30v nainen ja 20v mies kavereita keskenään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut aviomies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jäkis vai jalis? :) Näiden laijen harrastajien älykkysosamäärä ja kiinnostuksen kohteet nyt ei kyllä mitenkään kerro mitään normaalin nuoren miehen ominaisuuksista.

Ei kumpikaan ;) Ja tota harrastajamääriä noilla lajeilla on sen verran että kyllä noidenkin perusteella saadaan aika kattava tilastointi aikaan.

Voihan se tietenkin olla että tämä kaupunki jossa itse toimin on jostain syystä hyvin erilainen kuin muut kaupungit ja muualla nuo 20v ovat hyvin kiinnostuneita yhteiskunnasta ja taiteesta :)

Jäkis vai jalis? :) Näiden laijen harrastajien älykkysosamäärä ja kiinnostuksen kohteet nyt ei kyllä mitenkään kerro mitään normaalin nuoren miehen ominaisuuksista.

Kertoo muuten hyvin paljon sinusta että koet pystyväsi jonkun urheilulajin perusteella päättelemään ihmisen älykkyysosamäärästä jotain..
PS: jäkis alkaa olemaan aika elitisti kakaroiden laji se juntein aines jää kotiin kun ei ole enää rahaa harrastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jäkis.--;30495459:
Kertoo muuten hyvin paljon sinusta että koet pystyväsi jonkun urheilulajin perusteella päättelemään ihmisen älykkyysosamäärästä jotain..
PS: jäkis alkaa olemaan aika elitisti kakaroiden laji se juntein aines jää kotiin kun ei ole enää rahaa harrastaa.

Se tekee pojasta älykkään, että isipapalla on rahaa? :D

Kertoo muuten hyvin paljon sinusta että koet älykkyyden ja varallisuuden korreloivan noinkin voimakkaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Jäkis.--;30495471:
Ei liene salaisuus että työttömän perheen vesalla on huonommat mahdollisuudet elämässään kuin varakkaan perheen vesalla. Tutkimustietoa löytyy hyvin paljon jos kiinnostaa niin etsi.
Riippuu mm. työttömyyden syystä ja kestosta. Toki näköalaton elämäntapatyöttömyys tuppaa periytymään, se on totta.

Mutta ei sillä rahalla saa älliä päähän ostettua, ellei ole omaa halua kehittää tätä ominaisuutta itsessään. (Niin, älykkyyttäkin voi kehittää, ei se ole mikään valmiiksi annettu ominaisuus. Mutta ehkä kyky ja halu kehittyä on sitä?)

kyllä mulla oli kolmikymppisenä parikymppisiä miespuoleisia kavereita. et ei se ny mahdottomuus oo.
sit tuli mun mies joka vei jalat alta. sattuu olemaan 8 vuotta nuorempi. ja HÄN teki aloitteen. ite en olis just ikäeron takia tehny mitään. nyt ollaan oltu 10 vuotta yhdessä ja lapsia saatu.

[QUOTE="Heinekeeni";30495343]Kyllä mies ja nainen voivat olla ystäviä keskenään, jopa siinäkin tapauksessa että toinen tahtoisi jotain muutakin vastapuolesta.

Se tässä keskustelussa hiukan tökkii että ap muutamaankin otteeseen ihmettelee mitä 20-vuotias oikein voi haluta hänen vaimostaan. Kyllä minä ainakin pidän omaa puolisoani sen verran viehättävänä ja mielenkiintoisena että voisi kiinnostaa kaikkia naisia ikään katsomatta.[/QUOTE]

Sitä vaan, ettei tuo minun vaimoni ole mikään hääppönen, ihan tavallinen vaan. Esim. Verrattuna parikymppisiin naisiin niin vois uskoo että poika olis enemmän niiden perään...

En enää tiedä mitä tekisin ja uskoisin, teen itsestäni pellen jos alan kovistelemaan heitä jos oikeasti on kyse vain kaveruudesta, mutta jos ne kuitenkin päätyvät vielä sänkyyn... Siis en usko että ovat vielä sinne asti menneet, mutta tilaisuus voi tehdä varkaan jos hyvä hetki tulee... Tai mene ja tiedä vaikka olisivatkin...

