6-vuotiaalla ei kavereita..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lalajana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lalajana

Vieras
6v tytölläni ei ole 3vee veljensä lisäksi kavereita. Olen pph ja päivisin on kotona kahden kolme vuotiaan pojan ja yhden vauvan kanssa. pojat on sen verran kavereita, ettei tyttö oikein niiden kanssa viihdy. Leikkii yksin. Iltasin se kiertelee pyörällä lähi talojen pihoja ja käy leikkarilla, mut ei siellä oikein oo tuolle kavereita enää viide jälkeen.. Sitten ku alkaa lapsia valua harrastuksisista pihoihin, ni meidän tyttö tulee klo.7 sisälle. pitää mennä kasin jälkeen nukkumaan aikaisen herätyksen takia..

Harrastaa ratsastusta ja on itse sen valinnut. Talli on pieni ja sielläkään ei ole kavereita.. Syksyllä menee eskariin. kait se siellä tutustuu muihin ikäisiin? Tyttö on itse hirmu reipas ja jos joitain lapsia näkee ni heti menee esittelelmään itsensä ja kysyy voitasko leikkiä :)

Näin aamuisin käydään leikkarilla missä tiedän muidenkin pph käyvän.. Siellä on aina joskus isompia tyttöjä. Säälittää ku se on aina yksin :(

en pääse viemään kerhoon kun se kerhoaika on 9-11. mulla pitää klo 11 olla lounas tarjolla ja hoitolapset on niin pieniä, että nukkuvat jo 11.30...

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen kirjoittaja;23735621:
en pääse viemään kerhoon kun se kerhoaika on 9-11. mulla pitää klo 11 olla lounas tarjolla ja hoitolapset on niin pieniä, että nukkuvat jo 11.30...

Pian alkaa eskari!

Kärsiikö lapsi itse tuosta tilanteesta?
Sopikaa leikkiaikoja niin että lapsen kaveri voisi tulla teille esim. 18-19 tms.

Ja samaa mieltä edellisen kanssa, kohtahan alkaa eskari ja sieltä saa uusia kavereita kyllä.
Sitten vaan sopimaan vanhempien kanssa kyläilyhommista!!

Sama tilanne eskarin kanssa. Onhan eskari, mutta enemmän se melkein lisää yksinäisyyttä kun muut jäävät sinne lapsen lähtiessä aikaisemmin kotiin. Siellä on kavereita., mutta eivät kerkeä kyläilemään. Tai jos kerkeävätkin joskus, kutsua on turha odottaa toisin päin.

Paljon on yritetty kaikenlaista, hiljalleen olen luovuttanut. Meilläkin 6vee ajelee pihoilla illat, yksin. Vien usein eri paikkoihin, mutta ei 6veelle oikein enää riitä tuntematon kaveri puoleksi tunniksi, pitäisi olla oma kaveripiiri jo tai edes yksi hyvä kaveri, jota nähdä usein. Toivon, että koulussa vihdoin onnistaisi mutta toiveet eivät ole kovin korkealla kun tämä tuntuu olevan niin vaikeaa nykyään :(