+- 30v. ja vauvakuume osa 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kristiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
soneralla on systeemit sekaisin, mun viestikään ei noussut heti vaan vasta jonkin ajan kuluttua

Kissat on niiin ihania. Mulla on säännöllisin välein kissavauvakuume. Mutta kun kotona on kaksi aikuista kattia, niin on pitänyt unohtaa koko asia.

Tällä viikolla päivät kuluvatkin kurssilla istuskellessa, eikä säätilaa pääse edes ikkunasta katsomaan kun sellaisia ei opiskelutilassamme edes ole.

Muuten sujuu itse asiassa ihan hyvin, kaikki on jotenkin ""kohdillaan"". Kotona menee hyvin ja työ maittaa.
Tiedä sitten onko tuo tyyntä myrskyn edellä ...

Olen muuten aloittanut poppakonstina greippimehun juomisen, sillä täytyyhän sitäkin kokeilla. Jos siitä ei apua tunnu olevan niin lopetan tämän kierron jälkeen.

Marja, kiva tietää että meitä on muitakin täältä pääkaupunkiseudulta.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Minä myös pääkaupunkiseudulta. Kurjaa ettei teillä ole opiskelutilassa ikkunaa, tai opiskelun kannalta ehkä parempi: aiheuttaa hieman keksittymisvaikeuksia työhön tuo työhuoneen ikkunasta näkyvä houkutteleva auringonpaiste!

Heissan taas! Juu täältä ollaan Tampereen naapurista ja siellä puolen mä töissä käyn. Ihan kiva kuulla muiltakin missä päin tätä Suomen maata ootte, saa vähän jotain ""tuntumaa"" tyypeihin. Ja kiva tietty et on myös täältä lähistöltä väkeä (ainaki Ilona)! Auringonpaisteista loppuviikkoa kaikille vielä ku sitä piisaa! Kohta varmaan ne syyssateet ja pimeydet alkaa.. toivotaan et monella meistä on sit jo iloisia uutisia, jotka saa kurakelit unohtuun. Itellä tässä just odotteleva aika, mut mulla kierrot ollu niin tosi vaihtelevat, et viä ei tiä..

Täytyy taas tännekin kirjoitella. Toivottavasti kelpaan joukkoon tällaisena ulkosuomalaisenakin :) Alun perin olen Turusta, onko teistä joku muu Turun seudulta? Tuntuu pääkaupunkiseutu ja Tampere olevan hyvin edustettuina.

Kp 25/~32 täällä elellään, rinnat ovat tässä kierrossa aristaneet paljon aikaisemmin kuin edellisissä kierroissa, mutta eipä tuo taida mitään merkitä. Mies oli nim. ihmeen haluton ovisaikaan, mulla oli epätoivoisia vikittely-yrityksiä viikon verran :( Kerran sekstailtiin vähän ennen ovista, että onpahan nyt jonkunnäköiset mahdollisuudet, mutta aika negatiiviset on tunnot.

Minäkin muuten join greippimehua tässä kierrossa, mutta ei se ainakaan omalta osaltani lisännyt limoja.

Jospa sitä sitten ensi kierrossa pystyisi ihan oikeasti olemaan tuijottamatta kalenteria...saa nähdä.

Toki kelpaat joukkoon! Täällä tämä keskustelu on melko verkkaista eli oiekin kiva saada lisää kirjoittelijoita mukaan.

Meillä todennäköisesti osui tässä kierrossa kylvöt melko hyvin oikeeseen aikaan (tikutin ovista, mutta mun varastossa olleet tikut loppui ennen kuin ovis löytyi, mutta viimeiseen tikkuun jo tuli lähes vertailuviivan vahvuinen viiva ja oireet oli oviksen mukaiset eli oletan, että seuraavana päivänä testi ois näyttänyt plussaa). Jostain syystä en kuitenkaan ole kovin toiveikas tämän kierron suhteen. En mä ole mitenkään allapäin ja masentunutkaan, kai sitä vain ei aina jaksa toivoa.

En ole ihan varmuudella päättänyt, mutta ajatettelin, että jos nyt ei tärppää niin voisin jo varata ajan ultraan. Tietääkö kukaan mihin aikaan kiertoa siellä ultrassa olis parasta käydä? Olettaisin, että suunnilleen oviksen aikoihin niin näkisi onko munasolu irtoamassa? Vai onko ajankohdalla väliä?

Illusia: oviksen alla on hyvä ultrata, silloin näkee, jos on hyviä tai ylipäätään munasoluja kypsymässä. Mulla viimeksi ultrattiin kp 13, ja laskujeni mukaan juuri kp14 oli ovis, silloin ultrassa näkyikin tosi hyvin iso munasolu, siitäpä sitten heti illalla kotona hommiin :)

Onkos tässä ketjussa yhtään plussia tullut koko aikana? Olen niin harvoin ehtinyt käydä lukemassa saati kirjoittamassa, että saatan olla tipahtanut kärryiltä pahemman kerran. No toivotaan joka tapauksessa niitä plussia tännekin, kaikille tasapuolisesti. Heippa taas joksikin aikaa!

