9kk vauva syö kolmesti yössä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?????

Vieras
Olen koittanut tarjota vettä, mutta herää 20 min päästä uudestaan useasti. Yöt siis ovat tosi katkonaisia ellei vauva saa maitoa. Rupesi unille klo 20.30, heräsi 23 ja sai vettä, heräili 20 min välein ja annoin maitoa klo 00, nukkui klo 04 asti, annoin taas vettä mutta ei nukahtanut ilman maitoa (120ml) ja heräsi vielä klo 07 ja annoin maitoa. Nyt nukkuu vielä. Mikä avuksi?On aika temperamenttinen tapaus ja jos jätän maidon pois on tiedossa hirveää huutoa

Meillä vieroitettiin ihan cold turkey. Vauva sai maitoa 2 kertaa yössä ja ensin jätin ekan syötön pois ja laitoin vaan tuttia suuhun kun halusi maitoa ja nukahti sitten siihen,nyt se toinen syöttö otettu samaan tapaan pois vauva 8kk

ihan normaalia tuo yösyöminen on eikä siinä oo mitään pahaa, helpompi tapa antaa vauvan syödä ja nukahtaa siihen kuin kiduttaa sekä vauvaa että itteä. Meidän tyttö nyt 11kk sai maitoa kerran tai kaksi yössä (ylensä kerran) 9kk vanhana söi kaksi tai kolme kertaa yössä. Imeväisiä ne on vielä vuoden ikäiseksi asti, antaa ollakin!

ja ongelma on? Anna maitoa, kun kerta sitä tarvitsee ja nukahtaa sit hyvin. Meillä syötiin 13 kk saakka ja sit lopetti itse. Turha tuijottaa kalenteria, että milloin ei tarvitse yösyöttöä. Katso ennemmin lastasi ja mitä hän näyttäisi tarvitsevan. Miksi tästä pitää tehdä ongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja manna-:
ihan normaalia tuo yösyöminen on eikä siinä oo mitään pahaa, helpompi tapa antaa vauvan syödä ja nukahtaa siihen kuin kiduttaa sekä vauvaa että itteä. Meidän tyttö nyt 11kk sai maitoa kerran tai kaksi yössä (ylensä kerran) 9kk vanhana söi kaksi tai kolme kertaa yössä. Imeväisiä ne on vielä vuoden ikäiseksi asti, antaa ollakin!

Näin.

Me pidettiin "unikoulu" pojan ollessa 9-10kk. Rankkaa se oli, ei käy kieltäminen. Pari viikkoa sitä huutoa riitti, mutta kyllä se odotus palkittiin. Käytännössä homma toimi niin, että iltaisin vauva sai nukkua itse omaan sänkyynsä. Jos vauva alkoi huutamaan, hänet käytiin laittamaan n.5 minuutin välein takaisin makuulle ja tutti suuhun. Öisin sitten sama juttu, aina jos vauva heräsi. Pari viikkoa meni, ja poju alkoi nukkua yöt läpeensä. Mutta se pari viikkoa tuntui niin pitkältä ja raastavalta, että meinasin moneen kertaan lyödä hanskat tiskiin ja antaa periksi. Onneksi en tehnyt niin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja ongelma on? Anna maitoa, kun kerta sitä tarvitsee ja nukahtaa sit hyvin. Meillä syötiin 13 kk saakka ja sit lopetti itse. Turha tuijottaa kalenteria, että milloin ei tarvitse yösyöttöä. Katso ennemmin lastasi ja mitä hän näyttäisi tarvitsevan. Miksi tästä pitää tehdä ongelma?

Yösyötöt on hampaille pahaksi, siksi on ihan hyvä jos niistä pääsee aikaisessa vaiheessa eroon. Mä itse halusin meille jo hyvissä ajoin säännöllisen unirytmin, jotta töihinpaluu ja hoitoonvienti helpottuisi. Ja vaikka se siirtymävaihe yösyötöistä kokonaisiin yöuniin ei ollut helppo, niin loppupeleissä niistä hyvistä yöunista hyötyy koko perhe, myös lapsi.

Oletko kokeillut, että et anna ollenkaan maitoa yöllä? Se SAATTAA mennä helpommin kuin kuvitteletkaan. Meillä heräilyä on kestänyt noin pari yötä ja sen jälkeen yöt rauhoittuneet. Tuskin hän nälkäänsä tarvitsee maitoa kolmea kertaa yössä, se on varmaan enemmänkin tapa tai halua olla lähelläsi, koska tuossa iässä eroahdistuskin on yleensä pahimmillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Meillä poika söi kahden tunnin välein 10kk asti joten todellakin kannatti vierottaa.

