<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Varanikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
438026a0wa9ti8oq.gif
Hauskaa pääsiäistä kaikille!!!

Mä oon ollu hirmu kiireinen mukamas ja kauheesti on tullu tekstiä kun en oo kerenny lukemaan. Yritän nyt ees osaan muistaa kommentoida jotain.

Haave; Kivaa kuulla että Oskari voi jo paremmin ja on kasvanutkin huimasti! Noista vatsalihaksista muistelisin että mulle aikoinaan esikoisen kohdalla käskettiin oottaa jälkitarkastukseen saakka. Liian aikaisin treenaaminen ei oo myöskään hyväks. Ja aika vähän sulle kiloja on jäänyt jos viis kiloa on enään jäljellä. Kokemuksesta voin sanoa että se masu vaan ei heti normaaliin palaudu vaan "nahkahan" siihen jää alkuunsa.

Isyysloma oli ollut puheena kanssa. Meillä isäntä meinas sen pitää tuossa syksyllä vasta kun vauva on hiukan isompi. Ja kesäloman pitää kuitenkin varmaan jo kesäkuussa. Ja meillä ois tarkotus että mies olis sitten pidennetyllä isäkuukaudella vanhempainvapaan lopulla. Saa siis mieskin viettä pikkusen kanssa aikaa :) .

Sairaalakassia ei oo vielä pakattu, mutta oon jo suunnitellu valmiiks. Hygienia tavarat laitoin pussiin ja reppuun valmiiks. Loput lisäilen varmaan lähipäivinä että ovat sitten valmiina. Saako sairaalasta liivinsuojuksia vai pitääkö ne hommata ite???

Nukkumisen kanssa ei oo nyt ollut mitään ongelmia. Harvoin edes herään yöllä pissalle, ainoastaan jos oon illalla juonut hirveesti niin sit pitää yleensä kerran käydä pissalla.

Neuvola oli viime viikolla ja tässä vähän lukemia:

paino: +350g/vko
turvotus: -
RR: 122/78
pissa: puhdas
Sf: 29
tarjonta:RT
sykkeet: 138
liikkeet: ++

Nyt oli selvä kasvupyrähdys tullut masuunkin ja ihan tasan keskikäyrillä mennään. Oli puhetta myös synnytysvalmennuksesta ja mennään ekan kerran tän kuun lopulla. Täällä ois neljä käyntikertaa tiedossa.

Selkä kun on ollut kipeenä niin hankkisin sellasen halvan masutuubin tapaisen tukivyön selkään ja se on selvästi auttanut. Ja pian loppuu työt niin voin ottaa kotona iisimmin.

Selis ja "mötkäle" 31+4

Huomenta ja munaisaa pääsiäistä :D!

Piippolan vaarilla oli talo...vaari se hoiteli lehmiänsä....täällä pumppu surisee...:D :p

Tsemppiä kaikille loppuajan odotukseen ja kärvistelyyn; unettomiin öihin, vatsan tiellä olemiseen, supisteluihin, vatsan paijaamiseen sekä ihasteluun! Älkää vaan vielä liian aikaisin toivoko vaavien tuloa maailmaan....kyllä se vaan on sit loppukädessä mukavampi vaihtoehto saada vauva vierihoitoon. Toisaalta täältä on helppo toivotella teille tällaisia ku kivut ja säryt jäi synnärille :whistle:...Voimahalaus kaikille!

Haave, kiva kuuulla hienoja kuulumisia. Muistaakseni puhuit uudesta vauvakuumeesta...toivotaan että endo olisi kuivahtanut ja jos imetys sujuu niin pysyisi vielä kurissa. Meillähän eka tehtiin IVF:llä (paljon endoa sisuksissa ) ja raskaus sekä imetys piti sen kurissa ja nää pojat saikin alkunsa luomuna ku hodon suunnitteluun oli vajaa kuukausi aikaa. "Ihmeitä" sattuu.
Pumppaamisesta juttelit, minuu kyllä kehoitettiin pumppaamaan yölläkin jos vaan herään, se nimittäin lisää huomattavasti maidon tuotantoa. Muuten pumppailen noin 4 tunnin välein (miten onnistuu ) noin 10 min per tisu.
Vatsalihaksista hieman vielä kommenttia, palautuminen kestää 4-8 viikkoa, ei kannata alkaa rehkimään liian aikaisin, se voi kostautua takapakkina...sie voit ite tunnustella vatsalihasten väliin jäävää raon leveyttä siten, että käyt selinmakuulle polvet koukussa, laita toinen käsi mahan päälle ja nosta pää sekä hartiat alustasta. Jos rako on noin kahden sormen levyinen, voit alkaa varovati reenaamaan vatsoja. Lantiopohjan lihaksiahan kannattaa pumpata aina ku muistaa, joutuuhan siinäkin supistamaan syviä vatsalihaksia.

Isyyslomasta meillä mies meinaa pitää kaksi tai kolme viikkoa sitten kun pojat kotiutuu. Ja onneks ollaan kesään päin menossa ja lomat häämöttää.

Kummit, ei olla vielä kaikkia kysytty, eikä keksittykään ku mie haluisin molemmille ainakin 4 kummia.

