<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Varanikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Isyysloman tai kaks viikkoa mies meinas pitää heti kun vauva on syntynyt ja ollaan päästy kotiin..Katsotaan nyt onnistuuko kun miehen työpaikalta on koko ajan ukko saikulla ja työvuorot vaihtuu muutenkin kerran viikossa :kieh:
Lisäksi pomo oli laittanut miehelle iltavuoroviikon just sille vkolle kun on laskettu aika, vaikka oli toivonut ettei missään nimessä enää iltaa silloin...

Kummeja ei olla vielä päätetty, muutama vaihtoehto on mielessä, mut kysellään sitten kun vaavi on maailmassa..kaksi kummia on esikolla eli kaksi tulee tällekkin..

Mä en tiedä mikä mulla oli viime yönä..ajattelin jo et lähtö tulee...
Touhusin päivällä paljon. Sain vauvan vaatteet vihdoin kaappeihin asti ja muutenki järjestelin kämppää. Illalla käytiin sitten saunassa, jonka jälkeen alkoi rinnasta puristamaan ihan älyttömästi. Tuntui et olis ollut vanne rinnan ympärillä..aikani siitä kärsin, sit tuli kaikki ylös mitä olin syönyt ja sen jälkeen sit toisesta päästä täystyhjennys..yö meni sitten hyvin valvoessa, kun oli tosi epämiellyttäviä tuntemuksia alapäässä..ja jomotus jatkuu edelleen..
Ensin ajattelin, et minkä sydänkohtauksen nyt saan..
Ei ainakaan tunnu et olis ollut mitään perus oksennustautia, kun heti pystyi syömään eikä sit enää tullut ylös..kävi vaan mielessä, kun esikosta oksentelin laitoksella...
No voi olla et on jotain alustavia juttuja, en tiedä..Miehelle vitsailinki, et ens yönä oliki hyvä lähtee synnyttämään ku tyttökin on yökylässä :D

Tirpunen 35+5

mä näköjään kerkeen vaan alkukuusta korkkaileen nää pinot ja taas kun tuun on uus... :whistle:
no josko tännekin olis paremmin aikaa kun työt jää pois häiritsemästä :D vielä 8työpäivää olis,eli loppu häämöttää B)
onnittelut nyt enismmäisenä pilkkuliini ja haave pienokaisten syntymästä :heart: toivottavasti kaikki on kivasti kun viikkoja oli kuitenkin vielä "vähän" :heart:
rupee oleen osalla jo viikot tosi vähissää,kun itestäkin tuntuu että ne vaan kuluu johonkin ja peräpäätä kuitenkin pitelen :)

mä tässä oon koittanut saada kaikki alustavat hääsuunnitelmat valmiiks kun epäilen että suunnittelu jää vähän taka-alalle kun vauva syntyy ja kahen pienen kanssa päiviä pyörittelee...häät on kyllä vasta maaliskuussa 2011,sopivasti 4v kihlapäivä osuu lauantaille :heart:

isyyslomaa meillä pidetään vasta heinäkuussa,ja mies on koko 18pvää putkeen siinä...on kuitenkin paljon muutenkin kotona kun "toimisto" on meidän alakerran huone...että jos jotain synnytyksessä tai muuten tulee niin pystyy sitten kyllä auttelemaan kotona.

liitoskivut ja supparit mulla on ihan hirveet liitoskivut työpäivän jälkeen kun on n.10h jalkojen päällä ja pari kertaa illalla supistuksissakin ollut hieman kipuilua mutta menee levolla ohi...
kivuttomia supistuksia satelee pitkin päivää tasasesti ja niin oli esikoisenkin kanssa...
liikket meidän vauveli on kyllä sellanen tehopakkaus että ei paljon tarvii miettiä miten masussa menee,esikoinenkin liikku hyvin eikä tarvinnut olla huolissaan mutta tulokkaasta mieskin huomauttelee välillä aamulla että oli yöllä herännyt siihen kun oli pitänyt kättä mahan päällä ja oli tuntunut kun pesukone ollis jyllännyt :laugh:

Tyttönen tuolla näköjään heräili joten täytyy taas mennä...
Mukavaa pääsiäistä kaikile =)
me tästä lähetään kylpylään pulikoimaan B)
:wave: :wave:

Johjo Oulussa ajelee, miksikäs niin? :)

Huh, eilen vierailin synnärillä käyrällä, kun koko päivän supisteli niin ilkeesti. Kohdunsuu oli 2cm auki ja lääkäri ei enää alkanut rajottelemaan tekemisiä kun huomenna poksahtelee 34 vkoa. Saa kuulemma syntyä jos siltä tuntuu. :)

Devili + "Ana" 33+6

Kiitos pinosta varanikki :wave:

MsDevil88, hurjaa! Tehtiinkö kokoarviota? Minkähän kokonen pieni vielä on?

