Äääh, ärsyttää, pk:n johtaja soitti...

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25209448:
Vein vähän 9 jälkeen. En kysellyt hoitajien perään, mutta toinen niistä ainakin ilmoitti jo viimeviikolla olevansa tänään vapaalla, kun ovelta lähtiessämme huudeltiin moit ja nähdään maanantaina. En laskenut lapsia sen enempää, mutta askartelemassa oli 4, ja suurinpiirtein saman verran leikkimässä.

No, harvoinpa iltavuorolainen tulee töihin ennen puoli kymmentä, koska viimeinen lapsi haetaan varmaan vasta viiden jälkeen ja paikat täytyy vielä sulkea sen jälkeen. Eli kolmaskin hoitaja oli ehkä vielä tulossa töihin?

sinunhan se lapsi on ja jos sinulla on alusta pitäen ollut se tunne, että turhaan lasta hoitoon viet niin miksi ylipäätään viet? Ei ole mikään PAKKO viedä lasta hoitoon joka päivä, vaikka olis just vasta hoidon aloittanut. Minua itseäni ärsyttää ihmiset, jotka pitävät lapsiaan "turhaan" hoidossa.

Minun lapseni putoaa helposti ryhmän ulkopuolelle eikä viihdy, jos pidän monta vapaapäivää tai en vie yhdeksäksi (kun aamuohjelma alkaa). Eikä kyllä todellakaan huvita nousta ja sählätä aamuisin lähdön kanssa, mutta teen sen lapsen hyvinvoinnin takia. Jos haen ennen nukkaria, niin loppupäivä on kiukuttelua, mutta teen silti niin välillä lapsen iloksi.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25209285:
No tuolla tuntuu pyörivän hienosti vapaat hoitajilla, tänäänkin lasta hoitoon viedessäni siellä oli varsinaisia hoitajia 2, ja 1 harjoittelija...

Älä pelkää, ei ne hoitajat saa enempää vapaata kuin työehtosopimuksen mukaan niille kuuluu. :) Hienoa jos voivat hyödyntää noita lasten poissaoloja (työaikaa tasoittaakseen tai pitääkseen lomiansa), niitä vaan ei välttämättä tiedä kovin kauan etukäteen. Ja ainakin joissain yksiköissä jos yhdessä paikassa on hoitaja vaikkapa kipeä ja toisessa talossa lapsia paljon poissa, joutuu yksi hoitaja siirtymään sairastuneen tilanne jottei lapsi-kasvattaja-suhdeluvut olisi ihan kauheita.

Outo johtaja.

meille kävi päinvastoin tuossa muutama vuos sitten.
Pien aloitti syksyllä suoraan kokopäiväsenä kun pääsin töihin. Kesällä loppui työt samalla kun koululaisilla alkoi kesäloma. Työttömäksi jäin ja tietty otin pienenkin kotiin tarhasta.
Syksyllä sit, edelleenkään ei ollu töitä tiedossa.
Kouluan alkua edeltäneellä viikolla tarhasta soitettiin (lastenhoitaja soitti) ja sanottiin et aloituspäivä siirtyy päivällä eteenpäin.
Mie ihan että mikä alotuspäivä? Ei pien oo tulossa tarhaan kun ei minul oo töitäkään.
Tämmösestä ei ollu mitään puhetta keväällä.
Johtaja ite sit soitti myöhemmin ja sanoi että kyllä siellä pienelle on paikka, jos vaikka olis vaan 3pv/vko 4h/pv. Säilyis se tarha-arki ym. paremmin mielessä jne. jos vaikka kohta saisinkii töitä. No jos johtaja on tätä mieltä niin kylhän pien siel tarhas viihtyi, kavereitakin oli saanut edellisenä kautena.
Aamusta vaan oli toiminnan ja lounaan ajan.

Näillä puolpäiväsillä oli aina samat lomat kuin koululaisilla. Eli ei asiaa tarhaan esim. koulun hiihtolomalla.

No, harvoinpa iltavuorolainen tulee töihin ennen puoli kymmentä, koska viimeinen lapsi haetaan varmaan vasta viiden jälkeen ja paikat täytyy vielä sulkea sen jälkeen. Eli kolmaskin hoitaja oli ehkä vielä tulossa töihin?

No ihan miten vaan, mutta kun siellä ei ollut lapsiakaan sen enempää! Mä oon viiminen, kuka lapsensa vie hoitoon, ja hakee ekana. Eikä siellä oo hlökunta sinä aikana muuttunut.

en tajua miksi työttömiä, joilla on töitä ( ainakin välillä ) ja jotka ovat jo työllistyneet niin kiusataan näillä soitoilla päiväkodeista. Miksi sieltä ei soitella äideille, jotka ovat kotona pienempien lasten kanssa ja isommat tyrkätään surutta sinne tarhaan saamaan virikkeitä. EN TAJUA!!!!

en tajua miksi työttömiä, joilla on töitä ( ainakin välillä ) ja jotka ovat jo työllistyneet niin kiusataan näillä soitoilla päiväkodeista. Miksi sieltä ei soitella äideille, jotka ovat kotona pienempien lasten kanssa ja isommat tyrkätään surutta sinne tarhaan saamaan virikkeitä. EN TAJUA!!!!

Niimpä. Tääkin järjestely nyt ois kestänyt joulukuun 1.-21.päivän, mihin ois kuulunut 11 hoitopäivää.

[QUOTE="Iita";25209942]Ei kait tää tapahtunut pienessä etelä-savolaisessa kunnassa?[/QUOTE]

Ei, Porissa.

No, mä puhuin hoitajille, ihmettelivät hekin puhelua, mutta sanoin nyt sitten vieväni tällä viikolla vielä 2. päivän ja ens viikolla 2 päivää. En mä jaksa alkaa asiasta tapella, ja varsinkin, kun mulla ei oo mitään sitä vastaan, että toi lapsi on kotona mun kanssa. Sen parasta mä vaan aattelin tossa hoidossa pitämisessä... :headwall:

Yhteistyössä