Täällä pojat kasvaa päivä päivältä. Meilläkin on syntymäpainot saavutettu ja kahden kilon raja rikottu. Hengityskatkoja on ajoittain, mut ylipainehappea ei olla enää tarvittu, kop kop...Syömisharjoitteluja tehdään joka syötöllä ja aina ku äippä on kehissä ni harjoitellaan tisulla oloa, vaihtelevalla menestyksellä. Kyllä on niin käsi olo taas tuon imetyksen suhteen, varsinkin ku yrittää molempia samaan aikaan, noooh harjoitus tekee toivottavasti mestarin sekä äitistä ja pojista. Toiveena ois kooooovasti et imetys onnistuisi, mut olen orientoitunut siihenkin et pullolla kasvaa yhtä hyvin :). Ihanasti pojat jo jaksavat hoidoilla seurata touhuja ja välillä vähän kiukutakin, temperamenttisia ovat, hih, ihquja :heart: :heart: .

Nyt päälle pukemaan ja nokka kohti Turkua!

Pilkkuliini ja poitsut (huomenna kolme viikkoa täyteen )!

Huomenta vaan kaikille ja hyvää sunnuntaita! Toivottavasti pääsiäislomat on mennyt hyvin.
Ihan ensiksi, Varanikki, kiitos kun lisäsit mut tuohon listaan. Ja sulla on muuten tosi kiva masu! On niissä kahdessa kuvassa munkin mielestä ihan huomattava ero vielä. =)

Pilkkuliini ja Haave, munkin puolesta suuret onnittelut teille molemmille ja tsemppiä vauva-arkeen. En ole kirjoitellut tänne aiemmin, mutta olen kyllä seurannut teidänkin raskauksien etenemisiä ja vauvojen syntymää innolla tällä palstalla.

Selis, mulle on kerrottu että synnytyssairaaloista ei saisi liivinsuojia, että niitä kannattaa ottaa mukaan. Mä olen kuullut että ne pestävät on paljon mukavampia arkaa ihoa vasten kuin ne kertakäyttöiset, jotka kuulemma tarttuu kiinni vähänkin rikkoutuneeseen nänninpäähän. Mun pitäis vielä käydä ostamassa niitä pestäviä suojia.. Ostin nimittäin kertakäyttöisiä ja se materiaali tuntuu jotenkin ilkeältä ihan vaan kädessäkin.

Alfonsiinalle poksuonnittelut! :flower:

Haavemamma73, ikävää että sua koskee sillä tavalla sinne oikean lapaluun väliin. Mulla on tiedätkö ollut ihan sama ongelma, mutta vasemmalla puolella. Mä oon ihmetellyt että miten se oikein voi siitä kohtaa koskea, mutta kaipa tää kasvava vatsa voi paina vaikka mitä eri hermoja ja aiheuttaa tuonnekin sellaista kipua. Mulla se oli kans välillä niin pahaa se kipu että en pystynyt juuri mitään tehdä. Nyt se on vähän hellittänyt. Tsemppiä sulle!

Sairaalakasseista on paljon ollut puhetta. Mä en ole vielä alkanut pakkaamaan, mutta olen kyllä valkannut vauvalle jo asun ja miettinyt jotain omia verkkareita yms. mukaan. Mulle on omat eväät tosi tärkeät koska uskon että terveellisillä snackseilla toipuu paremmin synnytyksestä. :)
Joten ostin jo luomusuklaata ja luomu cashewpähkinöitä sekä gojimarjoja.

Ootteko muuten miettinyt mitä laitatte vauvan päälle sairaalasta lähtiessä, kun toukokuussahan voi olla vielä hieman viileää? Vaikka toisaaltahan sitä varmaan autolla tai taksilla pääsee melkein kotiovelle asti, niin ei vauva kauan ehdi olla viileässä.

Mulla on keskiviikkona seuraava neuvola, ja odotankin jo innolla. Jostain syystä mulla ei edelleenkään ole tihennetty noita neuvolakäyntejä, vaan nytkin on ollut vähän yli kolme viikkoa väliä. Viimeksi SF-mitta ei ollut kasvanut lainkaan edellisestä käynnistä (välissä oli kuukausi) mutta terveydenhoitaja ei sanonut siitä mitään. No, kai se johtuu välillä vauvan asennostakin.

Hei, te joilla on jo ennestää lapsi tai lapsia, niin miten paljon toi SF-mitta on teillä sitten kertonut lapsen todellisesta koosta? Eli onko pieni SF-mitta tarkoittanut automaattisesti pientä lasta? Kun musta tuntuu että se tosiaan riippuu välillä vaan siitä vauvan asennosta ja odottavan naisen selän pituudesta yms. Mäkin oon tosi pitkä ja hoikka luonnostani, että ehkä sen takia toi mitta on ollut niin pieni..

Mutta oikein ihanaa pääsiäisenjatkoa teille kaikille ja hyvää vointia!

