35 v + odottajat, vol 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anjamarita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka!

Mino: asteikolla 1-100 noin 40 lasissa, joka päivä noussee sellaisella vitosella tuo jännityskerroin :). Jännitys on lähinnä sellaista positiivista odotusta tulevasta, ei niinkään esiintymistä edeltävää kauhua :)

Meillä melkein kaikki hankittu; ostin tosiaan siskolta lähes kaiken käytettynä paitsi vaunut. Löydettiin hienot Emmaljungan vaunut beige-ruskea-oranssina, oli poistuva väri ja saatiin jonkinmoinen alennus sen vuoksi. Retroa sen olla pitää :). Emmaljungiin päädyttiin, kun ostettiin turvakaukalo ja EL:n runkoon sopiva kaukalon telakka siskolta. Rintapumppu ja itkuhälytin on vielä härpäkelistan tavaroista ne, joita en ole uskaltanut hankkia. (Kaikkea mahdollista hankintaa edeltää aina perusteellinen nettietsiväkausi, enkä sitä ole vielä tehnyt ;) ).

Kestovaippoja olen haalinut netin kautta, saa nähdä miten se alkaa sujumaan. Tarkoitus olisi ainakin kokeilla. On hahtuvavillapöksyä, harsovaippaa, ImseVimsejä paristakin äitiyspakkauksesta... ;) Olen lisäksi ommellut vanhasta risasta kylpytakista lisäimuja yms. (ihan kahelia, mutta kivaa... ;) ) Olen kuullut että niiden jälleenmyyntiarvo on ihan ok, eli jos ei suju, niin pistän tavarat kiertoon.

Tällaista... Taidan jatkaa tuota villahaalarin kutomista. Ihan viittä vaille valmis, jsellainen oranssiruskearaidallinen retrotavara siitä sitten tuli, toivottavasti se säilyy jälkipolvillekin :)

Masunkasvatusta! LK 37 + 3

Heippa!

Hankinnoista mä säästin meidän pikkuneidin tavarat kaikki kun ajatus oli et tehdään kaveri eli kaikki piti hankkia siis pikkuneidille, eihän meillä ollut silloin mitään valmiina :ashamed: mutta suurimman osan olen siis käytettynä ostanut ja nyt jotain vaatteita olen tälle tulokkaalle ostellut et saapi jotain omaa ;)

Kestoilusta mä en osaa kestoilla :ashamed: silloin 17,5v sitten esikolle käytin alussa sideharsovaippoja ja siitä jäi sit jotenkin mulle sellanen trauma kun yölläkin niitä pesit kun loppuivat kesken ja aina tuli läpi jne. kun en silloin nuorena tajunnut et siinä oisi pitänyt olla jotain muutakin fylliä :ashamed: Jotenkin tuntuu että tuota PYYKKIÄ ON IHAN JATKUVALLA SYÖTÖLLÄ et kone saisi pyöriä joka päivä ja parikin kertaa :/ Mä siis käytän jatkossakin näitä kertiksiä eli MUUMEJA, ovat sentään kotimaisia ja meidän pikkuneidillä ainakin hyväksi havaittu :) Nostan hattua joka jaksaa kestoilla, minusta ei siihen vain ole :ashamed:

ON; Tänään oli neuvola, painoa oli tullut onneks vaan 200g viikossa, hemppaa ei ottanutkaan vaan sano et ensviikolla sit ottavansa ja just viimevkolla sano et ottaa täl kerral eli joo..... verenpaine oli 136/68 ja oli vaihteeks sitä mieltä et vauveli olis sittenkin perätilassa :o ei siis osaa sanoa eli anto ensviikoks jo lekuriajan et lekuri saa sit samalla sen tarkistaa ja sit se lähete sinne äippäpolille jos lekurikin sitä mieltä :ashamed:
Lintukoira onko sulta otettu se bakteeriviljely kohdunkaulalta ja peräaukolta :o tää kuulemma joku uusi juttu et jos äitillä tämä, oliko streptokokkibakteeri niin aletaan heti synnytyksen yhteydessä antamaan antibioottilääkitys ettei vauva sairastu? Mulle ihan uusi juttu, entä onko jollekkin muulle puhuttu tästä?

Teillä joilla pieniä miten olet suunnitelleet tekevän vaunulenkkejä, hankitko vaunuihin seisomalaudan tms? Itse olen pähkäillyt et miten vaunulenkit sit päivisin sujuu kun eihän tuo neiti jaksa kävellä kuin n.2km yhteen menoon ja sit loppuu matkan teko omin jaloin et mihin mä sen sit laitan :/ Ensin ajattelin sellaista sisaristuinta ja bongaillin huutonetistäkin niitä mut kaikissa painorajana 15kg eli nyt neiti n. 12,2kg niin ei kauan mene eli tuntuu turhalta maksaa 30-40 moisesta ja sit tuo seisontalauta, jaksaako seistä :ashamed:
Onko siis vain luovuttava heti alkuun ajatuksesta et pääsisin päiväsaikaan vaunulenkeille vauvan, koiran ja pikkuneidin kanssa :ashamed:

Tässä siis mietteet tälläkertaa ;) Palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 34+4 :heart:

Ävm70: en ole edes kuullut moisesta, ihan uusi juttu tuollainen bakteeriviljely. Huh! Pitääkin Googlata heti, että mikä on käytäntö; onko vain tietyissä kunnissa käytäntönä, vai onko aloitettu valtakunnallisesti heti...

