7-vuotias pissasi päälleni!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt kaduttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt kaduttaa

Vieras
Meillä oli eilen tytön kanssa erimielisyyksiä hänen kotiintuloajoista, minun mielestä kesälomalla klo 8, mutta tytön mielestä pitäisi olla klo 9. No, tästähän tuli minulle huutoa, ja minä sitten lopuksi suutuin niin, että käskin hänet viikoksi kotiarestiin. Tyttö lähti itkien huoneeseeensa.:( Minä hetken mietittyäni ajattelin olleeni liian ankara, ja menin pyytämään anteeksi. Tyttö itki vieläkin huoneessaan, joten otin hänet syliini. Hetken siinä oltuamme tyttö pissasi housuunsa, minun sylissäni, joten olin aivan pissassa.:x Aloin huutaa ja raivota tytölle, joka kovasti yritti selitellä, että se oli vahinko.:( Käskin tytön pyykätä itse pissaiset vaatteensa ja minunkin pissaiset vaatteet.:O

Nyt kaduttaa: minä raivostuin tytölle, kun hän pissasi VAHINGOSSA housuunsa, sattui vain olemaan sylissäni, eikös äidin sylin pidä olla turvallinen paikka lapselle? Minun sylini ei enää ole.:( Ainoa lapseni ei enää uskalla tulla syliini, sitä sain äsken todistaa: pyysin tyttöä syliini, mutta hän sanoi, ettei kerkeä, ja hän silminnähden vaivaantui pyynnöstä.:( Epäonnistuinko äitinä nyt niin pahasti, ettei lapseni enää rakasta minua samalla tavalla kuin ennen? Alkoiko hän pelkäämään minua? Sylissäni olemista? Eikö lapsella muka ole oikeutta pissata vahingossa äidin päälle?

Olemme kyllä sopineet riitamme jo eilen.

Mitä mieltä olette minun hyvin typerästä toiminnasta, entäpä lapseni toiminnasta?
Mitä te olisitte minun tilanteessani tehneet? Onko viel mahdollisuutta saavuttaa lapsen luottamus?

Anteeksi tämä purkaus.

No minäkin olisin suuttunut, hetkeksi. Minusta 7v ei voi pissaa vahingossa kenenkään päälle, pitäähän tuon ikäisen tunnsitaa pissahätä ja mennä vessaan(meilläkin 3v sano oettä pissahätä ja menee vessaan,vielä ei oo yhtään vahingoa sattunut). Ei lapsella ole oikeutta pissata kenenkään päälle tuon ikäisenä.

Sinäkin taisit ylireagoida, mutta pahintahan tossa tietty oli se että olit epäjohdonmukainen, ensin liian kova rangaistus sit sen peruminen ,mut sit kuitenkin rangaistus. Mutta kukaan ei ole täydellinen. Et sä mitään pilannut nyt vaan keskustelette asian selväksi ja sillä hyvä.

Mutta minusta on ihan ok että lapsi pesee ite pyykit(eihän se oo ku koneeseen laitto ja napin painallus, ei siis raskasta,mutta tuskin pissaa enään kenenkään päälle vaan menee ajoissa vessaan niinku kuuluu)

Jaa, en olisi suuttunut, olisin huolissani, anna paljon aikaa ja huomiota lapselle, onko kaverisuhteet hyviä jne. ja mun mielestä kotiintuloaikasi hyvä, siitä ei tarvitse antaa periksi.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26418318:
kuulostaa aika kummalta. pelkääkö tyttösi sua jostain syystä, kerta pääsi hätäpissa päälle.

Ymmärsitköhän jotain väärin? Ei tyttö aikaisemmin ole minua pelännyt, eikä pääle tullut pissa ollut hätäpissa, vaan normaali pissavahinko.

