40+ so what (vol. 3)

Iloisa Wappua Siskot! Ruskeeana kuni papu ¨pyrstiksenne loikoo lomillansa ja nauttii etelän lämmöstä ja hedelmistä. Hauskaa ja antoisaa kevättä kaikille rakkaat siskoni.

Iloisa Wappua Siskot! Ruskeeana kuni papu ¨pyrstiksenne loikoo lomillansa ja nauttii etelän lämmöstä ja hedelmistä. Hauskaa ja antoisaa kevättä kaikille rakkaat siskoni.

Täällä yksi karkuteillä ollut lammas ilmoittautuu takaisin palstavahvuuteen. Olen ollut koneetta pari kuukautta. Nyt taas kaikki mahdollisuudet päästä nettiin. Kiertopäivä on 12/28 yk taitaa olla jo 11... Ihana kuulla onnistumisista, Kenzie, kerrotko kuinka sait ne luget? Olen ollut keskenmenokierteessä (neljä takana...) ja on tutkittu ettei ole mitään vikaa, mutta en ole saanut mitään ohjeita saati lääkitystä ja uskon noihin lugeihin. Sinun tarinasi vahvistaa sitä uskoa vielä entisestäänkin. ne on vaan reseptillä.. Tosin sitä plussaa on odoteltu taas kauan...

liiza

MATSALULLE PALJON TSEMPPIÄ UUTEEN HOITORUPEAMAAN, ONNEA!

Minä olen syönnyt yhden clomi-kieroksen. Clomit teki mulle hikoilukohtauksia yöllä ja mahakramppeja. Eivät sopineet minulle. Nyt käytetyt Puregon-piikit eivät tehneet minulle mitään oireita eli sopivat minulle paremmin. Mutta sehän on yksilöllistä miten lääkkeet toimivat kenelläkin. MURMUR tsemppiä hoitoon jos päädytte niihin, lääkärit kyllä valvoo asiaa ja kaikki kannattaa heille sanoa jos olo jotenkin heitättää.

MATSALULLE PALJON TSEMPPIÄ UUTEEN HOITORUPEAMAAN, ONNEA!

Minä olen syönnyt yhden clomi-kieroksen. Clomit teki mulle hikoilukohtauksia yöllä ja mahakramppeja. Eivät sopineet minulle. Nyt käytetyt Puregon-piikit eivät tehneet minulle mitään oireita eli sopivat minulle paremmin. Mutta sehän on yksilöllistä miten lääkkeet toimivat kenelläkin. MURMUR tsemppiä hoitoon jos päädytte niihin, lääkärit kyllä valvoo asiaa ja kaikki kannattaa heille sanoa jos olo jotenkin heitättää.

Aurinkoista vapun päivää naiset!¨

Kenzie, pahoittelut keskenmenosta.

Pyrstis, kiva kun kävit moikkaamassa. Reimullista lomailua sinne etelän lämpöön!

Mur mur ja star, voi pahus, eikö se täti nyt voisi jäädä matkalle. Mutta nenä kohti tulevia mahdollisuuksia.

lumeton, onnea ihan kahmalokaupalla sinne mahdolliseen alkion siirtoon. Joo, eivät nämä tyhjät luomukierrot mieltä piristä, vaikka toisaalta hyvä, että kierto kuitenkin toimii. Hienoa, että olet saanut kasvateltua limakalvoa. Miten paksu se muuten on? Minulle on joskus sanottu, että vähän on ohut, mutta siirroissa se on kuitenkin ollut noin 10mm.

Solakka Silakka, pikaista paranemista flunssasta. Toivotaan kuitenkin, että ne oireet johtuisivat muustakin kuin kierron vaiheesta.

Nillanilla, tosi hienoa, että pakkaseenkin meni noita alkioita. Se on sellainen tilanne, johon me ei ole koskaan päästy eli aina pitää alkaa alusta, jos ei onnistu. Mutta sinullahan noille alkoille voi olla käyttöä sitten sen tammivaavin jälkeen, siinähän sitä sitten olisi melkein suurperhe.

liiza, tervetuloa takaisin kuumeilemaan.

