ah, mie oon paska kaveri ja saan nyt sitä mitä tilaan <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
se nyt taitaa olla vanhemmuuden ikävä puoli, että noi extempore jutut vähenee radikaalisti...

No ehkä vähän, mutta ei tyystin, kun mulla ainakin on myös mies jonka kanssa voin jättää lapset.

no mutta ap:lla ei tuntunut olevan sitä miestä siinä muutakun 0-2krt/kk yhtäaikaa vapaapäivä ja tekevät yövuoroa...
ihmisten on niin vaikea monesti käsittää että kaikilla ei mene asiat samallatavalla, "mulla ainakin on myös mies"...

se nyt taitaa olla vanhemmuuden ikävä puoli, että noi extempore jutut vähenee radikaalisti...

No ehkä vähän, mutta ei tyystin, kun mulla ainakin on myös mies jonka kanssa voin jättää lapset.

se ongelma onkin siinä että kun mä olen vapaalla niin mies on töissä.. eli siksi ei onnistu.. ja nyt meillä on oikeasti mennyt 3 listaa ristiin, eli se on 9 viikkoa.. ja niitä yhteisiä vapaapäiviä ei todella ole hirveämmin silloin..
4 yhteistä vapaapäivää kk ei ole paljon jos muuna aikana ei nähdä juuri ollenkaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no mutta ap:lla ei tuntunut olevan sitä miestä siinä muutakun 0-2krt/kk yhtäaikaa vapaapäivä ja tekevät yövuoroa...
ihmisten on niin vaikea monesti käsittää että kaikilla ei mene asiat samallatavalla, "mulla ainakin on myös mies"...

Ei meillä yhtäaikaista vapaapäivää siihen tarvita, että mies on kotona lasten kanssa mun mennessä jonnekin, mutta tilanteita on tietty erilaisia.

Anyway, silti ymmärrän hyvin, että kaveria alkaa kyllästyttää kun ei ikinä koskaan milloinkaan sovi. Oli ne sitten ihan oikeita esteitä tai ei. Kun kuukausikaupalla yrittää järjestää tapaamista, eikä toiselle vaan sovi...turhauttaahan se todella.

En usko että kaikki vuorotyötä tekevät yh:t olis erakkoja. Jos tahtoa on, niin kyllä asioita saa järjestettyä. Kahvilla voi käydä vaikka se lapsi mukanakin.

Ethän nyt vaan itse tee asioista itsellesi hankalia? Olet ennenkin puhunut kuinka sun pitää hoitaa ja miehes ei vuorostaan hoida. Mitä jos ajattelisit lastasi muunakin kuin hoitolapsena? Oman mukelonsa kanssa vanhemmat saa kyllä kulkea ja kylästellä ja kahvitella ihan oman mielen mukaan.

on totta että voidaan mennä lapsen kanssa yhdessä, mutta ei kyllä niihin kellonaikoihin kun kaverille sopisi..
tiedän että olen todella huono käymään kylässä pojan kanssa, ja se johtuu siitä että poika on vilkas ja valtaosa kavereistani on lapsettomia, joten heidän asuntonsakkin ovat sen mukaisia.. ja siitä syystä se on suht stressaavaa käydä kylässä paikassa missä on sen 100 asiaa mikä voi kaatua, mennä rikki ja ei mitään tekemistä 3v pojalle.. ja sellaiset paikat joissa voisi lapsen kanssa käydä niin ei paljoa mun kavereita nappaa.. eikä se että ei voi rauhassa istua juttelemassa tunti tolkulla..
tosin, valtaosa mun kavereista ymmärtää nämä haasteet ja tulee meillä käymään silloin kuin aikataulut sopii :)

Ei meillä yhtäaikaista vapaapäivää siihen tarvita, että mies on kotona lasten kanssa mun mennessä jonnekin, mutta tilanteita on tietty erilaisia.