Hassua koska täällä ei olla vielä valmiita vauvan tuloon, ei sitten yhtään :D Toinen kaukalo puuttuu (olen huutamassa sitä), vaunut tilattuna ja tulee ehkä ensi viikolla, ensisänky hakematta äidin luota, vaatteita en ole pessyt vielä yhtään vaan odottavat laatikoissaan, eli koska mä ja mieskään ei olla vielä valmiita niin ei tarttis vielä tulla :D Mutta pahus, tässähän on enää viitisen viikkoa aikaa niin kaipa pitäis kohta pistää töpinäks :whistle:

Uni maistuu nyt, oon jo kahtena aamuna peräkkäin noussut vasta 12 ja edelleen olisi uni maistunut, nukun myös päiväunet ihan järkkyä |O
Töissä kävin eilen ja siivosin myös että kaipa se tekeminen väsyttää.

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 34+5

Heippa rakkaat kanssaodottajat!

Joka päivä oon käynyt lukemassa useamman kerran ja ei oo tullut kirjoiteltua. Aluksi hyvää pääsiäistä kaikille! :wave: Täällä ukko töissä koko pääsiäisen tiiviisti ja mä lähden huomenna mun äidin&isäpuolen ja 6v. kummipojan kans mökille ja palailen maanantaina kotio. Kiva vaihtaa vähän maisemia ja en oo koko talvena käynyt porukoitten mökillä. Perinteitä aika vähän pääsiäisessä, ehkä ruuissa jotain ja koristeissa. Välillä on tullut käytyä kattomassa jos on ollu joku "ristin tie" -tyyppinen juttu kirkossa. Lähinnä just tullu kummipojan tai pikkuveljen kanssa.

Isyysloma: Mies pitää meijän kotiutumisen jälkeen varmaan pari viikkoa ja loput sit kesällä. Kesäloman (pari viikkoa) se pitää elokuun lopussa, silloin lähetää käymää Köpikses jos vauva on semmonen et sen kans voi lähtee (ei koliikkia jne.). Muutenki tullut tehtyä jo kesäsuunnitelmia...siis ei tietenkään mitään lukkoon lyötyä. Tarkoituksena ois ainaki mennä Ilosaarirockiin heinäkuussa. Mä oon syntyny Joensuussa ja asunu siellä 10-vuotiaaks ja mun isä sukuineen asuu siellä päin ja Ilosaari on meijän perinne...ja tänä vuonna sinne tulee niin kovii nimii reggaen taholta ja muutenki, pakko päästä! Tai siis ois ihanaa päästä :D Isä on jo varannu et haluu vauvan heille sit hoitoon niiksi hetkiksi kun ollaan Rockissa. Eiks täällä oo useampi odottaja sieltä suunnalta? :wave:

Liikkeistä sitten. Babylla oli vaihe jolloin liikkeet oli vähäisempiä ja ei tuntuneet niin kovilta, just jonkun kuvaukset rapsutuksesta ja möyrimisestä oli aika hyviä, mä kans sanoin silloin mun miehelle et oon aika varma et mun masussa on ihmisvauvan sijaan oravavauva. :D Oli niin semmosia oravaliikkeitä. Nyt taas sit viimeset kolme päivää toi tyyppi on hillunu hyvin ahkerasti ja voimalla. Välillä tuntuu et vois nappaa sen kantapäästä kiinni kun se puskee sitä läpi tuolta kylkiluiden läheltä.

Kummeiksi ollaan pyydetty mun isoveljeä, miehen pikkuveljeä ja miehen parasta kaveria. Ovat suostuneetkin. Jei! Pyydettiin jo aika aikaisessa vaiheessa, haluttiin et saavat miettiä rauhassa haluavatko kummeiksi.

Mitäpä muuta. Sairaalakassia ei oo vielä laitettu, vähä ehkä alustavasti mietitty. Mies sano laittavansa sen valmiiks pääsiäisenä kun oon poissa :D saa nähä mitä se sit sisältää.