Kaikille urheileville suurtsemppaukset! Luin juuri, että kunhan vain jaksaa lähteä silloinkin, kun ei huvita, alkaa vähitellen tehdä mieli, koska se vaikuttaa muistaakseni pikkuaivoihin. Siihen vain menee hieman aikaa...

ON Täällä on tällä hetkellä kp2 eli täti tuli vappuaattona vierailulle. Tuli tänään mieleen, että jo tässä kuussa se sitten taas alkaa, seuraavassa kierrossa eli tod.näk. kuun lopulla olisi tarkoitus alkaa kasvatella munasoluja oikein urakalla. Uskaltautuisikohan sitä jo jännäilemään tuonne hoitoketjuunkin. Viimeksi ei oikein tehnyt mieli, kun oli jotenkin niin luovuttanut olo jo etukäteen, mutta jos näin tod.näköisesti viimeisen yrityksen kunniaksi menisi täysillä mukaan. Uudet tiedot voi muuten taas Inia pistää listalle, suurkiitokset siitä. Äläkä hättäile, päivittelet ehtimisesi mukaan. Toivottavasti sulle se ovis kuitenkin pärähtää. Joskus ihmettelin itsekin, että missä viipyy ja miksi viiva vain haalenee, mutta sitten yht'äkkiä viiva taas vahvistui.

Jo toukokuu, ihanaa! Jotain pieniä alkuja näkyy jo kukkapenkissä. Tänään olenkin viettänyt ulkona ja aika sujahtaa siellä nopeasti. Kaikille yhtä aurinkoista mieltä kuin on sääkin.

Solakka silakka -69 ketju löytyi täältä kaksplus sivuilta. Tuli vähän yllättäen itsellenikin eteen, kun katselin noita muita ketjuja. Klikkasin ensin tuolta ylävalikosta vauvakuumeen ja sitten 30-40-vuotiaat kuumeilijat ja sieltä se eteeni sitten tupsahti. Koetahan etsiskellä.

ON: En odottanut tätiä vieraisille, mutta tuopa tulikin kutsumatta - tänään. Kiitos Inia jo etukäteen päivityksestä, johon saat minulle laittaa tänään kp 1.

....me menimme seitsemän keskenmenon jälkeen Felicitaksen keskenmenotutkimuksiin ja mitään vikaa ei löydetty, FSH ja miehen siittiöt erinomaisia. Lääkäri ehdotti meille heti IFV-hoitoa ja minä vaadin ensin reseptin lugeja, kun olin niistä lukenut tällä palstalla. Ensimmäisesti kokeilukerrasta loppui keskenmenokierre ja tuloksena Mitja-poika. Olen siis enemmän kuin vakuuttunut, että minulla tämä oli ratkaiseva pieni apu. Kaikki on niin pienestä kiinni, onnistumiset ja epäonnistumiset. Raskautuminen onnistui silloin pari vuotta sitten todella helposti, joka oli kyllä ihmeellistä...eivät kuitenkaan jatkuneet.
Tulimme todella hulvattoman hauskoista Wappu-juhlista ja mies soitti "house-bändissä" ja pieni muusikko asustaa Mitjassakin, hän oli oikein loistava pikku pianisti....

Kovasti terveisiä Pyrstikselle, ainoalle palstalaisille, jonka kanssa onnistui live-tapaaminenkin!
Toivottavasti näemme vielä ja minäkin olen edelleen käynyt nautiskelemassa sinun kirjoittelusta. Olet niin uskomaton verbaalilahjakkuus, että on suuri menetys, jos et joskus julkaise jotain!

Liizalle terveisiä, että käy hakemassa lääkäriltä luge-resepti, ei minullakaan ollut mitään varsinaista syytä, mutta halusin kokeilla ja kyllä kannatti!