Anyway, silti ymmärrän hyvin, että kaveria alkaa kyllästyttää kun ei ikinä koskaan milloinkaan sovi. Oli ne sitten ihan oikeita esteitä tai ei. Kun kuukausikaupalla yrittää järjestää tapaamista, eikä toiselle vaan sovi...turhauttaahan se todella.

eli jos mies on yön töissä, niin tottakai sitä voi lähteä kaverin kanssa yöksi jonnekin heräten lapsen kanssa sitten klo 6 aamulla. ja sitten kun miehellä on vapaapäivä niin ap itse on yön töissä.
eli minusta ap:n tilanteessa se yhteinen vapaapäivä tarvitaan siihen hommaan, vaikkei teidän perheessä tarvitakaan.

No, hyvä ystävyys kyllä kestää ajat jolloin elämäntavat on erilaiset. Tulevaisuudessa, mikäli lapsettomat ystävätkin vakiintuu ja saavat lapsia, niin aikataulut ja kiinnostuksen kohteet osuvat taas kohdilleen.

No, hyvä ystävyys kyllä kestää ajat jolloin elämäntavat on erilaiset. Tulevaisuudessa, mikäli lapsettomat ystävätkin vakiintuu ja saavat lapsia, niin aikataulut ja kiinnostuksen kohteet osuvat taas kohdilleen.

tällä kaverilla on lapsi, mutta on etävanhempi.. siksi ilmeisesti hämmsästyy joka kerta sitä tosiasiaa että poika on kotona mun kanssa..
se meinaan joka kerta yllättyy ja kysyy että ai onko poika sun luona vai..

muiden kavereiden kanssa tätä ongelmaa ei ole.. siis ei nähdä usein mutta siitä ei kukaan ole kiukkuinen ja ystävyyssuhde sen kestää..

tällä kaverilla on lapsi, mutta on etävanhempi.. siksi ilmeisesti hämmsästyy joka kerta sitä tosiasiaa että poika on kotona mun kanssa..

muiden kavereiden kanssa tätä ongelmaa ei ole.. siis ei nähdä usein mutta siitä ei kukaan ole kiukkuinen ja ystävyyssuhde sen kestää..

No aika erikoista sitten. Onko hän kovinkin nuori?

No aika erikoista sitten. Onko hän kovinkin nuori?

liki 30 että ei mikään ihan teini :D

Jotenkin vaan luulis, että ois itsestäänselvää, että kun kaverilla on lapsi, niin että menoja mietitään myös sen lapsen kannalta. Esim. onko pakko mennä kaljalle, mitäs jos kutsuis toisen kotiinsa, niin että voi ottaa lapsen mukaan. Ja tosiaan yöllä klo 2 kuulostaa aika erikoiselta ajalta, varmaan joku mikä tahansa muu aika olisi parempi. :whistle:

liki 30 että ei mikään ihan teini :D

:o No toki, mahtuuhan meitä tähän maailmaan :D

:D no ei se sinänsä nyut mua siis kiukuta että ei lähtenyt mihinkään.. säästyypihän aika,vaiva ja rahat mitä olis juna ym matkoihin mennyt :snotty:
hämmentää vaan sen asenne ja mitä se sano.. :ashamed: |O

Voihan sitä ottaa lapsen mukaan ja laittaa sohvalle/lattialle nukkumaan kaverin kämpillä ja siinä ottaa kaljaa taikka poltella pilveä, mitä ikinä kavereiden kanssa teettekään :)
Tuommoinen kotihengailu kaverin kanssa on kivaa myös :)