Eilen käytiin neuvolassa, mies pääs tokaa kertaa mukaan. Sf 34,5 eli oma käyrä jatkuu kauniin tasaisena, liikkeet ++, syke n.145, pissa ja hemppa jätettiin väliin, turvotus ++. Puhuttiin paljon seksistä, kun mies sanoi mulle pari päivää sitten ettei kohta enää uskalla ettei synnytys käynnisty, et vasta sit joskus viikon 37 tienoilla taas ja mä olin hiukka eri mieltä :kieh: :laugh: Ollut niin huippua seksiä koko raskausajan et en oo kyl valmis luopuu siitä vielä ja kun sit ei tiedä milloin synnytyksen jälkeen pystyy ja miltä se sit tuntuu. Ja kun kuitenkaan ei oo kyse siitä etteikö miestä haluttais yhtä paljon ku koko raskausajan (pitää raskaana olevia seksikkäinä). No neuvolas sit vahvistettiin et antakaa mennä vaan, mitään haittaa ei niin kauan kun ei tuu veristä vuotoa tai paikat ei oo auki tms. Ja sit puhuttiin myös synnytyksen jälkeisestä seksistä. Onneks meijän neuvolan täti on niin hyvä tyyppi et sen kans voi jutella tosi suoraan ja asiallisesti ja heittää vähän läppääkin, itte en kyl myöskään ole mitenkään ujo puhumaan seksistä.

Mitäs vielä. Joku puhui limatulpasta. Mulla kans vissiin alkanu tulla osia siitä pois, ainaki neuvolantäti päätteli mun kuvauksista niin. Mut sanoi just sitä ettei se kerro synnytyksen ajankohdasta välttis yhtään mitään ja et saakin alkaa jo tulemaan pois.

Äippäpolille oon menos taas 6.4. eli heti pääsiäisen jälkeen, labrassa kävin jo ja niitä pissaleikkejäkin tuli taas harrastettua. :D Alkaa tuntua rutiinilta! Äippäpolilla ilmeisesti nyt ois sit tarkoitus varata aika siihen lapsivesipunktioon jos näyttää sille et siihen tarttis mennä. Saa sit varmaan sen jälkeen myös jotain kuulla et koska se synnytys sit olis. Viimeistään siis rv38. Aika menee nopeasti kyllä, huh huh.

-emv ja papustiina 33+6 :heart:

MsDevil: Hurjaa tosiaan! :heart: Teilläkin pieni ehkä kohta jo sylissä!

BTL: Mulla kun se miehen hengittäminen aiheutti niin paljon uniongelmia :laugh: niin päädyttiin nukkumaan eri huoneissa, nyt ehkä 5 yönä molemmat ollaan nukuttu kans paljon paremmin. Pääsiäisen jälkeen kun miehel on useamman päivän vapaat ajateltiin kokeilla taas yhdessä nukkumista. Jotenki kamalaa nukkua erillään mutku voidaan molemmat niin paljon paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja MsDevil88:
Johjo Oulussa ajelee, miksikäs niin? :)

Ihan mielenkiinnosta kysyin :D . Tuo mun mies on taksiyrittäjä. Sillä on oma taksi mutta ei vakituista kuskia. Siks isyyslomakin pitokin jää kesälle. Sillä käy yks opiskelija ajamassa parin vkl yöt kuukaudessa ja kesällä ajelee sit vähän enempi, muuten mies ajaa kaikki yksin. Tosin aamusta lähtee vähän myöhemmin ja pitkiltä vuoroilta tulee hieman aiemmin.

Hyvää pääsiäistä!

Oskarilla painoa on "jo" 2150g ja on TOSI paljon pirteämpi! Jaksaa tiirailla meitä kun käydään hoitamassa ja ihan kuin jo katsetta kääntäisi äänen suuntaan. Vieläkään ei mene kaikki maito pullosta, mutta nykyään jo rielusti yli puolet. Nyt vaan tuntuu että saadaanko kaikki valmiiksi täällä kotona ennenkuin poika pääsee kotiin.
Mulla on ollu imetys kriisi meneillään, maidon tulo tahtoo hiipua koko ajan vaikka yritän kuinka tunnollisesti lypsää. Neuvolasta saatu antiikin aikainen lypsykone on niin työläs käyttää, että hermo menee siihenkin. Rohkaisin tänään sitten mieleni kun käytiin keskolassa ja sain onneksi sieltä lainaksi toisen koneen joka ensi kokeilun jälkeen vaikutti paljon miellyttävämmältä käyttä ja imukin oli paljon tehokkaampi. Täytyy myöntää että luovuttaminen on käynyt mielessä yhden jos toisenkin kerran, mutta päätin nyt kutenkin vielä yrittää. Soitan tiistaina neuvolaan ja kysyn ohjeita, kun synnärillä sanottiin että öisin ei tarvitse lyspää vaan pitää levätä ja keskolassa neuvottiin lypsämään yölläkin ainakin kerran. Olen nyt ihan sekaisin että miten pitäisi tehdä, menen nyt vanhalla synnärillä opetetulla kaavalla tiistaihin asti ja kyselen sitten uudet ohjeet.