Terkuin AnnaBanana, ja tänään poksuu viikot. [/b]35+0

MSDevil voi kurjuus! :hug: Nuo katkonaiset yöt on kyllä niin kurjia, sitte on koko päivän ihan tokkurassa :/

Cristiina Voi, tuo häämatkan suunnittelu olis kans ihanaa :heart: Vaikka ihanaahan se on, ku saa pipertää ja suunnitella koristeita, kutsuja ym. Oih! :heart: Täälläkin vielä 2 vkoa töitä, jos vaan jaksaa tehä :) Uskon, että menee, kun tähänkin asti menny sen suurempia ongelmia *kop kop*

alfonsiina poksuonnittelut! :heart: Enää viikko, niin täysiaikaisuus saavutettu :)

Pilkkuliini ihana kuulla myös teistä :) Tässä yks päivä mietinkin, että mtien teillä siellä menee. Ihanaa, että pojat kasvaa ja ovat jo virkeempiä :heart:

AnnaBanana Onaps jännä, että sua ei seurata vielä tiheemmin ja varsinkin, jos sf-mitta ei oo kasvanu. Meillä seurataan tosi tarkasti, jso sf-mitta ei oo edelliseen kertaan kasvanu, vaikka olis eri mittaaja kyseessä. Mää en oo kerenny vielä hirveesti vuavan vaatetusta miettiä sairaalasta lähtiessä, mutta varmasti jotakin lämmintä pitää yrittää kehittää, vaikka autolla kotia tullaankin :) Toivottavasti toukokuu alkaa olla jo lämmin kuu, niin ei tuu vaatetus ongelmaa :)

Tänään ja eilen pesty vauvanvaatteita, kylläpä niitä on vain kertynyt ihan kiva pino :D Nyt vaatteita pestäessä ja pyykkinarulle laittaessa tuli hirveen malttamaton fiilis. Olis jo niin ihana saada vauva syliin ja päästä pyörittämään arkea :D :heart: Tähän asti aika on menny tasasesti eteenpäin, mut nyt jotenkin tuli vain niiin malttamaton olo. No eiköhän se aika mee eteenpäin ihan niinku tähänkin asti ;)

Böö!

Kyllä nää pyhät onki tylsiä.. :kieh:

Jaaha on toi olo sen verran epävarma että aloinpa kasailla kamoja sairaalakassia varten. Samoin laitoin vaunut valmiiks, kovikkeet koppaan ja kankaat paikoilleen jne.. Kitistäjä kaukaloon etsittynä ja jos sitä sen saikkukassin loppuun kohta laittelis kunhan tyttelit heräilee..

Vauva pukeutuu saikulta lähtiessä valkoisiin bodyyn ja puolipotkareihin, pipåån ja mahdollisesti v.punaiseen vuorilliseen plyysihaalariin. Näillä tarkenee kyllä sen autolle kävelyn, vaikka olis mimmoinen toukokeli tahansa. Ainaki väitän niin B)

Viime yönä taas heräilin ihan hulluna ja AIVAN LÄPIMÄRKÄNÄ hiestä, vaikkei ollut ko pikkarit jalassa |O Peittokin oli jalkojen välissä lisätyynyn kaverina, ihanata :kieh:

Pilkkuliini, ihania kuulumisia poijista, takuulla ovat oikein ihqja!! :heart: :heart:

Nyt päiväkaffetta :wave:

VN & Dumbo 21 days to go B) :heart:
( K-O-L-M-E täyttä V-I-I-K-K-O-A :o :o :o )

Varanikki: Sori en jaksa selata taaksepäin, mut onko sulla käynnistys/sektio sovittu? Meinaan vaan kun mun on päivää myöhemmin la ja tänään tasan 36 täynnä. Ja täällä kans yks hikoilija. Joka yö hiestä märkänä vaikka pikkarit+liivit päällä ja peitto mullakin jalkojen välissä.

Eilen tuli sit juotua vettä illalla urakalla. Ensin ravintolassa join melkein koko litran kannun yksinään ja vielä sen jälkeen 0,5l limukkaa kun käytiin miehen kanssa ajelemassa. Yöllä piti käydä vessassa 4 kertaa vaikka normaalisti käyn kerran tai en ollenkaan. Enpä juo enää iltaisin noin paljoa. Mut olipa ihanaa olla miehen kanssa kaksistaan ja tulla kotiin kun lapset olivat jo unessa. Mies antoi vielä mun nukkuu aamulla pidempään. Nyt on hyvä olo :D .

Johjo 36+0

AnnaBanana: Mulla oli tossa vastaava tilanne että sentin vaan kasvoi tuo sf-mitta nevolakäyntien välissä. Sitten laitetiin lähetettä äippäpolille ultraan että selvitetään onko kaikki kuitenkin kunnossa. Mulla oli sitten viikkoihin nähden juur oikeen kokonen vauveli masussa ja oli painonsa puolesta jopa hieman keskikäyrän yläpuolella. Nyt viime neuvolassa oli ekan kerran kasvanut tuo mitta moneen viikkoon taas reilummin. Ihme ettei sulla oo tutkittu sen tarkemmin.
Liivinsuojista vielä; itellä kotona onkin noita pestäviä versioita, mutta aattelin että sairaalaan sitten vois olla helpompi hommata kertakäyttösii että saa heittää pois eikä miehen tarvii viedä niitä kotiin pestäväks.