Sitä vaan, ettei tuo minun vaimoni ole mikään hääppönen, ihan tavallinen vaan. Esim. Verrattuna parikymppisiin naisiin niin vois uskoo että poika olis enemmän niiden perään...

Jos oma puoliso on tuota mieltä ("vaimo ei ole mikään hääppönen"), niin ei ihmekään jos vaimo kaipaa huomioita muilta miehiltä. Kannattaisi varmaan alkaa arvostamaan sitä vaimoa pikkuisen enemmän, jos meinaa että hän vastaisuudessakin on vaimo. Kuulostat melko huonolta aviomieheltä, jos et ymmärrä mitä joku muu mies voi vaimossasi nähdä.

Mjooo...eihän teillä kaikki ole ihan ok, kun rouvan täytyy hakea salaista viestittelyseuraa, ja sun täytyy salaa lukea puhelinta (tiesit kai, että se on rikos). Eli parisuhteen perusta, luottamus ei ole kunnossa. Ette pysty keskustelemaan ongelmasta, olenaan avoimia, kaivataan ulkopuolista viestittelyseuraa vastakkaissta sukupuolesta ja jännitettä elämään. On tullut vakoilu, epäluottamus. Salaisuudet suhteeseen.

Ei kumpikaan ;) Ja tota harrastajamääriä noilla lajeilla on sen verran että kyllä noidenkin perusteella saadaan aika kattava tilastointi aikaan.

Voihan se tietenkin olla että tämä kaupunki jossa itse toimin on jostain syystä hyvin erilainen kuin muut kaupungit ja muualla nuo 20v ovat hyvin kiinnostuneita yhteiskunnasta ja taiteesta :)

No eipä oo kaikki 3-kymppisetkään kiinnostuneita yhteiskunnasta ja taiteesta. En minäkään tuosta jälkimmäisestä ihmeemmin.

Pääosin kiinnostuksenkohteet pysyvät kokemukseni mukaan samoina pari- ja kolmikymppisinä. Jotkut voi vähän laantua, joitain tulee tietysti elämänmuutosten myötä lisää. Mutta ne parikymppiset, jotka on kiinnostuneita vaan pillusta, autoista ja urheilusta, tuskin koskaan muuttuu yhteiskunnallisesti aktiivisiksi korkeakulttuurin sanansaattajiksi.

En enää tiedä mitä tekisin ja uskoisin, teen itsestäni pellen jos alan kovistelemaan heitä jos oikeasti on kyse vain kaveruudesta, mutta jos ne kuitenkin päätyvät vielä sänkyyn... Siis en usko että ovat vielä sinne asti menneet, mutta tilaisuus voi tehdä varkaan jos hyvä hetki tulee... Tai mene ja tiedä vaikka olisivatkin...

Turha tuollaisissa peloissa on piehtaroida. Yhtä lailla vaimollesi voi tulla joskus tilaisuus jonkun ihan toisen miehen kanssa, jos et häntä kotiin patteriin kahlitse. Täytyy vaan luottaa ja tehdä parhaansa parisuhteen eteen, näin todennäköisyys pettämiselle on kaikista pienin.

Kertomasi valossa veikkaan, että ovat tosiaan ihan vaan kavereita. Vaimoasi saattaa tosin imarrella nuoren miehen huomio (vaikka ei aikoisikaan mitään sopimatonta hänen kanssaan tehdä), kun sinä et häntä tunnu juuri arvostavan.

Suurempi syyhän vaimollasi olisi pelätä sinun pettämisiäsi, kun et pidä häntä kovin häävinä, vaan parikymppisiä naisia automaattisesti parempina.

Tolla asenteella en ihmettele, jos vaimo hairahtuukin vieraisiin, aika moni nainen haluaa kokea olevansa edes hääppönen...

Ja ihan tolleen omasta kokemuksesta uskallan väittää, ettei ne parikymppiset kundit siitä 10 vuotta vanhemmasta sitä ulkonäköä ole hakemassa, jos se ei mikään susiruma suohirviö ole.