Kristiinahan plussasi ja katosi sitten tuonne odotusaika-puolelle. Lupasi tosin käydä kertomassa meillekin kuulumisia sitten jossain välissä.

Mutta toivotaan, että olisi tarttuvaa.

Meillä on kyllä mun työmatkan takia niin huonot mahkut tässä kierrossa, että eniten jännitän sitä, että minä päivänä menkat alkaa enkä sitäkään juuri lainkaan.

Kristiina taitaa toistaiseksi olla ainoa ketjumme plussannut, minä en ainakaan muista kenenkään muun kertoneen noin loistavia uutisia.

Toivottavasti plussaajia löytyisi enemmän niin saisi itsekin taas toivoa lisää. Plussaonnea kaikille!!!

Maanantaita! Kp 25/24-28 meneillään. Side pöksyissä jo odottelen kuukautisia kuuluvaksi. Sellaisia menkkaoireita jo tuntui etten arvannut ilman sidettä lähteä liikenteeseen. Tosin oireet voi alkaa ajoissakin ja vuoto vasta parin päivän kuluttua. Mutta tuskin siis jää alkamatta.

Ohhoh, onpas täällä hiljaista. Mulla ei ole vielä vuoto alkanut, ja alkoihan se toiveikkuus ja jännääminen sitten kuitenkin, ei sitä näköjään itselleen mitään voi. Kun nyt oikein ajattelen niin voisi nämä tuntemukset olla jotain muutakin kuin menkkojen enteilyä, mutta eipä olisi kyllä ensimmäinen eikä toinen kerta kun kuvittelisin orastavien kuukautisoireiden olevan raskausoireita! Niin pöhkö sitä on.

Heräsin itse asiassa aamuyöstäkin outoihin vatsaoireisiin ja aamulla palaverissa vellotti. Ehkä mulla on joku vatsapöpö.

Pitäis varmaan kehitellä jotain muuta puheenaihetta näiden oireiden kuvailujen oheen. Ehkä saatais vähän enemmän viestejä aikaiseksi.

Mut' mä pidän peukkuja ja varpaita, että olis vähän sitkeempään laatua toi pahoinvointi (joskaan ei kovin pahalaatuista) - eli toivottavasti on tärpännyt.

Miten onkin välillä sellaisia kausia, että ei kertakaikkiaan vaan huvita olla sosiaalinen ja tavata vanhoja ystäviä uusien ystävyyksien solmimisesta puhumattakaan? Hyvä, että äidilleen viitsii soitella...

Kyllähän sitä muutakin puheenaihetta ehkä keksisi, mutta välillä tuntuu ettei kauheasti halua itsestään ja tekemisistään kertoa kun sitä ajattelee, että ehkä joku sellainen tunnistaa minut, jonka ei haluaisi tunnistavan. Vaikka toisaalta ne jotka näillä palstoilla hengailevat, ovat tietty kaikki jollain lailla samassa veneessä, joten eipä se nyt niin hirveesti haittaisi. Sitten taas jos yrittää keskustella jostain yleisestä aiheesta (esim.kissoista), saattaa tulla kommentti, että eikös nuo asiat kuuluu jonnekin muualle vaikkapa juuri lemmikkipalstalle. Eli tavallaan tosiaan hyvä, että keskustelu kituuttaa edes näinkin ""vilkkaana"".

Eiköhän ole aivan normaalia, että välillä tulee kausia jolloin ei jaksa olla hirveän sosiaalinen. Onhan se ihan hyväkin, että sitä välillä ottaa vähän etäisyyttä sosiaalisesta pyörityksestä ja on omien mietteidensä kanssa. Mun pitää työssäni jaksaa päivittäin kohdata erilaisia ihmisiä, välillä yksittäin, välillä suurissakin ryhmissä ja kyllä se aiheuttaa sen ettei enää vapaa-ajallaan jaksa aina niin hirveän sosiaalinen olla vaan oma kulta ja myös aivan yksin vietetty aika riittää mainiosti.

Mä näytän keskustelevan yksinäni, pitäisköhän keksiä harrastuksia... ;) Tai siis keskittyä töihin...

Täytyy tehdä nolo tunnustus: Testasin tänä aamuna ja tietenkin se näytti negaa. Kyllä sitä ihminen vain osaa olla niin urpo. Mullakaan ei edes mitkään hirveät odotukset ollut tämän kierron suhteen ennen kuin sitten se vatsan jouliminen herätti toivon. Oisinhan mä nyt vähän voinut testin kanssa malttaa, mutta kun niitä nyt sattuu kotona olemaan niin en sitten malttanut.

