6-vuotiaat on tulleet aivan mahdottomiksi?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on tuon ikäiset kaksoset ja meno on aivan kamalaa. Ihan koko ajan tapellaan ja hakataan toisiaan, kiipeillään kerrossängyssä, että se meinaa kaatua, kaikkea aivan älytöntä. Ihan tavalliset kodin pelisäännöt on unohtuneet täysin, kehuminen/rangaistukset ei auta. Ja sitten, kun ei pahemmin pysty palkitsemaan mistään, kun ei mikään mene niin kuin pitäisi... ei syöminen, nukkumaanmeno, eikä edes vessassa käynti. Aina keksitään jotain älytöntä pahantekoa ja sitten komennettaessa mä oon vaan tyhmä ja kyllähän me saadaan päättää itte!!
Todella raskasta, kun 6-vuotiaita joutuu vahtimaan kuin taaperoikäistä. Mä alan olla niin poikki, että moni päivä alkaa ja loppuu itkulla. Perheneuvolassa on käyty, eikä siitä ainakaan ollut mitään hyötyä.

Uskon, et on rankkaa. Mulla viisvuotias joka ei kuuntele yhtään mitään mitä sille sanon, nytkin temppuillu nukkumaanmenon kans jo kaks tuntia! Voi jos tietäisinkin mikä siihen auttaisi, ei auta kauniit puheet, eikä huutaminen, nurkkakin aika turhaa

Alkuperäinen kirjoittaja voisinpa neuvoa:
Uskon, et on rankkaa. Mulla viisvuotias joka ei kuuntele yhtään mitään mitä sille sanon, nytkin temppuillu nukkumaanmenon kans jo kaks tuntia! Voi jos tietäisinkin mikä siihen auttaisi, ei auta kauniit puheet, eikä huutaminen, nurkkakin aika turhaa

Tämä on mennyt jo niin pahaksi, että mulla alkaa kertakaikkiaan toivo mennä... ja ajatus siitä, että olisin valmis luovuttamaan noiden lasten kanssa.
Kaikki on yhtä tappelua, voin ihan rehellisesti sanoi, että nuo oli 3-vuotiaana paljon reippaampia ja vähemmän vahdittavia kuin nyt.

tuota on kuusi vuotiaat, meiltä löytyy onneksi vain yksi...

Äitini (lastenneuvolan terveydenhoitaja) tässä kertoi minulle jonkin aikaa sitten kun avauduin samasta aiheesta, että hänen vastaanotolleen on tullut kerran äiti, joka oli ihan varma, että hänen kuusivuotiaansa on sairastunut vakavasti, siis tyyliin aivokasvain tai vakava mielenterveysongelma :). Niin oli lapsi äidin mielestä muuttunut!

Alkuperäinen kirjoittaja voisinpa neuvoa:
Mitä tarkotat luovuttamisella? Millasia rangaistuksia käytät, onko mitää apua? Aika huono oon neuvomaan kun itsekin kaipaan neuvoa...

Jäähy ja pelikielto enimmäkseen. Ja välillä on kielletty kavereiden kanssa yksin ulkoilut. Enimmäkseen on yritetty palkitsemisella, eli tarratauluja on ollut ja kun tarvittava määrä on kasassa, niin saa jonkun palkinnon, mutta kun ei tarroja kerry.

Ja luovuttamisella... ehkä sitä, ettei jaksa enää sanoa joka asiasta, antaa lasten tapella ja kastella vessan... ja siivota vaan hissukseen perässä, niin pääsee helpommalla.

Kaikenlainen hölmöily nyt vain kuuluu 5-6-vuotiaiden elämään, tuossa iässä tulee taas yksi uhmaikä ja toi on ihan tyypillistä käytöstä. Teillä kun niitä on vielä kaksi, niin villitsevät vielä toisiaan koko ajan. Rasittavaa ja ärsyttävää, tiedän. Mutta menee ohi.

Oon kans huomannut että likalla on joku "murrosikä" taas päällä. Täyttää 7v tällä viikolla.
Koitan ottaa huumorilla.. ja se se vasta sitä ärsyttääkin.

Mun 6 v tyttö on joskus vähän ärsyttävä. Ei esim. heti ja mukisematta tottele mua (jos pyydän vaikka syömään, voi sanoa että "eiku mä katson tän ohjelman ekaks" tai "mä piirrän tän loppuun ekaks" ja inttää vastaan hetken aikaa) mutta mitään tuon pahempaa ei oo ollut...hyvin uskallan antaa ulkoilla itsekseen & olla yksin kotona, nukkumaan menee nätisti, yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mun 6 v tyttö on joskus vähän ärsyttävä. Ei esim. heti ja mukisematta tottele mua (jos pyydän vaikka syömään, voi sanoa että "eiku mä katson tän ohjelman ekaks" tai "mä piirrän tän loppuun ekaks" ja inttää vastaan hetken aikaa) mutta mitään tuon pahempaa ei oo ollut...hyvin uskallan antaa ulkoilla itsekseen & olla yksin kotona, nukkumaan menee nätisti, yms.

Vähällä pääset!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

Vähällä pääset!

En kauan...kuopuksella alkaa olla 5 v uhmaa, mikä oli esikoisenkin kanssa superärsyttävä vaihe.