4kk vanhan vauvan keuhkokuume

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vain"

Vieras
Eli meillä todettiin kolme viikko sitten vauvalla keuhkokuume. Viikko oltiin sairaalassa, jossa sai antibiootteja ja ventolinea, ja viikon jatkui kotona antibiootti ja ventoline. Nyt kun kolme viikkoa on kulunut, vointi ei ole sen parempi kuin silloin kun menimme lääkäriin.
Yskää, hengenahdistusta ja limaa on edelleen toooooosi paljon.. Mietin tässä vain, että onko tuo normaalia!? Kauanko kestää kokonaan parantua näin pienen lapsen? Kohtalontovereita keillä tämä jo ohi? APUA!!!

Kolme viikkoa keskimäärin kestää parantua keuhkokuumeesta, senkin jälkeen on pitkään väsynyt. Mutta jos ei ole selvästi toipumaan päin, niin käytä huomenna lääkärissä (ja nimenomaan lastenlääkärillä, pääsette polille kun kerrot tilanteen, etkä hyväksy mitään tk-lääkäriä!)

[QUOTE="vieras";23718275]Kolme viikkoa keskimäärin kestää parantua keuhkokuumeesta, senkin jälkeen on pitkään väsynyt. Mutta jos ei ole selvästi toipumaan päin, niin käytä huomenna lääkärissä (ja nimenomaan lastenlääkärillä, pääsette polille kun kerrot tilanteen, etkä hyväksy mitään tk-lääkäriä!)[/QUOTE]

Oon soitellut yliopistolliseen lastenpolille ainakin kymmenen kertaa.. Sanovat vain että turhaan tuutte kun ei ole kuumetta. Silti huoli on kova.. :( Ei todellakaan olla toipumaan päin.. Niiden 2viikon antibioottien jälkeen oli päivä kaks hyviä ja sen jälkeen taas sitä samaa.. Huomenna aattelin sitten mennä terveyskeskukseen kun eivät meitä takasin sinne lastenpolillekaan ota :(

[QUOTE="minä vain";23718319]Oon soitellut yliopistolliseen lastenpolille ainakin kymmenen kertaa.. Sanovat vain että turhaan tuutte kun ei ole kuumetta. Silti huoli on kova.. :( Ei todellakaan olla toipumaan päin.. Niiden 2viikon antibioottien jälkeen oli päivä kaks hyviä ja sen jälkeen taas sitä samaa.. Huomenna aattelin sitten mennä terveyskeskukseen kun eivät meitä takasin sinne lastenpolillekaan ota :([/QUOTE]

Jos antibiootit tuntuvat kuitenkin auttaneen, niin on voinut saada uuden virusflunssan, vastustuskyky on kumminkin ollut alhainen. Käytä sit tk:ssa, tai jos olet nyt huolissasi niin ensiavun kautta pääset nopeasti, niillä on velvollisuus tarkistaa kaikki tulijat.

Saattaa myös olla, että saitte uuden pöpön sairaalasta, esim. jonkun viruksen (rs?) tai sitten toisenlaisen bakteerin, johon ei tuo antibiootti tehonnut. Mutta kannattaa ehdottomasti tosiaan mennä lastenlääkärille!

Yhteistyössä