Mulla oli eron jälkeen sinkkuaikana sellanen useamman kuukauden "systeemi" 10 vuotta nuoremman kundin kanssa.
Iät aikalailla tota samaa n.30 ja 20.
Oikein kalenteripoika, omillaan pärjäävä, ihan fiksu, huumorintajuinenkin.
Mitään ns. tunnetta siinä jutussa ei ollut, mulle se oli näppärää koska ei ollut mitään riskiä siitä, että homma äityy vakavaksi, sama pelkkää hauskanpitoa-meininki lienee ollut sillä kaverilla mielessä.
Mutta kyllä me juteltiinkin paljon, ja vaikka sekin kaveri olisi saanut omankin ikäistään, paljon tuoreempaa tavaraa aivan varmasti ihan helposti, kertoi se myös syitä, miksi lähteä baarista mun mukaan:
Nimenomaan se, että niillä 10 vuotta vanhemmilla on jo elämä. Perään ei tule lässynlää-tekstareita, ei mustasukkaistelua, eikä mitään muutakaan ylimääräistä roikkumista.

Vanhemmat on rennompia ja vapautuneempia. Ne harvoin miettii siellä lakanoiden välissä, että onks mun tukka nyt hyvin vai menikö se takkuun, vaan keskittyy itse asiaan. Eivätkä välttämättä suhtaudu niin hiton vakavasti tai epäluuloisesti johonkin vähän kokeilevampaan, ovat ehkä jo kokeilleetkin.

Iän myötä usein karisee ne pahimmat pissis-, ja prinsessa-elkeet, ja vaikka olisi edelleenkin sieltä naisellisimmastakin päästä nainen, niin 3-kybäsen kanssa pärjää yleensä vähemmällä palvonnalla, ja se osaa tod. näk. sanoa suorempaan mitä se haluaa ja tarkoittaa kuin parikymppinen.

Semmonen nyt vaan joitain tyyppejä houkuttaa enemmän, kuin se, että sillä leidillä tosiaan on aina tukka hyvin, ripset ojennuksessa ja kiinteämmät istumalihakset.

Lisäksi tollasessa tilanteessa usein kohtaa se, että nuoremman miehen kiinnostus imartelee sitä ehkä vähän jalkoihin jäänyttä itsetuntoa ihan erilailla kun jonkun keski-ikäisen.
Sama sen kundin kannalta toisinpäin, joku vanhempi nainen onkin kiinnostunut, eikä pidä ihan vaan teinipojan kloppina, kyllähän se egoa buustaa.

En siis sano, että ei vois olla vaan kavereita. Voi olla. Kuka vaan voi olla kaveri kenen kanssa vaan.

Mutta en mä nyt sinuna ap lähtis tuudittautumaan siihen, että kun se mies on 10 vuotta sun vaimoa nuorempi ja vaimo on ihan tavallinen eikä "mikään hääppönen", niin ne on vaan kavereita ja/tai tulee vaan sellaisina pysymään...

Tämän aamuinen kirjoittaja naishenkilö tiivisti aika tarkasti kaiken.

Itse olen 20w sälli ja minulla on muutamia reilun kolmenkympin olevia likkakavereita. Kaveruus/ystävyys on hyvin mahdollista. Ei sitä kannata pelätä. Niin kauan, kun kaikki on näkyvää niin se on kaveruutta tai ystävyyttä.

Nuoret miehet ml. minä, arvostetaan naisissa naismaisia piirteitä. Oman ikäisten likkojen keskenkasvusuus ärsyttää suunnattomasti ja vanhempien kanssa on helpompi kommunikoida.

Eikä sillä, kyllähän useammat +30w naiset näyttävät ihan tajuttoman hyvältä vrt - 20w naisiin.

Itse näin 40v. naisena totean että niin vaimon kuin miehenkin pitää katsoa peiliin, että olenko vielä se unelmien puoliso, joka laittaa sukat pyörimään jalassa. Makuuhuoneessa on tehtävä muutakin kuin nukuttava kauhtuneissa kalsareissa ja virttyneessä yöpaidassa. Parta ajamatta ja tukka rasvaisena, yök! Pitää tehdä vähän asian eteen. Ja jos sutinaa ei löydy luonnostaan niin kalenteri esille ja sinne aikaa muullekin puuhalle kuin tv:n katselu ym. Kun oman puolison kanssa seksi on maailman parasta, ja sitä on riittävästi ei sitä tarvitse hakea muualta.
Lapset ja työ ym. on tekosyitä olla panostamatta itseensä ja parisuhteen hoitoon. Mieti teetkö asialle nyt jotain, vai menetätkö vaimosi ja alat etsimään irto numeroita kapakasta. Vakuutan että vaimon pitäminen tyytyväisenä on papempi ratkaisu.
Perheellinen ei rietastele mut 20v. tekee sen vaikka autossa tai metsässä. Irrottele tee itsestäsi haluttava, jännitävä... hurmaa vaimosi. Kyllä se kundikin unohtuu kun tulee muuta tekemistä.

