+/- 30-vuotta, onko ollut kriisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chick
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chick

Aktiivinen jäsen
10.09.2007
3 611
0
36
Tästä kuuluisasta kolmenkympin kriisitä ajattelin tiedustella. Onko minkälaisia kokemuksia? Meillä tässä lähiaikoina lähipiirissä pari hyvin "radikaalia" kriisiä ollut/on meneillään ja ihmetyttää välillä koko "kriisi". Mikä siinä nyt niin kovin yks kaks voi tulla, että koko elämä menee ihan uusiksi?!

Jotain pientä...en ole eläissäni käyttänyt korkokenkiä, mutta tänä talvena mulla oli tavikengät korolla ja kesäks on avokkaat jossa myös korko???!!
Sit mulle on alkanut tulla paljon vaaleanpunaisia vaatteita vaikka en siis ole ennen tykäännyt edes koko vaaleanpunaisesta! Lisäks oon tykästyny vaaleenpunaseen huulipunaan ja huulipuniakaan en ole enne käyttänyt! Minusta tämä on vissiin joku kriisi!
Marraskuussa tulee 30 mittariin

Mä muistan vannoneeni ettei sitä tuu jne mutta kun olin sen 30v täyttäny tuli jonkinlaista silti. Tuntui et nyt lähenen 40v:a ja sit 50 ja sit ja sit....ja tiesin että nyt alkaa rupsahtaminen, hedelmättömyys-jne asiat läheneen. Nuoruus jää taakse, kuolemakin lähenee. Omien vanhempien läheisten(kuten oma äiti, enot, sedät, tädit jne) kuolema lähenee. Sairauksien mahku kasvaa. Lista on pitkä. Myös se toki mietitytti et mitä on saanut ja ei oo saanut aikaan kun oli 30v. Vertas itteensä muihin.
Einiten yleisesti vanheneminen, vanhuus ja kuolema alko pyöriin mielessä :laugh: :D öh. Jotenkin vaan ne asiat alko tuleen mieleen. Hyh.
Ei mitn pahaa kriisiä mutta jonkinverran kuiteski.

Minulla ei oo ollut, mut oon kyl kuullut toisille sen tulevan. Tiedän yhden joka on vähän päälle 30v niin otti melkein 15v nuoremman ja jätti lapset...elää uutta nuoruutta

Mulla oli ihan kaamea ikäkriisi ja sen huomas jo ihan ulkoisesti. Mä pätkäisin pitkät tummat hiukseni itse saksilla lyhyiksi ja blondasin tukkani. Ja parturilla kävin ruikuttamassa aina vaan lyhyempää ja lyhyempää tukkaa (ja nyt tietty epätoivoisesti kasvatan taas pidempää :D ). Ja mulla siis ei ollut koskaan aiemmin ollut vaaleaa tukkaa ja mä voin kertoa että se ei todellakaan sopinut mulle, ei sitten hyvällä tahdollakaan...mut pakko oli saada

Ja sit tuli hirveä vimma päästä bilettämään koko ajan, vaikka en kyllä sitten päässyt kun ei oikein ollut innostuneita mukaan lähtijöitä.

Mä olin oikeesti suorastaan hysteerinen että nyt se on elämä ohi ja pakko alkaa kulkemaan lenkillä miehen kanssa samanlaiset tuulipuvut päällä =) .

Mulla ikäkriisi meni ohi raskaudella. Olenkin vihjannut nyt ystävilleni jotka potevat tänä vuonna (useimmat kun on mua vuotta nuorempia) kolmenkympin kriisiään että hankkiutuisivat raskaaksi. Ja mitä vaikeampi raskaus, sitä vähemmän ehtii miettimään ikäänsä :whistle: :D :D

Kyllä sitä on tullu jos jonkinlaista kriisiä kun 30v täytin viime syksynä tiedä sitten johtuuko iästä vai onko muuten tämä elämä sellasella tolalla et sitä alkaa miettimään tosissaan onko tämä sellainen elämä, jonka itselleni haluan...

Mun kolmenkympin kriisiini kuului kokemusten vimmattu haluaminen. En ollut silloin oma itseni, kävin baarissakin useammin kuin yleensä. Halusin omaa aikaa ja elämää, tunsin olevani sidottu kotiin ja lapsiin. Olin silloin 31-33 -vuotias.

Onneksi se on ohi =) Neljänkympin kriisiä ja viidenkympin villitystä odotellessa :D

Mulla oli 25-vuotiaana kolmenkympinkriisi. Tuntui että elämä on eletty tms. Oli mulla kyllä samaan aikaan muitakin mielenterveysongelmia, että ota sitten selvää mitä oli.

Silloin kun mies täytti 30, niin mulle pukkasi kriisin päälle. Iskee se kauhea kuolemanpelko, että hopusti menee aika ja kohta me kuollaan kaikki. No se meni aikanaan ohi ja nyt ennen kuin täytin, niin ei sen kummempaa, en vain halunnut täyttää 30. No sekin päivä tuli vastaan ja enää ei haittaa ollenkaan. Ihan kivaa, etä ei tartte olla teini enää ja mikäs tässä on ollessa, saavutuksiakin on, kun on ihana perhe ja niin edelleen.

Ja kun en palstallakaan mainostanut, niin nyt saa onnitella. Täytin 30 melkein pari kuukautta sitten. Lahjojakin sain. :)

Yhteistyössä