8v ulos klo20:00 lauantai-iltana?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Ihmetytti kovasti, kun lapsen kaveri kävi juuri pyytämässä lastamme ulos. Ei tämä ole mielestäni enää mikään ulkoiluaika, vaikka viikonloppu onkin. Sitä paitsi me ollaan jo saunottukin :)

Saako teidän lapset ulkoilla vielä tähän aikaan? Ja etenkin lähteä sinne ulos vaikka ilta jo hämärtyy?

En osaa oikein asettua oikeaan asemaan, kun oma on vielä alle kouluikäinen. Mutta ehkä juuri lauantai-iltana, kun ei tartte herätä aikaseen ja vielä tähän aikaan kun on suht valoisaa. Alkaahan tuolla hämärtyä jo, joten ehkä vain puoleksi tunniksi enää. Saunan jälkeen en laskisi eikä talvella. Kesällä oli meiän pihassa lapset yheksään asti ihan yleisesti.

mun mielestä riippuu täysin mihin menee ja millanen asuinympäristö on. meillä en päästäis, mutta edellisessä asunnossa jos oltas vielä ni pihaan sais mennä.

Hmm..meillä lienee pihapiirin mielstä kummajaisia nuo 8v ja 10v lapset kun kotona oltava 18:30 joka ilta, jostain harkitusta syystä saa olla pidempään. Tuntuu ettei mitään kontrollia monellakaan vanhemmalla kotiintuloajoissa pikkukoululaisille..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä ton ikänen voi sinne ysiin asti ulkona olla omassa pihapiirissä lauantaisin kun ei ole aikaista aamuherätystä.

Mutta että saunan jälkeen..?

saunan jälkeen en päästäisi enää ulos.
Viikonloppuna voisin hetkeksi laskea kotipihalle 9v ja 7v. vielä kello 20.00, mutta eivätpä olisi pihalla kuin reilu puolisen tuntia, kun kotiin huutelisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu harmaana kun ei pääse kirjautumaan:
Hmm..meillä lienee pihapiirin mielstä kummajaisia nuo 8v ja 10v lapset kun kotona oltava 18:30 joka ilta, jostain harkitusta syystä saa olla pidempään. Tuntuu ettei mitään kontrollia monellakaan vanhemmalla kotiintuloajoissa pikkukoululaisille..

Mä olen kanssa varmasti kulmakunnan nipo, mutta meilläkin arkena lapset ovat nukkumassa jo klo20. Mutta haluan iltaisin myös omaa aikaa ja kunnon yöunet on etenkin lapsille tosi tärkeä juttu.

Mä luulen, että tämän kaverin äiti ja isäpuoli ottavat vähän viiniä näin viikonlopun kunniaksi ja onhan se kivempi kuin lapset ei ole jaloissa pyörimässä :( (ottavat joka vkl)

Kesällä meilläkin saa olla puoli yhdeksään asti ulkona, nyt tuolla on jo niin hämärää, etteivät meidän pienemmät tuonne edes haluaisi.

Ja ne kunnon yöunet ehtii saamaan nukkumalla myös vähän pidempään, meillä noustaan yleensä aamuisin puoli kahdeksalta arkisin ja viikonloppuisin sitten vähän myöhemmin. Eikä todellakaan nukuta klo 20, eikä vielä klo 21:kään - minä kun haluan viettää aikaani myös lasteni kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Ja ne kunnon yöunet ehtii saamaan nukkumalla myös vähän pidempään, meillä noustaan yleensä aamuisin puoli kahdeksalta arkisin ja viikonloppuisin sitten vähän myöhemmin. Eikä todellakaan nukuta klo 20, eikä vielä klo 21:kään - minä kun haluan viettää aikaani myös lasteni kanssa!

No, meidän lapset (3 poikaa meilläkin) heräävät klo7 mennessä, oli pyhä tai arki. Myöhäistetty nukkumaanmeno ei todellakaan takaa myöhäisempää heräämistä, meillä siis. Arkisin pitää herätä aikaisin, jotta ehdimme kouluun/töihin/opintojen pariin ja viikonloppuisin tosiaan kun herätään klo7 mennessä niin siinä ehtii viettää monen monta tuntia lasten kanssa ennen kuin klo on 20:00 ;)

Ei meillä saa lähteä klo 20 enää mihinkään ulos. Kotiintuloaika on ollut viimeistään 20. Joskus kesällä sai ollakin yhdeksään asti, mutta nyt alkaa jo hämärtyä ni ei niin myöhään saa lähteä ulos, eikä ole kyllä edes halunnutkaan.

Yhteistyössä