Täällä alkaa jälkivuoto hiipua, pelkään menkkojen alkamista ihan sikana! Olen ollut nyt täysin kivuton ja pelkään että kuukautiskierron käynnistyessä ne helvetilliset kivut alkaa taas. Senkin vuoksi haluaisin tuota lypsämistä/imetystä jatkaa mahdollisimman pitkään, sillä silloin olisi parempi mahdollisuus että kuukautiset ei ihan heti alkaisi.
Toisaalta toivon jälkivuodon loppumista sillä seksihalut on palanneet! Oikein odotan että pääsee taas kunnolla vällyjen väliin, sillä raskausaikana ei juuri seksiä harjoitettu kun se sai aikaan aina hurjia supistuksia. Tuntuu myös että alakerran tikit alkaisivat sulaa pois. Olo tuntuu muutenkin kaikin puolin normaalilta.

Mitenkäs muuten, joko saan harjoittaa syviä vatsalihaksia? Kun mitään neuvoja tähänkään en ole saanut. Kävelylenkit varmaan on ihan sallittuja, mutta mitenkäs sellaiset pienet lihaskuntoliikkeet (siis syvien vatsojen treenaus)? Kun tuntuu että vatsa on kamalan pömppö (mikä on tietenkin täysin normaalia) mutta ei huvittais kulkea vielä elokuussakin mammafarkuissa... Mulla tuskin menee mitkään omat (siistimmät) housut kiinni... Koti puntarin mukaan vielä viisi kiloa olis lähtöpainoon jäljellä, enkä tuosta puntarin lukemasta mitään stressiä vielä otakkaan. Yritän syödä mahdollisimman terveellisesti ja juoda paljon että maidon tulo ei ainakaan niihin kaadu. Toki toivon että paino tippuisi vielä "itsekseen" edes vähän, jotta laihdutettavaa ei jäisi niin paljoa.

Mutta nyt me mennään miehen kanssa saunomaan, sen jälkeen numerot subilta ja lypsykone...

Haave & Oskari 18 päivää :heart:

Kummit meilläkin mietitty, pyydetään kun nyytti on maailmassa :)

Isyysloman ja varmaan kesälomankin mies pitää heti syntymän jälkeen kun on tuo 1v2kk esikoinenkin. Noin vinkkinä teille jotka ekaa odottaa niin me tykättiin kovasti esikoisen kanssa että mies piti isyyslomaa vasta kun tyttö oli jotain 3kk. Alku kun on sitä syö ja nukkuu, syö ja nukkuu, niin ei siinä isän ja lapsen vuorovaikutukselle jää kovin tilaa.

Haave Voisi kuvitella että jos kevyt lihaskunto treeni tuntuu hyvältä niin mikä jottei. Noista vatsojen tekemisestä olen niin kuullut yhtä ja toista, joidenkin mukaan ei saisi treenata niitä liian aikaisinkaan, mikä sitten on liian aikaista? Mutten juu siis olekaan mikään asiantuntija, mutta itselläni varmaan kanssa kiire sitten päästä kuntoon ja aloittelen samantein kun vaan mahdollista ja hyvältä tuntuu :)

Selkäkivusta joku (? ) kirjoitteli ja itselläni on kanssa tunne kuin työnnettäisiin rautanaulaa oikean lavan väliin ja tylsää sellaista. Tosi ikävää ja tuntuu myös ettei mitkään venyttelyt sitä poista, jumppa tosin auttaa, joten heiluttelenkin tossa pihassa harjan vartta aina kun mahdollista...keppijumppa tyyliin.

cristiina Häät ihanaa :heart: Me mentiin naimisiin kun esikoinen oli 6kk. On siinä toisenlainen hommansa kun on pikkuinen, saati jos kaksi :)

Kuorsaaja mies täällä kanssa eli nukutaan erihuoneissa, tai lähinnä alkuyön nukun yhteisessä sängyssä, mutta ekalta veskireissulta siirryn sohvalle. Muuten ei tule mitään nukkumisesta, kun olenniin herkkis että en nukahda uudestaan jos ukko korisee tai ihan vaiks tuhisee kovasti. Normitilassa, ennen esikoistakin, nukuin kuin tukki ja ihan missä tahansa. Joku sanonutkin ettei ehdi pää tyynyyn niin mä jo unessa. Nykyään onkin sit toisin..

Sairaalakassia en ole pakannut, enkä vielä aiokaan. Mulla on kyllä lista valmiina mitä sinne tulee joten se helpottaa jo kovasti sitten.