Mur-Mur en osaa sanoa mikä on hyvä limakalvonpaksuus ja yleistä tietoa ei ole minulla lääkkeistäkään. Minä sain luget, koska mun ovulaation jälkeinen aika jää muutoin lyhyehköksi eli mulla alkaa tiputtelu vuoto jo muutama päivä ennen tädin tuloa. Ensi kierrossa tulee joku lääke (en tiedä vielä mikä) alkukiertoon tukemaan munasolun kasvua.

Pyrstis B) hauskaa lomaa.

Kenzie Kiva, kun tulit moikkaamaan meitä. Pahoittelut keskenmenosta.

Liiza tervetuloa takaisin mukaan :)

Saara täti pahus :headwall: parempaa tuuria alkaneeseen kiertoon ja erityisesti tulevaan hoitokiertoon. Minä olen myös miettinyt pitäisikö mennä jännäilemään myös tonne inssi pinoon, mutta tämä miedän pino on vielä toistiseksi ollut riittävä mulle.

Olen kävellyt, eilen ja tänään pitkän lenkin. Selkeästi kävelystä ja heräävän luonnon tarkkailusta tulee hyvä mieli. Minun kissa vanhuksellakin on kevättä rinnassa, se tekee pieniä juoksu pyrähdyksiä, kun normaalisti se jo liikkuu rauhallisesti ja vähän. :flower:

Saara, olen kanssa vähän pihalla tuosta limakalvon paksuudesta. Ymmärtääkseni (sain vähän lypsää tuota tietoa) limakalvo oli nyt noin 7mm. Kun kysyin, paljonko sen sitten pitäisi siirrossa olla niin sain vastaukseksi, että noin 8mm. Sitten sanoi, että mulla se luultavasti kasvaisi tarpeeksi yhdelläkin laastarilla, mutta varmuudeksi laitettiin yksi ekstra muutamaksi päiväksi. Mietin kyllä, että mulla limalvo ollut tuoresiirroissa jo ennen punktiota sen 8mm, joten en oikein sitten tiedä. Tsemppiä sinne tulevaan hoitokierrokseen.

Lämmintä on täälläkin =) Aurinko paistaa.

Kiitos Kenzie tarkennuksista! Olen käynyt joskus viitisen vuotta sitten "edellisessä" elämässäni iscin läpi. Silloin käytin lugeja mutta hoito ei onnistunut, syytä en tietenkään tiedä. Mietin nyt että alkaa olla viimeiset vuodet käsillä ja haluisin tehdä kaikkeni mitä mahdollista. Voipi olla että käyn pyytämässä reseptin, kai sen saa ihan terveyskeskuksesta tai ainakin polilta... Aloitko käyttämään niitä heti positiivisen tuloksen saatuasi vai jo oviksen jälkeen? Pahoittelut tästä keskenmenosta...

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista, voi kun saisimme kaikki sen vauvelin :heart:

Hyvää myöhäistä vappua kaikille B) .url]http://www.aijaa.com/v.php?i=4128445.jpg[/url].Niin ja kp24 tänään ja päivä pisusta tein kun olo ollut muutamia päiviä sellanen hassun outo.ukko kyllä koitti jarrutella että maanantaina vasta mutta itsepintaisesti intin että apteekkiin tänään ja tuossa tulos.
Ja nyt varovaisin mielin kyllä mennään että kuin käy.jaksaako pysyä kyydissä ja se että joudun aika pian ultraan ettei ole kohdun ulkoinen tuon sysksyisen purun takia.
Tsemppiä kaikille että plussia alkais nyt kevään aikana tulla tänne lisää.

Tuolla yllä Saara kirjoitti niin hyvin, että eipä siihen osaa paljon mitään lisätä.

