6-vuotiaan vanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mankell
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mankell

Aktiivinen jäsen
19.04.2004
5 095
0
36
ASumme aika lapsirikkaalla omakotialueella, ja sehän on pääsääntöisesti kivaa. Lapsilla on lähes aina kavereita pihalla jasisällekin riittää. Mutta moinen kaveririkkaus on toisaalta tuonut sellaisen ongelman, että kavereiden kanssa pitäisi olla AINA. HEti kun herää, alkaa ruikutus...Milloin saa mennä hakemaan kaveria....Saaako Mikko ja MAtti ja Liisa tulla meille..... jne jne.

USein juoksentelevat päivät pitkät ulkona, ja jos joskus kuuden maissa pakotetaan sisälle (perheaikaa...), niin aluksi on ihan hysteerinen paniikkihuuto ennen kuin rauhoittuu tekemään omiaan.

Että onko muilla havaittavissa vastaavaa, vai onko nämä meidän lapset nyt kertakaikkiaan liikaa kaverieden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Kun meillä lähimmällekin kaverille on matkaa useampi kilometri, ei meillä ole vastaavaa.

Leikkivät keskenään.

On välilläkäynyt mielessä, että muuttais jonnekin landelle (mistä olen mylös itse kotoisin), että sisarukset leikkisivät enenmmän yhdessä. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
ASumme aika lapsirikkaalla omakotialueella, ja sehän on pääsääntöisesti kivaa. Lapsilla on lähes aina kavereita pihalla jasisällekin riittää. Mutta moinen kaveririkkaus on toisaalta tuonut sellaisen ongelman, että kavereiden kanssa pitäisi olla AINA. HEti kun herää, alkaa ruikutus...Milloin saa mennä hakemaan kaveria....Saaako Mikko ja MAtti ja Liisa tulla meille..... jne jne.

USein juoksentelevat päivät pitkät ulkona, ja jos joskus kuuden maissa pakotetaan sisälle (perheaikaa...), niin aluksi on ihan hysteerinen paniikkihuuto ennen kuin rauhoittuu tekemään omiaan.

Että onko muilla havaittavissa vastaavaa, vai onko nämä meidän lapset nyt kertakaikkiaan liikaa kaverieden kanssa.

Meillä on ihan samaa ja kyseessä 5v poika. Heti kun silmänsä saa auki, niin tarttis päästä hakeen kavereita.
Onneksi kuitenkin poika on hoidossa, niin ne samat kaverit on siellä.

Mutta niin nuo naapureidenkin muksut hakevat poikaa välillä jo ennen yheksää aamulla pihalle..

sama juttu meillä. Välillä ihan kiva, mut kun ton ikäset on viä niin pieniä et pitäis yrittää pitää silmien alla ja kaverit asuvat esim. naapuritalossa enkä mä nyt sen talon pihassa voi kokoajan kytätä. Me siis asutaan kerrostaloalueella. ja kun toi 6v poika leikkii usein vähän itteensä vanhempien kanssa niin kavereiden ulkonaliikkumisrajat ovat isommat. sit ongelmia aiheuttaa tuo 4v joka haluis kans lähte kavereita hakemaan, ja siihen en suostu.. Leikkisivät enemmän keskenään.

Meillä ihan samanlaista 6v tytön kanssa.Ja siinä vielä semmonen onkelma että kun muutettiin siilinjärveltä tänne ja sinne jäi kaikki kaverit niin koko ajan kauhee hinkuminen siiliin mummolaan että sais olla kevereiden kanssa.Ja sinne kun pääsee niin aamulla ulos ja illalla väkisin sisälle.Tietty pakko välillä pakottaa syömään ja juomaan...

meillä aivan sama homma, täytynee vain ajatella,että kiva kun lapsella kavereita, mutta kyllä se välillä ottaa päähän kun tuntuu, että ei lapsonen lähtisi vanhempien kanssa enään edes asioille kun niin kova kiirus olla kavereiden kans.

Alkuperäinen kirjoittaja leea 63:
meillä aivan sama homma, täytynee vain ajatella,että kiva kun lapsella kavereita, mutta kyllä se välillä ottaa päähän kun tuntuu, että ei lapsonen lähtisi vanhempien kanssa enään edes asioille kun niin kova kiirus olla kavereiden kans.

samaa havaittavissa vaikka ikää on vasta pikkasen alle 5vuotta.
on päiviä jolloin ovikello meillä soi kokoajan. -voinko lainata teidän leluja, voiko ***tulla ulos
-voitko sää (minä siis) tulla pyörittää hyppynarua
- voitteko tulla kaikki ulos..jne...

ja sitten taas oma poika aängyst ylös pompatessaan

- mul ei oo leikkikaverii
-voidaanko mennä ulos, siellä on kaikki muutkin (pihalla ei näy ketään oikeesti)
-milloin voin pyytää sen ja tän meille
-miks noi on meitin pihassa leikimäs mut mä en saa mennä?
joko joko joko joko voidaan kysyy nappureita ulos....
ja tätä jatkuu näin kesällä aamu 6 tonne 19 iltaan...

Mekin asutaan alueella,jossa paljon poikani ikäisiä lapsia. Ollaan kuitenkin sovittu, että loma-aikoina ja viikonloppuisin ei ennen klo.12 meille tule kavereita eikä poika mene kavereille. Iltaisin ei enää juuri klo. 19 jälkeen saa kaverit tulla. Näistä säännöistä on pidetty kiinni monta vuotta ja niin hyvin on niihin totuttu, ettei ole tarvinnut asiasta kinastella.
Poika on nyt melkein 10v. ja silloin kun ei ole kavereita, viihtyy mainiosti itsekseen ja meidän aikuisten parissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Mekin asutaan alueella,jossa paljon poikani ikäisiä lapsia. Ollaan kuitenkin sovittu, että loma-aikoina ja viikonloppuisin ei ennen klo.12 meille tule kavereita eikä poika mene kavereille. Iltaisin ei enää juuri klo. 19 jälkeen saa kaverit tulla.

Kiitos kaikille vastaajille.

Itse olen tässä lomalla rajoittanut myös aamupäiviä, ollaan vaikka porukalla jotain tehty ennen päiväruokaa, että ehdittäs perheenäkin näkemään.

Luulen, että päädyn itsekin jonkinsorttiseen rajoittamiseen, täytyy vielä miettiä aikatauluja. Toisaalta muistan itsekin kasvaneeni varsinkin kesät kaveriporukassa =) , mutta silti.

Uusimmat

Yhteistyössä