Kestovaippailusta vielä: koitan ainakin osan kertiksistä korvata kestoilla. Olen melko laiska pyykinpesijä muutenkin, eli voi olla että meillä loppuu kokeilu tykkänään, mutta tuleepahan ainakin kokkeiltua ;). Mieskin on vielä sitoutunut kun on ympäristötekniikan miehiä ja kierrättää muutenkin ahkeraan, joten koitetaan ainakin. Muttei oteta painetta; jos otsasuoni alkaa liian usein tykyttämään ja itkupotkukohtauksia alkaa tulla liian tiheään jatkuvan pyykinpesun takia, niin sitten siirrytään suosiolla kertiksiin. Ei olla muutenkaan mitenkään fundamentalisteja asian suhteen; isovanhemmille on turha kiikuttaa vaavia kestoilla joka tapauksessa, ja kaapissa on jo kertiksiä kauppareissuja ja jatkuvia ohivuotoja yms. silmälläpitäen :)

Ämv70 Meillä tytöt nyt 1v6kk ja 3v5kk. Kun vauva syntyi ostettiin Habby Babyn tuplat ja yhdistelmät kiikutinkin pian kirppikselle myyntiin. Näillä ollaan lenkkeilty koirulin kanssa. Noita tuplia ei käsittääkseni enää valmisteta, mutta huutiksesta voi löytyä. Ovat tosi hyvät, kun ratasosat ja kopat saa käännettyä miten päin vain. Nyt tänä talvena ollaan menty paljon niin, että isompi pulkaasa ja pikkuinen rattaissa. Nyt onkin pikku pulma sitten, kun tämä vauva syntyy. Toivon esikoisen oppivan/suostuvan pyöräilemään, koska koiruus ja minä tahdomme reipasta kävelyä ja sitä esikoinen ei vielä pitkään jaksa.

Meillä mennään kerttiksillä. Mulla oli pieni kipinä kestoiohin, mutta mies sanoi ettei suostu. En kyllä itsekkään jaksasi pyykätä niitä.

Taas syömään, kun paha olo puskee päälle. Onhan iltapalasta jo 1½h :)
Huomenna eka neuvola ja ultra. Saankohan edes nukuttua, kun niin jäskättää :)
-Poni 8+0

Heippa!

Kiitos LK ja poni kun vastailitte :hug:
Tuosta bakteerinäytejutusta, tosi jännää et käytännöt niin erit eri paikkakunnilla. Jossain otetaan ja jossain taas ei, no eipähän ainakaan sit täällä ole siitä säästelty kun taas synnärikäyntiä/ valmennusta ei enää taas ole kun vielä -07 olisi ollut mahdollisuus käydä sairaalassa tutustumassa ja kuulemassa kätilön luennon mut aika ei koskaan sopinut niin meiltä jäi silloin väliin ja nyt terkka anto vaan netistä tulostetun valmennusnivaskan käteen ja sano et voit lukea siitä ja palautella mieleen ;)

Kaipa mä alan sit kallistumaan niihin tuplarattaisiin et päästään kulkemaan mut hassua et niissäkin lähes järjestäin on tuo 15kg/lapsi :o Huutonetistä olen nyt niitä yrittänyt bongailla mut kun meillä ainakin pitää olla isot pyörät tääl maalla muuten ei tule mitään ;)
Aikanaan kun teinit oli pieniä niin silloin mulla oli se sisaristuin vaunukoppaan ja isompina sit tungin ne samaan rattaaseen kun oli jotkut anopilta saamat antiikkiaikaset :ashamed:

Tänään ensimmäinen äippälomapäivä :D Onhan tässä oltu melkeen lokakuulta asti kotona kitkuteltu noilla saikkupätkillä. Aamulla kyllä totesin kun toinenkin työkaveri oli uimassa et kyllä mä olen nauttinut koko tästä ajasta mitä olen tähän asti saanut olla nyt kotona pikkuneidin kanssa ja saanut jakaa hälle tätä huomiota kun kuitenkin jää sit kakkoseksi kun vauveli syntyy.

Eipä siis muuta kummempaa, jaksuja kaikille :hug:
Nyt yritettävä mennä tekemään jotain, tuntuu et pinna on ihan hirmu kireellä taas ja syytä en tiedä, kaikki asiat vaan tuntuvat ottavan pattiin, eritoten kun tuntuu et joka päivä yrittää siivota jotain ja silti on samannäköistä, yhtä sotkusta :ashamed:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 34+6 :heart: :hug:

Ävm70: Onnea äippäloman johdosta :) :flower:

Googlasin streptokokkiseulan, enkä ainakaan heti löytänyt yhtään paikkakuntaa tai kuntaa, joka sivuillaan sellaisesta mainostaa. Löysin kuitenkin paljon (vanhoja) keskusteluja, ja kopioin oheisen keskustelupätkän Verkkolääkäri-sivustolta:

"Vastattu: 10.12.2007
Hei,
Streptokokki on hyvin yleinen bakteeri naisen emättimessä ja sen raskauden aikaisesta hoidosta ei ole todettu olevan mitään hyötyä. Oulussa naisille, joilla todetaan streptokokki, annetaan antibioottihoito synnytyksen yhteydessä, koska on todettu että tällöin annettuna se voi estää lasta saamasta streptokokki tulehdusta, joka on osalla (MUTTA VAIN MURTO-OSALLA)sen verran hankala, että lapsi voi joutua lastenosastolle hoitoon.
Raskaudenaikaisia supisteluja tulee seurata, mutta lääkitys ei tahdo tehota niihinkään (siis antibiootti).

