7 kuukauden ruoasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Vauvani on nyt 7kk ja rapiat ja ajattelinkin että milloin ruvetaan antamaan kaksi lihaateriaa päivässä? Vielä annan yhden kasvisoseen. Entäs milloin voi ruveta antamaan kahdeksan kuukauden ruokia, kun vauvalla on jo kuusi hammasta, kaksi lisää juuri puhkeamassa? Onko niissä jotain ""liikaa"" vielä nuoremmalle vai voiko aloittaa kokeilemaan jos hampaita löytyy?

Meillä tyttö 8kk ja annan edelleen kanssa yhen lihan ja yhen kasviksen päivässä. Meillä ollaan syöty jo kuukauden verran niitä 8kk ruokia vaikkei hampaita ole kuin kaksi.

Meillä tyttö on saanut nyt jouluviikosta alkaen 2 liha-ateriaa ja täyttää ens viikolla 8 kk. Olen tehnyt ite soseita ja jättänyt niitä karkeemmiksi, kaksi hammasta alhaalla. Neuvolassa mulle sanoivat, että 8 kk iästä alkaen vois antaa 2 liha-ateriaa, annoin pikkasen aikasemmin koska tuo tyttö on ollut kova liikkumaan ja sen myötä ruokahalu on kasvanut kovasti.

8 kk ikäisestä olen pojalle antanut, tai hän taisi olla pari viikkoa päälle 8kk. Ihan ykskaks sen vaan huomas, että tarvitaan vahmempaa sapuskaa.

Meillä on syöty myös noita 8 kk ruokia 8 kk iästä lähtien, vaikka ei pojalla vielä hampaita ollutkaan, ovat nyt vasta tulossa. Hienontaa ruoan ikenillään eli on tärkeää antaa paloja, vaikka ei hampaita ole, ei tule myöskään sihtikurkku:) Jos olis enemmän hampaita vois syödä leipää yms.