AAARRGH! onko tuolla miehellä tunteita lainkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Yritin tuossa viritellä keskustelua, kun mies vihdoin myönsi, että hänellä on jonkilainen ongelma alkoholin kanssa.
Siinä sitten kerroin, että juominen häiritsee minua niin pahasti, että olen tosissani suunnittelut oman asunnon etsimistä. Ja että joka kerta kun mies juo, pelkään pettämistä, koska kerran kännissä miehellä on ollut "läheltäpiti tilanne". Tästä syystä sitten olen pahinta pelätessäni etäännyttänyt itseni miehestä, ettei sitten sattuisi niin paljon kun jotain tapahtuu.
Tähän kaikkeen oli miehen kommentti:joo, pitää sitten vähentää. Ilmekään ei värähtänyt, näytti siltä ettei sanomani tuntunut miehessä missään.

Sanoinkin miehelle, että tulee vähän tyhmä olo, kun kertoo tuollaista, ja se sivuutetaan olankohautuksella. vastaukseksi vain hymisi jotain

Kiitos kun sain purkautua. |O

Voi mikä pässinpää ! Oletko lukenut kirjaa "Miehet ovat marsista ja naiset venuksesta" ? Siinä selitetään juuri tuonlaisia tilanteita hirmuisen hyvin ja annetaan loistavia käytännön ohjeita siihen, miten viestin saa menemään paremmin perille. Ja kerrotaan myös, mitä noiden kakslahkeisten mielessä tuollaisilla hetkillä oikein liikkuu. Eipä se tietenkään ongelmaa kokonaan poista, mutta ihan hyvä alku kuitenkin. Tsemppiä !

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
no runoko siitä olis pitäny kirjottaa :o

kyllä, vähintään yksi, mielellään runokokoelma :xmas:

Mutta oikeasti, olisi kiva jos toinenkin keskustelisi, kertoisi ehkä jotain omista ajatuksistaanki jne... Eikä vaan hoe , joo, nii, aha, niihänseon jne...

e se siis ole vielä mikään rapajuoppo, mutta ei kuitenkaan osaa kiletäytyä tilaisuudesta. yleensä juo n.1krt viikko viime aikoina on vaan mennyt sen 2krt viikko.

mut jokatapauksessa, kaikki meidän keskustelut on tota luokkaa. mä yritän puhua, mies vaan vastailee jotain ympäripyöreetä.

Tänään tuossa ehdotin parisuhdeterapiaa, jos siellä saatais kunnolla juteltua, mutta ei. ei tuo lähde.

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
e se siis ole vielä mikään rapajuoppo, mutta ei kuitenkaan osaa kiletäytyä tilaisuudesta. yleensä juo n.1krt viikko viime aikoina on vaan mennyt sen 2krt viikko.

mut jokatapauksessa, kaikki meidän keskustelut on tota luokkaa. mä yritän puhua, mies vaan vastailee jotain ympäripyöreetä.

Tänään tuossa ehdotin parisuhdeterapiaa, jos siellä saatais kunnolla juteltua, mutta ei. ei tuo lähde.

Kyllä tuo alkoholin käyttö aika runsaalta kuulostaa 1 kerta viikossakin ja jos joka viikko toistuu. Onhan se nyt jo riippuvuus ihan selkeästi ja tarvii apua. Siis ihan alkoholismin merkit täyttää ja parempi kun sen myönnätte itsellenne ihan kunnolla ja haette oikeasti apua. On varmaan vaikea tilanne miehellekin kun aletaan kaivelemaan asiaa mutta mikäs ratkaisuksi... Kun vaihtoehtoja on 2 että sinä lähdet tai miehen pitää lopettaa. Ei hän siihen ihan yksin pysty ja työtä se vaatii teiltä kaikilta. Keskustelkaa seuraavaksi miten asiat muutetaan, jos ei hyvällä niin sitten pahalla ja saatatte tarvita ulkopuolistakin apua.

no on se tässä reilu vuoden sisään yrittänyt pari kertaa lopettaa juomisen...
ekan kerran oli juomatta 2kk!! ja toisen kerran kuukauden. tuo 2kk on pisin aika kolmeen vuoteen, minkä on ollut juomatta, yleensä maksimi on kuukausi, ja silloinkin on omasta mielestään jo tosi pitkä aika....

