Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Mä muuten kauhistuin tosta iästä et onks siitä jo niin paljon aikaaVieläkö nyplätyt on tallessa muuten?
Sanopa muuta, ihan uskomattomalta tuntuu tosiaan.
Tietysti on tallessa =)
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Mä muuten kauhistuin tosta iästä et onks siitä jo niin paljon aikaaVieläkö nyplätyt on tallessa muuten?
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:Lapsen uhmalle ei kauhean paljon voi, mutta itseään voi kyllä huoltaa ja palkita. Suklaalevyn tai teatterireissun ajatteleminen hankalana hetkenä auttaa äitiäkin paremmin pysymään aikuisena. :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:Lapsen uhmalle ei kauhean paljon voi, mutta itseään voi kyllä huoltaa ja palkita. Suklaalevyn tai teatterireissun ajatteleminen hankalana hetkenä auttaa äitiäkin paremmin pysymään aikuisena. :saint:
mulla oli yhteen aika itselleni aina jemmassa Fazerin Maya suklaapatukka![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:Lapsen uhmalle ei kauhean paljon voi, mutta itseään voi kyllä huoltaa ja palkita. Suklaalevyn tai teatterireissun ajatteleminen hankalana hetkenä auttaa äitiäkin paremmin pysymään aikuisena. :saint:
mulla oli yhteen aika itselleni aina jemmassa Fazerin Maya suklaapatukka![]()
Mulla ei noi jemmat säily nyt imetysaikana :ashamed:
Olen miettinyt sitäkin, että saako lapsi ympäristöltä tavallaan liikaa vaativia odotuksia, kun hän on niin isokokoinen? Ihmiset järestään luulevat häntä vähintään eskarilaiseksi tai jopa ekaluokkalaiseksi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Pitkäkö. vai myös lapsen pyöreä? Lähinnä siksi kysyn koska mun siskon lapsi on mun lasta 10 kuukautta vanhempi ja heillä on 20 cm pituusero. Siskon mies on tosi pitkä ja tyttö on isältä perinyt ton pituuskasvun toisin kuin mun lapsi joka kulkee äidin pituutta jota on 158
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Pitkäkö. vai myös lapsen pyöreä? Lähinnä siksi kysyn koska mun siskon lapsi on mun lasta 10 kuukautta vanhempi ja heillä on 20 cm pituusero. Siskon mies on tosi pitkä ja tyttö on isältä perinyt ton pituuskasvun toisin kuin mun lapsi joka kulkee äidin pituutta jota on 158
Pitkä kuin mikä, mutta hoikka, tai kai lähinnä normaalipainoinen. 115 cm ja 20 kg. Meillä kanssa kasvu tulee isän puolelta, minä olen ihan normaalimittainen. Samankokoinen tai vähän isompi kuin 2 v vanhempi serkkunsa minun puolelta.
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Pitkäkö. vai myös lapsen pyöreä? Lähinnä siksi kysyn koska mun siskon lapsi on mun lasta 10 kuukautta vanhempi ja heillä on 20 cm pituusero. Siskon mies on tosi pitkä ja tyttö on isältä perinyt ton pituuskasvun toisin kuin mun lapsi joka kulkee äidin pituutta jota on 158
Pitkä kuin mikä, mutta hoikka, tai kai lähinnä normaalipainoinen. 115 cm ja 20 kg. Meillä kanssa kasvu tulee isän puolelta, minä olen ihan normaalimittainen. Samankokoinen tai vähän isompi kuin 2 v vanhempi serkkunsa minun puolelta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Pitkäkö. vai myös lapsen pyöreä? Lähinnä siksi kysyn koska mun siskon lapsi on mun lasta 10 kuukautta vanhempi ja heillä on 20 cm pituusero. Siskon mies on tosi pitkä ja tyttö on isältä perinyt ton pituuskasvun toisin kuin mun lapsi joka kulkee äidin pituutta jota on 158
Hui hän taitaa kyllä olla isompi kuin tämä mun siskontyttökin. Älä välitä niistä jos tulee koon takia arvosteluita joiltain.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Minkälaisista asioista lapsi rupee väittelemään? Milloin?
