9kk poika, ja jatkuva herääminen yöllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Poika herää yössä parhaimillaan 20 kertaa. Ekaks alkaa juttelee, jos en reagoi alkaa kiljumaan ja itkemään. Annan tutin ja rauhottelen. Hetken päästä samajuttu.
Joskus nukkuu jopa 3 tuntia putkeen. Olen itse todella loppu jo. Ja tätä on nyt jatkunut useampi kuukausi. Olen lääkinnyt (jos johtuisi hampaista), ei auta. Oon ihan toivoton.
Kavereilta ei saa tukea. Pitää kuulemma vaan jaksaa. Vauvojen kuuluu itkeä jne..
Pitääkestää kaikenmaailman yöheräämiset.
Itse olen ymmärtänyt, että myös lapsi tarvii unta, että kehittyy ja kasvaa. Ja eihän tollanen yöheräily ole enään normaalia?
vauvana heräsi joskus, todella harvoin. Ja nyt toi on sit alkanu :(
Vai pitäiskö mun esittää superäitiä, ei saa hakea apua ja koittaa hokea vaan itselleni, että kyllä mä jaksan näillä muutaman tunnin yöunilla... Tiedän, ettei tuo ikusiesti jatku, mutta nyt tuntuu vaan TODELLA rankalta...

Kiitti linkistä :) tuntuu, että jku muu vois tehdä ton tassuttelukoulun mun puolesta.

Mutta, siis miksi ei unikoulua? Joku puhui sairaalan unikoulusta joskus, ja sanoi että lapsi oli kolme yötä siellä. Sen jälkeen nukkui kuin tukki..
En ala kyllä enään kainaloon opettaa. maitoallergia ei oo.. se on tutkittu.

[QUOTE="vieras";22513818]imetätkö vielä? Nostatko pois sängystään kun heräilee?[/QUOTE]

En imetä. Imetin vain 2 kuukautta. (syynä oli oma leikkaus)
En nosta söängystä pois, ja poika on nukkunut omassa sängyssä ihan pienestä asti.

[QUOTE="väsynyt";22513845]Kiitti linkistä :) tuntuu, että jku muu vois tehdä ton tassuttelukoulun mun puolesta.

Mutta, siis miksi ei unikoulua? Joku puhui sairaalan unikoulusta joskus, ja sanoi että lapsi oli kolme yötä siellä. Sen jälkeen nukkui kuin tukki..
En ala kyllä enään kainaloon opettaa. maitoallergia ei oo.. se on tutkittu.[/QUOTE]

Siinähän nimenomaan suositellaankin miehen hommaksi. Meillä tein minä kun mies oli reissuhommissa ja samalla siirsin tytön omaan huoneeseen nukkumaan. Oli myös tuollainen 9 kk ikäinen ja meillä meni 3 yötä ja tyttö nukkui hyvin.

[QUOTE="väsynyt";22513845]Kiitti linkistä :) tuntuu, että jku muu vois tehdä ton tassuttelukoulun mun puolesta.

En ala kyllä enään kainaloon opettaa. maitoallergia ei oo.. se on tutkittu.[/QUOTE]

Miten tutkittu? Olitko/ oliko lapsi välttämisdietillä? Allergiaoireiden aiheuttaja voi olla mikä tahansa ruoka, maito on vain tavallisin. Mitä lapsi on syönyt heräilykuukausien aikana? Onko lapsi tutkittu muiden syiden varalta esim. korvat? MIten nukkuu päiväunia?

tuo heräily alkoi 7kk iässä. Poika on kohta siis 10kk.
Maidosta ei oo tullu mitään oireita, ainakaan 7kk ikään mennessä. Imetin 2kk kuukautta,e ikä silloin ollut oireita, eikä myöskään kun siirrytiin korvikkeisiin.Ruoka-aine allergioihin pitäis olla kuulemma iho-oireet ja maha oireet. Kiinteät aloitettiin 4kk iässä. yksi maku kerrallaan. 5kk lihat ja puurot 6kk. Eikä silloin tullut mitään oireita.. En sitten tiiä voiko allergia olla niin piilevä, että vain yöunet häiriintyy..
Poika on kuitenkin hyväntuulinen, ja ei siis mitään kipu itkua itke yöllä. Lähinnä suuttuu, jos en huomaa. Lääkärin mielestä allergia testit on turhia =/
Päiväunet nukkuu hyvin yhdet 2 tunnin ja yhdet tunnin.

