5 vuotiaan väkivaltainen käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen äitipuoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen äitipuoli

Vieras
Itselläni on kohta 6 vuotias poika ja asumme uusioperheessä eli miehelläni on myöskin poika joka on 5 vuotta. Aina kun poika on kylässä, käy jossain vaiheessa niin että mieheni poika lyö/potkaisee/heittää lelulla/puree omaa poikaani, joka siis ei ikinä kiusaa ketään kenenkään satuttamisesta puhumattakaan. Poikani on siis 2 vuotiaata asti ollut päiväkodissa enkä kertaakaan ole kuullut mitään negatiivista että hän olisi mitään tehnyt, päinvastoin. Mieheni poika tekee tätä täysin ilman syytä, ilman riitoja, eikä hän tiedä miksi hän niin tekee kun häneltä sitä kysyy "en tiedä" on aina vastaus. Olemme yrittäneet nurkkaa/tuhma penkkiä muttei tämäkään toimi kun hän ei tiedä mitä hän on tehnyt ja minkä takia... Käytös on kuulema samaa myös hoitopaikassa muita lapsia kohtaan. Pojan äiti ei tätä aluksi edes uskonut, nyt vasta kun hoitotäti on tästä kertonut hänelle. Tämä on todella kurjaa myös omalle pojalleni kun muuten he tulevat hyvin toimeen, leikkivät ja pelailevat yhdessä ja yht´äkkiä taas...
Jos jollain on vastaavaa kokemusta niin pliis apuja...

vanhempien erosta on jo 3 vuotta, että en usko että siitä johtuu ja pojan äitikin on asunnut reilu vuoden verran uuden miehen kanssa...
Poika käyttäytyy myös rumasti pihalla tuntemattomia lapsia kohtaan, puhuu mitä sattuu, on töykeä ja on myös purrut noin 9vuotiasta tyttöä hiekkalaatikolla, niin että jälki jäi tytön käteen... Hän on myös todella huoleton, voi alkaa juosta parkkipaikalla ihan tuosta noin vaan vaikka häntä on tästä kielletty ja puhuttu että on vaarallista...hän muistaa sen noin5 min kunnes se taas unohtuu...jotenkin niin toivotonta :(

Tätä mietin itsekin... Millainen on niinkuin muuten luonteeltaan? Meillä omalla pojalla ns. käytös
-häiriötä ja hänenkin sen takia joskus vaikea sanoa tai kertoa MIKSI tekee joskus niin tai näin...

Kyllähän hän muuten ihan "normaalilta" 5 vuotiaalta vaikuttaa, sehän tässä onkin että kotona äidillään hän on kuulema kuin enkeli, tekee mitä sanotaan ym siksi ei uskonutkaan varmasti aluksi että hänen poikansa voisi mitään tälläista tehdä... ja kun tämä selvisi alkoi mieheni poika valehdella että minun poikani lyö,potkii yms, vaikka tiedämme ettei niin ikinä tapahtuisi poikani kohdalla...

meillä myös mieheni poika käyttäytynyt samalla lailla minun tytärtäni kohtaan. Ovat saman ikäisiä nyt 6-vuotiaita. Jos lapset jättäisi keskenään, niin takuu varmasti tämä poika satuttaisi lyömällä, puremalla, tönimällä, potkimalla, tavaroita heittämällä jne. tytärtäni. Tätä jatkunut jo kolme vuotta. meillä ratkaisuksi otettu se, että lapsia ei voi vierailuviikonloppuina jättää ilman valvontaa hetkeksikään. Tämä poika satuttaa myös pihalla naapureiden lapsia ja päiväkodissa muita lapsia. Luulen sen olevan mustasukkaisuutta omasta isästä. Ajattelen, että poika kostanee minun lapselle sen, että hänen isänsä asuu minun tyttäreni kanssa eikä pojan ja tämän äidin kanssa. Pojalla muutenkin ongelmia oppimisen kanssa ja äitisuhteessaankin. Vaikea tilanne....meillä.

toiset lapset vaan on väkivaltaisempia. siinä ei auta kuin olla vahtimassa, ja rangaistuksia ja ymmärtämistä ja jaksamista jne. kaikkea mitä kasvatukseen kuuluu yleensäkin

No itse vastaavasssa tilanteessa olisin surullinen, jos isäni olisi tossukan alla. Asuisi toisen lähes samanikäisen lapsen kanssa.
ei kukaan omia lapsiaan laita nurkkaan, vain toinen nainen voi tehdä noin toisen lapselle.