5 joulu yksin. Ai tätä katkeruutta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Pelkään etten kykene tuntemaan enää mitään muuta kuin tuskaa ja pelkään etten näe ulospääsyä. Rikkinäinen perhe, huono maine, kiusaaminen, sairaudet, väkivaltaiset miehet, köyhyys... Mä en osaa mitään muuta kuin vesittää elämääni ja samaan aikaan olen ihmisenä voimakastahtoinen mutta en silti pärjää elämässä, enkä saa lapsena tehtyjä virheitä anteeksi! Samaan aikaan mietin että ei minun kaltaiset kohtalot lopu niin kauan kun on empatiakyvyttömiä ihmisiä olemassa, en tuhonnut pelkästään itse itseäni vaan muilla ihmisillä on myös osansa siinä kun laittoivat minut pohjalle. En näe elämässä enää mitään ihanaa ja hyvää, kaikki on mustaa...

Näen totuuden vasta mun elämästä nyt, miten hirveässä pisteessä se onkaan! Oon menettänyt kaiken. Multa on ikuisesti sulkeutunut ovi ihanaan elämään kotiseudulla. Mun kohtu tulee tuskin koskaan kantamaan lasta, mutta silti mä vuodan verta joka kuukausi. Edellisessä keskustelussa ihmiset ehdotti mulle itsemurhaa eli mun elämä näyttää muidenkin silmissä olevan niin huonossa pisteessä. Sitten kun ihmiset toivottaa voimia ja antaa virtuaalihalauksia, mulle tulee vaan siitä sellainen tunne että missä nämä ihmiset oli silloin kun mua kiusattiin, miksi pahat ihmiset pääsi ottamaan otteen minusta, miksi ei ole olemassa hyvää haltiajatarta joka saisi taiottua tämän mun kivun pois ja annettua mulle sen elämän josta haaveilen!

Mä jään muiden jalkoihin, unholaan. Kun näen perheitä prismassa niin he ei tajua minkälaista yksinäisyydessä tarpomista mun elämä on päivästä toiseen ja miten paljon kannan tuskaa sisälläni, haluaisin vaihtaa milloin tahansa heidän kanssaan osia... Onni on nimittäin ihan tavallisessa perhe-elämässä. Oon yks pieni kärpäsenpaska tässä maailmankaikkeudessa, kun minut haudataan ja pääsen maatumaan niin sit vihdoin loppuu tämä kipu. Kuka teki tästä maailmasta näin kivuliaan ja miksi?

Armo on se asia joka elämästäni puuttuu. Mua lyötiin henkisesti niin kauan että painuin pohjalle! Vasta pohjalle painumisen jälkeen elämääni on tullut näitä ihmisiä jotka ovat todenneet että nuorihan sä oot ollut kun virheitä oot tehnyt, ei sua olisi saanut tolla tavalla kiusata, sä olet aivan ihana ihminen pohjimmiltaan, voimia, haleja. Missä olivat nämä ihmiset sillon kun mua kiusattiin, kun mua kiusattiin niin miksi elämäni oli täynnä vaan pahoja ihmisiä, miksi kukaan ei kunnolla puolustanut mua, miksi ihminen alkaa saamaan armoa ja empatiaa vasta sitten kun se on liian myöhäistä!

Ei kaikilla muillakaan niin helppo lapsuus/nuoruus ole ollut.

Mut onpahan siitäkin oppinut sen, että hyvää sanaa ei kannata jättää sanomatta ja että kun laittaa vaikka vain sen "halauksen" niin ei tarvitse katua sit kun on myöhäistä tehdä mitään.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Jeesus sanoi: Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon .

Ja näin : minä olen tullut antamaan teille elämän, yltäkylläisen elämän.

Ja näin : oman rauhani minä annan teille. En minä anna teille niin kuin maailma antaa.

Itse olen uskovana kokenut mm. kiusaamista koulussa ja vaikeita mt-ongelmia. Silti Jeesus antaa voimaa joka päivä. Aina ei ole helppoa toki uskovallakaan, mutta Jeesus on tie, totuus ja elämä. Jos haluat, voit ottaa Jeesuksen vastaan rukoilemalla vaikka lyhyesti : Jeesus Anna minun syntini anteeksi, annan koko elämäni käsiisi. Voisinpa melkein luvata että sitä päätöstä et tule katumaan ❤

Todella negatiivinen asenne kaikkeen. Älä syytä toisia tulevaisuudestasi, jos rämmit itse menneisyydessä.
Kannattaa laittaa pää tyynyyn ja aamulla herättyäsi kirjoitat viisi positiivista asiaa itsestä, toisista ja vaikka säästä. Jos olet mielestäsi "kädetön pelkuri", rohkaise itsesi ja tee vaikka jollekin tuntemattomalle naapurin mummelille joulukortti, ilahduta yksinäistä ja saat samalla itse iloa joulun odotukseen.

On ihmisiä jotka selviävät. Ja on ihmisiä, jotka eivät pysty päästämään irti - haluavat että nämä tapahtuneet määrittelevät koko loppu elämän.

No onhan sekin edes jotain elämässä. On jotain ja joitain ihmisiä joita ajatella, elämällä on joku merkitys..
Jos et kerta ole valmis keksimään muuta sisältöä elämääsi, niin kouluttauduppa vaikka joksikin vertaistukivalmentajaksi (y)

Yhteistyössä