T: ap

Ymmärsitköhän jotain väärin? Ei tyttö aikaisemmin ole minua pelännyt, eikä pääle tullut pissa ollut hätäpissa, vaan normaali pissavahinko.

no sitten menet vaan ja pyydät reilusti anteeksi ja peset itse ne pyykit. kerrot, että olit vielä vihainen lapsen kanssa käydystä taistelusta kotiintuloajasta ja että siksi suutuit.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree ja Dongxi
Mä olen sitten varmaan ihan kamala äiti, kun suuttuisin meidän 4-vuotiaallekin päällepissaamisesta. Näin ei ole käynyt, mutta aivan varmasti raivostuisin moisesta. Kerran tahallaan pissasi ulkoillessa housuihinsa, täysin uhmassaan, kun en suostunut johonkin mitä kinusi. Siinäpä ulkoili sitten märissä vaatteissa. Eipä ole sen jälkeen moista kokeillut. Kuulostaa kamalalta, mutta meillä tuo esikoinen on luonteeltaan sellainen, että hänelle pitää pistää kova kovaa vastaan, tai muuten pyörittää koko perhettä miten haluaa.

kyllähän nyt 7 vuotiaalta vielä vahinkopisuja voi päästä! Mitä te oikein ajattelette?
Hyvä ap, että tajusit toimineesi väärin ja pyysit lapsiparalta anteeksi. Toivottavasti uskaltautuu vielä syliisi.

Miun 6v pissasi kerran päälleni, sanoin ettei haittaa. Pissasi muutaman kuukauden päästä uudestaan, sanoin ettei haittaa, taas parin kk päästä pissasi, sanoin että nyt loppuu tämä peli. Kerran vielä pissasi, muttei sen jälkeen. Kyllä on kumma kun lapsi haluaa äidin pääle päästää pissat.

Täällä on kyllä välillä niin tärähtänyttä porukkaa, anteeksi nyt vaan, että ihan hirvittää.

"Meillä oli eilen tytön kanssa erimielisyyksiä hänen kotiintuloajoista, minun mielestä kesälomalla klo 8, mutta tytön mielestä pitäisi olla klo 9. No, tästähän tuli minulle huutoa, ja minä sitten lopuksi suutuin niin, että käskin hänet viikoksi kotiarestiin."

Eli siis asia, jossa oli helposti sovittavissa kompromissi (laittaa aika vaikka klo 20.30) saitte aikaan hirveän riidan. Aikuinen ihminen ja 7-vuotias tyttö :O Toisekseen, annoit tytölle VIIKON KOTIARESTIN vain sen takia, että hän tahtoi neuvotella kotiintuloajasta ja oli eri mieltä kanssasi :headwall: Näinkö lapselle opetetaan, että äidin kanssa voi aina selvittää asiat ja neuvotella?

"Aloin huutaa ja raivota tytölle, joka kovasti yritti selitellä, että se oli vahinko. Käskin tytön pyykätä itse pissaiset vaatteensa ja minunkin pissaiset vaatteet."

Ymmärrän kyllä suuttumisen, minäkin suutahtaisin lapselle, jos päälle pissaisi, mutta että "huutaa ja raivota"? Kyllä lapsi voi pissata vahingossa tuossakin iässä. Joskus lapsi ei oikeasti pysty tunnistamaan pissahätää, jos tilanne on stressaava tai ahdistava. Pissa vaan 'valahtaa' housuun, kun lapsi rentoutuu. Voin kuvitella miten ahdistunut lapsesi on, jos käyttäydyt aina yhtä järjettömästi. Vaikka ymmärrän suuttumuksen, silti reaktiosi oli reilua ylilyöntiä.