Varanikki, kyllä noissa sun masukuvissa vielä selvä ero on. Aika jännää kuitenkin että voihan se pikkunen jo nyttenkin syntyä :) .

Pilkkuliini, kivaa kuulla että siellä myös kaikki kunnossa. Mukavaa että oot päässy imetystäkin kokeilemaan.

Maidon pumppaamisesta: Ite jouduin aikoinaan pumppaamaan kun en saanut imettää. Silloin ainakin käskettiin yölläkin pumpata, mulla oli aina herätys öisin pumppausta varten. Monesti mies syötti esikoista samalla kun mä pumppasin öisin. Kyllä mahdollisimman tiuhaan pumppaaminen lisää maidontuotantoa.

Aamusti tuli vedettyä kevyet parin tunnin "päikkärit" ja IHAN hirmu hyvä olo tuli. Nyt sitten oonkin koko iltapäivän leiponut esikon nimppareita varten valmiiks. Ja muutenkin on ollut ilmassa hirveetä pesänrakennusviettiä!! Mies on ollut välillä ihan hukassa kun meikä "vähän" on järjestellyt. Nyt on pienimmät vaatteetkin järjestyksessä odottamassa tulokasta. Seuraavaks ois tarkotus pestä noita kestoja taas valmiiksi, muutaman jo tässä kerran koneessa pyöräytin.

Kummi asiaankin piti vielä kommentoida. Meillä ei oo vielä kummeja pyydetty, mutta tiedetään ketä pyydetään ja toivon mukaan suostuvatkin. Lähinnä oon aatellu että en haluis puhelimessa kysyy että katotaan koska nähtäis yhdessä ihan rauhassa että voitais kysyy.

Selis ja "mötkäle" 31+4

"Kiva" kuulla et on muitakin yöhikoilijoita..mulla kans hikoilu öisin on jotain ihan järkyttävää..

Täällä kans on rento olo..tyttö oli pe-la yökylässä, ja sain eilen nukuttua jopa kymmeneen, muuten kun herätys on klo 6-7 välillä.
Oli muutenkin kiva viettää laatuaikaa ;) miehen kanssa kahdestaan..perjantaina käytiin syömässä ja ajeltiin ympäri kyliä..lopuksi vielä haettiin sipsejä ja kauhee pussi karkkia ja vietettiin leffailta kotona...Kahden keskistä aikaa kun ei vauvan syntymän jälkeen ihan hetkeen saa..

Tirpunen ja 36+0 Poks Poks :heart:

Kotona....vihdoinkin.... :xmas: Jotain on vissii viimesen vuorokauden aikana tapahtunu mahassa, eilen illalla vähä supisti, nyt on aamusta asti liikkeet tuntunu tooooosi alhaalla ja välillä tuntuu siltä kun joku nyppis jotain jotain hermoo tolla alhaalla, sattuu niin et meinaa itku päästä..eli hemmo ilmeisesti hakkaa nyrkeillä johonkin mistä aiheutuu turkasesti mulle kipua... :/ Aika mahtavaa...Noh, aivan sama, kuhan pääsin kotiin tolta anoppila reissulta, yks yö piti olla niin eihä tuo ukko saanu eilen sit aikaseks hakee pyörää kärryn päälle vaan levitti persettään sohvalla joten piti jäädä toiseks yöks, mikä ei sinällää ollu mikää mieltäylentävä juttu koska mä en oikein tahtonu saada nukuttua siellä..Mut kyl se tästä taas.. :) Anoppi oli löytäny kirppikseltä tosi kivan sitterin, joten nyt on kaikki kamat muksulle valmiina, enää vaan ootellaan et se herra vaivautuu tulemaan joskus maailmaan.. :D

Mutta hyvät illanjatkot!Mä lähen sohvalle nauttii tv tarjonnasta! :)

Maira ja eemeli 30+5

Pikaseen kerkii täälläkin käymään.. On ollut niin mukavat pyhät, vielä näitä viimeisiä omia kivoja juttuja tullut tehtyä, mitä ei sitten vauvan synnyttyä hetkeen niin tehdäkään.. Pleikkarin pelaus on niiiin rentouttavaa :D

Täälläkin supistelee päivittäin, harkkoja vaan... Muutama tosiaan kivuliaskin tullut, silleen että on ähkästä pitänyt kun oon säikähtänyt vähän että mikä sattuu. Mutta eiköhän tuo tässä vaiheessa ole vallan normaalia ja suotavaa.

Täytyy lukasta teitin kuulumisia paremmalla ajalla, nyt sänky kutsuu |O

En olis nukkunutkaan.... Viiden aikaan ylös :headwall:

Buam :hug: :hug: Valvominen on kyllä kurjaa. Toivottavasti et joudu synnyttämään ilman miestä :hug:

Varanikki On vielä eroa masun koossa =)

Finu Mulla ei oo kyllä mitään tietoa kuinka herkästi käynnistelevät. Hyvinhän sullakin noita viikkoja alkaa olla, jospa olisi toivoa? Astmanhan luulisi ainakin olevan selkeä "syy", jos ei kivut niinkään :hug:
Mulla tuli mieleen, että olisko tuo mainitsemasi tykytys ihan vaan hikka vauvalla? Mulla se tuntuu just tuolla alhaalla vasemmalla, vähän niinkuin iso elohiiri :laugh:

Pilkkuliini siellä pojat alkaa olla isoja! Onko siitä jo kolme viikkoa tosiaan, aika menee kauheen nopsaan. Mukava kuulla että hyvin on mennyt.

