Aamuhermostuminen, miten tästä pääsee tästä kierteestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hulluuden rajoilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras kysyy:
Oletko ap kysynyt apua kasvatus/perheneuvolasta? Sieltä saa apua myös lievempiin yksittäisiin ongelmiin, ei tarvitse odottaa siihen että kaikki menee pepuilleen ja perhe on hajoamispisteessä. Voisi kysyä ihan toimintaohjeita ja ehdotuksia.

Sieltä ehdotettiin muutamaa näistä mitä on palstalla ehdotettu.
En ole hälytystä/munakelloa kokeillut, mutta esim lista, ja siihen pieni piirustus.
Kellon kuva piirrettynä viereen "ajastamassa".
Olen ollut puuttumatta, ja sitten puuttuen.

Tästä äitiydestä pitäs olla jokin ajokortin tapainen, ennenkuin rupee äidiksi tällainen uusavuton :(

Ei se sun vikas oo, vaan jotkut lapset on tommosia.

Kyllä välistä tulee mieleen, et mitä tein väärin..
Mutta asiaa suuresti helpottais jos niitten mukana tulisi opaskirja: Mitä tehdä juuri tämän kanssa missäkin tilanteessa :D:D

Pitää vain toivoa, että viimeistään se armeija opettaa nopeaksi.

Meillä nopeutu läksyjen teko, kun luvattiin, että 5 min. läksyjä tarkottaa tunnin tietokoneella ja 10 min. läksyjä puoli tuntia ja siitä aina väheten.

Ja tätä muuten kanssa kokeilen :O
Ihan loistava ajatus ja tästä voi saada vaikka mitä variaatioita.

Meillä nopeutu läksyjen teko, kun luvattiin, että 5 min. läksyjä tarkottaa tunnin tietokoneella ja 10 min. läksyjä puoli tuntia ja siitä aina väheten.

Meillä saa viidesluokkalainen pelata 1,5. 2 h viikossa! pienempi joka toinen viikko ehkä tunnin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras kysyy:
Oletko ap kysynyt apua kasvatus/perheneuvolasta? Sieltä saa apua myös lievempiin yksittäisiin ongelmiin, ei tarvitse odottaa siihen että kaikki menee pepuilleen ja perhe on hajoamispisteessä. Voisi kysyä ihan toimintaohjeita ja ehdotuksia.

Sieltä ehdotettiin muutamaa näistä mitä on palstalla ehdotettu.
En ole hälytystä/munakelloa kokeillut, mutta esim lista, ja siihen pieni piirustus.
Kellon kuva piirrettynä viereen "ajastamassa".
Olen ollut puuttumatta, ja sitten puuttuen.

Tästä äitiydestä pitäs olla jokin ajokortin tapainen, ennenkuin rupee äidiksi tällainen uusavuton :(

Ei se sun vikas oo, vaan jotkut lapset on tommosia.

Kyllä välistä tulee mieleen, et mitä tein väärin..
Mutta asiaa suuresti helpottais jos niitten mukana tulisi opaskirja: Mitä tehdä juuri tämän kanssa missäkin tilanteessa :D:D

Pitää vain toivoa, että viimeistään se armeija opettaa nopeaksi.

Ei kaikista tuu nopeita. Myöhästymisen oppii ehkä laittamaan kuriin, mut jos joku on hidas, se vaan on sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rahina:

Meillä saa viidesluokkalainen pelata 1,5. 2 h viikossa! pienempi joka toinen viikko ehkä tunnin...

Meillä aiemmin ei oo saanut pelata melkein ollenkaan. Ja millon se ois ehtinyt, se kun teki vaan läksyjä kaiket päivät

Mä mietin että mikä ois sellanen juttu, millä se poika alkaisi välittämään siitä myöhästyykö vai ei? Mistä se välittää, siis muista jutuista? Millä sitä lasta vois palkita, tai rangaista niin että alkaisi se ajoissa oleminen kiinnostaa?

No mutt, tiedän tunteen. Mulla on eskari tyttö joka on hidas, hidas..

Me herätään kanssa kahta tuntia ennen eskaria, että ollaan ajoissa. Pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Lakkaa hoputtamasta ja passaamasta. Mitä enemmän hoputat, sitä hitaammin asiat todennäköisesti sujuvat.

Niin totta..

Poika tuntuu joskus vajoavan jonnekkin toiseen kosmokseen kun on kiire.
Minä säntäilen kämpän päästä päähän satasen tuntivauhdilla, suu papattaa kuin papupata, minuutit etenevät ja minä kiihdyn.
Poika istuu pöydässä, suu jauhaa entistä hitaammin ja hitaammin, pysähtyen välillä kokonaan. Kasvot ovat tasaisen ilmeettömät; hän on saavuttanut Nirvanan.

Minä puhkun ja puhallan, sitten kaappaan pojan ja säntään etsimään sen vaatteita.
Poika hyyyyyvin hiiiiitaasti vetää takin päälleen, minä säntäilen vieläkin ympäri eteistä, ääni kiristyy kiristymistään ja etsin kaikki valmiiksi josko tapahtuisi jotain nopeammin.