Yritä nyt rauhoittua ja antaa ajan hoitaa haavat. Kyllä asia unohtuu, kunhan huolehdit siitä, ettei tilanne uusiudu. Voithan selittää lapselle, kuinka paha olo sinulle tuli siitä räyhäämisestä. Kaikesta huolimatta sympatiat sinulle. Kyllä se siitä!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minä 7 vuotiaana halusin pissaiä "vahingossa" äiskän syliin.:snotty: No eräänä päivänä se onnistui: meillä oli äidin kanssa kahdenkeskeistä aikaa, joka oli harvinaista, koska minä 7v olin esikoinen ja minulla oli 4 pikkusisarusta. Olin ollut äiskän sylissä noin 15 minuuttia, kun päätin antaa pissin tulla.:ashamed: Kun äiskä huomasi, hän vain alkoi pitämään piss, piss, piss, piss ääntä ja alkoi laulamaan, että aa, aa äidin kulta, anna pisun tulla.(minä aloin itkemään häpeästä) Sitten kun olin pissinyt, hän halasi minua ja sanoi näin: Voi pikku Saraa, kyllä pikku pisut saa äidin syliin päästää. Yritin väittää sitä vahingoksi, mutta äiti siihen vastasi näin: Sara, kyllä minä tiedän, että halusit kokeilla pissiä äidin päälle. Minäkin halusin pienempänä kokeilla sitä, mutta minulle ei tullut tilaisuutta. Sitten äiskä kysyi oliko se kivaa, ja vastasin että oli. Äiskä sanoi: Aina kun olemme kahdestaan, saat tulla tekemään sylipisut jos haluat. Kävin vielä yli 10 kertaa pissimässä äiskän päälle, kunnes 12 vuotiaana lopetin sen.

Näin jälkeenpäin hävettää ihan hirveästi, mutta jos minun lapset joskus noin tekee, niin aion tehdä äiskän tavoin.

Täällä on kyllä välillä niin tärähtänyttä porukkaa, anteeksi nyt vaan, että ihan hirvittää.

"Meillä oli eilen tytön kanssa erimielisyyksiä hänen kotiintuloajoista, minun mielestä kesälomalla klo 8, mutta tytön mielestä pitäisi olla klo 9. No, tästähän tuli minulle huutoa, ja minä sitten lopuksi suutuin niin, että käskin hänet viikoksi kotiarestiin."

Eli siis asia, jossa oli helposti sovittavissa kompromissi (laittaa aika vaikka klo 20.30) saitte aikaan hirveän riidan. Aikuinen ihminen ja 7-vuotias tyttö :O Toisekseen, annoit tytölle VIIKON KOTIARESTIN vain sen takia, että hän tahtoi neuvotella kotiintuloajasta ja oli eri mieltä kanssasi :headwall: Näinkö lapselle opetetaan, että äidin kanssa voi aina selvittää asiat ja neuvotella?

"Aloin huutaa ja raivota tytölle, joka kovasti yritti selitellä, että se oli vahinko. Käskin tytön pyykätä itse pissaiset vaatteensa ja minunkin pissaiset vaatteet."

Ymmärrän kyllä suuttumisen, minäkin suutahtaisin lapselle, jos päälle pissaisi, mutta että "huutaa ja raivota"? Kyllä lapsi voi pissata vahingossa tuossakin iässä. Joskus lapsi ei oikeasti pysty tunnistamaan pissahätää, jos tilanne on stressaava tai ahdistava. Pissa vaan 'valahtaa' housuun, kun lapsi rentoutuu. Voin kuvitella miten ahdistunut lapsesi on, jos käyttäydyt aina yhtä järjettömästi. Vaikka ymmärrän suuttumuksen, silti reaktiosi oli reilua ylilyöntiä.

Yritä nyt rauhoittua ja antaa ajan hoitaa haavat. Kyllä asia unohtuu, kunhan huolehdit siitä, ettei tilanne uusiudu. Voithan selittää lapselle, kuinka paha olo sinulle tuli siitä räyhäämisestä. Kaikesta huolimatta sympatiat sinulle. Kyllä se siitä!

Siis tyttö huusi heitteli tavaroita jne. siitä kotiaresti

En käyttäydy aina näin järjettömästi, tämä oli ensimmäinen (ja toivon mukaan viimeinen) kerta.

