4v uimataidoton leikki yksin laiturilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iipa

Aktiivinen jäsen
03.05.2007
3 987
0
36
Anoppi sitten kunnostautui. Oltiin mökillä ja meidän pitilähteä ongele koko porukan, mutta viime hetkelle meidän neiti muistii että pelkää matoja ja kaloja eikä halunnut lähteä joten tuumasin miehelle että lähtee kahdestaan pojan kanssa jäädän likan kanssa rantaan.
Anoppi lupasi saman tien katsoa likan perään joten lähdettiin kolmistaan.
Oltiin kuulomatkan päässä ja mökin kuistille oli suora näkyvyyskin. Hetken päästä siirrytiin kauemmaksi ja kun tulimme ekaan paikkaan takasin niin kaislikon takaa kuului miten meidän likka iloisesti huuteli ylös mökille mummi ja vaari tulkaa äkkiä katsomaan täällä on paljon kaloja.
Molemmat olivat mökillä kahvilla ja likka leikki yksin laiturilla.
Mietin vaan mitä jos olisi siitä horjahtanut veteen ja koska pelkää vettä olisi paniikki ollut ihan varma.
Anoppi puolustautui sillä että on matala turvallinen ranta lapsille ja eihän likka edes uskalla mennä veteen.

No just :o , järkevää toimintaa anopilta :headwall:.

Meidän mökkireissuilla lapset ei pääse lähellekään rantaa ilman pelastusliivejä, paitsi uimaan tottakai, mutta silloinkin on kelluttavat uikkarit tai muut kelluntavälineet ja aikuisia valvomassa. Mun vanhemmat on tästä hyvin tarkkoja, minä myös.

No ite en ottas riskiä. Meillä on ollu kielto, että pitää pysyä tasaselta rannalta parin metrin päässä lasten ilman aikusia. Jyrkän rannan lähelle ei sitten ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
No just :o , järkevää toimintaa anopilta :headwall:.

Meidän mökkireissuilla lapset ei pääse lähellekään rantaa ilman pelastusliivejä, paitsi uimaan tottakai, mutta silloinkin on kelluttavat uikkarit tai muut kelluntavälineet ja aikuisia valvomassa. Mun vanhemmat on tästä hyvin tarkkoja, minä myös.

Onko tuollaisia? Mistä saa?

Ap:lle. Kyllä olis multa hihat palaneet ihan totaalisesti!!! Mutta tosin, mä en luota kun omiin vanhempiini täydellisesti lastenhoitajana ja olen 100% varma että he eivät olisi näin toimineet.

kurjasti tehty :/
vastahan oli se pikkutyttö hukkunut,kun tippui laiturilta!
aina ajatellaan "ei omalle kohdalle" kai piditte kuiteskin mummolle puhuttelun??
eli vaikka kuinka lapsi pelkää vettä ja ei uskalla mennä,niin on se tippumis vaara ja lapset saattaa keksiä ihan mitä vaan.

Saahan sitä puolustautua miten haluaa, mut tosiasia on, että 4v ehtii jokapaikkaan! Ja tuon ikäiselle sattuu ja tapahtuu vaikka ja mitä.
Mun serkkupoika, nyt jo lähemmäs 40v, on hukkunut pienenä kotirantaan. Siis ihan oikeasti hukkui, ei pulssia tuntunut moneen minuuttiin. Täti oli kuulemma painellut ja puhallellut niin kauan että ambulanssi oli tullut. Mikä lie enkeli oli ollut tapahtumaa seuraamassa, mutta niin serkku siitä selvisi, eikä mitään ongelmia tullut.

Isovanhemmat voi joskus olla niin ajattelemattomia.. Mun isä meni meiän nuoremman, 3-vuotiaan kanssa uimaan mökkirantaan. Olen monesti moittinut, kun ranta on äkkisyvä, että eikö siihen voisi hiekkaa rahdata tai jotain. No mutta, isä lupasi katsoa lapsen perään. Mutta yhtäkkiä isä kuitenkin sai päähänsä, että hän tekee ihan pienen uimalenkin. Ui selkää, että näkee, mitä lapsi rannassa tekee.. No lapsi siinä iloisesti juoksenteli rannan suuntaisesti, mutta lähtikin yhtäkkiä juoksemaan järvelle päin, kompastui ja sinne veden alla joutui. Isä oli niin kaukana, ettei olisi ehtinyt lapsen luokse ajoissa, mutta mun mies juoksi pihan toiselta puolelta, kun kuuli isän huudon.

Jotenkin ihmeellisesti lapsi ei edes henkeensä vettä vetänyt, vaikkei olla missään vauvauinneissa koskaan käyty. Mutta kyllä me kaikki pelästyttiin, isä ehkä eniten. Onneksi ei mitenkään käynyt, mutta josko tästä lähtien olisi vähän varovaisempi.

Niin juu ja samainen isä oli viime kesänä lähtemässä samaisen lapsen kanssa soutelemaan ilman että lapsella oli pelastusliivejä!! Silloin minä huomasin heidät ja komensin takaisin rantaan.

Arvatkaa vaan kuinka paljon isääni luotan lapsenkaitsijana?

Alkuperäinen kirjoittaja veeras:
kurjasti tehty :/
vastahan oli se pikkutyttö hukkunut,kun tippui laiturilta!
aina ajatellaan "ei omalle kohdalle" kai piditte kuiteskin mummolle puhuttelun??
eli vaikka kuinka lapsi pelkää vettä ja ei uskalla mennä,niin on se tippumis vaara ja lapset saattaa keksiä ihan mitä vaan.

Kyllä asiasta keskusteltiin puolustautui juuri matalalla rannalla ja sillä että tyttö ei veteen uskalla mennä, mutta hyppi ja juoksi laiturilla.
Kuistilla olisi ollut pelastusliivit sekä kellunta uimapuku, mutta tyttö oli laittanut tavallisen uimapuvun kun oli mummin kanssa rannalla hommissa, mutta mummi olikin lähtenyt mökille keittämään kahvia kun vaari oli tullut mökille takas.
Vaari oli luullut että olen tytön kanssa laiturilla eikä tiennyt että olinkin lähtenyt mukaan ongelle sanoikin heti jos olisi tiennyt tilanteen että tyttö on heidän vastuulla olisi komentanut tytön pois rannasta heti tai mennyt laiturille ihailemaan kaloja tytön kanssa. Hän ei siis ollut paikkalla kun lähdettiin.

Nelivuotias hukkui pihapiirin lammikkoon Saarijärvellä
29.6.2008 10:18 (Päivitetty 29.6.2008 10:48)

Nelivuotias poika hukkui kotitalonsa pihapiirissä olevaan lammikkoon lauantaina Saarijärvellä Keski-Suomessa.

Lampi oli alle metrin syvyinen.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200806297872731_uu.shtml

4-vuotias hukkui mummolan rantaan
5.5.2008 4:32

Pikkutyttö menehtyi äidin ja isän silmien edessä.

Äiti ja isä vahtivat lapsiaan vain vähän matkan päässä pihamaalla.

Yhtäkkiä 4-vuotias tytär lipesi laiturilta veteen ja painui pinnan alle.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200805047604098_uu.shtml

Yhteistyössä