hei vilmiina!
Tutuilta kuulostivat nuo ajatuksesi työelämän tuomista paineista. Kirjoitin sinulle jo vastauksenkin, mutta se hävisi bittitaivaan uumeniin, joten yritän vielä koota ajatukseni tähän uudestaan.
Itselläni on ollut paljon samanlaisia mietteitä, kaupungin työntekijänä olen tehnyt pätkää toisensa perään, ja arveluttaa tuleeko vakipaikan mahdollisuutta ollenkaan, jos on raskaana tai suunnittelee sellaista. Virallisestihan se ei saa olla mikään este, mutta työnantajalle se merkitsee tietysti kuluja ja uuden työntekijän etsimistä juuri vakinaistetun tilalle. Ymmärrän kyllä hyvin niitä, jotka haluavat odottaa vakipaikkaa ennen perheenlisäystä, mutta kuten sanoit, ei kannata odottaa liian pitkään...
Olen menossa huomenna työhaastatteluun, kyseessä on sijaisuus, joka olisi tarkoitus vakinaistaa ensi vuoden alusta. Kyselin tässä jo varmuuden vuoksi kummitytön äidiltä, että milläs kuulla se raskaus alkaa näkyä ulospäin... Eli ihan ilman taka-ajatuksia en kyllä itsekään ole liikkeellä.
Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että itse olisin valmis ja halukas saamaan lapsia, vaikka yhdessä miehen kanssahan se asia päätetään. Olemme puhuneet siitä, että tarkoitus ei ole tehdä asiasta tässä vaiheessa mitään päivämäärien ja lämpötilojenmittailuoperaatiota, vaan katsotaan mitä pillereiden pois jättäminen tuo tullessaan.
Monet täällä sivulla kirjoittelevat näyttivät olevan kovin tosissaan asian suhteen, ehkä sekin on sitten edessä, jos mitään ei ala tapahtua. Nyt kuitenkin haluan (haluamme) ottaa vielä ""rennosti"" ja antaa ajan näyttää tärppääkö..