatkaa tuttiharjoituksia :) . Toivottavasti ei ole allergiaa. Jaksan ihan hyvin, kun yöt kuitenkin sujuu.

Yhteistyössä