5v:n kastelu ja sen hoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kvartetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä lääkäri olisi lykännyt samantien lääkkeet :(
enkä välttämättä halua niitä heti.jos tuosta patjastakin olisi apua.
Lääkäri oli sitä mieltä että patjan hälyttimeen herää kaikki muut mutta ei kastelija itse.

Onko pelkkä yökastelu, vai myös päivälläkin? Meillä on 5,5-vuotias ja lastenlääkäri oli sitä mieltä, että vasta ensi kesänä olisi tarpeellista ajatella tuota hälytinpatjaa. Nyt vaan pidetään kastelupäiväkirjaa. Lapsemme on myös päiväkastelija ja saa aina tarran kun on muistanut käyudä vessassa.

meillä oli 3kk hälytyspatja ja sinä aikana 8 vahinkoa.
patja kun otettiin pois niin 2 viikon päästä oli muutaman päivän kastelua sitten se loppui nyt 5v8kk eikä ole tullut pisuja enään vaikka aattelin että tyttö on siitä hankalammasta päästä

Pidettiin päiväkirjaa, ja kun 10 yötä oli putkeen kuiva pääsi legoostoksille, mutta... sen jälkeen taas kastelua ainakin joka toinen tai kolmas yö. Nyt mies herättää pissalle aina puolen yön maissa kun ite on tulossa nukkumaan. Näin ollaan oltu öitä kuivana. Kastelu siirtyi sitten päiväunille! Poika tarvitsee päiväunet (1-1,5h) enkä ole pitänyt vaippaa ja lähiaikoina olen sitten pessytkin petivaatteet varsin useaan otteeseen. Pikku-ukko käy vessassa ennen unia. Pelkäänkin nyt että tuo öinen herättely vaikuttaa näihin päikkäreihin ja silloin kasteluun.
5v neuvolassa (kuukausi sitten) terkkari puhui patjasta, mutta nyt neuvola on kesälomalla joten en saa patjaa kokeiluun.
Huomenna viedään labraan pissinäyte, eli suljetaan pois tulehduksen mahdollisuus.
Pojasta on tullut hyvin itkuherkkä asian suhteen. Vahingon tullessa itku silmässä kertoo "kun nukuin niin sikeesti..." (Ja asiasta ei olla rähjätty hänelle.) Kokee itsensä niin isoksi ettei halua vaippaa, mutta nyt alkaa äiti väsymään tähän pyykkirumbaan :-(

Alkuperäinen kirjoittaja kvartetti:
Pidettiin päiväkirjaa, ja kun 10 yötä oli putkeen kuiva pääsi legoostoksille, mutta... sen jälkeen taas kastelua ainakin joka toinen tai kolmas yö. Nyt mies herättää pissalle aina puolen yön maissa kun ite on tulossa nukkumaan. Näin ollaan oltu öitä kuivana. Kastelu siirtyi sitten päiväunille! Poika tarvitsee päiväunet (1-1,5h) enkä ole pitänyt vaippaa ja lähiaikoina olen sitten pessytkin petivaatteet varsin useaan otteeseen. Pikku-ukko käy vessassa ennen unia. Pelkäänkin nyt että tuo öinen herättely vaikuttaa näihin päikkäreihin ja silloin kasteluun.
5v neuvolassa (kuukausi sitten) terkkari puhui patjasta, mutta nyt neuvola on kesälomalla joten en saa patjaa kokeiluun.
Huomenna viedään labraan pissinäyte, eli suljetaan pois tulehduksen mahdollisuus.
Pojasta on tullut hyvin itkuherkkä asian suhteen. Vahingon tullessa itku silmässä kertoo "kun nukuin niin sikeesti..." (Ja asiasta ei olla rähjätty hänelle.) Kokee itsensä niin isoksi ettei halua vaippaa, mutta nyt alkaa äiti väsymään tähän pyykkirumbaan :-(

meillä samanikäinen tyttö ja ollaan noudatettu juuri tuota että mies herättää pissalle kun tulee nukkumaan.kaikki sujui hyvin kun nukuttiin kaikki samassa huoneessa kun odoteltiin muuttoa uuteen asuntoon.sitten tässä uudessa asunnossa laitettiin tytöt taas omaan ja me omaan huoneeseen niin pissaaminen alkoi taas.nyt nukutaan kaikki jälleen samassa huoneessa ja kuukauden aikana on tullut 1-2 vahinkoa yöllä.en tiiä sitten mistä johtuu mutta olisko jotain pelkoa yöllä??tai meidän tyttö kyllä oikeasti nukkuu tosi sikeästi kun mieskin joskus herättää sen yöllä niin käy unissaan pissalla.5v neuvola olis edessä tässä kuussa saa nähä mitä sanotaan..onneksi kuitenkin rauhottunut jo melko paljon kun ennnen tuli joka yö vahinko ja parhaimpina öinä jopa kaksi kertaa.

Teillä tyttö saattaa reagoida tuohon muutto-asiaan. Meillä ei ole ollut mitään isompia muutoksia elämässä ellei isonveljen silmälaseja lasketa :whistle:
Meillä yleensä selvitään yhellä vahingolla/ yö ja sekin tulee usein klo 00-02 välillä.
7v isoveli oppi yökuivaksi hiukan reilu nelivuotiaana, enkä ole ottanut stressiä tämän nuoremman kuivaksioppimisen kanssa ennenkuin vasta nyt. Koska hän ITSE haluaa vaipan pois, mutta ei kuitenkaan kykene olemaan kuivana. Isoveli kun itse halusi yövaipan pois, hän sen jälkeen oli kuiva. Nyt kolmivuotias pikkuvelikin jo käy yöllä ITSE vessassa, on kuitenkin edelleen vaipoissa. Kahta pissarumbaajaa en jaksa :(

Yhteistyössä