Jos yhtään lohduttaa, niin olen sitä minäkin joskus testannut ihan vain siksi, että on niin kovasti toivonut oireiden olevan raskausoireita.

Mutta mitä tulee siihen yksin keskusteluun, niin kyllä mä olen käynyt tänäänkin pitkin päivää kurkkaamassa, että olisko joku kirjoittanut jotain, josta lähtis taas mukava keskustelu käyntiin.

(Katso nyt meitä - valitetaan ettei ole keskustelua sen sijaan että viriteltäis sitä. :D Jos jotakuta häiritsee, että puhutaan vaikka, niin eipä näitä ole pakko käydä lukemassa. Vaikea ajatella, että tällä palstalla, tästä ketjusta puhumattakaan, saisi puhua vain ja ainoastaan vauvahaaveista.)

Niin, että puhutaan vaikka ... ääh, tää eon tylsä, mut puhutaan telkkarista. Mihin sarjoihin olette jääneet koukkuun? Mut on koukuttaneet Everwood ja Idols. Ja West wing, joka eilen jäi tauolle, joten tiistaisin pääsee vaihteeksi ajoissa nukkumaan. Sit mä tykkään katsoa kaikki mahdolliset sarjamurjaahan jäljitys -jutut.

On ollut hiukan kiireitä täällä töissä, eikä kotona ole nettiä, joten kirjoittelut on jäänyt vähälle.
Nyt yritän minäkin laittaa lusikkani soppaan ja osallistua keskusteluun.

On tää ihmisen eläminen sitten kummallista, miehelläni on ollut vauvakuume niin kauan kuin muistan ja nyt kun olisi otolliset ajat kyseessä niin ei, häntä ei nyt kiinnosta. Eilenkin hän meni nukkumaan jo ennen kuin puoli ysin uutiset oli loppu ja minähän en ihan samaan aikaan ehtinyt.
Kun minä menin sänkyyn puoli tuntia myöhemmin niin sieltä kuului kuorsausta. Että se siitä kait sitten tällä kertaa ...

Niin, niistä tv-jutuista. Täytyy sanoa että minä olen saanut vieroitettua itseni tv:n katselusta, viime aikoina olen tosin huomannut että Muodon vuoksi on sellainen sarja jonka haluan katsoa. Muita ohjelmia katson aina kun aikaa riittää, tai kotihommien ohella.

Meillä ihan samantapaista - ihan kuin olis jotenkin paitsiossa koko asiassa. Vaikka mies ei olekaan vauvakuumeesta ihmeemmin kärsinyt, niin yhteinen juttu tää on. Vaan kun ei petipuuhat tunnu kiinnostavan ollenkaan. On kuulemma töissä niin rankkaa, että ei huvita. Ehkä se kostaa mulle nyt niitä lukemattomia kertoja, jolloin olen itse sanonut ei?

Lohduttavaa kuulla, että muidenkin miehissä on havaittavissa haluttomuutta juuri kun ajankohta olisi otollinen...harmillinen ongelma tuo, kun meillä ainakin ovulaatio-sanan mainitseminen hankaloittaa tilannetta ennestään. Nyt ollaan kyllä asiasta keskusteltu, eli saa nähdä mikä tilanne on myöhemmin tässä kierrossa...

Menkat alkoivat tänään ja 4. yrityskierto käynnistyi. Kyllä vetää mielen matalaksi :( Sääkin on ainakin täällä Tukholmassa syksyisen synkkä.

Unohdin vastata TV-galluppiin - eli olen jäänyt koukkuun ""Desperate Housewives"" -sarjaan (kulkee ymmärtääkseni Suomessa nimellä ""ihanat naiset"" - vähän tönkkö käännös...). Dr.Phil on myös pakko katsoa aina kun ehtii.

Se on nimellä ""Täydelliset naiset"" - mun mielestä ihan toimiva, ironinen nimi, ""Epätoivoiset kotirouvat"" ei ainakaan mun korvaan kuulosta hyvältä. Hyvä sarja parin ekan jakson perusteella, sellainen potentiaalinen koukuttaja.

Se kurja ilma lienee ehtinyt tänne etelä-suomeen, tai nyt ainakin tulee ja sataa ihan omiin tarpeisiin.

Meillä on ollut vähän samanlaista viestiä kotopuolessa, että ei tarttis sanoa, että on ovis, vaan sillai hienovaraisesti ilmaista asia. Mä en vaan ymmärrä, että miksi on parempi sanoa, että nyt olis syytä olla vähän enemmän kiinnostunut, kuin sanoa, että olis otollinen aika kuukaudesta.

Yhteistyössä