39,5 kuumetta ja oksentelua, mitä tämä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KiiajaVille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KiiajaVille

Aktiivinen jäsen
21.05.2008
9 667
1
36
Meidän pikkuisella 11kk nousi edellisyönä korkea kuume.
Oksentanut muutamaan kertaan, mutta mitään muita oireita ei ole.

On aika lailla veto pois eikä jaksa kovin kauaa leikkiä, viihtyy enimmäkseen sylissä.

Neuvolassa ja päivystyksessä kehoitettu vaan nesteyttämään mutta olisko täällä joku jolla olisi samanlaisia oireita ja tietäisi mistä on kyse.

www.sairaslapsi.com sivuilla nämä oireet olivat ainakin influenssan kohdalla siellä myös maininta ettei nenä lapsill välttämättä vuoda.

Enitenhän tässä tietysti huolestuttaa koska itsekin olen raskaana se sikainfluenssa. Mutta tietääkseni kukaan jonka kanssa olemme olleet tekemisissä ei ole sitä sairastanut.
Nuhaisia ja räkäisiä lapsia on kuitenkin puistossakin ollut.
Hyvin suurella todennäköisyydellä siis ei välttämättä siitä ole kyse, mutta eihän se ihan täysin mahdottomuuskaan ole.

Meillä 2 nuorimmaista kans oksentanu, ripuloinu ja lähes 40 kuumetta molemmilla. Taudin kestokin lähentee viikkoa.Toinen on jo parantunut, mutta toinen vielä valittelee mahaansa. Lääkärissä käytetty molemmat ja tulehdusarvot oli koholla. Mistään possunuhista ei ollu puhetta.
Muuten vaikuttaa ihan normi mahataudilta, mutta toi kuume on ihan järkyttävä ja vie nopeesti mahataudin lisänä huonoon kuntoon. Särkyjäkin valittelivat.
Toivottavatsi menee pian ohitse kokonaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja soita ja kysy:
Soita päivystykseen, jos onkin sikainfluenssa, estolääkitys raskaanaolevalle pitäisi aloittaa?

Tämä sovittiin lastenneuvolan kanssa äsken.
Soittelen siis äippäneuvolan tädille sillä taitaa olla aika hyvin tiedot hallussa juuri raskaanaolevien suhteen.
Taitaa mennä ä-polin kautta myös asiointi, tai ainakin jotain semmoista lastenneuvolan täti sanoi.

Kyseessä ei ole ruokamyrkytys, miehellä on se ollut kerran ja oireet oli hyvin paljon rajummat.
Auringossakaan ei ole nyt oltu. Lauantaina oli kyllä hieno sää, mutta oireet tuli vasta la-su välisenä yönä.
Ei ollut lauantaina auringossa ja muistaakseni auringonpistoksessa tuliskohan oireet aika välittömästi tai korkeintaan parintunnin viiveellä?
Korvia ei haro tai ala itkemään kun korvia koskee, tosin eihän sekään kyllä sitä tulehdusta poissulje.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
nii ja tääki on siin mieles aika v-mäinen juttu et ainaki päijät-hämeessa ne ei edes testaa onko sikanuhaa jollei vaadi sairaalahoitoa.

Eikö edes riskiryhmiin kuuluvia?
Me ollaan neidin kanssa molemmat.. toinen alle 3v ja toinen raskaana.. Luulin että kaikki riskiryhmiin kuuluvat testattaisiin jos epäillään sikainfluenssaa.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja soita ja kysy:
Soita päivystykseen, jos onkin sikainfluenssa, estolääkitys raskaanaolevalle pitäisi aloittaa?

Tämä sovittiin lastenneuvolan kanssa äsken.
Soittelen siis äippäneuvolan tädille sillä taitaa olla aika hyvin tiedot hallussa juuri raskaanaolevien suhteen.
Taitaa mennä ä-polin kautta myös asiointi, tai ainakin jotain semmoista lastenneuvolan täti sanoi.

Kyseessä ei ole ruokamyrkytys, miehellä on se ollut kerran ja oireet oli hyvin paljon rajummat.
Auringossakaan ei ole nyt oltu. Lauantaina oli kyllä hieno sää, mutta oireet tuli vasta la-su välisenä yönä.
Ei ollut lauantaina auringossa ja muistaakseni auringonpistoksessa tuliskohan oireet aika välittömästi tai korkeintaan parintunnin viiveellä?
Korvia ei haro tai ala itkemään kun korvia koskee, tosin eihän sekään kyllä sitä tulehdusta poissulje.