Hauska aihe sinänsä.... Mikäli se muijan tekstaaminen häiritsee, niin miks et sano sitä suoraan. Toisaalta voit myös kysyä, että onko se muijalles ihan ok, että tekstailet ja vietät kaveriaikaa vaikka leffassa parikymppisten pimujen kanssa? Mikäli parikymppiset pimut eivät ole susta "möhömahan" takia kiinnostuneita, niin kannattaa tehdä asialle jotain...

Parisuhde on sinänsä hauska asia ja naiset mysteeri :) Ei se itselläkään aina ihan ruusuilla tanssimista ole. En oikeen osaa tota muijaa siinämielessä arvostaa ja itsekin voin kyllä todeta omasta muijasta, ettei ole hääppönen. Lihonnut sen 30kg naimisiinmenon jälkeen ja harrastuksiin kuuluu lähinnä herkkujen syöminen ja salattujen elämien katselu. Itse taas olen elämäni fyysisessä kunnossa. Eli lihasta löytyy mukavasti ja rasvaprosentti kohdillaan, eli ulkoset puolet kohdillaan, mulkku olen varmaan monen mielestä :) Seksielämä on aika vaisua, mutta enemmän se tuntuu ottavan eukon päälle. Jotenkin olen kuitenkin ajatellut tän homman niin, että haluan olla itse kuitenkin haluttava ja eukkon elämä tässä aina vaikeammaksi käy ja lähtee jos lähtee, tai jos alkaa jotain virityksiä olemaan, niin samalla mitalla pesee takas... Välillä se uhkailee vieraisiin menemisestä, mutta onnea vaan kuka tollasta pystyynnostettua sikaa enempää kuin kerran pamauttais.... :) öhöm, olipas rumasti ilmastu...

Ap:lle : riippuu ihmisistä minkälainen suhde on ja minkälaiseksi kehittyy. Henk.kohtaisesti en ole monestikaan törmännyt vipinättömään mies-nais"kaveruuteen". Mutta kai se mahdollistakin on. Yritä olla stressaamatta asiasta, kun en sille paljon juuri mitään voi. Paitsi huomioida ja kunnioittaa vaimoasi, niin ettei mieli halaja muualle.

Jarppii: sun vaimosi on varmaan masentunut ja ahdistunut, kun et tunnu kunnioittavan häntä laisinkaan.
Asenteesi muuttaminen voisi vähentää vaimosi herkuttelua ja paisumista entisestään. (Jokaisen oma valinta ja tahto ratkaisevin kyllä, mutta paljon on ns. tunnesyöppöjäkin).

Ylläolevalle: No siis joo ja ei... Kyse nyt tietenkään ei ole ylipainosta pelkästään, mutta se on tietysti näkyvin mittari. Onhan hänellä ollut sellaista raskauden jälkeistä masennusta ja jaksamattomuutta, mutta jotenkin en nyt nää häntä masentuneena.... Eikä minulla hänen painon suhteen ollut valittamista seurustelu aikana varsinkaan, no oikeestaan hän lihos jo siitä seurustelusuhteen alkamisesta siihen kun naimisiin mentiin sen 10kg.... Eli siis johtopäätöksenä en siis arvostanut häntä alunperinkään??? :) Voit uskoa, että kaikki voimavarat olen käyttänyt, mitä olen keksinyt. Niihin kuuluu esimerkiksi se, kun hän päätti lähteä laihikselle painonvartioihin, niin lupasin että olikohan se aina kolmen kilon välein ostan hänelle aina jonkun spesiaali lahjan (muutaman kympin). No se meni niin että viiskiloo muistaakseni tippu paino ja viikossa takas... Olen kehunut ja olen haukkunut. Yks tuttu jonka vaimo oli huomattavan ylipainonen petti vaimoaan ja vaimo ymmärsi vinkin ja pudotti painoo sen 40kg muutamassa kuukaudessa ja on siinä pysynyt... Tätä en ole vielä koittanut :) Viimeks koitin antaa oikeen rakkautta ja hellyyttä ja panostin tohon seksipuoleen, keksein kaikenmoista ja viikottain. Muija sai jonkun virtsa tulehduksen, joka tulee toisille vissiin helpostikkin ja huus mulle, että älä enään ikinä tuu hänen reikiä sörkkimään :) No tätä olen koittanut nyt muutaman kuukauden noudattaa :) Sellasta tää elämä täällä kulissien takana :) Oisko muita hyviä ehdotuksia? No nyt tää meinaa mennä ihan mun parisuhde "langaks".