Et voi muuta kuin elää tilanteen kanssa, olet raskaana ja streptokokki on ja se on hyvin ylienen bakteeri. Muista, että asiat sujuvat yleensä vallan hyvin.

Synnytyksen aikainen antibiootti menee hyvin nopeasti vauvaan, koska se annetaan suonen kautta ja MUISTA että hyvin harva lapsi saa streptokokki tulehduksen verrattuna siihen kuinka yleinen bakteeri todellakin on. Koivunen, Riitta, Naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri"

Jännää, että sitä seulovat, koska kaikista keskusteluista kävi ilmi, että se on hyvin yleinen bakteeri. Ehkä teillä on ollut muutama vaikeampi tapaus synnärillä, ja sen vuoksi ovat alkaneet seuloa?... LK 37+5

Päivittelempä kuulumisia, kun tässä samalla odotan esikoisen nukahtamista, joka kestää...
Torstaina neuvolassa ultralla löytyi masusta oikeasta paikasta oikean kokoinen "vauva". Sydän sykki kiivaasti. Kyllä se oli taas niin ihana näky ja helpottavaa, vaikka melko luottavainen olen raskauden suhteen ollut. La siirtyi päivällä on nyt 14.9.
-Poni 8+3

Huomenta Äipät!

Strepistä onkin/siitäkin :/ kokemusta. Toisessa raskaudessa aikaisten supistelujen takia tehtiin bakteeriviljely ja Strepin kohdalla positiivinen. En tiedä nykykäytäntöä täällä, mutta silloin otin sen itse pumpulipuikolla emättimestä labran vessassa :o Aikas akrobatiaa! Sain kaksi antibioottikuuria, jotka eivät tehonneet. Ja synnytyksessä "unohtui" laittaa tippa. Hyvin meni kuitenkin! Neljännessä raskaudessa myös streppi, mitä ei lääkitty ja synnärillä laitettiin tippa. Meidän kunnassa viljely tehdään, jos on jotain vaivaa tai epäilyja, poissuljetaan streppi.

Vaunut tuli eilen ja mies tuumasi, että pakkohan se on lisää lapsia tehtävä, että tulee rahan edestä käytetty :laugh:
Oliivitar ja Heppuli 21+1

Ponille onnittelut ihanista ultrakuulumisista!! :flower: :flower:

Täälläpäin ei mitään uutta... Lisäimuja on nyt ommeltu kun ikivanha kylpytakki tuli ratkottua riekaleiksi. Kävin myös ostamassa viimeisistä alennusmyynneistä uuden toppatakin, vaikka ei alun perin pitänyt... Vaan niin kävi riepomaan tuo vanha takki, joka on siis jo ratkeillut taskuista, vuorista ja saumoista, että en voinut ohittaa alennustoppatakkeja. Koska mahan seutu on edelleen tosi pieni (vaikka eräpäivään enää vajaa 2 viikkoa), jäi koko 40 vielä reiluksi. Normaalisti olen kokoa 38-42. Takissa on vyö, eli sitä voi sitten kiristää pienemmäksi kun olen jakaantunut (huom. harjoittelen tässä jo illan koottuja selityksiä aviomiehelle :)...

Masunkasvatusta! LK 38+1

Hei!

Todellankin, olen vm. -72 ja pienen 2 v 2 kk (11/07) tytön äiti. Toisen lapsemme la on 3.6.10, ja synnytyssairaalana olisi tällä kertaa K-HKS (esikoisella E-KKS). Kuopuksestamme tulee siis hämäläinen ;). Muuton (11/09) jäljiltä talo on vieläkin aivan "vaiheessa", eikä esikoisneitimme uhmaikä edesauta yhtään asiaa. Välillä on niin rikkipoikkiolo, kun väsyttää muutenkin, ja sitten pitää vielä ottaa matsia neidin kanssa.

Rakenneultrassa on käyty, ja kaikki oli ihan ok. Pitääkin alkaa haalimaan jostakin unisex/ei-punertavia vaatteita tulokkaalle, kun kätilö oli 99% varma että maailmaan putkahtaisi pieni isäntä. Yllättäen meillä on nyt vaatevalikoima suht hempeän väristä. :)

Olen tehnyt päätöksen hankkia rattaisiin vain sisarlaudan, kun tuo esikko on sen verran reipas kävelijä. Talvella koira saa vetää neitiä pulkassa, niin äidin ei tarvitse muuta kuin keskittyä vaunujen työntämiseen. Keväällä/kesällä saa neiti harjoitella jo pyöräilyä, niin koko perhe pääsee sitten kunnolla lenkille.

Haussa on kuitenkin Emmaljungan vaunut, ja niissä vanhempi "korimalli", kun haluaisin nukuttaa vauvaa terassilla vähän väljemmässä kopassa (nyt käytössä Emmaljungan City Crossit City-kopalla).

Nyt heräsi esikoinen, joten jatkan juttua joskus myöhemmin.

Mukavaa talvipäivän jatkoa!

Lumikki72, "Emppu" 2v ja "Kuukka" rv 23+4

Tervetuloa Lumikki. Erittäin hyvää vuosikertaa, samaa kuin itse :laugh:
Tulen vähän perässä LA 29.6 ja huomenna poksuu 20 rikki.