Ei ruokamyrkytyksen oireet kaikilla ja aina samanlaiset ole. Et siis voi todeta, että "mies oli silloin sellainen niin ei tämä nyt sitä ole":

Toivotaan että menee ohi helpolla ja olis jotain ihan normaalia.
Äitiysneuvolasta käskivät mun käyttää suusuojusa, paras mahdollinen vaihtoehto on etten häntä hoitaisi ollenkaan, mutta eipä taida onnistua.

Suusuojuksia siis hommaamaan.

Jos mulla tulee oireita heti yhteys lääkäriin ja lääkitys aloitettava 48t kuluessa oireiden alkamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
nii ja tääki on siin mieles aika v-mäinen juttu et ainaki päijät-hämeessa ne ei edes testaa onko sikanuhaa jollei vaadi sairaalahoitoa.

Eikö edes riskiryhmiin kuuluvia?
Me ollaan neidin kanssa molemmat.. toinen alle 3v ja toinen raskaana.. Luulin että kaikki riskiryhmiin kuuluvat testattaisiin jos epäillään sikainfluenssaa.

noin oli lehdessä sanottu. kaipa ne lykkii sitä kuuria sit varuiksi.. Ne sano et ei ala testaamaan kaikki flunssaisia ihmisiä varsinkaan kun on liikeellä myös tavisnuhaa..

Toivotaan että menee ohi helpolla ja olis jotain ihan normaalia.
Äitiysneuvolasta käskivät mun käyttää suusuojusa, paras mahdollinen vaihtoehto on etten häntä hoitaisi ollenkaan, mutta eipä taida onnistua.

Suusuojuksia siis hommaamaan.

Jos mulla tulee oireita heti yhteys lääkäriin ja lääkitys aloitettava 48t kuluessa oireiden alkamisesta.

eiks toi suusuojus ole just pahitteeks.. siihen jää kaikki pöpt ja sit kun käsillä siihen koskee niin leviää..

hei!
Meillä neidille 5v nousi lauantaina ihan yhtäkkiä lähes 40 astetta kuumetta, oksensi, maha oli sekaisin ja pää kipeä. Minä olin heti ihan että nyt iski sikainfluenssa meidän perheeseen. Soitin päivystykseen ja käski aluksi hoitaa "normaalina kuumepotilaana" ja jos kuume pitkittyy/ tulee hengenahdistusta niin uudestaan yhteyttä. Yön aikana kuume laski ja sen jälkeen ei ole ollut yhtään kuumetta tai mitään. En sitten tiedä mistä tuo kuume sitten johtui.

:wave: älkää panikoiko meidän pojalla on kova kuume ja yskää mulla nuha ja lämpöä.Oltiin tänä aamuna lekurissa ja sanoi ettei ole possua siitä hysterisoidaan liikaa.Mä olen raskaana ja poitsu 4v

Meillä päin on kuulemma myös liikkeellä vatsatautia mihin kuuluu tuo korkea kuume.
Nyt päivällä kuume laskenut 37,9 asteeseen jopa.
Aika poikki on silti ja nukkuessa tuntuu että lämpö nousee.

Tarkkaillaan ja seuraillaan rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Meillä on molemmilla oirinut tuo korvatulehdus juuri noin, kuumetta ja joko oksentelua tai ripulointia.
Eivät ole korvia arastelleet tai haroneet.

Kannattaa käydä tarkistuttamassa, niin on sitten ainakin yksi asia poissuljettu tai todettu.

Meillä kans kuopuksella korvatulehduksen OIreena usein kova kuume ja oksentelu!!
Nyt ollu molemmilla 5-6pv kestävä korkea kuume, vatsakipu, kurkkukipu, lihaskivut, ei juurikaan nuhaa/yskää. Päivystykseen soittelin ja possuflunssaa jo epäilin, lääkäri sanoi, että tällä hetkellä hän vastaa että ei ole, jos oisit kysyny kuukauden kuluttua, lääkitys olis aloitettu! (alle 3v siis molemmat), täälläpäin siis ei ole vielä yhtään tautitapausta todettu...mut kovasti sairaita ovat olleet :(

Kuumetta edelleen, eilen ei enää oksentanut joten vähän parempi.
Ei syönyt eilen mitään mutta onneksi juo.

Tänä aamuna 38,5 söi vähän puuroa ja päälle maitoa.
Kaippa sitä pitää tänään käydä päivystyksessä näyttämässä, kun ei kuitenkaan ole "normaalisti" leikkivä lapsi.

Yhteistyössä