Ahdistaa. Näin yöllä tumman hahmon likkumassa eteisessä ja olohuoneessa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jonna";22754334]ja jotenkin mä arvasin, että tulee tuo kommentti. harmi vaan kun me normaalit ihmiset ei tarvita mitään uudestisyntymistä.[/QUOTE]

"Normaalit". Jokainen tarvitsee Jeesusta, ja ihminen ei voi olla enää normaalimpi, kuin silloin kun elää Jumalan yhteydessä. Jumala kun on luonut ihmisen omaksi kuvakseen.

No olet väärässä, koska mä en ole ketään eliminoimassa tai rankaisemassa. Olen vain eri mieltä siitä, millainen maailma on, kuin sinä.

Tuollaisten inkvisitio-juttujen kirjoittaminen on sitä nykyajan lynkkaamista, itseasiassa.
Ihan uteliaisuudesta on kyllä pakko kysyä, miksi pidät naturalistista maailmankuvaa masentavana. Pitäisitkö enemmän maailmasta, jossa kukaan ei ole yrittänyt tutkia asioiden syitä ja seurauksia, vaan on todennut suorilta "tontut sen tekee"?

Kummasti muuten näyttää sinulle tämän masentavan naturalistisen maailmankuvan tuotoksena syntyneet sähkölaitteet ja muut saavutukset kelpaavan :D Eikö parempi olisi laittaa pihamaalle pyhättö pystyyn, jossa uhraat lampaita kotikeijuille jotta he kuljettavat viestisi kaikille joiden haluat sen kuulevan? Vai mahtaisiko kuitenkin olla niin että näiden henkimaailman juttujen käytännön sovellusten määrä lähestyy nollaa? Seuraavaksi voidaan sitten miettiä mistä se voisi johtua.

"Normaalit". Jokainen tarvitsee Jeesusta, ja ihminen ei voi olla enää normaalimpi, kuin silloin kun elää Jumalan yhteydessä. Jumala kun on luonut ihmisen omaksi kuvakseen.

Juu juu, ja sitten sun kaltaiset olennot luulevat olevansa jumalan kaltaisia *pärsk*
Ai mut hei, enhän mä usko edes kolminaisuuteen... vaan siihen että jeesus on Jumalan poika, samalla lailla kun mullakin on poika.
Te raamatun väärentäjät olette sellaisia, joille ei auta mitään sanoa kun ette kuitenkaan tajua. Joten mukavaa jatkoa :)

[QUOTE="Jonna";22754500]Juu juu, ja sitten sun kaltaiset olennot luulevat olevansa jumalan kaltaisia *pärsk*
Ai mut hei, enhän mä usko edes kolminaisuuteen... vaan siihen että jeesus on Jumalan poika, samalla lailla kun mullakin on poika.
Te raamatun väärentäjät olette sellaisia, joille ei auta mitään sanoa kun ette kuitenkaan tajua. Joten mukavaa jatkoa :)[/QUOTE]

Sulle myös oikein mukavaa jatkoa ja elämää. Toivottavasti tulet tuntemaan vielä elävän Jumalan. Ihan itsesi takia. Mulle se on periaatteessa aikalailla sama, vaikkei olekaan. Koska jokainen ihminen on Jumalan luomus ja arvokas. Ja sitä elämää ei kannata haaskata, koskaan.

Ihan uteliaisuudesta on kyllä pakko kysyä, miksi pidät naturalistista maailmankuvaa masentavana. Pitäisitkö enemmän maailmasta, jossa kukaan ei ole yrittänyt tutkia asioiden syitä ja seurauksia, vaan on todennut suorilta "tontut sen tekee"?

Kummasti muuten näyttää sinulle tämän masentavan naturalistisen maailmankuvan tuotoksena syntyneet sähkölaitteet ja muut saavutukset kelpaavan :D Eikö parempi olisi laittaa pihamaalle pyhättö pystyyn, jossa uhraat lampaita kotikeijuille jotta he kuljettavat viestisi kaikille joiden haluat sen kuulevan? Vai mahtaisiko kuitenkin olla niin että näiden henkimaailman juttujen käytännön sovellusten määrä lähestyy nollaa? Seuraavaksi voidaan sitten miettiä mistä se voisi johtua.