Mietiskelin että mitähän katsu74:lle kuuluu?? Muistelin että kertoi käynnistyksen olevan suunnitteilla rv 35 ja mietin että jokohan siellä ollaan kohta nyytti kainalossa :wave:

Erilaisia käytäntöjä näköjään tuosta Sf-mitasta. Mulla oli niin, ettei kahdessa viikossa ollut kasvanut yhtään, mutta ei ollut neuvolassa huolissaan. Sanoi että jos seuraavalla kerralla ei ole mitään tapahtunut niin sitten lähetettä eteenpäin. No, sitten olikin 3cm seuraavan kahden viikon aikana kasvanut, eli saattoi olla mittavirhe alunperinkin tai vauva oli vaan jotenkin hassussa asennossa.

Paha olo myös muutamallakin palannut.. Täällä myös selällä oleminen tekee huonoa ja tässä yksi päivä oli ihan että lähenkö työntämään sormet kurkkuun kun oli niin "pala kurkussa". Yökkäilinkin samaan tapaan kuin alkuraskaudesta. Meni sitten ohi, en tiiä mitä oli... Heikotusta on kanssa alkanut olla, siis että kun nälkä tulee, niin se tulee sitten kunnolla. Pyörryttää ja tärisyttää ja pakko saada esim tuoremehulla äkkiä sokerit ylös että edes pystyy laittamaan sitä ruokaa. Ja mulla ei siis ole mitään rd:tä tms. Öisin saattaa kanssa olla nälkä vaikka olis kuinka hyvin syönyt edellisenä päivänä.

Kotiutumisvaatteista ollut jo mietintää. Mä kanssa näin urpona mietin että millä se vaavi sitten tarkenee. Yksi tietty body+puolipotkarit yhdistelmä on mielessä minkä haluaisin päälle, katsotaan sitten kelin mukaan tarviiko haalarin alle vielä muuta.. Oon koittanut ettiä sellasia perinteisiä "nauhamyssyjä", mut ei oo oikein kaupoissa ollut vielä niin ohkasia. Prismassa oli, mutta kovin isoja kokoja, pienin 62cm...

Tarviikohan rintapumppua kovin etukäteen hommata? Uskoisin kyllä että mieskin sen osaisi kaupasta sitten tarvittaessa tuoda, näkihän tuo perhevalmennuksessa minkälaisia ovat.. Niin ja se sitteri meiltä puuttuu myös, ei siinä muuta muuta kun että täältä sitä ei saa mistään, mutta ei kai senkään tarve niin akuutti ole, etteikö mies vaikka kerkeisi parin tunnin shoppailumatkaa tehdä..?

Jahas, josko sitä sitten aamupalaa nassuun, kahviakin voisi vielä hörpätä...

ALM ja mönkijä (joka mönkii ja möyrii lähes 24/7) 36+0 :heart:

Täällä ollaan edelleen. Tässä ollaan tavattu monta lääkäriä matkan varrella ja kaikki muut ovat olleet sitä mieltä, että jos jaksaisin viikolle 37. Ja sitä nyt yritän. Sairaalaan varmaan menen jo ensi viikolla, kotona en kestä odotella. Eilen itse asiassa käytiin jo synnytysvastaanotolla tarkistuksessa, kun illalla alkoi kova alavatsakipu. Syytä kipuun ei löytynyt, kaikki oli vauvalla kunnossa. Supistuksia piirtyi säännöllisesti, mutta kipu ei liittynyt niihin. Paikat myös edelleen kiinni, ja kaulaakin jäljellä 2 cm.

Sairaalakassiin olen jo pakannut kotiintulovaatteet itselleni ja vauvalle. Puuttuu vain haalari. Ostin huutonetistä vauvanvaatepaketin, jossa on ihan pikkuiset fleecehaalari ja kevyttoppahaalari. Ajattelin, että huhtikuussa voi olla vielä niin kylmiä ilmoja, että vaunuissakin tarttee. Liivinsuojuksia ja kirjan olen myös jo pakannut. Nyt täytyy vähän sit miettiä enemmänkin tekemistä mukaan, jos vaikka viikon olen siellä ennen vauvan syntymää... ollaanhan synnyttämättömienkin osastolla sairaalan vaatteissa? Vai pitääkö mun ottaa omia mukaan?

Kummeja tulee olemaan kaksi kuten esikoisellakin, pariskunta. Kysytty ei olla vielä, mutta kuluneen vuoden perusteella ei oikeastaan ole kuin yksi mahdollisuus :heart:

Huomenta!

Täällä oli moni muukin päässy viettää miehensä kanssa laatuaikaa kaksin. Me kans :D mies vei mut syömään lauantaina :p otin jälkkäriks vielä ISON jätski annoksen :p Sit sain nukkua pe,la ja su aamuina ysiin asti. Nyt on miehen vuoro.