Velmuliinalle sylikaupalla onnea plussasta :hug:

Kenzielle pahoittelut keskenmenosta ja tsemppiä jatkoon. :hug:

Liizalle tervetuloa minunkin puolestani. :wave:

Pahoittelut niille joille täti tuli kylään. Onnea hoitoihin ja +++ tuulia jokaiselle.

Itse täällä olen ollut melko laiskalla päällä. Täytyy myöntää, että yksi tikuttelukertakin jäi ihan väliin. On alkanut tulla kaikenlaisia ajatuksia tämän kuumeilun järkevyydestä tällä iällä. Ehkä siinä tapahtui jonkinlainen säikähdys, kun siskon lapsella oli vähän hankala alku.

Ihan kuin psyyke olis laittanut jonkun jarrun päälle. Ehkä sieltä nousi vain pintaan vauvani kuolema v -88, kun ihan ahdisti, jos siskon vauvalle käy ikävästi. Jäikö sitten joku pelko miten itse kestän, jos tulis keskenmenoja tai jotain muuta ikävää.
Tällaisia täällä pohdin ja muunkinlaista stressiä on tässä ollut, että tiedä häntä sitten.
Pitäkäähän peukkuja, että tämä tästä selkiäisi. Hyvää pyhää kaikille. :wave:

Uudi ymmärän mietteesi hyvin..itselläni myös ollut ajatuksissa että onko enää järkeä yrittää raskautua..on pelkoja matkassa monenlaisia-omasta ja varsinkin sen kenties tulevan lapsen terveydestä :|..

Toivottavasti asiat selkiintyvät parhain päin ja toivon stressin myös pian helpottavan-tsemppi hali :hug:

Ps. meillä taitaa olla molemmilla -87 syntynyt lapsonen..muistinko oikein? =)..minun esikoinen täytti vuoden alussa 22v. aikuinen neitonen jo..

mur-mur

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Jadette (39)...............kp3/28-30..........yk4...........3.
Saara10 (42)..............kp4/28...............yk?........1.
mur-mur (43).............kp5/28....................yk3.........3.
star-67 (42)................kp7/26-33(-39)....yk4........3.
oivikki (40).................kp11/23-28...........yk5........1.
Uudi (46)...................kp11/24-30.............yk3...........3./1.yhteinen
liiza (42).....................kp14/28..............yk11........4.
mimmimamma .............kp14/28............?..............4./1. yhteinen
tirulii (40) "tuubat pois"....kp15/?.......................1. /1.yhteinen
Inia (42).................kp17/26-29.......yk7....1.
lumeton (39)...............kp19/?..................?............2.
anjamarita (40)..........kp19/34-38.........yk4........2.
äitijo2x (46)...............kp20/27-28............yk?........3.
Minni007 (44) .............kp21/28...............yk10........2./1.yhteinen
siira (43)...................kp22/27-28...........yk?............2.
OnniMaija (41)...........kp24/28-30..........yk3........5.
velmuliina74 (34).......kp25/24-30.........yk7........6. /1.yht.
Solakka Silakka (40)...kp26/25-27.........yk7........1.
Taikakuu (40).............kp29/27-32.........?............2./1.yhteinen
nillanilla (42)..............kp29/28-33.........yk4........1.
pääpilvissä (46)..........kp32/25-43.........?............1.yhteinen
ikiemo (44).................kp44/20-50.........y?..........4.
Päikki (40)............kp?/?...............?..................?

kadonneet lampaat?
touhu tenava (46)......kp?/27-30.........y3v........6.
AinoEmilia (44)...........kp?/31-34........?.............4./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT
Solakka Silakka (40)..........dpo14
nillanilla (42)..........pp11
siira (43)..........dpo9
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1, seuraava (oletettu ovispäivä; myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0, sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0, sitten pp1 jne.

