9-10 vuotiaat, päästättekö ilman valvontaa rannalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outi

Vieras
alkaa olla ajankohtaista, ennen ei ole vielä päässyt ja en haluaisi millään päästää kavereiden kanssa keskenään. Mutta olenko liian hysteerinen tai varovainen kun monet vanhemmat kuitenkin päästää.
Uimataito ei ole noista kellään mikään huippuerikoinen, enemmänkin näkyy olevan sellaista uintupyrähdystä, sukellusta, pelleilyä, ei tosiaan mitään pitkänmatkanuintia :)

En päästä. Meidän 11v on uinut koulun uinneissa hallissa sen 200m (osa selällään) eli sen pohjoismaisen uimataidon määritelmän mutta en silti uskalla päästää, järvessä uinti on erilaista kuitenkin, paljon porukkaa, voi olla aaltoja yms.

Varmuuden vuoksi lähden itse aina mukaan ja katselen sitten rannalta tai vedestä perään :)

Omat eivät ole vielä tuon ikäisiä, mutta en usko, että päästäisin. Pojan (7-v) kaveri pyysi eräänä päivänä kaverikseen rannalle, oli menossa yksin. :o
Tämä kaveri ui kyllä tosi hyvin, mutta hurjan pieni on minusta uimaan ilman valvontaa. Oli pakko lähteä mukaan, en olisi kestänyt ajatusta edes vieraasta ipanasta rannassa ilman aikuista. :ashamed:

Mä just olin täällä ihan kusi sukassa, kun tulin taaperoa nukuttaan ja 9-vuotias esikoinen jäi altaaseen yksin uimaan... Vettä ei oo edes vyötäröön, mutta kauhukuvat vilkkus silmissä miten se kelluu siellä hukkuneena, kun mä meen kattomaan :(

Itse olen käynyt siskon kanssa uimassa kahestaan lähirannalla jo reilusti alle 10-vuoden iässä. Itseasiassa mä en oo ollu edes kouluikäinen varmaan sillon, sisko 2 vuotta vanhempi... Että ajat on muuttuneet :) Niin ja mun 9-vuotias on kyllä hyvä uimari. Harrastikin uintia jonkin aikaa.

On mennyt ilman lupaa (kerran) ja kerran luvan kanssa, kun en jaksanut riidellä. Enää en ole päästänyt. On vaikeuksia lapsen kanssa, mutta nyt olen kertonut noista hukkumisista ja on alkanut uskomaan. Mutta hinku rannalle aina kova kaverin kanssa. Itse en aina jaksaisi lähteä töiden jälkeen. Osaa toki uida, mutta silti en päästä. Paitsi silloin kerran, mutta oli selkeät säännöt ja niitä oli vissiin jopa noudatettu.

Eli en ole yksin pelkoni ja päätökseni kanssa!
En päästänyt tänään vaan olin porukkaa valvomassa, ainoana vanhempana ängin siis mukaan. Muut 4 sai siis mennä ilman vanhempia, vanhemmat eivät edes tienneet että minä olin sit kuitenkin mukana. Ja ovat siis kaikki ihan hyviä kunnon vanhempia, tunnen heitä.

En missään nimessä päästä.
Poika osaa uida, MUTTA kaikki eivät osaa rannalla käyttäytyä.
Minä en ota sitä riskiä, että rannalle tulee samaan aikaan jotain kiusankappaleita, jotka alkaa painaa päätä veden alle tai muuta vastaavaa paskaa.

Meidän 15-v on nyt toista kertaa kavereiden kanssa uimassa. Mä täällä panikoin. Ite kans muistan, et lapsena käytiin kavereiden kanssa ala-asteikäisenä uimas., mut omiani en oo päästänyt.
Tietty kyllähän se niinkin on , et ei sen vahingon eteen mennä vaiks vieres seisois, mut eipän sit tarvi jälkikäteen jossitella.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
joo ja kävi jo viime kesänä itekseen ja kunnon vanhempia ollaan:D

jotkut ei vaan jaksa välittää, vaan luottavat siihen hyvään tuuriin, että ' eihän meidän perheen kohdalle voi sattua'. Vaikka olisivat muuten 'hyviä' vanhempia.

harmi :( toivottavasti perheenne ei ole hukkumistilastoissa tänä kesänä tai tulevina.

En päästäisi edes 11-vuotiastani ilman aikuisten valvontaa rannalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ll:
Meidän 15-v on nyt toista kertaa kavereiden kanssa uimassa. Mä täällä panikoin. Ite kans muistan, et lapsena käytiin kavereiden kanssa ala-asteikäisenä uimas., mut omiani en oo päästänyt.
Tietty kyllähän se niinkin on , et ei sen vahingon eteen mennä vaiks vieres seisois, mut eipän sit tarvi jälkikäteen jossitella.

Meidän 15-vuotias on jo muuttamassa pois kotoa :O

Poika 11v ja tänä kesänä päässy ekan kerran pari kertaa rantsuu. Laiturille ei ole mitään lupaa mennä.

Voi herranjumala että tääl on hysteeristä porukkaa. Tiedän että on lapsia hukkunu taas jne.. Mutt kyllä MUN MIELESTÄ yli 10 vuotiaan hyvän uimarin ja viisaan käytöksen omaavan lapsen voi uimaan laskea.

Yhteistyössä