Meillä on lapsi ryhmiksessä, joka on lähellä olevan päiväkodin alainen. Alotti siellä marraskuun puolivälissä. Joulukuun aikana mulla ei oo ollut töitä (teen sijaisuuksia tän vuoden, tammikuusta alkaa ihan kunnon työt), ja kysyinkin ryhmiksessä, että miten nuo hoidot nyt, kun oon kotona. Vastasivat, että kun just vasta on aloittanut, niin kannattaa silti viedä tää loppuvuosikin aina hoitoon, että vaikka 5h päiviä. Näin mä oon tehnyt, kun hoidossakin olivat sitä mieltä, paitsi että perjantait oon pitänyt lapsella vapaapäivinä. Eli on ollut 4pvää viikossa, 5h kerrallaan. (ja oon hoidossa yhdelle hoitajallekin sanonut, että on tylsää olla yksin kotona, kun poika ei oo seurana, joten olisivat sitten tässä vaiheessa jotain sanoneet....)
Nyt päiväkodin johtaja soitti, että "ootko työttömänä nyt, olis hyvä olla sen lapsen kanssa itse kotona, jos sulla ei oo töitä. Pari päivää viikossa voit viedä hoitoon, ei sen enempää." Ja mä kerroin, että joo, oon samaa mieltä, ja mielelläni oisin pitänyt kokonaankin pois hoidosta, kun ei oo töitä. Mutta jutellessani hoitajien kanssa, varsinkin he, olivat sitä mieltä, että kun on just alottanut hoidon, olisi hölmöä ottaa nyt pois hoidosta ja sit taas tammikuusta alottaa uudelleen. Johan tossa ois lapsikin ihan sekasin, että miks nyt näin...
Mua alko nyt niin vituttamaan toi. Kun nyt haen pojan kotiin, ni sanonko hoitajille mitä?
Nyt päiväkodin johtaja soitti, että "ootko työttömänä nyt, olis hyvä olla sen lapsen kanssa itse kotona, jos sulla ei oo töitä. Pari päivää viikossa voit viedä hoitoon, ei sen enempää." Ja mä kerroin, että joo, oon samaa mieltä, ja mielelläni oisin pitänyt kokonaankin pois hoidosta, kun ei oo töitä. Mutta jutellessani hoitajien kanssa, varsinkin he, olivat sitä mieltä, että kun on just alottanut hoidon, olisi hölmöä ottaa nyt pois hoidosta ja sit taas tammikuusta alottaa uudelleen. Johan tossa ois lapsikin ihan sekasin, että miks nyt näin...
Mua alko nyt niin vituttamaan toi. Kun nyt haen pojan kotiin, ni sanonko hoitajille mitä?