[QUOTE="Sara";26418577]Minä 7 vuotiaana halusin pissaiä "vahingossa" äiskän syliin.:snotty: No eräänä päivänä se onnistui: meillä oli äidin kanssa kahdenkeskeistä aikaa, joka oli harvinaista, koska minä 7v olin esikoinen ja minulla oli 4 pikkusisarusta. Olin ollut äiskän sylissä noin 15 minuuttia, kun päätin antaa pissin tulla.:ashamed: Kun äiskä huomasi, hän vain alkoi pitämään piss, piss, piss, piss ääntä ja alkoi laulamaan, että aa, aa äidin kulta, anna pisun tulla.(minä aloin itkemään häpeästä) Sitten kun olin pissinyt, hän halasi minua ja sanoi näin: Voi pikku Saraa, kyllä pikku pisut saa äidin syliin päästää. Yritin väittää sitä vahingoksi, mutta äiti siihen vastasi näin: Sara, kyllä minä tiedän, että halusit kokeilla pissiä äidin päälle. Minäkin halusin pienempänä kokeilla sitä, mutta minulle ei tullut tilaisuutta. Sitten äiskä kysyi oliko se kivaa, ja vastasin että oli. Äiskä sanoi: Aina kun olemme kahdestaan, saat tulla tekemään sylipisut jos haluat. Kävin vielä yli 10 kertaa pissimässä äiskän päälle, kunnes 12 vuotiaana lopetin sen.

Näin jälkeenpäin hävettää ihan hirveästi, mutta jos minun lapset joskus noin tekee, niin aion tehdä äiskän tavoin.[/QUOTE]

:O

Kyllä 7-vuotias osaa tehdä jo tahallaankin jotakin, mitä väittää vahingoksi. Esim ekaluokassa nähtyä.
Ei kannata olla liian sinisilmäinen ja pitää isompaa lasta "vauvana".

Ei tommosesta nyt seinille pidä hyppiä, mutta mielestäni kyllä ihan sopivaa, että lapsi pesee ne vaatteet, jos on itse aiheuttanut
niiden likaantumisen. Eikö se ole ihan luonnollista, vaikka kyseessä olisi ollut vahinkokin?
Ei ole paha asia oppia vastuunkantoa (kuten pesukoneen päälle laittamista) ja elämän syy-seuraus-kuvioita.

[QUOTE="Sara";26418577]Minä 7 vuotiaana halusin pissaiä "vahingossa" äiskän syliin.:snotty: No eräänä päivänä se onnistui: meillä oli äidin kanssa kahdenkeskeistä aikaa, joka oli harvinaista, koska minä 7v olin esikoinen ja minulla oli 4 pikkusisarusta. Olin ollut äiskän sylissä noin 15 minuuttia, kun päätin antaa pissin tulla.:ashamed: Kun äiskä huomasi, hän vain alkoi pitämään piss, piss, piss, piss ääntä ja alkoi laulamaan, että aa, aa äidin kulta, anna pisun tulla.(minä aloin itkemään häpeästä) Sitten kun olin pissinyt, hän halasi minua ja sanoi näin: Voi pikku Saraa, kyllä pikku pisut saa äidin syliin päästää. Yritin väittää sitä vahingoksi, mutta äiti siihen vastasi näin: Sara, kyllä minä tiedän, että halusit kokeilla pissiä äidin päälle. Minäkin halusin pienempänä kokeilla sitä, mutta minulle ei tullut tilaisuutta. Sitten äiskä kysyi oliko se kivaa, ja vastasin että oli. Äiskä sanoi: Aina kun olemme kahdestaan, saat tulla tekemään sylipisut jos haluat. Kävin vielä yli 10 kertaa pissimässä äiskän päälle, kunnes 12 vuotiaana lopetin sen.

Näin jälkeenpäin hävettää ihan hirveästi, mutta jos minun lapset joskus noin tekee, niin aion tehdä äiskän tavoin.[/QUOTE]

Siis oikeesti? No huhhuh! :O :x

Haluaakohan lapset oikeasti kokeilla äidin syliin pissaamista? Nimittäin minun siskon lapsi 6 vuotiaana pissasi "vahingossa" äitinsä syliin, kaverini 4 vuotias on tehnyt saman, minun 2,5 vuotias myös, vappa päällä tosin, tutun lapsi on myös pissannut 3 vuotiaana.

[QUOTE="huoh";26418767]Jos eläinpentu pissii päälle, pentu saa luonnevikaisen leiman.
Miksei ihmislapsi saa?[/QUOTE]

No ei tulisi mieleekään leimata eläinpentua luonnevikaiseksi jos sattuisi pissimään päälleni. On minun kissanpentu kerran pissinytkin. :laugh:

Yhteistyössä