Hienoa Poni;onnittelut hyvistä uutisista!:hug:

Mulle tuli ihan puskista toi Streptokokkijuttu. Tässä se nähdään miten blondi voi olla blondi.En ollut edes tietoinen moisesta seulasta.Ei mulle ole terkka hiiskunut siitä mitään.

Me käytiin tänään vakoilemassa vaunuvaihtoehtoja :whistle: jep tällä otannalla, 4 liikettä, veti pisimmän korren Teutonian Mistralit pehmeällä kantokopalla. :whistle: Niin ja mies katto gracon kaukalo-sattarikombinaatiota.Sitä kiinnosti heti vaan autoon mahtumiset. Saatiin mitat, että voidaan mitata mun pienen kinnerin ( jossa on kuitenkin 5-ovea) takahutlarin mitat ja nähdään että mahtuuko ne Gracon takapritsiin vai ei. Mies ajaa Vovlo V70 farmaria joten sinne ainakin Teukkarit mahtuu. Lähinnä mun autoa varten pitää miettiä että ois hyvä kaukalolle saada kärryt mihin kiinnittää ettei sitä tartte kanniskella kuten jäppisen kanssa aikoinaan..se paino tuhottomasti ja sektiohaavan kanssa mulla ehdottomalla kantokieltolistalla pitkään. Jäimme mutustelemaan. Mies nauro että jep aina sä löydät ne kalleimmat :whistle: :laugh: :saint: Kas minä. Mulla ON kallis maku. Tosin nyt saisi paketissa vielä noita edukkaammin.

Huomenna ois jäppisen 5 v neuvola. Jännittää mitä terkka sanoo kielenkehityksestä kun jäpikkä on kuitenkin kaksikieliseksi yritetty kasvattaa... :p

Pulla hermostu päivällä kun olin vissiin istunut liian kauan ja alkoi älämöimään alamahassa. Liekö jääny jumiin :D

LK: Munkaan ei pitänyt ostaa kuin yksi talvitakki ja ostin 2 :ashamed: :ashamed: Aleihin ei kannata mennä, sieltä löytyy aina jotain mukaan joka huutaa päästä sun mukaan :headwall:
Mikäs on jännitysasteikon taso tällä hetkellä LK? :whistle:

Torstaina ois sitten rakenneultra...Pullan on paree näytellä sulonsa(ja olla tyttö) :whistle: :laugh:

Mino ja Pulla 19+6

On varmaan ihana käydä vaunuja katselemassa. Mulla on myös vaunukuume :) . Me ei kyllä mitään tarvita, kun tytöiltä on kaikki vielä käytössä ja tallessa. Ainut on, että vauva olisi poika niin matkarattaat pitää ostaa. Meillä on vaaleanpunaharmaat Peg Peregon Plikot ja eihän niillä poika voi huristella :D .

Siirsin seuraavaa neuvolaan aikaisemmaksi, koska taidan joutua aloittamaan saikun suunniteltua aikaisemmin. Lauantaina tallihommat sai alamasun pinkeeksi ja kipeäksi moneksi tunniksi. Koska mulla on aikaisemmissakin raskauksissa liikkut loppuneet tyystin puolen välin maissa niin nyt haluan lopettaa raskaat hommat heti, jotta pysyisin edes siinä kunnossa, että voisin suht normaalisti kävellä. Lomittaja tykkää, kun työt jatkuu :) . Minä myös, koska mulla on nyt paras työntekijä mitä on ikinä ollut.

Nyt tytöt huomasi minut täällä koneella ja tulivat "häiritsemään". Pitää mennä..
-Poni 8+6

Heips, kommentoin huomenna mut auttakee ken voi :ashamed:

Auttakaa, mä en oikeesti muista et isoilla oisi ollut näin kamalaa tappelemista kun pitäisi lähteä jonnekkin :ashamed: Siis vaikka kuinka yrität hyvällä, kiristät, lahjot mikään ei auta vaan kun yrität saada neidille vaatteet päälle niin ei kun neiti riisuu jo sitä mukaan mitä saat päälle :ashamed: Mies soitti illalla et ei tästä tule mitään, itse siis olin ollut siel fysion luennolla ja siitä sit vanh.yhd.kokoukseen jonne neiti piti tuoda kun kaikilla oli harkat niin sit kun olivat saaneet sen autoon niin oli autossa riisunut itsensä alasti :o Sit kun toivat koululle niin oli neidillä sit puoliks haalarit päällä ja loput kengät ym. sain sit irrallaan :/ Mua siis ihan hirvittää et mitä tää on sit kun olen sairaalassa kun nytkin näin hankalaa, itse olen vain väkisin pukenut rimpuilevaa, huutavaa neitiä ja sit retuuttanut ja teljennyt istuimeen :ashamed:
Jos teillä tähän jotain keinoja niin auttakaa, mulla siis keinot loppu :ashamed: Aamulla temppuili hieman jo uimalassakin kun sieltä piti lähteä eli ihan sama mistä lähetään..... ja tosiaan, hetken päästä on kuin enkeli, ihan kuin mitään tappelua ei olisi ollut, onko siis meidän neiti vaan niin hiton kovapää ja omatahto niin voimakas........
Tuntuu et kokoajan mennään pahempaan suuntaan .......