Siskon kolme veellä on aina joku hyvä *syy* ruveta hankalaksi. Noin pieni ei vaa osaa välttisti itse tuoda sitä syytä esille. Tuolla pojalla syyt ovat tyyliin: 1. Haluaa huomiota 2. Harmittaa, kun väsyttää 3. Me ei kuultu jotain mitä se sanoi ja tehtiin *väärin*
Sitten yritetään opetella vaihtoehtoisia käyttäytymismalleja. Että jos haluaa huomiota, tulee koputtamaan kylkeen, että saiskos huomiota vähän. Jos väsyttää, voi myöntää suoraan, että nyt väsyttää, ja käydä lepäämään. Jos suututtaa, voi tömistää lattiaa tms sen sijaan, että huutaa, kiljuu tai käy väkivaltaiseksi.
Sit ku vaa itse muistais ja jaksais käyttäytyä :| Usein aikuiset käyttäytyvät paljon huonommin lapsia kohtaan ku lapset aikuisia, mutta sitä ei vaa huomaa.
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:kuin laps voi tietää mitä on satuttaminen jos hän ei ole sitä koskaan ikinä itse kokenut? mulla on vasta vauva, joten nää asiat muuten ei ole mulle ajankohtaisia.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Minkälaisista asioista lapsi rupee väittelemään? Milloin?
Siskon kolme veellä on aina joku hyvä *syy* ruveta hankalaksi. Noin pieni ei vaa osaa välttisti itse tuoda sitä syytä esille. Tuolla pojalla syyt ovat tyyliin: 1. Haluaa huomiota 2. Harmittaa, kun väsyttää 3. Me ei kuultu jotain mitä se sanoi ja tehtiin *väärin*
Sitten yritetään opetella vaihtoehtoisia käyttäytymismalleja. Että jos haluaa huomiota, tulee koputtamaan kylkeen, että saiskos huomiota vähän. Jos väsyttää, voi myöntää suoraan, että nyt väsyttää, ja käydä lepäämään. Jos suututtaa, voi tömistää lattiaa tms sen sijaan, että huutaa, kiljuu tai käy väkivaltaiseksi.
Sit ku vaa itse muistais ja jaksais käyttäytyä :| Usein aikuiset käyttäytyvät paljon huonommin lapsia kohtaan ku lapset aikuisia, mutta sitä ei vaa huomaa.
hmm tuossa vaiheessa kun se menee yli niin ei se kuuntele puhetta! Vai onko sulla oman 4v käyttäytymisestä kokemusta.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Minkälaisista asioista lapsi rupee väittelemään? Milloin?
hmm tuossa vaiheessa kun se menee yli niin ei se kuuntele puhetta! Vai onko sulla oman 4v käyttäytymisestä kokemusta.
Ei kuuntelekaan. Sen takia kannattaa odottaa, kunnes tilanne on rauhoittunut ja auttaa lasta rauhoittumaan. Moni pelästyy itsekin omaa käyttäytymistään.
Omaa ei ole, mutta täällä asuu yksi yli 3v poika jota kasvatan myös, kuten tuossa mainitsin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Minkälaisista asioista lapsi rupee väittelemään? Milloin?
Ei kuuntelekaan. Sen takia kannattaa odottaa, kunnes tilanne on rauhoittunut ja auttaa lasta rauhoittumaan. Moni pelästyy itsekin omaa käyttäytymistään.
Omaa ei ole, mutta täällä asuu yksi yli 3v poika jota kasvatan myös, kuten tuossa mainitsin.
Oman kohdalla ne tunteet ym muut on erilaisia kuin sen siskon kokemusta on.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oman kohdalla ne tunteet ym muut on erilaisia kuin sen siskon kokemusta on.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oman kohdalla ne tunteet ym muut on erilaisia kuin sen siskon kokemusta on.
Jaa. Mistäs sä tiedät? Oletko asunut yhdessä siskosi ja siskosi lasten kanssa? Ollut kasvattamassa heitä jokapäiväisesti?
Minä ja sisko käytännössä kasvatetaan tuota yhdessä, vaikka tietenkin viime kädessä päätökset ovat siskon.
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:Kellään muulla ei vissiin ole kokemusta :/
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lapset käyttäytyvät juuri niin huonosti kuin heidän annetaan käyttäytyä. rajojahan ne raukat huutavat, antakaa ne niille.