Adressi kotihoidontuesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äippä85"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ikinä allekirjoittaisi! Se on nähty mitä on kun perheet päättää: nainen on aina se joka jää kotiin. Siitä automaattisesta tavasta on viimein päästävä pois!

hahaa! Alkaako pelottaan töihin meno? Ei voikaan enään niin kärkkäin sanoin aina arvostella ihmisä, jotka haluavat tulla toimeen ilman tukeja ja vievät lapset hoitoon. On se surkeaa...

[QUOTE="Ida";28927059]hahaa! Alkaako pelottaan töihin meno? Ei voikaan enään niin kärkkäin sanoin aina arvostella ihmisä, jotka haluavat tulla toimeen ilman tukeja ja vievät lapset hoitoon. On se surkeaa...[/QUOTE]

Eikös sitä päivähoitoakin tueta?

Allekirjoitin vaikkei asia minua koske. Periaattesta ja siksi että on tyhmää luulla että valtio säästäisi rahaa muutoksella - päinvastoin! Ilmaisen päiväkotipaikan poisto, se säästäisi rahaa! Ja nuoret työttömät töihin ensin, sitten kotiäidit!

tähdännee mahdollisesti myöhemmässä vaiheessa kansalaisaloitteeseen. ja kyllähän "metelin nostaminen" kaikessa muodossa tekee asiaa nähdyksi sekä kuulluksi ja voi olla vaikuttamassa siihen meneekö kyseinen esitys läpi vaiko ei -toivottavasti ei!

Ei siinä mitään, jos on max.3 lasta ja ne hoitaa kotona, MUTTA mua ärsyttää ne porsivat akat, kun aloitetaan lastenteko jo alle 20-v. ja sitä jatketaan vielä pitkälle päälle 40-vuotiaaksi.
Lapsia tehdään kuin liukuhihnalta,eikä loppua näy, ollaan kotona ne reilut 20 vuotta tekemättä päivääkään OIKEAA työtä. Nih! Ja miehiäkin vaihdetaan siinä välissä, jos ei mies halua enää lisää.

Rötvätkää naiset kotonanne ihan omalla kustannuksellanne.Minä tai Suomen valtio emme halua subventoida teitä.On valetta väittää,että kotona hengailu kunnes lapsi on 3-vuotias hyödyttää muita kuin laiskoja naisia.

Vain sillä ettei naapurin rouva saa "lusmuilla" kotona, koska
"Minulla ei ole lapsia"/"MINÄ en jaksa / halua / pysty olla kotona.
Viis siitä lapsen hyvästä, mutta se syö naista kun naapurin rouva
saa jäädä kotiin ja minä en.

Kyllä taitaa se oma suloinen napa olla aika monella mielessä...;)

En allekirjoita. Missään nimessä. Vaikka olen äiti ja lasteni kanssa kotona. Perustelut: Äideillä on edelleen mahdollisuus olla kotona nuorimmaisen 3 v päivään saakka. Mutta ilman sitä kotihoidontukea, pelkällä hoitovapaalla.

Kannustaa isiä olemaan enemmän lastensa kanssa ja pyörittämään arkea. Ja äityleitä töihin.

Kyllä äidillä on varaa jäädä kotiin ilman khtukeakin jos oikeasti HALUAA. Eikö se ole aina priorisointia. Ei kai se kht ole ratkaissut sitä että jää kotiin.

En allekirjoita!
angry-fist-smiley-emoticon.gif

En kirjoita. Suomalaiset perheet kaipaa asennemuutosta! Pieleen menty jo vuosia sitten ja nyt yritetään vähän korjata virheitä. Kertokaa mulle miksi tämä toimii esim muissa pohjoismaissa?

[QUOTE="Foliokuu";28928487]Vain sillä ettei naapurin rouva saa "lusmuilla" kotona, koska
"Minulla ei ole lapsia"/"MINÄ en jaksa / halua / pysty olla kotona.
Viis siitä lapsen hyvästä, mutta se syö naista kun naapurin rouva
saa jäädä kotiin ja minä en.

Kyllä taitaa se oma suloinen napa olla aika monella mielessä...;)[/QUOTE]

Mielestäni tämä uusi malli on juurikin lapsen edun mukaista, mutta äidin etu taitaakin kärsiä ;)

Itse en allekirjoita. Ja mielestäni tämän uuden systeemin ei tarvitsekaan johtaa säästöihin juuri tällä hetkellä. Mutta toivon tästä alkua asentemuutoksille ja pitkässä tähtämessä säästöjä, naisten aseman paranenista työmarkkinoilla ja palkkaneuvotteluissa.

En allekirjoita.... Jos naisten palkkoja halutaan ylös, se ei onnistu nykyisellä systeemillä: suurin osa kotihoidontukea nostavista naisista perustelee perheen ratakaisua sillä, että miehen palkka on parempi. Ja perheen ratkaius tukee palkkaerojen säilymistä.

Koko kotihoidontuen voisi katkaista kahteen vuoteen.

Kyllä mä olen tälläkin hetkellä kotona ihan omalla kustannuksella :D vai luuletteko että eletään siellä 270€:lla joka tilille tulee? :D sallikaa mun nauraa. Saan vähemmän tukea siis kuin te, jotka saatte lähes ilmaisen päivähoidon lapsillenne. Te saatte tuen pienten päivähoitomaksujen kautta, mä saan tuen sitä kautta että lapseni ei käytä kallista päivähoitoa.

On joidenkin se sitten todella vaikea ymmärtää. MITÄÄN muuta tukea en todellakaan täällä kotona "makaamiseen" saa. Arvokysymys tämä on, ei raha. Jos olisi rahasta kiinni, tekisin töitä.

Aion olla jatkossakin kotona, mutta vastustan viimeiseen saakka kht viemistä.

Älkää hyvät naiset allekirjoittako. Kait te ymmärrätte myös ettei tämä koske kuin parempiosaisia naisia jiden miehet elättää heidät ja tämä kotihoidontuki on viikkorahaa omaan käyttöön. kukaan yh ei kykene jäämään kotiin sillä rahalla.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäitiii;28928735:
Kyllä mä olen tälläkin hetkellä kotona ihan omalla kustannuksella :D vai luuletteko että eletään siellä 270€:lla joka tilille tulee? :D sallikaa mun nauraa. Saan vähemmän tukea siis kuin te, jotka saatte lähes ilmaisen päivähoidon lapsillenne. Te saatte tuen pienten päivähoitomaksujen kautta, mä saan tuen sitä kautta että lapseni ei käytä kallista päivähoitoa.

On joidenkin se sitten todella vaikea ymmärtää. MITÄÄN muuta tukea en todellakaan täällä kotona "makaamiseen" saa. Arvokysymys tämä on, ei raha. Jos olisi rahasta kiinni, tekisin töitä.

Aion olla jatkossakin kotona, mutta vastustan viimeiseen saakka kht viemistä.

Tässä ajatellaan työurien pidentämistä! Siihen liittyy paljon muutakin kuin se kuka saa ja mitä. Nuoria naisia yritetään patistella töihin, koska monta vuotta kotona ei tee hyvää sille kansantaloudelle. Mä saan enemmän "tukea" yhteiskunnalta, koska lapseni ovat hoidossa, mutta maksan myös enemmän veroja ja kulutan enemmän. Lisäksi tuon työpanokseni. Kotona oleminen ei ole työtä.
Ymmärrän toki sunkin pointtisi. Olen itsekin ollut kotona, mutta niin on myös mieheni ja lisäksi olemme tehneet lyhennettyä työaikaa. Ei niin, että minä olen 6 vuotta kotona.

Yhteistyössä