Pikkuliini Kiva kuulla sunkin kuulumisia ja mukavaa et kaikki lähteny menemään hyvin :heart:

Varanikki on mustakin noissa masukuvissa eroa.

Kaikille iso :hug: ketkä on sen tarpeessa.

Sairaalakassia en oo vielä pakannu. Vauvan vaatteetkin on vielä korissa pestyinä. En oo vielä laittanu niitä lipastoon,ku lipasto on uusi ni se tuoksahtaa ihan puulta. Oon pitäny niitä laatikoita auki et tuulettus.

Eilen kävin kaverin kanssa kirpparilla. Ei löytyny vauvalle mitään. Kuopukselle löysin vaatetta. Mä ku oon ettiny vauvalle sellasta myssyä,onko se nyt nimeltään ruskovillan myssy? Se on lämmin kylmällä säällä ja viilee lämpösellä säällä. Tai jotain sinne päin.

Mut nyt jos menis laittaa aamupalaa.

baby dream ja masuasukki 33+1

Katsulle tulin kommentoimaan, et ainakin oysissa oli sairaalan vaatteet vajaa 6 vuotta sitten siellä synnyttämättömienkin osastolla. En tiiä sit riippuuko sairaalasta tms mutta sen pari viikkoa mitä siellä majailin ennen esikoisen tuloa niin kyllä siellä sairaalan kamppeilla oltiin.

Johjo, näköjään kaks eri laskuria antaa eri tavalla ton paljonko on jäljellä. Tämä sanoo 25:

Ja lilypie..

Ja mulla on koneella tallennettuna toi lilypien jutska joka väittää että jäljellä 20 pävää, se ei siis oo jostain syystä päivittynyt. Kyllä siinäki toi 36+2 on oikein.. En tahalteen laitellut mitä sattuu :whistle: :D

A-L-M, meinaatko näitä lakkeja?

http://salattu.huuto.net/kohteet/60-kaksi-valkoista-vauvan-nauhalakkia_myssya-unisex/133045300

Meillä on muutama ja pari ylimääräistä laitoinki huutikseen jo sitte. Miusta noi on mukavimpia hattuja vauvalle, vaikkei ihan toi 62 koko meinaa oikein päin päässä pysyä. Hyvin se vauveli hermostuessaan sen pienemmänki koon saapi pyöriteltyä silmille tosin :D Ainaki meillä sai aina olla kääntelemässä jos nälkä yllätti kesken matkailun :)

Älytön väsymys, jostain syystä heräilin koko yön taas mihin milloinkin |O

Oijoi, aurinko alkoi paistella, joten pihallehan se on suunnattava. :wave: :wave:

Huomenta! Täällä on sairastettu koko pääsiäinen. Kuopuksen kuume kesti 5 päivää ja vielä yskii aika paljon. Itellä ei onneksi oo ollut kuumetta, mutta nenä ihan tukossa ja kurkku kipeä. Nyt sitten miehelle nousi eilen illalla kuume. Saa nähdä pääseekö huomenna töihin.
Ja mä täällä masentelen, kun ei oo kunnolla päässyt ulkoilemaan moneen päivään. Ei nyt mikään varsinaisesti masenna, mutta kyllä huomaa että on itku herkässä.
Kuopus ei myöskään oo viime päivinä ollut oma ihana ja iloinen itsensä, vaan on alkanut saada ihan hillittömiä raivokohtauksia. Kirkuu ja kiemurtelee pitkin lattiaa ja tuntuu ettei mikään auta. Kai tää on nyt sitten sitä uhmaikää. Kaksi ekaa on jo niin isoja, että aika kullannut muistot heidän uhmaiästä. Alkanut nyt vähän iskeä semmonen epätoivo, että miten sitä pärjää sitten kun vauva tulee, jos toinen saa pienimmästäkin asiasta kohtauksen.

Kummit ollaan jo pyydetty. Nelonen saa 3-4 kummia, kun yksi ei vielä ole ihan varma. Kaksi pakollista kirkkoon kuuluvaa ja muut sitten epävirallisia. Tosin tuo yksi epävirallinen taitaa olla ainoa, joka sitten toteuttaa sitä kummin varsinaista tehtävää, eli kristillistä kasvatusta :D
Niin pitkään kuin minä muistan, niin tuo kaksi kummia on ollut se pakollinen, eli ainakin vuodesta -94, kun mut kastettiin.

Isyyslomasta ei ole vielä mitään tietoa. Mies aloitti juuri maaliskuun alusta uudessa työpaikassa ja tuskin ainakaan nyt koeaikana pitää isyyslomaa. Mutta kesällä se olisi ihan kiva, kun muuten ei olekaan nyt kesälomaa.

