9kk vauvan nukuttaminen päiväunille, apuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Unikoulun jälkeen oppi nukahtamaan yöunille siten, että imetän olohuoneessa ja vien syönnin jälkeen hereillä omaan pinnikseen ja sinne jää hienosti itsekseen nukahtamaan. Päiväunille taas on edelleenkin nukahtanut meidän parisänkyyn ja tissille, jäänyt sinne nukkumaan. Nyt tein sitten ensimmäisen kerran niin, että imetinkin kuten iltaisin olohuoneessa ja vein omaan sänkyynsä nukahtamaan itsekseen, mutta siitähän riemu repesi... Annoin huutaa jonkin aikaa itekseen, pari kertaa nostin syliin, sitten lopulta pidin kättä päällä ja nukahti siihen. Aikaa meni reilu puolituntinen, kun yleensä nukahtaa todella nopeasti.

Jatkanko valitsemallani tiellä, vai mitä tekisitte? En oikein kestä tuon vauvelin itkua (mies piti unikoulun), mutta päivisin mies ei ole paikalla joten mun tehtävä on hoitaa nukutukset. Ulkona vaunuissa ei ole nukkunut koskaan, enkä siihen ala enää edes opettamaan. Niin ja tuttia ei ole huolinut koskaan.

En jättäisi tuon ikäistä yksinään parisänkyyn nukkumaan yksinään joten koittaisin nukuttaa pinnasänkyyn.

Meillä 8kk ikäisellä oli tapna kontata keskellä yötä pää edellä alas sängyltä vaikka molemmat vanhemmat nukku vieressä.. Pakko oli opettaa se pinnasänkyyn.

Voitte myös laittaa parisängyn patjat lattiatasolle ja lattialle joku pehmeä matto, meillä nukutaan noin perhepetissä eikä vauva pääse putoamaan sängystä. Pinnasänkyä meillä ei ole. Päikkäreille ja yöunille nukahtaa viereen. Meille ainakin ihan toimiva ratkaisu.

[QUOTE="vieras";29183039]Meillä oli kyllä tossa iässä jo ihan selkeät rytmit.. kiitos sen että tajusin jättää imettämisen ajoissa pois.[/QUOTE]

Kuka tässä on rytmeistä puhunut yhtään mitään? On meilläkin selkeät rytmit, enhän minä niihin apuja kysellyt.

Vauva ei huoli tuttipulloa, muuten tuo sänkyyn nukuttaminen olisikin helpompaa. Nukkui nyt omassa pinniksessään alle tunnin (yleensä nukkuu 2-4h), johtunee siitä että huutamalla sinne jäi vaikka vieressä olinkin.

Pinniksestä ei enää takaisin perhepetiin oteta, on yöt kuitenkin nukkunut pinnasängyssään jo 1,5kk ilman mitään ongelmia ja heräämisiä. Ainoastaan nämä päikkärit on nyt ongelma. Parisänkyyn olen uskaltanut jättää kun ei ole kertaakaan sieltä mihinkään lähtenyt vaan joka kerta herätessään ilmoittaa siitä heti. Nyt vaan alkaa tulla liikkuminen jo uniinkin, niin turvallisempi on alkaa nukkua myös päikkärit omassa sängyssä.

Voitte myös laittaa parisängyn patjat lattiatasolle ja lattialle joku pehmeä matto, meillä nukutaan noin perhepetissä eikä vauva pääse putoamaan sängystä. Pinnasänkyä meillä ei ole. Päikkäreille ja yöunille nukahtaa viereen. Meille ainakin ihan toimiva ratkaisu.

Viereen nukahtaminen oli meilläkin toimivaa ensimmäiset 7kk, mutta sitten alkoi jo ottaa päähän se pimeässä makkarissa melkein tunninkin makoilu ja unikoulun avulla saatiin vauva nukahtamaan nopeammin ja omaan sänkyynsä.

Mä en ymmärrä sitä, että lapsi kera tuttipullon jätetään sinne sänkyyn. Meiän lapsi on aina saanut maidon pullosta, mutta sylissä, ikinä ei pulloa sänkyyn ole saanu.

Vein juuri toisille päikkäreille, nukahti melkein syliin kun imetin olohuoneessa, siitä sitten kannoin sänkyynsä. Kyllä minun pitää alkaa näin tekemään, sillä erotuksella vielä että ei nukahda syliin. Nyt meni ilman itkuja, mielenkiinnolla täällä odottelen tuleeko pätkäunet...

Yhteistyössä