7 kk herää nälkään 3 tunnin välein

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä tehdään puurokin korvikkeeseen ja tavallisista kaurahiutaleista. Sopiva suhde on ollu 1dl maitoa ja 2rkl kaurahiutaleita. Hiutaleita voi hienontaa vaikka sormilla, niin saa sileämpää puuroa. Ja hedelmä/marjasosetta makua antamaan! Nukkumaan mennessä vielä pullollinen maitoa :)

Meillä riittää öisin nykyään pelkkä vesi ja tutti (vauva 7kk). Päivisin syödään siis:
Aamiainen: Puuro
Lounas: Lihakasvissose
Välipala: Hedelmä- tai kasvissose ja/tai sormiruokaa
Päivällinen: Lihakasvissose
Iltapala: Puuro

Maitoa annan noin tunnin päästä syömisestä, koska heti ruuan päälle se ei maistu.

Sellainen vinkki vielä, että puurohan ei pidä nälkää hyvin. Itsekin sen huomaa, jos syö aamulla pelkän puuron, on jo tunnin kuluttua kiljuva nälkä. Mutta jos syö voileipää juustolla ja kinkulla, nälkä pysyy poissa kauemmin.

Mikä estäisi antamasta iltapalaksi ihan lihaperunasosetta ja maitoa?

Ja ekalla heräyksellä mä antaisin velliä, se on kuitenkin vähän tuhdimpaa. Koska ihan selvästi tuo herää nälkäänsä.

Ja tosiaan päivisin pitää syödä hyvin. Itse olen joskus huomannu, että jos en ole juuri mitään syöny päivällä, saatan herätä yöllä ihan puhtaaseen nälkään.

Meillä on kaikki vauvat muuten yösyöneet 13 kk ikään ja tuossa ap:n vauvan iässä just 2-3 h välein.

Eilen illalla vauva söi pariin otteeseen vähän puuroa (klo 21 ja 22). Tämän jälkeen vetäisi kokonaisen pilttipurkin klo 23 (jotain iltaruokaa) ja nukahti sänkyynsä saman tien.

Heräsi seuraavan kerran klo 2 ja hyssyttelin hetken sylissä. Yleensä vauva rauhoittuu välittömästi kun otan syliin, mutta nyt oli aivan varmasti nälkä, sillä kitisi ja kitisi ja lopussa vielä voimakkaammin. Annoin sitten vain suosiolla maitoa joku 200 ml.

Nukkui 4,5 tuntia ja heräsi klo 6:30.

Nukkui pari tuntia ja herättiin yhdeksän jälkeen kokonaan.

Yhteistyössä