Me kotiuduttiin mökiltä ja loppu pääsiäinen kotosalla. Ukko tosin lähtee huomenna bilettää pitkästä aikaa, olkoon vikoja reissuja ennen synnytystä. Argh, mä en yhtään kestä krapulassa makaamista :kieh:

HM 32+5

haavemamma: Oon sun kans samaa mieltä tuosta isyyslomasta. Meilläkin haluaisin nimenomaan että mies olisi isyyslomalla vauvan tultua kotiin koska hirvittää miten pärjään tuon kuopuksen (pian 1v3kk) kanssa. Se kun kiipeilee pöydille ja karkaa ulos jos jollain jää ovi auki, jne jne. Jos itsellä imetys menossa niin olis kiva et olis joku auttamassa tuon villin kuopuksen kanssa jos se tekee jotain päätöntä sillä aikaa. Vauva ressun imetyshetket tulee varmaan olemaan aika katkonaisia :( . Muussa tapauksessa mielummin haluaisinkin että isyysloma on vasta kesällä. Kun vauva vähän kasvaa nin pystyy enemmän tekeen koko perheellä jotain ja isän kotonaolostakin on enemmän iloa. Toisaalta jos ei ole sellainen vauva joka vaan syö ja nukkuu niin on kiva että mies on heti kotona apuna.

Huomenta!

MsDevil, huomasin et sun mies ajaa oulussa taksia. Mun mies ajo vuosia oulussa taksia, ennenku lähti rekkahommiin. Käy edelleen sillon tällön ajamassa jos sattuu olemaan aikaa ja pari vakkari taksaria aina sille sillontällön soittelee ja jos sattuu olemaan vapaata on sitten käyny ajamassa vuoron-kaks.. :D

Isyyslomasta mun mies jää lomalle nyt vajaan 2 viikon päästä. On sitten 4 viikkoa lomalla, jonka aikana pitää myös isyysloman sitten. Työn vuoksi otettiin tuo loma tuohon, koska mies ehdottomasti haluaa mukaan synnytykseen ja jos sattuu olemaan töissä, on hyvinkin epätodennäköistä että sinne mukaan ehtii. Ja jos vauva sattuu tulemaan nyt ennen sitä lomaa, niin onpahan sitten ainakin kotona apuna nää ensimmäiset viikot. Sit jäädäänkin keskenään esikoisen ja vauvan kanssa aina pariks päivää.

Kummeista En muista oonko kommentoinutkaan, meille tälle tulee näillä näkymin 3 virallista kummia ja 1 ei virallinen. Mun isompi veli, miehen serkku ja mun paras ystävä. Sit tää ei virallinen kummi on sellanen, joka on mulle ja miehelle tosi tärkeä ihminen ja on meidän molempien läheinen ystävä, hän ei vaan kuulu kirkkoon joten on vähän tämmöinen "epävirallinen" kummi.

Täällä menee yöt edelleen valvoessa, nyt on muutaman päivän ajan tullut heti näin aamusta suppareita. Alkavat osa olla jo sillain kipeitäkin, että joutuu asentoa vaihtamaan, eikä ole hyvä olla. Mutta suurin osa taitaa olla edelleen vain pelkkiä harjotteluita. Viime yönä tosin heräsin yhteen kipeään supistukseen, sellaiseen joka tuntu toooosi paljon eriltä....Jospa se jo kohta sitten siitä???
Ens viikolla on tosiaan se äitipoli ja mulla on koko ajan ollut ajatuksissa se, että kun menen sinne, niin aion lääkärin kanssa vakavasti keskustella siitä käynnistyksestä kun oma olo alkaa olemaan niin kehno ja unettomuus vie jo niin verojaan, etten jaksa kohta edes synnyttää...Mutta mutta, miehen työvuorolista tuli...Eli mikäli siis käynnistävät esim torstaina, ei ole mitään mahdollisuutta että mies olis paikalla...Toki voi olla etteivät samalle päivälle sitä käynnistystä ota, mutta kuitenkin riskinä on se, että laittavat kun aikakin on heti aamusta ja jos synnärillä on tilaa.
Ja jos vauvan koossa on häikkää, niin käynnistävät joka tapauksessa. Sen takia sinne lähinnä menenkin. Eli nyt tuli sellanen olo että ei...Tai haluaisin jo synnyttää, mutta en ilman miestä..
No, kaikki selviää sit ens viikolla, ei se auta kun odottaa...