Voi ävm70 :hug: tuota noin kunpa sua nyt osais jotenkin kongreettisestia auttaa.
Siis onko noihin tilanteisiin mitään logiikkaa miks alka tänttäröidä?
Pystyiskö isä oleen nyt enempi hänen kanssaan touhuaan kaikenlaista.
Niin ja oletko sitä kokeillut,että kun lähdön aika tulee alat hyvissä ajoin valmistaa tyttöä siihen,että kohta lähdetään.No tuntuu varmaan turhauttavalta neuvolta,mutta ite pysyt tilanteissa aivan rauhallisena,etkä anna tytölle valtaa.(tiedän että varmasti vaikee ja varmasti näin teetkin)
Niin no jyrkkä EI jos alkaa temppuileen vaatetuksen kanssa.Tietysti sulle nyt hankalaa,kun vatsa tiellä,mutta tiukasti vaan sylin ja yrittää rauhottaa sylillä tuota tilannetta ja hokea kuin manrtaa ei saa noin tehdä.
Äh kun tiedän osittain millaista tuo on nyt viime kuussa 3v on tosi omapäinen ja tempperamenttinen myös.

Niin en ihan ajatuksella kaikkia lukenut,mutta meillä oli seisomateline kesällä käytössä.Pojalle ja nuorimmaiselle tuli 2v 5kk ikäeroa.Nykyisin kyllä jaksaa kävellä kauppamatkat ja muut pikkuiset matkat.
4v5kk ja tuolla 3v on se 1v5kk en heillekään hommanut tuplia.Talvivauva,niin vedin siskoa pulkassa ja sit hetken istui rattaiden jalkopäässä kunnes hommasin seisomatelineen.

Kaikille oikein paljon jaksamisia masun kasvatteluun.
Uusiakin on joukkoonne tullut.

Täällä tyttö 7kk 8 pvä valvottaa edelleen yöt.ryömii ja kierii ja on muuten hyväntuulinen tyttö.Kipeenä oli viime viikolla ja nyt oon sit ite korvatulehduksessa sekä poskiontelotulehduksessa.Tyttö pääsi pelkällä korkeella kuumeella nuhalla ja yskällä.ei tullut mitään muuta.Lääkärissäkin käytin varoiksi kyllä.Veli sai ekan kuurinsa kyllä.4v5kk vaan muutaman kerran aivasti ja se oli siinä hänen tauti.

Kiitos Äiti-Kengu :hug: Kovasti jaksuja yövalvomisten kanssa ja toivottavasti itse paranet pian :hug:

hmmmm... niin, mietinkin tässä et missä nää raivot korostuu neidillä eli siis aamuisin kun lähdetään viemään isot likat kouluun niin silloinhan tulee pikkukakkonen eli jää kiva lasten ohjelma kesken, eilenillalla olivat joutuneet taas lähtemään juuri pikkukakkosen ihan lopussa, mut eilenaamulla taas olisi vaan halunnut ensin olla siel altaalla vielä vaikka me sielä vietetäänkin aina reilu tunti, sit ois pitänyt jatkaa suihkussa oloo et voisi varmaan seistä sieläkin hamaan tulevaisuuteen eli aina kun joku itselle kiva juttu loppuu kesken eli pitäisi muka saada tehdä ihan niin kauan kuin itteensä lystää niin sithän kaikki menisi mallikkaasti :ashamed: Tänä aamuna taas puin väkisin ja het kun sain haalarit samaan syssyyn niin alko niitä jo aukomaan niin laitoin sen pihalle seisoo et sain ite vedettyy housut ja takin niin siinä se seiso sit haalarit hiukan auki ja ihmeissään kun kävin hakee viel auton ladosta, sit oli taas ihan kiltisti kun laitoin autoon ja haalarit kiinni.
Aikaisemmin neiti oli ihan tohkeissaan ja tärkeetäkin et ite sai sammuttaa telkan kun lähettiin viemään isosiskoja, haki haalareita jne. mut nyt lähiviikkojen aikana mennyt näin tappeluks :ashamed: Ymmärtäisin jos vaik vauva olis jo syntynyt mut kun ei :headwall:

Tänä aamuna juuri puhuttiin kun neiti heräs jo puol 5 aamulla ja mies lähti sitä sit viemaan alas kun oli meiän makkarin ovella koska yövaippaakaan ei ole niin aamupissa varmasti oisi ollut lattialla pian niin isi ei taaskaan käynyt, meni protestiksi isojentyttöjen huoneeseen, kakkas sinne ja pyysi mua tulee kattoo kun lattialla kakkaa :o sit mentiin alas niin teki loput pottaan mut silti :/ Mies sanoikin et mä olen ollut nyt niin paljon neidin kanssa et siksikin sit ei kukaan muu kelpaa :ashamed: Sanoi et hän yrittää et tekisi sit enemmän neitin kanssa jotain mut katsotaan....
Ehkä neitiin vaistoaa senkin et mä alan nyt olee tosi väsynyt kun viikonloppunakin mä jouduin nousee sen kanssa kun kukaan muu ei käynyt niin lauantaina puol7, sunnuntaina puol6 ja tuntuu et yöt alkaa muutenkin olee risasii tän masun kanssa nukkuminen kun jostain syystä aina herään kun haluan kääntyä ja jotenkin yöllä korostuu tää ett mulla on vieläkin kaikki vauvan tavarat ja vaatteet vaatehuonees vaik tiedän et mulla on vielä tovi aikaa laittaa kaikki valmiiks ja sit kun neiti ei välttämättä nuku aina edes päikkäreitä et sit saisi ite nukkuu näin päivällä kun muut koulussa ja mies töissä eli itelläkin pipo kärähtää nopeesti ja tulee ylilyöntejä :'( Anteeks, onpa taas sekavasti kirjotettu, toivottavasti ymmärsitte edes puoliks mitä yritin sanoo :ashamed:

Lumikki72 Tervetuloa joukkoon mukaan :wave:
Mulla tämä tänttärää neiti siis vm, 09/07 elikkä parikk vanhempi sisupussi :heart: Täällä siis myös Hämeenlinnaan mennään synnyttää ;)

Mino hyvä jos löyty mieleiset vaunut jo :) Katsoitko yhdistelmiä vaiko ihan puhtaasti vaunuja?
Poni parempi tosiaan luovuttaa ajoissa, kovasti jaksuja :hug:

Mut nyt yritettävä alkaa vähän siivoamaan, mä en voi ymmärtää enää itseäni edes tässä asiassa kun en saa enää siivottuu täällä, pidettyä kotoa kunnossa vaan kaikki tavarat levällään, kuivausrummun vieressä hirmuinen läjä puhtaita vaatteita odottaa paikalleen laittoa jne. Neiti rakentelee kiltisti taas duploja lattialla ja höpöttelee omia juttuja eli taas ollaan kuin "enkeli" :heart:

Palaillaan, jaksuja kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 35+3 :heart:

Huomenta!

Lumikki72 Tervetuloa joukkoomme :flower:

Äiti vm70 Oi ihanat uhmaikäiset :/ Täällä riehuu 2- ja 3-vuotiaat pojat, jotka imevät toisiltansa kaikista "hienoimmat" temput! Toisinaan poikien touhu näyttää koomiselta kaikkine kuiskailuineen ja koiran ruualla sotkemiseen.... Mutta toisinaan loppuu usko, toivo ja rakkaus. Miettii mistä noita hirviöitä oikein tulee. 2-vuotiaani hermostuessaan saattaa huutaa tunninkin äänensä käheäksi. Aikaisemmin yrittelin rauhoittaa tuhansilla tavoilla, mutta olen oppinut lukitsemaan korvani. Ääntä tähän maailmaan mahtuu! Jos tikahtuminen näyttää olevan lähellä, olen komentanut kovasti ja vaihtoehtoja en anna! Yleensä hänellä loppuu siihen huuto, ihan kuin odottaisi, että saa äidin korottamaan äänensä...Myöskään miehelle en anna vaihtoehtoja, en mene parsimaan hänen jälkiään lasten kanssa. Oppii omat tapansa.... Vinkkejä kyllä piissaa :x Kuulostanpa pirttihirmulta!!!!!
Raskaintahan tässä kaikessa on omat hormonit, ja sinulla varsinkin loppuraskauden puristus. Mottoni on: Asioilla on tapana järjestäytyä. Ei lapset mene rikki vaikka olosuhteet muuttuu. Vastahankaan nuohan laittaa, mutta lapsillehan se voi olla uusi seikkailukin... Pojat esim. nauttivat hyppiä äidin puhtaan pyykin valtavissa vuorissa...Välillä kyllä sitä miettii miten tästäkin selviää... Että samassa junassa ollaan! Jaksuja kovasti :heart:

Jotain ihanaakin (.) Olin saunomiskiellossa sen 6 viikkoa ja nyt olen päässyt taas perheen kanssa löylyihin... 3-vuotiaani kapusi lauteille viereeni ja taputti vatsaani ja kysyi, mikä tuo on... Onko siellä se vauva? Ja sen jälkeen läpsytti tissejäni, ja kyseli onko niissäkin vauvat :laugh: Olen tainnut kasvaa tässä viikkojen aikana.

Oliivitar ja Heppuli 21+4

Moikka!

Tervetuloa Lumikki72! :flower: . Kiva Äiti-Kengu että kävit laittamassa kuulumiset! Paranemisia sinnepäin!

Ävm70, kovasti jaksuja neidin kanssa!! :hug: :hug: Oliivittarella on ihan selvästi huumormiehiä jälkikasvuna :laugh:

Mino, kumma kyllä tuntuu että jännitys laantuu päivä päivältä? Sitä vaan toivoo että esikko tulisi kohtsillään päivänvaloon, jotta voisimme ihmetellä toisiamme nokakkain - kukahan sieltä vatsanahan alta oikein paljastuu? Elikäs ei oikeastaan jännitä, enemmänkin uteliaisuus kasvaa ja kylkikipujen lisääntyessä myös kärsimättömyys :D. Jänskättääkö ultra? Ilmeisesti aiotte selvittää sukupuolen ultrassa (tai taidat olla jo päättänyt, että tyttö on tulossa ;) )?

Voi äitivm70 :hug: Hitsi kun osaisin neuvoa jotain viisasta... :/ Meillä on herra 5 v juniori joka heittäytyy lattialle pukemattomaksi...ihan samoja taisteluja meillä vieläkin vaikka kuinka on iso poika ja siis osaa niin halutessaan pukea itte. Silti aamusin kun on aikataulu niin tuntuu että aina joutuu pukemisesta tappeleen... :headwall:
Katseltiin yhdistelmiä, pehmeällä kassilla(sellaset oli jäppiskälläkin )

Oliivitar:
:hug: Jaksuja sinnekin uhmislaisten kanssa, voin lohduttaa :p että kyllä se 5 v osaa vielä koetella ja uhmata..varsinkin kun huomaa että äiti on kankea ja hitaampi... :kieh:
IHanat kommentit :laugh: :laugh: On tainnut äitin keho muuttua viime viikkojen aikana?! ;)

