Aamuyön heräilyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsyttää...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsyttää...

Vieras
Meidän 1v5kk on alkanut aamuyöstä heräilemään tosi aikasten. Joskus viiden aikoihin, toisinaan viimeistään kuuden jälkeen. Syksyn mittaan otin joskus pinnasängystä viereen nukkumaan ja tottahan siitä nyt on tullut tapa! Joka aamuyö haluaa viereen, seisoo sängyssä ja itkee. Olen koittanut olla lujana ja pitää vain omassa sängyssä, mutta siihen aikaan olen niin väsynyt että lopuksi tulee annettua periksi. Vieressä sitten pyörii ja potkii ja on levoton. Mulla päivisin hermo kireellä kun saa niin huonosti nukuttua.
Miten sais piettyä pojan omassa sängyssä aamuun asti? Tulee itse pois sängystä jos peitto on sopivasti mytyssä ja saa sitä kautta jalalle lisää pituutta. Siksi mietin uskaltaisko sänkyä siirtää kauemmaksi omasta sängystä. Kättä olen laittanut pojan selän päälle, toisinaan kelpaa vähäksi aikaa ja pyörii sen kanssa, toisinaan ei kelpaa ollenkaan.
Miten ihmeessä vieroitan vierestä pois?

Alkuperäinen kirjoittaja Väsyttää...;24848334:
Meidän 1v5kk on alkanut aamuyöstä heräilemään tosi aikasten. Joskus viiden aikoihin, toisinaan viimeistään kuuden jälkeen. Syksyn mittaan otin joskus pinnasängystä viereen nukkumaan ja tottahan siitä nyt on tullut tapa! Joka aamuyö haluaa viereen, seisoo sängyssä ja itkee. Olen koittanut olla lujana ja pitää vain omassa sängyssä, mutta siihen aikaan olen niin väsynyt että lopuksi tulee annettua periksi. Vieressä sitten pyörii ja potkii ja on levoton. Mulla päivisin hermo kireellä kun saa niin huonosti nukuttua.
Miten sais piettyä pojan omassa sängyssä aamuun asti? Tulee itse pois sängystä jos peitto on sopivasti mytyssä ja saa sitä kautta jalalle lisää pituutta. Siksi mietin uskaltaisko sänkyä siirtää kauemmaksi omasta sängystä. Kättä olen laittanut pojan selän päälle, toisinaan kelpaa vähäksi aikaa ja pyörii sen kanssa, toisinaan ei kelpaa ollenkaan.
Miten ihmeessä vieroitan vierestä pois?

Klp 06.00 ei kyllä ole enää mitään aamuyötä, vaan aamu. Opettele heräämään ihmisten aikaan, niin ei väsytä niin paljoa.

Ehkä hän ei tosiaan ole enää väsynyt 6 aikaan. Monelta menee yöunille?

Meillä lapset ovat klo 20 sängyissään (2,5v ja 1v). Esikoinen herää 7-8 välillä, kuopus 5-6. Kuopus herää yöllä muutenkin vielä 1-2h välein..
Itse käyn nukkumaan klo 23, kun on saanut kotihommat tehtyä ja parit telkkari ohjelmat katsottua. Ja kyllä silloin viiden aikaan alkaa hermostuttaa kun sängystä kuuluu joko täyttä kurkkua huutamista tai iloista kujerrusta. Itselleni kun ei riitä 6h unet tunnin tai kahden pätkissä. Mutta ei auta ei..

Ollaan kokeiltu sitäkin, että myöhästetään nuoremman nukkumaanmeno aikaa, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta aamuheräämisen kanssa, vaan sitten koko päivä menee väsymyskiukutellessa.
Meni nukkumaan klo 21-22 ja heräsi silti aina viimestään puoli kuusi!

Yhdessä vaiheessa vauvana meni meillä tyttö jo n.19.30 nukkumaan ja heräs 05-06 välillä,pakko oli itse mennä n.21 nukkumaan,viimeistään 22. Vauva tapas herätäkkin kaiken yötä 40min.-2h. välein.

Yhteistyössä