(Roskis)haamuilijat

velmuliina74 (34)..........kp24

Plussanneet
d035.gif

eli yrjöklubilaiset:
h035.gif

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
036.gif

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
036.gif

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
036.gif

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
036.gif

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
036.gif

Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
036.gif

Mukana myös:
Taustajännäilijät
Matsalu, haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet:
Plättä, pyrstötähti, Nuusku, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61
a015.gif

[/b] [/color]

40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Hei kaikille! Tarkistakaa nyt kiertopäivänne, tää 3n ynnääminen on jo niin vaikeeta... :whistle: Lisäksi aina välillä jokin rivi hukkuu silmistä, kuten oli viimeksi käynyt siiralle, pahoitteluni!

Saara ja Jadette, :'( kun se täti taas paikalle kurvaisi! :hug:

Varovaiset onnittelut velmuliina! Toivotaan että pysyy matkassa!!! Laitanko sut jo haamuilijoihin? Kiva ois sinnekin joskus porukkaa saada...

Kenzie, siis supersuloinen tuo pikku-Mitjasi! Todella raskaan tien olet joutunut kulkemaan, 7 keskenmenoa kuulostaa aivan hirveältä! Mutta onneksi se tuska viimein päättyi noin suloisesti! Ja pahoittelut viimeisestä keskenmenosta! Jos raskaaksi kerran vielä tulet, niin miksi sitä ei vielä yrittäis? Ja kiitos kun tulit meitä muistuttamaan, että kyllä se raskauskin saattaa jopa onnistua!

nillanilla, miten menee? Milloin sulla on testauspäivä? Vai ootteletko rauhassa? Hienoa, että sait vielä alkioita pakkaseenkin!

oivikki, eikö sitten helatorstain kohdalla onnistu irrotuspiikki? Eli jos ovis ois tulossa vasta esim. perjantaina, niin eikö sitä vois käyttää? Mulla eka inssi tehtiin (vuosi sitten) juuri vapun takia irrotuspiikillä, ettei mennyt vappuun. Eli aikaistettiin sillä ovista. Mulla siis kanssa nyt vuosi yritystä takana, mutta vasta yk7 menossa (tai siis olis, jos ois sen oviksen saanu bongattua).

liiza, hienoa kun löydyit takaisin!

:wave: Pyrstis, hauskaa lomaa!

ON: Ovistestit loppui tuossa pari päivää sitten, olikohan kp15 viimeinen kun testasin. Eikä sitä plussaa vieläkään tullut. Eli meni ihan hakuammunnalla tää kierto, eikä ees kovin ahkeraan ammuttu ;) Että enpä pääse piinailemaankaan :'( Mutta ehkä hyvä niin. Se vähän harmittaa, kun päädyttiin jo että inssiä vois kokeilla, mutta ei se sitten onnistunutkaan.

Kaunista Sunnuntaita kaikille B)

KENTZIE pahoittelut keskenmenosta, sulle taitaa olla tosi tarpeellinen noi Luge kapselit. Onnea uusintaan.

UUDI juu, kyllä tässä kaikenlaista käy mielessä mutta muista että ihania onnistumisiakin käy

LIIZA mukava kun tulit takaisin, onnea yritykseen

LUMETON mulle lääkäri kans sanoi että limis ois hyvä olla ainakin 8 ja ihanteellinen 10

JADETTE harmi kun täti tuli kylään, nyt vain uutta kierrosta kohti, kyllä se siittä

SAARA10 pahoittelut, mitä lääkettä sulle on määrätty? Tsemppiä pallukoiden kasvatukseen. Toivotaan että tällä kerralla saatte muutaman pakkaseen.

VELMULIINA, IHANAA :flower: ONNEA paljon tarrasukkia

Nyt omia tuntemuksia, tissien pinkeys on hävinny tuhkatuuleen, kummatkin tissit roikkuu lötkönä eikä nännit oo kipeet yhtään. Torstai aamuna oli kovaa menkkamaista juilintaa, mietin jopa että nyt normaalisti ottaisin jonkun särkytabletin ennen töihin menoa mutta luonollisesti en tällä kertaa ottanut mitään. Kipu hävisi sitten jonnekkin työmatkalle. Ja hyvä niin. Tähän asti olen osannut olla aika rauhallisesti mutta nyt alkaa käydä mielessä että jos ois niitä halppis testejä tekisin testin! mutta kun ei ole, en tee, enkä käy ostamassa. Yksi Apteekin oma testi on ja sen käytän keskiviikko tai torstai aamuna. Sinne asti on jännättävä ja mielikuvaharjoitusta käytettävä.

