950 e rahaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laskin just
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten voi olla että 6-henkisen perheen rahatilanne on noin huono?? Missä säästöt? Mitä jos lapsille sattuu jotain? Pitäisi ajatella taloutta ennen kuin hankkii laumaa kakaroita
 
Alkuperäinen kirjoittaja En ymmärrä;28396952:
Miten voi olla että 6-henkisen perheen rahatilanne on noin huono?? Missä säästöt? Mitä jos lapsille sattuu jotain? Pitäisi ajatella taloutta ennen kuin hankkii laumaa kakaroita

Oikeasti mistä teitä ääliöitä riittää aina näihin ketjuihin? Kuinka voi olla jotkut noin todellisuudesta vieroittuneita ettei tajuta, että Suomessakin on köyhiä ihmisiä. Eikä tajuta sellaista asiaa, että elämässä voi tulla yllätyksiä eikä sitä rahaa enää olekaan paljoa vaikka olisi aiemmin ollut.
 
Mulla jää vuokran ja laskujen jälkeen yleensä kuukaudeksi käyttöön n. 200-300€ ja sillä pärjään minä ja kaksi lasta! Säästöjä ei ole, säästötili on johon koitan aina välillä siirtää jotain..tällä hetkellä sielä on vähän alle 200€ ja yleensä maksan sieltä sitten kaikki vakuutukset jotka tulee 4krt/vuosi..jos hyvä säkä käy niin saan sinne kerättyä tarvittavan summan aina ennenkuin seuraava vakuutuslasku tulee. Kysyn vaan että millä ihmeellä sitä säästää kun palkka menee melki kokonaan jo vuokraan ja laskuihin?
 
Me säästettiin pahan päivän varalle jo ennen lapsia, heidän turvattua tulevaisuutta ajatellen. Ikinä kun ei tiedä jos jää vaikka työttömäksi, sairastuu tms. Ja tietenkin nyt palkoista menee yhä tietty summa säästöön.
 
No kyllä tiukilla menee. Jos tuossa aikaisemmin joku laski, että se olis alle kymppi nenää kohti per päivä. Täällä yleinsä jää noin 1500e laskijen/maksujen jälkeen ja lapsia ei ole kuin yksi. Silti summa hupenee noin tuhannen kuun loppua kohden. Loput meneekin sitten säästöön.
 
[QUOTE="Kiira";28396964]Oikeasti mistä teitä ääliöitä riittää aina näihin ketjuihin? Kuinka voi olla jotkut noin todellisuudesta vieroittuneita ettei tajuta, että Suomessakin on köyhiä ihmisiä. Eikä tajuta sellaista asiaa, että elämässä voi tulla yllätyksiä eikä sitä rahaa enää olekaan paljoa vaikka olisi aiemmin ollut.[/QUOTE]

No ei kyllä kannata hankkia kuutta lasta jos ei ole tuon enempää kykyjä säästää pahan päivän varalle.
 
Kysytköhän tosissasi? Toivottavasti kovin moni ei ihan noin kova oo kuluttamaan, että pitää miettiä riittääkö tonni pariksi viikoksi :/ ihan varmasti vaikka kolme sataa ruokaan riittää teidän perheelle.
 
Kyllä pärjää varsinkin jos teette 1-2 isoa kauppareissuja/vk, ostoslistan kanssa, ettekä ostele mitään heräteostoksia kovasti ainakaan. Ruokaan ja bensaan pitäisi riittää heittämällä. Onhan tuo yli 300 euroa/viikko!

Meillä 3 henkinen perhe mennyt viimeiset pari viikkoa vajaa 100e/viikko ja ruuat on saatu pöytään, bensoissa on säästelty kun siihen pystytään eikä ole heräteostoksia tehty..
 
kävin just ruokakaupassa, johon meni n 200 e ja npi ruoat riittää ainakin viikoksi. maitoa, hedelmiä täytyy täydentää loppuviikosta. muksuille ostetaan vappupallot, mut ne saadaan ihan cittarista. Bensaan menee viikossa muutama kymppi, koska molemmat mennään pyörällä työmatkat.
 

Yhteistyössä