Voi lässynlää.Mikään tieteen saavutus ei tule ikinä nollaamaan näkymätöntä maailmaa. Miksi en käyttäisi tieteen saavutuksia hyväkseni silti?

[QUOTE="Juu";22753919]Siis "näit tarkasti" mutta kuitenkin osaat kuvailla vaan "tumma hahmo"? Mikä hahmo? Ihmishahmo? Mies, nainen, lyhyt, pitkä, lapsi?

Toi on niinkun sanois nähneensä tarkasti sumua.[/QUOTE]

Tarkoitan, että ei ollut jokin epämääräinen möykky vaan selkeästi kuin ihminen mustassa kaavussa, kasvojen kohdalla näkyi vain mustaa. Eli tämä hahmo oli "kasvoton".

Voi lässynlää.Mikään tieteen saavutus ei tule ikinä nollaamaan näkymätöntä maailmaa. Miksi en käyttäisi tieteen saavutuksia hyväkseni silti?
Ihmettelin vain, mikset käytä oman maailmankuvasi saavutuksia masentavan naturalistisen maailmankuvan tuotosten sijaan. Ai niin, niitähän ei ole yhtäkään, humpuukilla on harvemmin taipumus johtaa mihinkään hyödylliseen. Pahus.

Näkymätön, ts. aistimaton maailma on aika hauska käsite. Ei voida todistaa jonkun olemattomuutta, joten yhtä hyvin voidaan väittää että näkymättömässä maailmassasi on laulavia lonkerohirviöitä, ristiinpukeutuvia mursuja ja eläviä duploukkoja. Mihin kohtaan vedät yleensä rajan näissä? Onko steppaava valas vielä sinusta järkevä henkimaailman oletus? Vai ovatko omat henkimaailmakeksintösi hyviä mutta muiden huonoja? Ts. jeesusjumala hyvä, allahjumala paha? ;)

Ihmettelin vain, mikset käytä oman maailmankuvasi saavutuksia masentavan naturalistisen maailmankuvan tuotosten sijaan. Ai niin, niitähän ei ole yhtäkään, humpuukilla on harvemmin taipumus johtaa mihinkään hyödylliseen. Pahus.

Näkymätön, ts. aistimaton maailma on aika hauska käsite. Ei voida todistaa jonkun olemattomuutta, joten yhtä hyvin voidaan väittää että näkymättömässä maailmassasi on laulavia lonkerohirviöitä, ristiinpukeutuvia mursuja ja eläviä duploukkoja. Mihin kohtaan vedät yleensä rajan näissä? Onko steppaava valas vielä sinusta järkevä henkimaailman oletus? Vai ovatko omat henkimaailmakeksintösi hyviä mutta muiden huonoja? Ts. jeesusjumala hyvä, allahjumala paha? ;)

Hetkinen! Käänsit puheenaiheen kätevästi pois siitä, että syytit ja mustamaalasit minua inkvisitio-jutuillasi. Lakkaan vastaamasta sinulle, koska sinäkään et vastaa minulle.

Sulle myös oikein mukavaa jatkoa ja elämää. Toivottavasti tulet tuntemaan vielä elävän Jumalan. Ihan itsesi takia. Mulle se on periaatteessa aikalailla sama, vaikkei olekaan. Koska jokainen ihminen on Jumalan luomus ja arvokas. Ja sitä elämää ei kannata haaskata, koskaan.

Taidat olla kristinuskovainen kun puheet on tuon suuntaiset. Miksi te rajoitatte kaikkivaltiaan Isän rajoitetutki olennoksi ja vielä ulkoiseksi hahmoksi? Eikö se ole jumalan pilkkaa luoda hänestä jokin olento ja vieläpä rajallinen kuin ihminen?

Hetkinen! Käänsit puheenaiheen kätevästi pois siitä, että syytit ja mustamaalasit minua inkvisitio-jutuillasi. Lakkaan vastaamasta sinulle, koska sinäkään et vastaa minulle.

Tuo tyyppi on aina joka treadissa mollaamassa muita ja pilaamaassa keskustelua typeryyksillään, ei sille kannata vastata ikinä, kenties se hajoaa savuna omaan pienuuteensa kun sen ignoraa suosiolla. Kiusanhenki jonka elämällä ei ole tarkoitusta

Mulle tekee tietyt migreenin täsmälääkkeet tunto-, näkö- ja kuuloharhoja.