Rintapumpun tarvetta voi olla vaikea etukäteen tietää. Ite en tarvinnut ollenkaan kahden ekan kanssa, vaan vasta tän kolmannen kanssa. Mutta sitten kun se tarve tuli, niin se oli sitten pakko saada heti. Ite en osaa ollenkaan lypsää käsin. Mies kävi hakemassa cittarista semmosen käsikäyttösen. Ei mikään erityisen hyvä kapistus, mutta kyllä se asiansa ajoi aina tarvittaessa ja jonkun satsin sai pakkaseenkin maitoa pumpattua. Noin kolme kk synnytyksen jälkeen en sitten enää herunutkaan pumpulle. Nyt jälkiviisaana hankkisin etukäteen jonkun edullisen käytettynä ja jos tarvetta on enemmänkin, niin sitten jonkun paremman.

Ai että kun pääsisi edes joskus miehen kanssa kahden jonnekin. Olisi se ihanaa! Tai no käytiinhän me viime viikolla siellä Ikeassa pyörähtämässä, kun anoppi tuli katsomaan kuopusta. Joku tunnin verran meillä meni siinä reissussa, mutta kyllä se vaan tuntui hassulta istua autossa ihan kahdestaan :laugh:

Babydream ite ostin just huutiksesta tuon ruskovillan silkkimyssyn vauvalle, maksoin 12?. Sieltä ainakin löytyy jonkun verran noita. Tosin kirppikseltä varmaan saa edullisemmin, jos vaan sattuu osumaan kohdalle.

zizilisko+nuppunen 32+3

Katsu :hug:
Mä luulen että joka osastoilla ollaan pääasiassa sairaalan vaatteissa, vaikka varmaan omia saa kanssa pitää, ainakin synnyttäneiden osastolla. Jostain olin näin lukevinani.

Varanikki Joo, just tollasia myssyjä. Meiltäpäin löysin joko vaaleanpunaisia tai vaaleansinisiä, enkä haluis muita kun noita valkosia. Jospa niitä pikkusia vielä kauppaan tulis.. Vai onkohan niitä kokoja ollenkaan ihan vastasyntyneille.

Baby Dream mä kanssa ihastelin ruskovillan myssyä, oli vaan hieman suolainen hinta 25?, niin jäi kauppaan. Mutta olis varmaan ihanan tuntuinen iholla.

Ihana ollut seurata teidän kuulumisia sängyn pohjalta! Olen ollut pidempään nyt sairaslomalla kuumeen vuoksi ja ihan sänkypotilaana miehen hoidettavana siis.

Katsulle sanoisin, että olen käynyt synnyttäneiden osastolla katsomassa ihan viime aikoina ystäviä ja kaikki ketä siellä on nähnyt huoneissa ja käytävillä on olleet sairaalavaatteissa. Kätilöt sanovat että jälkivuodot on sellasia että harvempi haluaa omiaan sotkea mutta omia saa kyllä myös käyttää.

Sairaalakassia en ole itse pakannut koska sain vasta juuri päätöksen ylipäätään äitiyspakkauksesta ja muutenkin vaatteiden ostaminen vauvalle on aivan kesken. Katson ensin mitä siellä paketissa on niin osaan sitten miettiä mitä tarvitsee lisää :)

Nyt olen sitten minäkin päässyt kokemaan kivuliaita supistuksia. Viime yö meni kyllä jännittäessä että nytkö se jo tulee. Oltiin menossa nukkumaan ja yhtäkkiä alkoi karmea aaltomaisesti kasvava jäytävä kipu lantiossa, tuli vuoroperään etupuolelle, ja sitten selkään. Kesti jonkin aikaa aina ja sitten häipyi kunnes taas kipu alkoi aaltomaisesti voimistua. Kipu oli niin kova, että miehen ehdottama kävelemään nouseminen ei kertakaikkiaan onnistunut yrityksistä huolimatta, räpiköin vain sängynreunalla ja koitin kurotella itseäni ylös turhaan. Tuntui että kipu kasvoi valtavasti pienestäkin liikkeestä - en oikeen osannut löytää asentoa missä olisi ollut hyvä olla. Olikohan nämä nyt sitten supistuksia? Ei kai kukaan kutsu näitä niiksi "kivuttomiksi" supistuksiksi.. ?? mulla meinaan meinas itku tulla! :/ Missä ne harkkasupistukset on jotka ei kuulemma satu.. huh huh nyt alkoi mullakin avautua silmät tuolle tapahtumalle joka pitäis olla vasta toukokuussa.

Painosta: Onkohan vauvalla joku kasvukausi kun vaikka syön samaan tahtiin kuin ennenkin niin paino ei ole nyt noussut jonkin 2-3 viikon aikana ollenkaan. kuluttaako vauva nyt mun energiaa johonkin kovaan tahtiin että pitäisi syödä enemmän?Ei sillä etteikö mulla olisi vararavintoa mutta ihmettelempä nyt vain kun trendi on painolla ollut kuitenkin nousujohteinen. Herkuttelen nimittäin ihan päivittäin.

Voimia kaikille sitä tarvitseville :) :hug:

Omena 32+6

Täällä voidaan kipeästi. :/ Tänään käytiin miehen kanssa kävelyllä ja melkein heti alko supistaa ja sattumaan alavatsaan, ei oo kiva jos ei pysty yhtään liikkumaan. Paino sitten vaan nousee ja tulee neuvolassa sanomista.

Ja luulen että vauva on alkanu kääntymään pää alas päin kun tänään tunsin painetta ja erittäin kivuliaan tumahduksen tuolla ihan alhaalla.