Jarppii: Tosta sun ekasta viestistä sai vähän eri kuvan ;). Eipä tuossa tilanteessa taida paljon sun tekemisillä sitten olla vaikutusta, vaan vaimon pitäisi itse haluta muutosta. Tuollaisia tsemppareita pitäisi olla enemmänkin -ellei mennyt vaimosi mielestä painostuksen puolelle. Toisen pään sisään kun ei valitettavasti pääse ajatuksia lukemaan... Pettämään nyt en ehkä kuitenkaan lähtisi, vaikka se kaverilla olisikin toiminut. Suhde kerrallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Bäää;30499823:
Ap:lle : riippuu ihmisistä minkälainen suhde on ja minkälaiseksi kehittyy. Henk.kohtaisesti en ole monestikaan törmännyt vipinättömään mies-nais"kaveruuteen".

Minä olen törmännyt 2kertaa vilpittömään miehen ja naisen ystävyyteen alle 60v ihmisissä, molemmilla kerroilla kyseessä oli homon ja naisen ystävyys.
Onhan toi yleisesti jo ajatuksena hauska, miettikää nyt kiinnostuksen kohteita, hyvin harvinaista että ne kohtaa millään tasolla.

Sen sijaan olen kymmeniä kertoja nähnyt miten selitellään että vastakkaisen sukupuolen edustaja on vaan kaveri, ja ainahan se melkein on mennyt nussimiseksi TAI kaverisuhde on katkennut kun toinen on tunnustanut ihastuneensa.

Kävin 21v lääkärin (lääketieteen kandidaati, 4v edestä opintoja) vastaanotolla viime vuonna. Tutki ja määräsi lääkkeet. Varmaan oli pipari ja pelit mielessä, mutta onneksi olen mies 30+ v.

Mutta totta lienee, että suurimmalla osalla 20v on vähän erilaiset ajatukset kuin 10 v myöhemmin. Toisaalta moni perusjamppa-duunari tuntuu olevan kaltaistensa seurassa vielä 40v iässäkin siellä keskimääräisen 20v tasolla, tarkemmin ajatellen sama pätee myös korkeasti koulutettuihin. ????. ??

Alkuperäinen kirjoittaja Bäää;30499823:
Minä olen törmännyt 2kertaa vilpittömään miehen ja naisen ystävyyteen alle 60v ihmisissä, molemmilla kerroilla kyseessä oli homon ja naisen ystävyys.
Onhan toi yleisesti jo ajatuksena hauska, miettikää nyt kiinnostuksen kohteita, hyvin harvinaista että ne kohtaa millään tasolla.

Öh, siis sun mielestä naisella ja miehellä on hyvin harvoin samoja kiinnostuksen kohteita? Onpas pikkuisen ahtaat sukupuolikäsitykset sinulla. Kannattaisi ehkä hieman laajentaa elinpiiriä, voisi silmät avautua sen suhteen kuinka erilaisia ihmisiä löytyy, ja kuinka harva loppujen lopuksi sopii niihin sukupuolistereotypioihin.

Öh, siis sun mielestä naisella ja miehellä on hyvin harvoin samoja kiinnostuksen kohteita? Onpas pikkuisen ahtaat sukupuolikäsitykset sinulla. Kannattaisi ehkä hieman laajentaa elinpiiriä, voisi silmät avautua sen suhteen kuinka erilaisia ihmisiä löytyy, ja kuinka harva loppujen lopuksi sopii niihin sukupuolistereotypioihin.

Kyllä, nyt ei puhuta yksilöistä vaan puhutaan isoista joukoista..
Näkeehän tuon jo harrastuksista.

Yhteistyössä