Niin meilläkin söi ja vierotti itsensä 13 kk ikäisenä itse, kun oli siihen itse valmis.

No sehän tekee minusta sen itsekkään äidin joka tahtoo nukkua yönsä hyvin. Maito ei tee hyvää vauvankaan hampaille varsinkaan monta kertaa yössä.

Alkuperäinen kirjoittaja manna-:

Meillä on juotu nokkamukista 6kk iästä lähtien..yöpullosta halutiin mahd.pian eroon.

Juuri näinMeillä 1v1kk ikäinen heräs viime yönäkin 2kertaa pullolle,sen jälkeen nukkui tyytyväisenä.Miksi pitää niin pienenä jo vieroittaa yösyötöltä pois?miksi vauvan pitää olla heti iso ja olla syömättä yöllä?elä vedä ressiä noin pienen syönneistä.jos on nälkä,nii pitää saada ruokaa :)

Me pidettiin pojalle unikoulu n.8kk ikäisenä ("yli puolivuotias ei tartte maitoa yöllä")
Maksimissaa parin tunnin pätkiä nukku

Kolme yötä poika itkeskeli ja sit nukkui elämänsä ekan kerran 6 tunnin pätkän

http://www.lapsenhampaat.fi/?id=2794&ryhma=629&mode=alasivu

Mä en halua lapselleni sitä kipua, jota tuommoiset hampaat aiheuttaa. Yösyöttö on uusien hampaiden pahin vihollinen.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
http://www.lapsenhampaat.fi/?id=2794&ryhma=629&mode=alasivu

Mä en halua lapselleni sitä kipua, jota tuommoiset hampaat aiheuttaa. Yösyöttö on uusien hampaiden pahin vihollinen.

Lueppas tämä osa tekstistä uudestaan:
"Tuttipullo karies aiheutuu tuttipullosta annettavasta sokeroiduista juomista, joten tuttipullosta annetaan vain maitoa, velliä tai vettä - ei makeita juomia."

Joten et saa lapsellesi tuollaisia hampaita pelkällä maitopullolla!
Meillä lapsi nukkui heti vastasyntyneestä 5-6h yöunia,jonka jälkeen syötiin ja jatkettiin taasen nukkumista,jonka jälkeen seuraava herätys olikin yleisimmin 3h päästä!joten meillä ei mitään unikouluja ole tarvittu.

Meidän poika kieltäytyi syömästä yöllä ehkä 9-10kk iässä, ei huolinut pulloa vaikka tarjottiin. Toisaalta tiedän lapsen, joka syö kerran yössä vielä 1,5-vuotiaana.

Alkuperäinen kirjoittaja Sivusta:
On se kumma... Mä haluan nukkua yöllä. Lapseni olen yöruuasta vierottanu 6-7 kk ikäisinä. Jos 8kk tai sitä vanhempi syö yöllä on se opittu tapa.

"Minä haluan nukkua".. niin,entäs lapsen toiveet ja tarpeet?

Löysin tällaisen vanhan ketjun, mutta nostelempa kun ongelma kuulostaa tutulta. Meidän 9kk tyttö syö VIIDESTI yössä. Kun herää yöllä, nukahtaa vain ja ainoastaan tissille. Pari kuukautta sitten yritettiin vähentää yösyötöt yhteen, niin että aina kun vauva heräsi, niin siliteltiin, taputeltiin pyllylle, kanneltiin... Mutta aina se yltyi hirveäksi huudoksi. Yhden aikaan yöllä oli aina pahin. Vauva huusi pari tuntia sylissä tai sitten sitä piti kannella se pari tuntia että pystyi laskemaan sylistä ja uni jatkui. Parin tunnin välein kanneltiin siis vauvaa uneen, tutin antaminen ei riittänyt alkuunkaan. Pari viikkoa jatkettiin tätä, mutta sitten oma jaksaminen alkoi olla jo aika lopussa ja annoin taas öisin tissimaitoa. Ja siitä asti yöt ovat olleet samanlaisia, vauva syö viidesti yössä, mutta nukahtaa heti maitoa saatuaan.

Monestakin syystä haluaisin lopettaa yösyötöt. Toiveissa on uusi raskaus, jota yösyöminen voi hyvinkin viivästyttää. Mietityttää myös jatkuvan syömisen vaikutus hampaisiin.

Ja pulloahan tyttö ei siis ole huolinut kiinteiden aloittamisen jälkeen ollenkaan. Yritetty on monenlaista, eri henkilöiden antamana, eri sisällöllä jne. Nokkamukista menee ruuan yhteydessä vähän.

Vinkkejä yösyömisen lopettamiseen kaivataan!!!

Yhteistyössä