Mitenkäs toi tutti... Heräiskö siihen, että se tippuu suusta. Meillä esikoinen heräili useasti siihen, kunnes vieroitettiin yötutista ja heräilyt loppuivat siihen.

Meillä hieman samanlainen tarina. Syynä vilja-allergia. Poika on suolioireinen allergikko, ei ihottumaa, päivällä ei ole koskaan ollut oireita. Viljoista käy kaura, mutta vehnä, ohra ja ruis allergisoivat. En olisi tajunnut tätä ilman lääkäriä. Pohdi tätä kohdallenne. Meille lääkäri sanoi, että kotimaiset viljat ovat lähes aina syy liiallisiin yöheräilyihin.

Meidän poika on nyt 2v. ja heti jos annan palankin vehnää, valvottaa seuraavan yön ja kuitenkaan ihottumaa ei tule.

Toinen poikani valvotti myös, hänellä syy oli d-vitamiinit. Hän ei kestä niitä vieläkään ja ikää on jo 4,5v. Yöt rauhoittuivat heti, kun d-vitamiinit otettiin pois.

Alkuperäinen kirjoittaja väsymys;22513918:
tuo heräily alkoi 7kk iässä. Poika on kohta siis 10kk.
Maidosta ei oo tullu mitään oireita, ainakaan 7kk ikään mennessä. Imetin 2kk kuukautta,e ikä silloin ollut oireita, eikä myöskään kun siirrytiin korvikkeisiin.Ruoka-aine allergioihin pitäis olla kuulemma iho-oireet ja maha oireet. Kiinteät aloitettiin 4kk iässä. yksi maku kerrallaan. 5kk lihat ja puurot 6kk. Eikä silloin tullut mitään oireita.. En sitten tiiä voiko allergia olla niin piilevä, että vain yöunet häiriintyy..
Poika on kuitenkin hyväntuulinen, ja ei siis mitään kipu itkua itke yöllä. Lähinnä suuttuu, jos en huomaa. Lääkärin mielestä allergia testit on turhia =/
Päiväunet nukkuu hyvin yhdet 2 tunnin ja yhdet tunnin.

Lääkäri on puhunut höpöjä jos on sitä mieltä, että allergiaa voi olla vain iho ja mahaoireilla. Todellisuudessa monen suolioireisen vauvan ensioire allergioissa on kipu, joka vaivaa tietysti eniten yöaikaan. Mutta jos lapsi herää hyväntuulisena, voisi olla joku ikävaihekin. Onko eroahdistusta päivisin, se häiritsee monesti yöuntakin.

Puuro oli kauan pois kuvioista meillä. Koska aattelin,e ttä heräily ois johtunut siitä.
Ja muissa tuotteissa ei ollut viljaa, edes velleissä.
Pitääkin vielä pyytää tutkimus tuota varten :)

Tutin pudotessa ei herää. Illalla nukahtaa tutin kanssa, mutta ei se yöllä suussa juuri ole.
Päivisin tuttia ei ole lainkaan.

d-vitamiinia annan, silloinkun muistan.. olen tosi huono noissa jutuissa :( onneksi juo kuitenkin maitoa. Ja käytössä on ollut jekovit.

Mä vaan tosiaan ihmettelen, miten ekat 7kk nukutaan yöt läpeensä, sitten se heräily alkaa?
Tuntuu tosi oudolta.