Se on vaan niin monta kertaa luvannut lopettaa juomisen, ja luvannut paljon muutakin, mutta yhtään lupaustaan ei ole pitänyt. Joten en osaa nytkään luottaa yhtään, että lopettaa.
Ehkä musta on tullut yliherkkä, mutta saunakaljatkin saa mut nykyään näkemään punaista. niitä on yleensä kerralla 2-3. pari kertaa viikossa. joskus useamminkin. tuossa ennen joulua oli parin viikon pätkä, ettei ollut päiväkään juomatta. joka ilta 3pulloa ja sitten viikonloppuna kännit... tänään taas piti saada saunakaljaa, vaikka vasta viimeski uutenavuotena veti kännit.

muoks. on se joskus viikonlopun tai pari putkeen juomatta, mutta siihen on yleensä sitten jokin syy...

Kuinka te seurustelitte? Olisiko nyt aika nostaa kissa pöydälle, jos jäikin epähuomiossa seurustelematta? Meille kävi niin, mutta kohtalo kuitenkin varjeli liittoamme useita vuosia ehjänä - kunnes kypsyimme henkisesti sille tasolle, että tajusimme, ok, nyt on alettava puhua, vaikka se on vaikeaa ja kuunnella, vaikka sekin on vaikeaa. En kirjoita tätä kettuiluna. Olen itse kokenut.

meiltä jäi melkein kokonaan tuo seurusteluvaihe välistä... mieheni tavallaan muutti luokseni jo kuukauden seurustelun jälkeen. Eihän ensimmäisen vuoden aikana niin ongelmaa olllútkaan, mies rakastuneena pystyi vähentämään juomistaan tuohon 1krt/kk

Minä kylllä keskustelisin, mutta tuo mies |O sanoo vaan, ettei osaa keskustella.

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
meiltä jäi melkein kokonaan tuo seurusteluvaihe välistä... mieheni tavallaan muutti luokseni jo kuukauden seurustelun jälkeen. Eihän ensimmäisen vuoden aikana niin ongelmaa olllútkaan, mies rakastuneena pystyi vähentämään juomistaan tuohon 1krt/kk

Minä kylllä keskustelisin, mutta tuo mies |O sanoo vaan, ettei osaa keskustella.

Aivan, sitten on vain setvittävä sitä, mistä mykkyys johtuu. Meillä yksi iso tekijä on kotipaikka. Suomi on niin suuri maa, että meitä on joka mentaliteettiin ja ainakin meillä minä olen temperamenttinen ja vilkas ja mies "pokan pitäjä" joka tilanteessa. Etunsa molemmissa, mutta myös suuret haittansa. Kun tätä liittoa nyt on kestäny vuosissa jo kauan, ei eroavuus oikeastaan ole enää iso vaiva. Aikaa se vaan vie multa vielä tajuta tuon miehen melko äärimmäinen rauhallisuus. Ehkä joskus valkenee, mistäpä tuon tietää, täytyy vain yrittää, ei tässä muu auta.

Mutta miksi hän juo?????
Mä ymmärrän hyvin että saunakaljatkin saa näkemään punaista, lukiessani tuota sinun tekstiä tuli mieleen elämäntilanteeni exän kanssa, aluksi juominen oli vähäisempää mutta lisääntyi koko ajan, mua vitutti jo saunakaljatkin ja sitten se JOKA VITUN VKL juominen, tilanne ei parantunut vaan meni siihen että 2kertaa vkossa, sitten 3 kertaa jne.... oli kyllä juomattakin välillä mutta melko usein kyllä otti, mä olin kurkkua myöten täynnä koko hommaa kun ei parannusta tullu. Etelänreissukin tehtiin sillä ehdolla että siellei juoda, no viikko oltiin reissussa ja mies otti joka päivä |O
niinpä onkin ex, enkä oo katunut, ite se katui kyllä ja itkua tuhersi kun sai eropaprut kouraan, mutta sanoin voi voi myöhästä vinkua kun paska jo housussa.
EI ENÄÄ IKINÄ SAMAA PASKAA |O |O |O

Yhteistyössä