Nyt aamupalalle, on nälkä!

buam 36+3

Auts! |O

36+0 :D Poksahdus vaan teki kipiätä, niinko mikä tahansa joka vaatii evän heilauttamista kummempaa :kieh: :D

Heihoi, onko toi käytäntö muuttunut, ettei tarvihe olla kuin kaksi kummitusta / todistajaa ristiäisissä? Edellisen aikaan oli vielä kolmen kopla vaatimuksena.. Noh, kolme on kumminkin..

Isyyslomaa ukko pitää muutaman päivän olosuhteiden pakosta sillon heti kun syntyypi norsunpoikanen, koska eihän noita likkoja voi heitteillle jättää.. Kaikilla "vahdeiks" lupautuneilla kun on töitä. Mun äitihän ei tiedä vieläkään vauvasta, TAI ei ole tietävinäänkään. Loput lomat sitten juhannukselta =)

Kyyneltenhymy, silti hypin tasajalkaa :kieh:

Jaaha, parturitäti taitaa tulla kohta :wave:

VN & 22 days to go B)

AINIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!

Verratkaas, tossa on tuoretta makkarakuvaa, jossa tuo pienempi on edellisestä Laskettuna Päivänä otettu, syntyi sit muutaman päivän myöhemmin, on siinä vielä pari senttiä ero, onhan?? :o :saint:

VN miun silmään on kyllä enempikin kuin pari senttiä. ;)

Onko joskus ollu kolme kummia vaatimuksena? Ei meillä ole tolla kakkosellakaan kun kaks, hänet kastettu syyskuussa -06. Toinen kummeista ei ees päässy paikalle, mut sekään ei ole mikään ongelma, kunhan saavat vaan nimet papereihin.

Huomenta! Apua. Huomasin, että buam ja emv olivat mm. puhuneet seksistä ja supistuksista. Seksiä on itsekin harrastettu normaalisti, eikä sinänsä aiemmin ollutkaan mitään, mutta nyt tuli ekaa kertaa seksin jälkeen ikävät kivuliaat supistukset! :o Säikähdin ihan valtavasti kun oli kovaa menkkamaista kipua ja puhallutti jotain 2,5h seksin jälkeen eikä mitenkään päin ollut hyvä olla. Mietin jo hädissäni että pitääkö soittaa polille, herättääkö mies, mitä tehdä... mutta odottelin sitten kuitenkin ja lopulta onneksi nukahdin. Aiemmin harjoitussuppareissa maha mennyt kivikovaksi ilman kipua, mutta nyt tuntu että sisällä oikeesti tapahtuu jotain! Ei nyt varmaan ollut vielä niitä "varsinaisia" supistuksia (paniikissa en edes mitään aikoja laskenut) mutta ei vaan tee mieli soittaa polillekaan, jos ei vielä syytä huoleen...vai onko?? Neuvola ensi viikolla, eikä aiemmin ole seksistä sen enempää puhuttu, niin ehkä pitää jo kysäistä vähän siitäkin. Ahdistaa ajatuskin, että itse voisi jotenkin aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen... :ashamed:

Kummeista myös ollut puhetta. Meillä on vaihtoehdot sinänsä jo mietitty, ei kysytty, mutta kun pitäisi ensin päättää, että kumpi uskonto valitaan vai eikö mitään, kun ollaan miehen kanssa eri uskontoa, ja lapselle se taitaa autom. tulla äidin mukaan. Itse olen ortod. ja lähipiirissä ja suvussa on niin vähän ortodokseja, joiden kanssa nyt yleensä ollaan edes tekemisissä, niin ongelma on se 1. eli sylikummi. Jos taas miehen mukaan mennään, niin sitten vaihtoehtoja riittää. Vai pitäisikö antaa lapselle nimi ilman kirkkoon liittämistä, päättäköön itse sitten aikanaan.. B) Onko teillä valittu kumman mukaan lapsen kirkko? (jos eri)

vendela ja mykelö 34+4

Varanikki: Mun mielestä kans eroa vielä enempi ku muutama sentti =)

Haave: Kiva että Oskari voi jo paremmin :heart: Niistä vatsalihaksista, muistelisin että jälkitarkastukseen kannattaa oottaa, sillo lääkäri mulle sano että niitä voi pikkuhiljaa alkaa harjottaa. Kun jos liian aikasiin alottaa ni siitä voi olla haittaa kuulemani mukaan.

Kummeista: Vauvalle tulee 5 kummia, kaikilta kysytty jo.

