Ahdistaa. :( neljäs lapsi tulossa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en oikeasti enää jaksais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nopeestihan se menee joo, tai sitten ei. Joka tapauksessa mä oon jo 35 enkä edes ihan perusterve enää. Ei vaan näy valoa tunnelin päässä.

Kiitos teille kun jaksatte kirjoitta ja tsempata. :)

Minkä ikäsiä isommat lapset on? Onko koululaisia? Jos pienempiä niin voitko laittaa hoitoon kun vauva syntyy? Voisitko ottaa siivousapua? Ala miettimään sellasia järjestelyjä millä teet arjesta mahdollisimman helppoa kun vauva syntyy. Puhu neuvolasta sun olosta, pyydä apua ja tukea.

kaksi kouluikäistä.
mutta se on se vauva siinä kuitenkin, en mä saa olla yksin. Kuulostaa joo kamalalta mutten voi sille mitään että tältä tuntuu. Mä halusin matkustaa ja aloittaa jonkun oman harrastuksen vihdoin!

Harrastaa voi vauvankin kanssa. Mä rupesin käymään salilla 3kk synnytyksestä ja laitoin vauvan lapsiparkkiin. Ota selvää muistakin lapsenhoitomahdollisuuksista paikkakunnallanne. Onko esim. seurakunnalla lapsiparkkia joskus, voisitko ottaa tuttavaperheen tytön tai mll:n hoitajan joskus että pääset jotain harrastamaan. Matkustaakkin voi vauvan kanssa. Tää on nyt asennekysymys.

Pidän tätä kyllä aika provona, mutta...

Lopeta tuo itsesäälissä piehtarointi. Mitä sinä kostut siitä, että ajattelet vain negatiivisia asioita? Mitä kukaan hyötyy siitä? Kun tilanne nyt on mikä on, niin ota siitä nyt edes se paras irti. Kyllä niitä positiivisia asioita on, joten keskitä energiasi niihin. Ajattele, vielä yksi uusi ihana vauva! Mikäköhän ihanuus sieltä tällä kertaa tulee?! Älä mieti ikääsi vanhana, vaan mieti, että pääset uudestaan elämään nuoruutta! Olethan vielä nuori, kun tosta noin vaan taas raskauduit. :) Isommat sisarukset kyllä varmasti ottavat uuden pienokaisen ilolla vastaan, tai ainakin jossain vaiheessa mielellään viettävät hänen kanssaan aikaa, ja sinulla on sitten kyllä hieman enemmän vapautta. Kaikella on merkityksensä, joten mitä kaikkea muuta ihanaa mahtaa tämä vauva tuoda elämiinne. Pääsette taas kerran miehenne kanssa ihmettelemään sitä ihanuutta, jota saa omassa lapsessa ihailla, kuinka ihmeellistä se onkaan se kasvu ja kehitys. <3 Vaikka kaikki lapset ovatkin yhtä rakkaita, niin tästä neljännestä voi tulla teille kuitenkin ehkä se, joka teidän kanssanne viettää läheisimmin aikaa. Tällä lapsella on teille varmasti jotain annettavaa, sillä hän on tulossa, oli se sunnitelmissanne tai ei. :)

Kyllä varmasti näin on.
Mutta jos ei ole kokenut totaalista väsymystä ei voi ymmärtää. Jos se olis niin helppoa vaan kääntää ajatukset positiivisiksi niin kyllähän mä niin tekisin.
Miksi ihmeessä tämmösellä provoisin??

mullakin ahdistaisi. Siksipä ei seksiäkään enää haluta, kun on kova raskauden pelko. Kolme lasta ja nejäs tarkoittasi sitä, että tulot tulisi rytinällä alas ja varaa ei olisi koululaisille ostella mitään.

Yhteistyössä