Meillä muuttui myös aikaisemmin hyvin nukkuneen tytön yöt katkonaisiksi 8 kk:n iässä. Heräilyjä kesti pari kuukautta. Huomasin, että tämä liittyi selkeästi vierastamiskauteen joka alkoi tytöllä samaan aikaan kuin huonot yöt. Varmaan eroahdistusta ja siksi lapsi havahtuu koko ajan tarkistamaan, onko äiti lähellä. Itse vain pidin kättä selän ja pepun päällä niin kauan, että vauva nukahti. En näyttänyt naamaani, en ottanut syliin, enkä jutellut itään. Pikku hiljaa yöt paranivat. Jaksamista sinulle!! :)

Jos olet aloittanut kotimaiset viljat 6kk iässä, niin aloititko ensin vain yhdellä viljalla. Alkoiko uusia viljoja 7kk iässä? Vehnä on tosi allergisoiva pienellä.

Aloitettiin muksun riisipuurolla. Sitä vedettiin melkein kuukausi. Ja sitten aloin tekemään kaurapuuroa. Ja sitten jätettiin puuro pois, koska se tökki. Illalla sai maissisosetta ja hedelmäsosetta.

Allergioita ei oikeastaan voi pieneltä mitenkään tutkia vaan ainoa varma keino on välttää ruokia ja katsoa mitä tapahtuu. Erityisesti näin jos lapsi on suolioireinen, on melkeinpä epätodennäköistä että tutkimalla saataisiin kiinni. Ilman lääkäriä ei tietysti kannata lähteä kauheasti säveltämään, mutta puhdas testitulos ei ole tae mistään. Meillä ei ollut yhtään positiivista tulosta mistään ja lapsi oli allerginen melkein kaikelle ensimmäiset vuodet. Hyvä lastenlääkäri hanskaa tällaisetkin tapaukset ja ohjaa eteenpäin. Toinen lapsi heräili myös useamman kuukauden tiheästi ja hänellä selvästi oli kytköksissä eroahdistuskauteen.

Mun mielestä järkevintä olis nimenomaan opettaa lapsi vierelle nukkumaan. Tai olis ollu järkevintä olla opettamatta nukkumaan yksikseen.

En voi ottaa voinut ottaa viereen, koska multa leikattiin selkä kun vauva oli 2kk. Söin niin vahvoja lääkkeitä, etten oisi tajunnut jos olisin kääntynyt päälle.
Ja lapsi on nukkunut ihan alusta asti omassa sängyssä. Ja sairaalassakin painotettiin omaan sänkyyn nukuttamista.
Ja nyttenkun poika on joskus meijän välissä, en pysty nukkumaan. Poika nukkuu poikittain ja pokii. En mä selkävammasena pysty nukkumaan pienessä ahtaassa tilassa kyljellään.
Kyllä tähän nyt joku muu on syynä, kuin se että ei nuku vieressä...

Alkuperäinen kirjoittaja väsymys;22514145:
En voi ottaa voinut ottaa viereen, koska multa leikattiin selkä kun vauva oli 2kk. Söin niin vahvoja lääkkeitä, etten oisi tajunnut jos olisin kääntynyt päälle.
Ja lapsi on nukkunut ihan alusta asti omassa sängyssä. Ja sairaalassakin painotettiin omaan sänkyyn nukuttamista.
Ja nyttenkun poika on joskus meijän välissä, en pysty nukkumaan. Poika nukkuu poikittain ja pokii. En mä selkävammasena pysty nukkumaan pienessä ahtaassa tilassa kyljellään.
Kyllä tähän nyt joku muu on syynä, kuin se että ei nuku vieressä...

No jos lapsen isä ja laps sitten nukkuisivat yhdessä ja sinä erikseen?

Mun mielestä kaikkein yksinkertaisin syy tuonikäisen nukkumisongelmiin tuollaisessa tilanteessa on se, että kaipaa vanhempiansa ja kaipaa ihmisen läheisyyttä.