Tuossa on kyllä koomisia piirteitä :D
Se ei vain sillä hetkellä ole hauskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä mietin että mikä ois sellanen juttu, millä se poika alkaisi välittämään siitä myöhästyykö vai ei? Mistä se välittää, siis muista jutuista? Millä sitä lasta vois palkita, tai rangaista niin että alkaisi se ajoissa oleminen kiinnostaa?

Pleikkari on jees, samaten tietokone.

Voimia tyttös kanssa... Meillä oli sentään eskarissa tämä poika ihan siedettävä. Olihan se silloinkin hidas, mutta ei se koskaan näin hidas ole ollut.

Voimia tyttös kanssa... Meillä oli sentään eskarissa tämä poika ihan siedettävä. Olihan se silloinkin hidas, mutta ei se koskaan näin hidas ole ollut.

Tuntuisko liian tylyltä, ett jos yhden aamun saisi anteeksi, mutt muista sitten jo sakotettas vähentämällä rutkasta peliaikaa..?? Tai jättämällä pelit väliin kokonaan? Jospa se motivoisi toimimaan, kun tajuaisi ett muuten ei tipu pelejäkään sitt kotona.

Meillä aiemmin ei oo saanut pelata melkein ollenkaan. Ja millon se ois ehtinyt, se kun teki vaan läksyjä kaiket päivät

Totta tuokin, mutta vanhempi ei saa pelata ellei käytä läksyihin tarpeeksi aikaa. Se oppi lukemaan jo neljän vanhana ja kaikki on liian helppoa. Haluan että se joutuu näkemään läksyjen kanssa vaivaa, vaikka lisätehtävien kanssa jos ei muuten. Ja pienemmän kanssa on niin, että se vaan puhuu mieluummin kädelleen kuin tekee mitään muuta. Pelaamalla yritetään vähän harjottaa sitä kättä tekemään muutakin kuin heilumaan naaman edessä :)

Totta tuokin, mutta vanhempi ei saa pelata ellei käytä läksyihin tarpeeksi aikaa. Se oppi lukemaan jo neljän vanhana ja kaikki on liian helppoa. Haluan että se joutuu näkemään läksyjen kanssa vaivaa, vaikka lisätehtävien kanssa jos ei muuten. Ja pienemmän kanssa on niin, että se vaan puhuu mieluummin kädelleen kuin tekee mitään muuta. Pelaamalla yritetään vähän harjottaa sitä kättä tekemään muutakin kuin heilumaan naaman edessä :)

:laugh: Kuulostaa mun vanhemmalta lapselta. Niin on omissa maailmoissaan. Tässä kuussa mennäänkin kuulomaan koulupsykologilta, mihin tulokseen tuli tutkimuksissaan.

Tuntuisko liian tylyltä, ett jos yhden aamun saisi anteeksi, mutt muista sitten jo sakotettas vähentämällä rutkasta peliaikaa..?? Tai jättämällä pelit väliin kokonaan? Jospa se motivoisi toimimaan, kun tajuaisi ett muuten ei tipu pelejäkään sitt kotona.

Nojoo... Pitänee kokeilla, jos toi auttaisi.
Kyllä yleensä pleikka on se, joka on motivoinu.

Juu-u. meillä tällä vanhemmalla neurolla tutkittu, mutta diagnoositta jätetty hyvätasoinen asperger. Nuoremman pitäis olla ihan tavis, vaan vähän sellainen liian onnellinen, tykkää omista ajatuksistaan :)

*reps*
MrHand :D :D
Tuo on varmasti viehkeä tapa, ainakin aika uniikki.

Juu-u. meillä tällä vanhemmalla neurolla tutkittu, mutta diagnoositta jätetty hyvätasoinen asperger. Nuoremman pitäis olla ihan tavis, vaan vähän sellainen liian onnellinen, tykkää omista ajatuksistaan :)

Tämä kuvaa hyvin munkin poikaa, liian onnellinen ajatuksistaan :)

Tää on tyttö. Ja totta, todella viehkeästi se osaa räpistää, riippuu tietty ärsyttääkö sitä kättä jotkut jutut mitä se joutuu kuuntelemaan...kyllä se välillä on pahalla tuulella :) Tämä käsi tosin on ollut helpompi kasvatettavakin kuin kaupan makkarapaketit. Ne ei koskaan pysynyt siinä järjestyksessä mihin likka ne on edellisellä kerralla komentanut...

Tää on tyttö. Ja totta, todella viehkeästi se osaa räpistää, riippuu tietty ärsyttääkö sitä kättä jotkut jutut mitä se joutuu kuuntelemaan...kyllä se välillä on pahalla tuulella :) Tämä käsi tosin on ollut helpompi kasvatettavakin kuin kaupan makkarapaketit. Ne ei koskaan pysynyt siinä järjestyksessä mihin likka ne on edellisellä kerralla komentanut...

*totaalireps*
Ei juma, tää on oikeesti paras mitä oon vähään aikaan kuullu :D
Sun tarttee kirjoittaa muutama tilannekuvaus joskus ylös, niin saat vanhana nauraa.
Meinas tulla pissit housuihin täällä päässä kun rupesin kuvitteleen :D

Yhteistyössä