Menkkamaisia kipuja ollut nyt monena päivänä ja maha sekasin. Pelottaa että alkaa syntymään jo nyt, en oo antanu vielä lupaa tulla sieltä pois. :D

Anteeks hirvee valivali viesti, mutta on tosi vaikeeta nyt fyysisesti kun ei öitäkään saa nukuttua. Tuntuu että on ihan puhki. :ashamed:

Riikka ja pikkuinen 32+1 :heart: :heart:

Moi,

A-L-M kyseli, että kannattaakohan rintapumppua etukäteen hommata. Itse en varmaan hankkisi ennen kuin tietäisin, miten imetys lähtee käyntiin. Itse sain silloin esikoista odottaessa siskoni vanhan rintapumpun, mutta ei mulla sille sitten kauheesti ollut käyttöä. Ja niitä kyllä löytää miehetkin helposti kaupoista. Ja jos joutuu kovasti pumppailemaan, niin ainakin täällä meilläpäin neuvolasta saa kuulemma lainaan sellaisen tehokkaamman sähkökäyttöisen pumpun. Eli jos maidontulo on valtaisaa, niin kannattaa siinä tapauksessa varmaan kysäistä neuvolasta..

Olen katsellut netistä noita imetyspaitoja, mutta tuntuvat monessa paikkaa aika kalliilta. Oon todennut, että mulla ei oikein ole paljon sellaisia paitoja, joiden kanssa olis helppo imettää, kun monet vetskaripaidat ovat liian paksuja kesäajalle ja sitten löytyy noita turhan tyköistuvia paitoja muuten, joiden kanssa on ikävä imettää ainakin, jos on muualla kuin kotona. Oletteko nähneet imetyspaitoja myytävän joissain liikkeissä (esim. Lindeks, kappahl tms.)? Tuollaisissa kun hintataso voisi olla vähän mukavampi..en raaskisi mitään kalliita paitoja ostaa, kun imetysaika ei kuitenkaan varmaan oo mulla mikään kauhean pitkä..ei olluta ainakaan esikoisesta. Tottakai toivon, että tällä kerralla se sujuisi vähän paremmin..

Huomenna mulla 37 + 0 eli täysaikanen vauva. Eli sen puoleen sais vaikka jo syntyäkin..

Loviisa

Loviisa, piti tulla vaan vastaamaan sulle, että H&M:ssä ainakin on halpoja imetyspaitoja. Sieltä olen itse hakenut muutaman. Niillä on muutamia sellaisia imetystoppeja, joissa on spagettiolkaimet, ja ne vissiin myydään kahden pakkauksessa, ja sitten ainakin viimeksi kun olin siellä, näin sellaisia raidallisia, lyhythihaisia imetyspaitoja, joiden hinta oli kai joku 14.90. Bebesillä on tosi nättejä imetystoppeja tällä hetkellä, mutta ne on joku 35 euroa kappale sellaisesta perustrikootopista.. En oikein tiedä viitsiikö sellaiseen satsata ihan kauheasti rahaa. Oon muuten kuullut myös että masutuubeja on kiva pitää julkisella paikalla imettäessä jos ei ole ihan varsinaista imetyspaitaa, sillä kun paitaa nostaa ylös, niin masu ei ainakaan ole kaikille näkyvillä tuon masutuubin ansiosta. Ajattelin kokeilla sellaistakin ratkaisua. :)

Varanikki tuo kolme viikkoa kuulostaa niin lyhyeltä, ku itellä vielä 7 täyttä viikkoa edessä |O

Kaikille poksujille onnittelut! :heart:

Ihanaomena pikaisia paranemisia! :snotty: :hug: mulla ainakin paino oli laskenu viimeks sen hurjat 100g, vaikka herkkuja oon hyvällä omalla tunnolla syöny. Terkka ei kuitenkaan ollu yhtään huolissaan, mutta ei kehottanu syömäänkään lisää. Kyllä se vaavi ottaa tarvitseman energian. Ja voipi olla , että seuraavaan kertaan sitten painoa tuleekin vähän enemmän.

Riikka Mullakin tulee kävellessä noita alavatsan kipuja, mut pystyn kävellä kuitenkin niiden kanssa. Tää palstahan on sitä varten, etät tänne saa valittaa :D Voimia!

Loviisa oi, ku sää oot jo pitkällä :D Perästä tullaan :wave: Määki oon miettiny noita imetyspaitajuttuja, mistähän löytyis edullisia ja toimivia? Yks tuttu kehu boob:sin? imetyspaitoja, jotka ovat kyllä arvokkaita ja anto kauheesti risuja h&m:n imetyspaidoille, ne ei kuulemma oo toimivia/hyviä. Muilla kokemuksia niistä?

Pääsiäinen menny ihan hirmu nopeeta. Hommaa ollu niin paljon, että ei oo kerenny levähtää yhtään :D Tässä odottelenkin, että millon tää rehkiminen kostautuu :whistle: Vielä olis 2vkoa töitä, jos vaan jaksaa tehä. Tää viikko meneekin mukavasti, ku on vaan 4 työpäivää :)

Yhteistyössä