Alkuperäinen kirjoittaja Oho:
Uskomatonta :o

Voiks kukaan normaali aikuinen ihminen olla noin vittumainen, ja ennenkaikkea, miksi oot hänen kaveri? :D

kavereista on pulaa näinä päivinä :ashamed:
vaikea löytää uusia ja parempia kavereita kun tuo mun tutustuminen on hitusen heikonlaista.. ja harvan kanssa tulen toimeen.. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jotenkin vaan luulis, että ois itsestäänselvää, että kun kaverilla on lapsi, niin että menoja mietitään myös sen lapsen kannalta. Esim. onko pakko mennä kaljalle, mitäs jos kutsuis toisen kotiinsa, niin että voi ottaa lapsen mukaan. Ja tosiaan yöllä klo 2 kuulostaa aika erikoiselta ajalta, varmaan joku mikä tahansa muu aika olisi parempi. :whistle:

Niinpä.
Mie en ainakaan lähde lapsen kanssa kyläilee enää kuuden jälkeen ellei satu kyläpaikka olemaan ihan naapurissa.
Lapsella kuitenkin on ne omat rytminsä. Meillä muksu menee nukkumaan kasin paikkeilla. Ja kun miulla ei ole autoa niin sieltä kylästäkään ei kovin nopeesti kotiudu... Linkillä suhaaminen väsyneen lapsen kanssa ei ole herkkua...

Wow. Kuvittelin kaverisi joksikin hyvin nuoreksi, naiiviksi ja elämää kokemattomaksi, villiä nuoruutta elävää sinkkunaiseksi joka ei osais asennoitua sun elämäntilanteeseen :D Todella hämmentävää kuulla, että kyseessä on jo varsin aikuinen ja vielä lapsen saanut nainen.

Voiks kukaan normaali aikuinen ihminen olla noin vittumainen, ja ennenkaikkea, miksi oot hänen kaveri? :D

vaikea löytää uusia ja parempia kavereita kun tuo mun tutustuminen on hitusen heikonlaista.. ja harvan kanssa tulen toimeen.. :snotty:

Niin ja varmaan tutustumisvaiheessa et oo arvannu, kuinka haastava tyyppi hän on :D

Alkuperäinen kirjoittaja temekki:
Voihan sitä ottaa lapsen mukaan ja laittaa sohvalle/lattialle nukkumaan kaverin kämpillä ja siinä ottaa kaljaa taikka poltella pilveä, mitä ikinä kavereiden kanssa teettekään :)
Tuommoinen kotihengailu kaverin kanssa on kivaa myös :)

niin joo, paitsi että mä en käytä mitään huumausaineita, enkä kyllä juo alkoholiakaan jos mulla on lapsi kotona/mukana..
mutta kahvit mie voisin täällä kotosalla keitellä ja ruuat tehdä jne. jos kyläilyaika olis sellanen mikä sopii lapsiperheeseen.. eli vaikka reippaasti ennen iltakymmentä :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja oho:

Niin ja varmaan tutustumisvaiheessa et oo arvannu, kuinka haastava tyyppi hän on :D

joo en, näitä ylläreitä on tullut vuosien varrella.. aika paljonkin :D
mutta hyvinä hetkinä kyseessä siis todella hauska kaveri joka kyllä on lojaalikin, ellei häntä ensin ärsytä/loukkaa/suututa/jätä huomiotta jolloin myös salaisuudet voi kertoa eteenpäin niin että se satuttaa/loukkaa/vahingoittaa kyseisen ihmisen elämää... :snotty: ja tästä johtuen kaveria ei kannata suututtaa taikka lopettaa kaverisuhdetta :snotty: :ashamed: |O

mutta hyvinä hetkinä kyseessä siis todella hauska kaveri joka kyllä on lojaalikin, ellei häntä ensin ärsytä/loukkaa/suututa/jätä huomiotta jolloin myös salaisuudet voi kertoa eteenpäin niin että se satuttaa/loukkaa/vahingoittaa kyseisen ihmisen elämää... :snotty: ja tästä johtuen kaveria ei kannata suututtaa taikka lopettaa kaverisuhdetta :snotty: :ashamed: |O

Hyvän ystävyyssuhteen perusta - Kauhun tasapaino! :D

Hyvän ystävyyssuhteen perusta - Kauhun tasapaino! :D

:D :D

Yhteistyössä