Äiti-Kengulle jaksamista valvomisiin :hug:

LK:
Laantuu jännitys-kuulostaa epätodelliselta.:o :D Vai onko se itsensä huijausta? :laugh:
Ultra jänskättää totta kai..paree on että Pulla näyttää sulonsa hyvällä ettei tartte tökkiä :whistle: :laugh: Ai miten niin olen päättänyt että hän on tyttö :saint:

Jäppisen 5 v terkkaneuvola ohi ja kehuja tuli maasta taivaaseen. Meitin Auervaara hurmasi tädin mennen tullen ja palatessaan :saint: :whistle: Ainoa mistä tuli sanomista oli hienomotoriikka. Jaahas mitä tästä tulee, meitin nuori herra hurmaa jo 5 v kaikki naiset... :whistle: :laugh: Ihan on isänsä poika. :heart: Jäi vielä paljon keskusteltavaa mutta lekurineuvolassa päästään sitten jatkamaan.

MIno ja Pulleropallero 20 Oho

Kiitos kaikille :hug: :hug:
Tänä aamuna en laittanut pikkukakkosta vaan oli ihan vaan kolmosella aamutv.llä niin neiti oli niin reipas lähtijä, ei mitään ongelmaa. Ihan nätisti sain pukea haalarit ja kaikki ja kovasti kyllä kehuinkin. Heitettiin likat niin sit laitoin telkusta sille pikkukakkosen ;)

Huomenna mulla onkin sit het aamusta neuvola ja lekuri, toivottavasti lekuri kirjottais jotain helpotusta tähän mun köhääni. Alkaa voimat vähentyä täs kröhimisessä ja oisi kiva jaksaa tehdäkkin jotain eikä vaan kiukutella het aamusta muille, puhumattakaan et pääsis hiihtämään tai kävelemään. Meillä siis perheest yks jos toinen enempi, vähempi jossain kröhäs tai nuhas, pikkuneidillä nyt ei onneks toistaseks ole mitään, :headwall: koputtaa siis puuta ;)

Oliivitar ihanat kommentit olet pojalta saanut :laugh:
Minolle tsemppiä ultraan :heart:
Lintukoira sulla on kyllä enemmän kuin lähellä et vauveli kohta kainalossa :heart:

Nyt mentävä selvittämään tiskipöytää, joku ei eilen jaksanut tiskata :ashamed: Mä kun olen se meidän perheen tiskikone :ashamed:
Mukavaa päivää kaikille ;)
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 35+4 :heart:

Ävm70 Jaksuja pikkuneidin kanssa ja mukavaa, kun hyviäkin päiviä mahtuu mukaan. Meillä on myös paljon tai nykyään lähes kaisesta vääntöä tuon 3½ vuotiaan kanssa. Itse lohduttaudun aina sillä, että aikansa kutakin. Pian taas huomaa, että onkin pari päivää sujunut oiken mallikkaasti.

Väsy saa valtaansa. Pitäisi lähteä vaunulenkille pikkuista nukuttamaan. Isompaa vedän pulkassa nyt. Meillä on käynnyt vaan niin harvaksi teiden auraaminen, että melko raskas yhdistelmä. Pakko taapertaa vain, jotta koiruuskin saan lenkin. Pian saadaan karistaa lumet ja pakkaset kannoilta, kun enää viisi päivää Egyptin lomaan.
-Poni 9+1

Lumikki72 :wave:

oliivitar , kylläpä nauru herahti täälläkin!!

..varmaan oli muutakin kommentoitavaa, vaan ei muista enää, no seur kerran ehkä sitten.

ON: Minäkin voinnin mukaan ommellut imuja ja liivinsuojia vanhoista pyyhkeistä, collegepuseroista ja kestojen jämäpaloista, jostain syystä itse kestoissa juuri nyt taantumavaihe. Sain siskolta kassitolkulla vauvanvaatteita, joita nyt sitten kone sauhuten pesen, yritän vielä saada silitetyksikin jopa. Ei vaan ole oikein kaappitilaa uuden tulokkaan garderoobille, pitäis ostaa joku lipasto ja hoitotasokin siihen päälle. Muuten alkaa olla hankinnat plakkarissa, paitsi kaikki se pienempi hoitovälineistö(rasvat ym ja ne kaikenvara-kertisvaipat..)

Yöt olleet hankalia kyljenkäännön kanssa. Jos saa useamman tunnin pätkän nukuttua, niin sitten joutuu käsin nostamaan tuon mahansa toiselle kyljelle; sattuu niin pirusti ettei voi liikkua ellei auta käsivoimilla...ja vielä pari kk pitäisi kasvatella :o

Tuleva isosisko(9-v) saa välillä hätäilyhepakoita vauvan voinnin kanssa; illallakin itkeä tihrusteli pitemmän aikaa, että jos vauva kuolee..voi pientä. Toki asettui halauksilla ja ns järkipuheella mutta oli vielä painajaisia nähnyt kuitenkin. Vaikuttaneko omat sairautensa noihin pelkoihin (lastenreuma ja trombosytopenia/ITP), mene ja tiedä.

Mulle saiskin päivittää tuonne etusivulle 39-v tauluun, taisi viime viikolla posahtaa.