Samoin mulla oli pitkään yöllisiä harhoja, lähinnä kuuloharhoja, montakin kertaa yössä ja monena yönä viikossa. Lopulta hoksasin, että syynä oli kännykkä yöpöydälläni. Siirsin sen lattialle ja harhat loppuivat siihen paikkaan. Tästä on nyt runsaat puoli vuotta aikaa.

Tämän kännykän yhteyden harhoihin hoksasin tämän luettuani jutun tytöstä, joka näki öisin demoneita, ja nämä harhat loppuivat siihen, kun kelloradio siirrettiin pois yöpöydältä.

Viimeksi muokattu:
Öö. Sinä et kysynyt mitään. Sehän nyt opetetaan jo alakoulussa, että nämä henkimaailmahapatukset toisinaan johtavat inkvisitionkaltaisiin tapahtumiin. Jos päätöksiä ei pohjaa järkeen vaan uskoon, päätökset ovat järjettömiä. By definition.

ap:lle: Rukoile ettei mitään pahaa tapahtuisi, vaikket uskovainen olisikaan. Itteäkin pelottais ihan hulluna tuollainen, ja itellä sellaseen pelkoon auttaa kun rukoilee.

Niin ja turha kenenkään vastata minulle mitään, en tule enää lukemaan tätä ketjua ja sitä pilkkaa minkä todennäköisesti saan osakseni. Hyvää mä vaan tarkotan.

Mulle tekee tietyt migreenin täsmälääkkeet tunto-, näkö- ja kuuloharhoja.

Samoin mulla oli pitkään yöllisiä harhoja, lähinnä kuuloharhoja, montakin kertaa yössä ja monena yönä viikossa. Lopulta hoksasin, että syynä oli kännykkä yöpöydälläni. Siirsin sen lattialle ja harhat loppuivat siihen paikkaan. Tästä on nyt runsaat puoli vuotta aikaa.

Tämän kännykän yhteyden harhoihin hoksasin tämän luettuani jutun tytöstä, joka näki öisin demoneita, ja nämä harhat loppuivat siihen, kun kelloradio siirrettiin pois yöpöydältä.

Kännykkä ja sähköiset esineet voivat aiheuttaa etenkin niille herkkään henkilöön tuon kaltaisia oireita, nukkuessahan se voimistuu kun aivot ovat aktiivisimmillaan

Puuttumatta mihinkään uskontojuttuihin ja en oikein kyl osaa sanoa mikä hahmokaan ap: kodissa on näkynyt nii halusin kertoo tällasen oman kokemuksen jota en itse muista mutta äitini on kertonut.
Olin 8v todella kipeänä sairaalassa ja oli sitten se hetki kun lääkäri sanoi äidille että joko nyt alkaa tapahtua paranemista tai sitten en parane...siis takoitti että kuolen.
Äiti oli sitten itkenyt siinä sänkyni vieressä ja mie olin sanonu että:Äiti elä itke,enkeli istuu miun sängynpäädyssä.

Tälläkään hetkellä en ole ns uskossa...uskon jollain tasolla,mutta tän uskon kuitenkin olleen ihan totta :)

Tuliko paha mieli kun huomasit että tonttuihin ja keijuihin uskominen ei olekaan henkisesti tasapainoisen ihmisen touhua? Tarkoitus ei suinkaan ollut pahoittaa mieltäsi, mutta se ei tee siitä yhtään vähemmän totta.

Ei tullut paha mieli, eikä toi sun jankutuksesi saa mua uskomaan sun maailmankuvaan yhtään sen enempää, päinvastoin. Sinun jutuistasi tulee hirveän vahvasti mieleen C. S. Lewisin yhdessä kirjassa ollut epäihminen. Tuo tyyli puhua ja jauhaa. Lopulta sille epäihmiselle kävikin tosi kehnosti, kun Ransom löi sitä kivellä päähän.:) Lienet ehkä lukenut kirjan Perelandra/Matka Venukseen.

aina kun mä äkkään jossain epäihmistyyppistä puhetta, viittaan kintaalla ja jatkan etiäppäin.:xmas:

Yhteistyössä