No jos lapsen isä ja laps sitten nukkuisivat yhdessä ja sinä erikseen?

Mun mielestä kaikkein yksinkertaisin syy tuonikäisen nukkumisongelmiin tuollaisessa tilanteessa on se, että kaipaa vanhempiansa ja kaipaa ihmisen läheisyyttä.

En mä nyt enään ala opettaa viereen. Ja en todellakaan ala missään sohavlla nukkumaan.
Ja ensinnäkin, mies tekee joka toinen viikkoa aamua. Menee viiteen ja toisella viikolla iltaa, päsee 23.00. Menis ihan liian vaikeeks.
En mä ala kyllä enään viereen opettaa. Ei kaikkien lapset osaa vieressä nukkuu..

Alkuperäinen kirjoittaja väsymys;22514231:
En mä nyt enään ala opettaa viereen. Ja en todellakaan ala missään sohavlla nukkumaan.
Ja ensinnäkin, mies tekee joka toinen viikkoa aamua. Menee viiteen ja toisella viikolla iltaa, päsee 23.00. Menis ihan liian vaikeeks.
En mä ala kyllä enään viereen opettaa. Ei kaikkien lapset osaa vieressä nukkuu..

Kylläpäs sä vastustat ideaa, että lapsi nukkuis vieressä o.O Nuo työkuviot ehkä ymmärrän, että siksi helpompi, mutta että pitää periaatteesta vastustaa vierellä nukkumista? Mulla 2,5v lapsi nukkuu edelleen vierellä, elämä on niin helppoa kun laittaa ittensä nukkumaan, heräilee yössä enää 2-3 krt ja silloinkin todella helposti taas nukahtaa ittekseen. Ei ole tiheimmät heräilykaudetkaan koko elämää pilanneet kun on ollut ihan vieressä, helposti rauhoiteltavissa.

Elämästään voi toki tehdä hankalaakin jos haluaa. Sä et voi loputtomiin asti vaatia lasta joustamaan sinun halujesi takia, muista se.

Kylläpäs sä vastustat ideaa, että lapsi nukkuis vieressä o.O Nuo työkuviot ehkä ymmärrän, että siksi helpompi, mutta että pitää periaatteesta vastustaa vierellä nukkumista? Mulla 2,5v lapsi nukkuu edelleen vierellä, elämä on niin helppoa kun laittaa ittensä nukkumaan, heräilee yössä enää 2-3 krt ja silloinkin todella helposti taas nukahtaa ittekseen. Ei ole tiheimmät heräilykaudetkaan koko elämää pilanneet kun on ollut ihan vieressä, helposti rauhoiteltavissa.

Elämästään voi toki tehdä hankalaakin jos haluaa. Sä et voi loputtomiin asti vaatia lasta joustamaan sinun halujesi takia, muista se.

No meillä 2.5 vuotias ei herää ollenkaan. Nukkuu omassa sängyssä ja omassa huoneessa.
en kai mä nyt enään tota 9kk vanhaa poikaa ala viereen opettaa..
aamuyöstä tuo on saannu vieressä nukkua, mutta repii vaan tukasta, pyörii ja potkii..
Pinnasänky on meidän sängyn vieressä. Saan tarvittaessa tungettua käden pinnojen läpi. Mutta, en mä kyllä enään tota viereen ala opettaa.
Tuo 2.5 vuotias on nukkunu omassa huoneessa nyt 9kk. Ei ole juurikaan heräilly. Joskus ehkä kerran viikossa saattaa yöllä herätä.
Ja kyllä lääkärikin oli ehdottomasti sitä mieltä, ettei lasta opeteta enään väliin nukkumaan.
Eria-asia jos kyse olisi PIENESTÄ vauvasta.
En mä haluu mitään taaperotiimii mun sänkyyn. Kyllä kai mullakin on oikeus nukkua ilman lapsia?

Yhteistyössä