Isyyslomasta: Mies jää samantien isyyslomalle kun vauva syntyy, samoin kuin viimeksi. Pitää varmaan sen 2 viikkoa nyt ja loput myöhemmin. Tulee samalla tavallaan kesäloma hänelle.

vendela: Mulle on kipeistä suppareista sanottu äippäpolilla et jos jatkuu useamman tunnin ja tulee säännöllisesti ni soittoa Naikkarille, joko äippäpolille tai päivystykseen. Mulla ei seksi kyllä ole niitä aiheuttanut, vaan esim. ollut liikaa ohjelmaa ja liikuntaa. Seksistä taas neuvolatäti sanoi et näillä viikoilla se ei vaikuta vielä synnytyksen käynnistymiseen, et sit kun paikat alkaa olla valmiina ja lapsi valmiina tulemaan niin sit seksi saattaa stimuloida paikkoja sillä tavalla et helpottaa synnytyksen käynnistymistä. Et mikäli kohdunsuu on auki tai tulee veristä vuotoa niin sit seksi kannattaa jättää väliin tulehdusriskin vuoksi. Näin meillä ohjeistettu mut kysy ihmeessä omalta alueelta ohjeita just teille. Suppareista neuvolassa sanottiin et tässä vaiheessa niitä kuuluukin jo tulla.

Varanikki: Selkeä ero mun mielestä vielä! :D

Jeps, ens viikkoon..mökillä ei nettiä.

-emv ja papustiina 34+0 :heart:

Johjo oot aivan oikeessa ja ku mää oon tällänen hermoheikko, niin netti saa nyt jäädä ainakin googlailun osalta ;)

Meillevauva on se vain hurjaa ajatella, että me loppukuun odottajatkin ollaan toukokuussa jo rv 37, ei siis pitkästi enää :D

tirpunen sun miehellä reilu pomo :headwall:

cristiina parempi olla ajoissa suunnittelujen ja toteutusten kans, ku sitte viime hetken paniikissa jotain värkätä :D Teillä ihanasti sattuu hääpäivä ja kihlapäivä kohilleen :heart:

msdevil varmasti helpottavaa kuulla, että kaikki suht ok ja vauvaa ei kuitenkaan pidätellä mikäli lähtee syntymään :heart:

BTL sullakin jo hyvin viikkoja kasassa. Mulla tosiaan kaveri synnytti 35+jotain kaksostyttönsä, toivottavasti teille ei tuu kiire ;) :whistle:

emv hui, sulla enää 4vkoa aikaa, että vauva on maailmassa :D :heart:

Haave Ihana kuulla taas teistä! :) hienoa, että oskari kehittyy ja menee vauhdilla eteenpäin :hug: En osaa kyl sanoo noista syvistä lihaksista, mut eikös ne suosittele alottaan/jatkamaan lantionpohjanlihaksia heti synnytyksen jälkeen, niin miksei myös noita syviä vatsalihaksia. Perusvatsalihasliikkeitä vasta sitten, ku sen lihaksen väli on kuroutunut umpeen eli varmaan joskus 6-8vkoa synnytyksen jälkeen? En nyt mee ihan varmaks sanoon.

buam kurjaa, että siellä yöt katkonaisia ja olo kurja :hug:

Varanikki Ihana masu :heart: Kyl toi ekan kuvan masu on isompi, mut ihan niinku uudemman kuvan masu olis alempana? :D

vendela en osaa kyl auttaa tuohon seksiasiaan :( :hug:

Täällä taas kävely ym. touhaaminen onnistuu kuin vettä vain. Ei kauheesti aiheuta suppareita eikä epämukavaa oloa. Saas nähä kauanko tätä iloa taas kestää... Tässä mietin, et jos alkais vaikka peseen jo jotain vauvan vaatteita. Meillä ei kyl edelleenkään oo sitä lipastoo mihin ne laitetaan. Mut jospa niitä säilyttäis vaikka äippäpakkauksessa.

haave heti synnytyksen jälkeen ei kannata ruveta vatsalihaksia treenaamaan koska vatsan venyessä lihakset siirtyy sivuun mahan tieltä ja pitäs odotella että palautuvat kohilleen... pienellä jännittämisellä selältään pystyy seuraileen lihasten palautumista,välin tuntee ja näkee jos vielä ovat "erillään"... näin siis mä olen ainakin ymmärtänyt esikon aikana... =)

mitä yleisiä syitä on siihen että synnytys käynnistettäisiin aikasemmin? Mulla on jatkunut nää vatsakivut koko raskauden ajan nii pahasti että parhaimmillaan oon pystynyt olla vain viikon ilman särkylääkkeitä.. Lääkärit ei ole syytä löytänyt mutta liitos kipuja tuskin ovat koska sattuu koko vatsan alueelle todella voimakkaasti.Myös on rasitusastma eli hengittäminen on todella vaikeeta varsinkin kun tuo pikku kaveri painaa keuhkoihin aika rajusti. Aijon ainakin puhua siitä käynnistyksestä tiistaina lääkäri käynnillä,sillon on viikkoja tasan 35. Jotain outoa tykytystä on ollut noin pari viikkoa alhaalla vasemmalla, en ymmärrä mikä siinä on mutta sekin tulee kun käyn makaamaan(ihan sama miten päin), tai ruuan/juomisen jälkeen.mitä voisi olla?En enään ainakaan tätä 5viikkoa tule kestämään.