Nyt lenkkivaatteet päälle ja ulos Aurinkoon B)

Velmuliina jee =) viivan vahvistumista sinulle!

Uudi on ihan ymmärrettävää, että nousee mieleen epäilyjä kuumeilusta, siskosi vauvan alkutaipaleen jäänityksen takia. Tsemppiä stressin sietoon ja mietteisiin.

Nillanilla tsemppiä mielikuvaharjoituksiin.

Inia niin ehkä tosiaan voidaan käyttää tuota irroituspiikkiä apuna :)

ON mulla ei ole lääkärit kommentoineen useinkaan limakalvon paksuutta, jos jotain ovat sanonneet niin, että on vähän ohut :| , nyt alkoin miettiä, onkohan se siis aina ollut liian ohut. Mene ja teidä. Nyt alan raivaamaan keittiötä ja laitamaan siten ruokaa alavaksi viikoksi.

Lämpimät onnittelut plussasta Velmuliina. Ihana mielenkohotus tälle ketjulle. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja plussasi sen kuin vahvistuu!!! Inialle pahoittelut kierron "ohi" menosta. Niin ja kun pyysit tarkastamaan päivitystä, niin yk:mme taitaa olla nyt jo 4. Nillanilla toivon plussaa sinullekin. Se etu on tietenkin vähän ennemmin testaamisesta, että ei tarvitse kärvistellä kipujen kanssa, vaan voi ottaa mahdollisen negan tultua rauhassa särkylääkettä. Tämä oli siis omasta viime kierron kokemuksestani... Uudi voi miten hirveän asian olet kokenut, kun oman lapsesi olet menettänyt. Ehtikö vauva syntymään elossa, vai menetitkö hänet vatsaan?

On: Eilen tuli tehtyä tunnin rullaluistelulenkki. Tänään sitten iski TAAS nenä ihan tukkoon ja muutenkin sellainen flunssainen olo. Tasan kuukaisi sitten olin viikon sairaslomalla flunssasta ja ihan monta päivää kuumeessakin. Kauhean tautinen ollut tämä kevät. Meidän perheestä on joku koko ajan kipeänä. Juuri nuorempi poika sairasti viikon mahatautia...

Heippa tänne! Oli ihan pakko tulla vielä pikkasen kuumeileen... :ashamed: Mullahan on siis se kierukka, joka tammikuussa on laitettu ja vauvahaaveet on jääneet sikseen. Mutta mutta, nyt on ollut sellaisia outoja nippasuja alavatsalla, molemmilla puolilla... ja kahtena päivänä on ollut tissin päässä tippa jotain nestettä!!?? Vai alkaako hormonit olla ihan finaalissa tai jotain, mitä lie mutta outoa on, tosi outoa..
Välillä käyn lueskelemassa teidän tuntoja ja oloja, samoja juttuja on omassakin mielessä pyörinyt. On kiva kun voi näin kirjoitella juttuja joita päässä liikkuu.
Aurinkoista pyhäpäivää :heart:

Einiinvaan :wave: kiva, kun käyt täällä seuraamassa meidän mietteitä.

Inia Harmi :headwall: , että ovis jäi tulematta tai pyydystämättä. Onhan se mahdollista, että oili väisti tikun vaikka olisikin käynnyt. Nyt vaan odotettan seuraavaa kiertoa ja parempaa tuuria sinne.

Jadette no onpas sitkeää laatua toi kevät flunssa. Kunnon liikuntasuoritus sinulla eilen, onko lihakset kipeänä?

Yhteistyössä