Tulipas purettua taas, jos nyt sinne silitysrevohkan puolelle..

muuttohaukka 29+3

Ultrassa kaikki hyvin. Pulla se istui perätilassa koko ajan ja välillä haukotteli.Aluksi kovin kainosti istui ja piilotteli jalkoja ja haaroväliä.
Mitat vastasi 19+2(vaikka on 20+2) mutta perätilan takia ne mitat saattaa vähän heitellä. On kuulemma ihan normaali mitoissa.
Sukupuolikin selvisi, ei voi erehtyä jopa minä näin. :laugh:

Mino ja Pulla 20+2

Onnea Mino hyvistä ultrakuulumisista :flower: Toivottavasti Pulla on juuri se oikea minkä toivoitkin olevan :heart:

Muuttohaukalle myöhästyneet syntymäpäiväonnittelut :flower:
Voi teidän neitiä :hug: miten voikaan miettiä noin syvällisesti :heart: Tuosta ylihuolehtivaisuudesta ainakin saa käsityksen et tuleva sisarus hälle todella rakas :heart:

Nyt on mennyt pari aamua taas paremmin pikkuneidin kanssa, ei ihan noin pahaa yhteenottoa vaik tänäaamuna yrittikin riisua housuja kun puin haalareita mut onneks sil oli kova kiire päästä sinne neuvolaan leikkimään, sielä olevat vauvanuket niin kivoja ;) Kotonakin on mut ei siis sama asia :)

Täällä ollaan kröhässä, välillä tuntuu et meinaa keuhkotkin tulla itsellä pihalle ja sen myötä sit masu pinkeenä hyvä et henkeä saa, likatkin edellisiltana sano siitä et kylläpäs sun masus pinkottaa, ei ole koskaan nähneet sitä tuollaisena mut nyt toivonmukaan parempaan suuntaan, koputtaa siis maalamatonta puuta :headwall:

Mulla oli tänään vika neuvolalekuri eli teki normi sisätutkimuksen ja otti sen streptokokkinäytteen, tämä siis käytännössä automaattisesti ainakin jotka käyvät synnyttämässä joko Hyvinkäällä tai kuten minä niin Hämeenlinnassa ja aloittaneet sen viime lokakuussa eli kun sitä aikaisemmin täällä ihmettelin niin ei siis vielä kaikkialla käytössä ;)
Paikat oli ennallaan, ehkä pientä pehmentymistä ja vauveli poikittain :/ mitä itsekkin jo viikonloppuna epäilin eli lekuri laittoi sit kiireellisyysluokalla 1-7pv. äippäpolille lähetteen eli ehkä sit ensviikolla aika sit sinne.
Pissa oli puhdas, hemppa 121 mut terkka epäili kun mulla niin kylmät sormet et joutu puristelee et oisi kuitenkin parempi mut sano et katsoo sen ensviikolla uudestaan. Verenpaine 131/ 81 eli suht samois mennään kuten aikaisemminkin ja paino oli tippunut -900g :) Eli kaikki tuntuu olevan viel hyvillä mallilla kunhan tämä vielä ymmärtäisi kääntyä oikein päin ;)

Eilen nappasin sit pikkuneidin vaatteet pahvilaatikoihin vaatekaapista ja siirtelin sit vauvelin vaatteet sinne, osa jäi vielä pussukoihin, en kyllä pessyt kun pesunjäljiltä ovat :ashamed: vaikkaikin sen reilu pari vuotta seisseet. Laitoin siis ihan rimpsumekotkin hyllyyn eli kun vauveli syntyy niin napataan sit tyttöjutut pois jos tarpeen ;) Samalla pesin sit autokopan ja sen pehmusteet vaikka ne kyllä oli pesunjäljiltä myös mut sen vert pölyyntyneet kun eivät olleet missään pussukassa eli pikkuhiljaa sitä saa tavaroita paikalleen ja varmasti ajoissa sit kuitenkin vaikka välillä sitä näistä stressaakin ;) Vaunut ajattelin pestä vasta kun vauveli syntynyt tai juuri viimeisellä viikolla et ovat sit puhtaat kun eihän tuon kanssa heti pääse vaunuttelemaan, tietty riippuu ilmoista et jos onkin jo suht lämmintä niin en mä sit rupee 2vkoa sisällä sen kanssa nyhjäämään :/

Eipa siis kummempia, palaillaan!
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 35+5 :heart:

Muuttohaukalle myös myöhästyneet synttärionnittelut! :flower:

Mino, onnea ultrakuulumisista, kyllä siinä sydän ympäri pyörähtää kun uutta tulokasta ruudusta katselee :flower:!!! Meinaakko jäädä naisvähemmistöön perheessä? Sinun äänesi vastaa aina kahta "normi"ääntä jatkossa, kyllä se tasapaino sillä säilyy ;)

ON: Täällä tänään huono päivä, jäseniä särkee ja tuntuu etten heräisi millään. Varsinkin kädet on jostain syystä tosi kipeät. Yöllä jouduin menemään ainoalle sallitulle särkylääkepaketille; olkapää vihoitteli niin ettei nukkumisesta tullut mitään. Olkapäät menee ihan ruttuun nukkuessa, ja yöllä sitten herään vihlovaan kipuun. Sais jo poksua, alkaa olo olemaan kyllä aika raskas ja kankea. No, enää 1 vko ja muutama päivä arvioituun eräpäivään. Pitääköhän aloittaa vedonlyönti sukulaisten kanssa, että kuinka monella päivällä menee yli - ei kävis päivät näin pitkiksi kun laskee vedonlyöntikertoimia :).

LK 38+5

Yhteistyössä