Jotkut puhuivat pahasta olosta. Voin kertoa omasta puolestani että sitä on minulla jatkunut nyt loppuvaiheessa reilut 2kk. Makuulteen en voi nukkua koska alkaa oksettamaan, mikään ei siihen oloon auta muutakun istua( ja se taas sattuu vatsaan).Neuvola täti sanoi että joillekkin voi tulla loppuvaiheessa se paha olo takaisin..

Kiva lukea Haaveen kuulumisia :)
Mulla on välillä paha olo, tulee samaan tapaan ku alkuraskaudessa eli jos nälkä iskee. Just oltiin rautakaupassa ja meinas taju mennä. Hippasen oli rankka reissu ku itteä heikotti ja tyttö päätti heittää x:ksi keskelle kauppaa. Onneksi tyttö rauhottui kun löysi paaaljoon erilaisia ruuveja.

Mä oikeestaan löysin lantiopohjanlihakset kunnolla tuon neidin synnytyksen jälkeen, tosin mulla oli sektio.. Tällä kerralla haluaisin päästä mahdollisimman nopeesti kuntoa kohentamaan ja samalla tietty vatsalihaksia. Meillä on vihkiminen samaan aikaan ristiäisten kanssa heinäkuussa enkä halua olla ihan kauhean näköinen.. Mutta kieltämättä mulle on viime aikoina tullu lievä pakokauhu että jos mä oon taas yhtä huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen. Tai jos tääkin lapsi joutuu lastenosastolle heti ku on syntynyt.

Viimeksi seksi suorastaan parantui synnytyksen jälkeen. Just nyt jotenkin ei jaksa. Lähinnä tää norsuolo rasittaa, ei oikeastaan muu. Ehkä me ihan periaatteesta lisätään kertoja kohtapuoliin, jää ikäänkuin varastoon jälkivuodon ajaksi :laugh:. Tai no, viimeksi mä jaksoin 4vkoa ja sit ku oli tosi niukkaa vuotoa niin totesin että olis aika.. :p

Ja suppareita tulee kyllä paljon useemmin ku viimeksi. Mut ei silleen kauhean pahoja.

Huomenta! Olipa yö... Joka kyljenkäännöllä heräsin, vessassa piti käyä monta kertaa, sit neljän aikaan hävis unet johonki ja valvoin sitte puoli kuuteen asti ja heräsin sit TAAS ku mies tuli töistä. Eihän tämä oo enää yhtään hauskaa, ku ihminen joka aikasemmin on nukkunu ku tukki vaikka pommi räjähtäs, nii herää ainaki sen 10 kertaa yössä. :headwall:

hei...3 kolmas kerta täällä pääsiäisenä :D kyllä musta vielä tulee aktiivinen palstailja loppusuoralla B)

taas on ihan menkka olo masussa,eilen kun siivosin koko kodin lattiasta kattoon ja sit viel illalla saunomista...täytyy tänään ottaa iisisti...kädet ristissä vaan että pystyn nuo kaks työviikkoo vielä suorittaan kun eihän se rahallisesti nyt kauheesti jos joutuis jäämään pois mutta melkosen rysän joutusin työkavereille jättämään :/

haavemamma ja alisa joo kyllä nuo hääsuunnittelut on kivaa puuhaa =) juhlapaikka on jo varattuna ja pitopalvelu että suurin päätös tässä on että mihin sitä suuntais häämatkalle :whistle: esikon kanssahan oltiin kun oli 9kk niin indonesiassa mutta nyt kun on kaks pientä niin taitaa olla etusijalla kreikka tai vastaava,voi sitten panostaa hotelliin ;)

msdevil mulla oli sillon esikoisesta myös sama homma että en meinannut saada millään nukuttua ja kattelinkin sit leffoja 3-4 aikaan yöllä :kieh: ja oon ollut kans aina hyvä nukkumaan... nyt ei oon ihan niin risaseks menny (ainakaan vielä ) nuo yöt...

aamupuuhiin :wave:
ja jos nyt oikein laskin niin masukki 32+4 :heart:

Yhteistyössä