Sinusta en tiedä, mutta itse pitäisin lapsen ja jos se ei miehelle sopisi, niin hän saisi lähteä. Minulle parisuhde ei koskaan ole ollut niin tärkeä, että se tulisi minun ja lasteni väliin. En edes erityisemmin kaipaa parisuhdetta ainakaan tällä hetkellä. Sinä voit kuitenkin olla erilainen. Sinulle ehkä parisuhde on se elämän kantava asia ja ajatus äitiydestä tuntua vieraalta. Tai ehkä sinulla on ollut vääriä mielikuvia äitiydestä?
Sen verran voin sanoa, että vauva on vauva vain hetken, niin hyvässä kuin pahassa... Äitiys on paaaaaljon muutakin kuin se lyhyt vauvavuosi tai ne pari vuotta kun tulee paljon sotkua ja on vaippoja yms. Äitiys on kuolemaan asti kestävä ihmissuhde. Lapsi kasvaa, vauvasta koululaiseksi, koululaisesta aikuiseksi. On ihmisiä jotka eivät tuota ihmissuhdetta tahdo kokea - aivan kuten minä en välttämättä tahdo kokea avioliittoa - ja sitten on ihmisiä joille tuo on tärkeintä koko maailmassa. Ja kaikkea siltä väliltä. Sinun on itse päätettävä minkälaisia ihmissuhteita tahdot elämääsi ja kuinka paljon olet valmis niiden vuoksi uhraamaan.